Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2010, 10:57

autor: Marek "Vercetti" Grochowski

Crysis 2 - kolejne szczegóły

Już po raz drugi redaktorzy niemieckiego magazynu PC Games okazali się być cennym źródłem informacji na temat strzelaniny Crysis 2. Nasi zachodni koledzy za pośrednictwem czata z czytelnikami zdradzili kolejną porcję szczegółów związanych z produkcją grupy CryTek Studios. Najciekawsze z nich w syntetycznej formie prezentujemy poniżej.

Już po raz drugi redaktorzy niemieckiego magazynu PC Games okazali się być cennym źródłem informacji na temat strzelaniny Crysis 2. Nasi zachodni koledzy za pośrednictwem czata z czytelnikami zdradzili kolejną porcję szczegółów związanych z produkcją grupy CryTek Studios. Najciekawsze z nich w syntetycznej formie prezentujemy poniżej.

  1. Akcja gry dziać się będzie w trzy lata po zakończeniu poprzedniczki. W tym czasie obcy zdążyli zniszczyć już niemal pół naszej planety – Londyn i Tokio zostały zmiecione z powierzchni Ziemi.
  2. Przedstawiony w grze Nowy Jork będzie posiadał charakterystyczne budynki i lokacje – Manhattan, Times Square, Wyspę Roosevelta itd. Miasto będzie praktycznie wyludnione i zniszczone niczym po przejściu huraganu. Właśnie w Nowym Jorku przyjdzie nam spędzić większość czasu.
  3. Jakkolwiek autorzy zapowiadają duży stopień interakcji z otoczeniem, w Crysis 2 nie da się zniszczyć budynków. Nie do wszystkich budowli czy pomieszczeń będzie też można wejść. Te dostępne do zwiedzania zostaną jednak oddane z dbałością o szczegóły.
  4. Poszczególne poziomy przechodzić będziemy w sposób bardziej liniowy niż w poprzedniczce, tym niemniej dzięki możliwości poruszania się w pionie odniesiemy wrażenie większej swobody. Kombinezon Nanosuit pozwoli skakać na wysokość drugiego piętra, a także przemieszczać się pomiędzy dachami budynków.
  5. Nanosuit doczeka się również innych ulepszeń – dostępne w nim moduły pozwolą nam m.in. widzieć przeciwników przez ściany, pokażą, skąd padają wrogie strzały, a także zapewnią kuloodporność. Nanosuit będzie też tłumił część odgłosów z zewnątrz oraz zmieniał brzmienie dźwięków otoczenia.
  6. Niektórzy z wrogów będą przypominać wyglądem Predatora, w grze zabraknie cywili, zaś nasi przeciwnicy będą działać pod egidą Crynet Ops Infantery.
Crysis 2 - kolejne szczegóły - ilustracja #1
  1. W Crysis 2 będzie występować cykl zmian dobowych, co pozwala wysnuć wnioski, że część misji przyjdzie nam wykonywać w nocy.
  2. Kolorystyka oprawy graficznej będzie zmieniać się zależnie od tego, czy w pobliżu znajdują się wrogowie bądź też należące do nich urządzenia. Przykładowo: wraz ze zbliżaniem się sond zwiadowczych obcych widziany przez nas obraz zacznie zmieniać barwy na czerwono-żółte.
  3. Obecny poziom oprawy wizualnej wskazuje na to, że w momencie premiery Crysis 2 będzie najlepiej wyglądającą grą na rynku.
  4. Znajomość pierwszej części gry nie będzie konieczna, by nadążyć za fabułą „dwójki”. Niemniej jednak świadomość wydarzeń, które miały miejsce w pierwowzorze, pozwoli graczom bardziej cieszyć się rozgrywką.
  5. Prace nad wersją PC oraz konsolowymi prowadzone są równolegle. Autorzy zapewniają, że dzięki elastycznemu silnikowi gry przystosowanie sterowania do potrzeb poszczególnych odbiorców nie powinno stanowić problemu.
  6. Kampania dla pojedynczego gracza dostarczy ok. 15-20 godzin rozrywki.
  7. Po premierze Crysisa 2 gracze otrzymają do dyspozycji pakiet narzędzi deweloperskich SDK, który pozwoli im tworzyć mody.

Premiera Crysisa 2 planowana jest na ostatni kwartał bieżącego roku, choć niemieccy dziennikarze spodziewają się, że termin ten może się wydłużyć, w efekcie czego gra ujrzy światło dzienne na początku 2011 r. Tytuł ukaże się na PC, PS3 i X360.