Call of Duty: Black Ops - bez utrudnień dla posiadaczy używanych egzemplarzy

W ostatnich miesiącach część wydawców zaczeła walkę ze sprzedażą używanych egzemplarzy gier. Wiele osób obawiało się, że również najnowsze Call of Duty pójdzie tą drogą. Twórcy Black Ops, czyli najnowszej odsłony cyklu postanowili jednak uspokoić fanów. Niestety, jednocześnie podzielono się niezbyt dobrymi wiadomościami odnośnie dedykowanych serwerów w wersji pecetowej.

Adrian Werner

W ostatnich miesiącach część wydawców zaczeła walkę ze sprzedażą używanych egzemplarzy gier. Wiele osób obawiało się, że również najnowsze Call of Duty pójdzie tą drogą. Twórcy Black Ops, czyli najnowszej odsłony cyklu postanowili jednak uspokoić fanów. Niestety, jednocześnie podzielono się niezbyt dobrymi wiadomościami odnośnie dedykowanych serwerów w wersji pecetowej.

 

Call of Duty: Black Ops - bez utrudnień dla posiadaczy używanych egzemplarzy - ilustracja #1

 

Rok 2010 zostanie zapamiętany m.in. jako ten, w których wydawcy postanowili agresywnie podjąć walkę ze zjawiskiem sprzedaży używanych egzemplarzy gier. Pierwszą salwę wystrzeliło Electronic Arts umożliwiając pobranie darmowych dodatków do Dragon Age oraz Mass Effect 2 jedynie oryginalnym nabywcom tych gier. Natomiast osoby, które kupiły te tytuły z drugiej ręki musiały dodatkowo zapłacić za specjalny kod. Później podobny system postanowiono rozciągnąć na produkcje sportowe tego wydawcy, zmuszając posiadaczy używanych gier do dodatkowej opłaty za dostęp do multiplayera. Podobną ścieżką podążyło zresztą również THQ.

Wiele analityków spodziewało się zatem, że również Activision spróbuje wprowadzić tego typu rozwiązania. Mark Lamia (szef studia Treyarch) stwierdził jednak, Call of Duty: Black Ops nie będzie posiadał żadnych tego rodzaju systemów. Tryb multiplayer jest sercem cyklu oraz głównym powodem jego niesłabnącej popularności i twórcy nie widzą potrzeby używania go jako narzędzia zniechęcającego ludzi do zakupu gier z drugiej ręki. Taka decyzja nie dziwi. Od dawna wiadomo, że Black Ops będzie bardzo agresywnie wspierany dodatkowymi płatnymi materiałami DLC. Rozszerzenia tego typu tradycyjnie cieszyły się wśród miłośników serii olbrzymią popularnością i to samo w sobie jest dobrym sposobem na podtrzymania zainteresowania klientów oraz walkę z używanymi egzemplarzami.

 

Call of Duty: Black Ops - bez utrudnień dla posiadaczy używanych egzemplarzy - ilustracja #2

 

Niestety, nie wszystkie dzisiejsze nowiny odnośnie Call of Duty: Black Ops są dobre. Wszyscy pamiętamy z jak negatywną reakcją spotkało się usunięcie wsparcia dla dedykowanych serwerów z pecetowej wersji Modern Warfare 2. Gracze konsolowi przyzwyczajeni byli do zabaw P2P, ale komputerowcy nie chcieli się pogodzić z tym, że znane z poprzednich części „dedyki” zostały usunięte. Dlatego informację, że Call of Duty: Black Ops wróci do starych rozwiązań powitano z niemałym entuzjazmem. Niestety okazuje się, że będzie to powrót jedynie połowiczny.

Ujawniono bowiem, że gracze nie będą mieli możliwości samodzielnego zakładania „dedyków”. Zamiast tego jedyną możliwością posiadania własnego serwera będzie jego wynajęcie od firmy GameServers.com. Serwery wspierające rozgrywki wliczające się do ogólnej klasyfikacji kosztować będą 14,99 dolarów miesięcznie i pozwalać mają na zabawę maksymalnie 18 graczom jednocześnie. Pozostałe wspierać będą do 24 graczy na raz i za każdy wolny „slot” zapłacimy 99 centów. Oczywiście, większość graczy skorzysta z wynajętych przez innych gracz serwerów, ale brak możliwości zakładania własnych na pewno negatywnie odbije się na społeczności klanowej oraz mocno ograniczy możliwości modyfikacji gry. Jest to i tak lepsze rozwiązanie niż to z Modern Warfare 2, ale do ideału sporo mu niestety brakuje.

Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 9 listopada 2010

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.0

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-09-11
17:25

zanonimizowany596363 Senator

😃

Czyli jest szansa, że jak nabiję max lvl. Komuś bd. mógł opchnąć:D

Komentarz: zanonimizowany596363
2010-09-11
17:53

zanonimizowany544705 Pretorianin

HIPOKRYCI...i nie chodzi mi o to, że narzekacie, a i tak kupicie tylko o co innego...

Komentarz: zanonimizowany544705
2010-09-12
09:35

zanonimizowany639270 Generał

Wniosek z tego taki, że najlepiej dba o graczy valve :p można modować stawiać serwy i co tam dusza sobie zapragnie.

Komentarz: zanonimizowany639270
2010-09-12
09:56

zanonimizowany738576 Pretorianin

nom, RE-spect dla nich za np. Source SDK (a i w pierwszej wersji HL jest genialnie, jeśli chodzi o możliwości oraz scenę)

Komentarz: zanonimizowany738576
2010-09-12
15:46

Sebo1020 Senator

Sebo1020

Mnie w MW2 najbardziej drażniła sytuacja połączeń i debile komunikaty typu "Nie można przenieść hosta. Więcej informacji na infinityward.com/hostmigration" mam nadzieje że za sprawą prywatnych hostów wreszcie będzie można przyzwoicie pograć parę godzin bez wyrzucania z lobby

Komentarz: Sebo1020

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl