Cyberpunk 2077 i Łowca androidów zainspirowały piękne demo technologiczne Unreal Engine 5. To dowód, że gry mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu

Powstało piękne demo techologiczne Unreal Engine 5, nawiązujące do Cyberpunka 2077. Projekt pokazuje, jak dobrze mogą wyglądać gry bez ray tracingu.

Zuzanna Domeradzka

Cyberpunk 2077 i Łowca androidów zainspirowały piękne demo technologiczne Unreal Engine 5. To dowód, że gry mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu, źródło grafiki: Pasquale Scionti.
Cyberpunk 2077 i Łowca androidów zainspirowały piękne demo technologiczne Unreal Engine 5. To dowód, że gry mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu Źródło: Pasquale Scionti.

Z opracowanego przez firmę Epic Games Unreal Engine 5 korzysta masa deweloperów gier, w tym chociażby duże polskie studia (na UE 5 powstaje m.in. Wiedźmin 4 czy The Blood of Dawnwalker), a jego najnowsza wersja oferuję masę technologii (m.in. takie skupiające się na dynamicznym oświetleniu), co umożliwia tworzenie pięknie wyglądających produkcji. Okazuje się jednak, że nie potrzeba wszystkich zaawansowanych systemów UE5, aby zrobić coś naprawdę efektownego na tym silniku.

Dowiódł tego artysta publikujący swoje dzieła na kanale YouTube o nazwie Sciontidesign. Projektant specjalizujący się w dopracowywaniu systemów oświetlenia (wcześniej stworzył chociażby śliczny koncept Wiedźmina 4 w postaci dema) pochwalił się dopieszczeniem swojego kolejnego projektu, dla którego inspiracją był Cyberpunk 2077 oraz seria filmów Łowca androidów (ang. Blade Runner). Scionti udostępnił swoje demo technologiczne nie tylko w postaci filmiku, ale też jako faktyczną aplikację, którą chętni mogą pobrać i przetestować na swoim sprzęcie.

Poniżej zobaczycie, jak prezentuje się omawiany projekt w akcji. Przechadzka po futurystycznym mieście pełnym pięknych neonów została nagrana przez autora na komputerze z kartą graficzną Nvidia GeForce RTX 4090 w natywnej rozdzielczości 4K.

Bardzo imponuje fakt, że powyższe demo technologiczne opracowane na Unreal Engine 5.5.3 zostało stworzone wyłączenie przy użyciu dynamicznego oświetlenia, bez specjalnych technologii wpływających na odbicia dostępnych na silniku Epica. Scionti osiągnął więc widoczny wyżej efekt bez wykorzystania systemu Lumen, Pathtrace czy DLSS – bez technologii ray tracingu ani tzw. metody „bakingu”. Pozwolił sobie za to na zastosowanie Nanite (zwiększa szczegółowość odległych obiektów), Ambient occlusion (wpływa na cienie) i efektu Screen Space Reflection (związanego z odbiciami na powierzchni materiałów).

Trzeba przyznać, że efekt końcowy pracy artysty zachwyca. Podobny pomysł nie miałby jednak zastosowania w profesjonalnych studiach deweloperskich, jako że pochłaniałby zbyt dużo czasu na dopracowanie bez wykorzystania łatwiejszych do tego metod (dodatkowo ukończenie całej gry z zadaniami i otwartym światem w ten sposób mogłoby być wręcz karkołomne).

Podobało się?

3

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

„Nie masz przyjaciela do wspólnej gry? Nie martw się, mam dla Ciebie rozwiązanie”. Josef Fares z humorem rozwiązuje największy problem graczy Split Fiction

Następny
„Nie masz przyjaciela do wspólnej gry? Nie martw się, mam dla Ciebie rozwiązanie”. Josef Fares z humorem rozwiązuje największy problem graczy Split Fiction

Przyszła pora na zadośćuczynienie dla graczy po globalnej awarii PlayStation Network. Sony zaczęło rozdawać PS Plusa, lecz krytyka nie ustępuje

Poprzedni
Przyszła pora na zadośćuczynienie dla graczy po globalnej awarii PlayStation Network. Sony zaczęło rozdawać PS Plusa, lecz krytyka nie ustępuje

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl