Przygotowaliśmy kolejne kompendium wiedzy. Tym razem zebraliśmy informacje dotyczące przygodowej gry akcji Assassin’s Creed: Syndicate od firmy Ubisoft. Niniejszy artykuł będzie stale aktualizowany o pojawiające się z biegiem czasu szczegóły.
Kamil Zwijacz
Aktualizacja #1: informacje i materiały wideo z E3; optymalizacja na PC-tach (działy 4.1. i 5.1).
Aktualizacja #2: informacje z gamescom 2015 (dział 3.3).
Aktualizacja #3: data premiery na PC-tach (dział 1.1).
Aktualizacja #4: informacje o planowanych dodatkach (dział 5.3).
Aktualizacja #5: informacje o rozmiarze gry, łatkach premierowych i mikropłatnościach (działy 4.2 i 5.3).
Aktualizacja #6: informacje popremierowe (działy 5.4 i 6).
Aktualizacja #7: premiera na PC, wymagania sprzętowe, sprzedaż (działy 4.3, 6.1 i 6.2).
Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach (działy 4.4 i 5.3)
Assassin's Creed: Syndicate to kolejna, oficjalnie zapowiedziana w maju 2015 roku, odsłona popularnej serii Assassin's Creed of firmy Ubisoft. Tym razem za produkcję odpowiedzialny jest zespół Ubisoft Quebec (w pracach uczestniczą także ekipy Ubisoft Montreal, Singapore, Annecy, Montpellier, Reflections, Chengdu, Shanghai oraz Kiev), który stworzył / współpracował wcześniej przy takich produkcjach jak Watch Dogs, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas czy też przy Assassin's Creed: Unity – poprzedniej odsłonie serii. Produkcja dedykowana jest wyłącznie konsolom Xbox One, PlayStation 4 i komputerom osobistym. Ostatnia z wymienionych wersji ukazała się na rynku jakiś czas po premierze edycji przeznaczonych dla urządzeń Sony i Microsoftu, gdyż studio postanowiło dopracować tytuł i nie popełnić takich samych błędów, jakimi mogło się „pochwalić” Unity.
Właściwie od momentu zapowiedzi Assassin's Creed: Syndicate wiadomo było, że gra ukaże się jakiś czas po debiucie na konsolach. Firma Ubisoft zdecydowała się w końcu wyjawić konkretny termin. Tytuł trafi na rynek 19 listopada, a więc niecały miesiąc po premierze na PlayStation 4 i Xboksie One.
Powodem opóźnienia, jak informowano zresztą wcześniej, jest chęć dopieszczenia komputerowego wydania. Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że za ostatnie szlify związane ze stabilnością gry odpowiada ekipa Ubisoft Kiev. Ponadto poinformowano, że PC-towa wersja nie będzie posiadała żadnych ograniczeń animacji czy rozdzielczości, a rekomendowane wymagania sprzętowe mają zapewnić zabawę w 1080p przy 30 klatkach na sekundę.
![Assassin's Creed: Syndicate - kompendium wiedzy [Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/350897136.jpg)
Assassin’s Creed: Syndicate rozgrywa się 1868 roku w Londynie. Miasto znajduje się w kulminacyjnym momencie rozwoju przemysłowego, który wpłynął na los wszystkich mieszkańców. W przypadku najbogatszych jednostek sytuacja odbiła się pozytywnie na ich bycie, jednak jeżeli chodzi o najbiedniejsze klasy społeczne… no cóż, w tym przypadku nie jest tak różowo. Wykorzystywani robotnicy zeszli do podziemi, tworząc gangi, które przeciwstawiają się rządom bogaczy. Do tego typu organizacji przyłączają się bohaterowie produkcji.
Tym razem pierwsze skrzypce w opowiadanej historii gra rodzeństwo asasynów - Jacob Frye oraz jego siostra Evie. Postacie znacznie różnią się od siebie nie tylko ze względu na płeć. Mężczyzna jest twardy, brutalny, porywczy i zamierza od środka rozprawić się z Templariuszami rządzącymi miastem. Z koeli kobieta stanowi jego przeciwieństwo i specjalizuje się działaniu z ukrycia.
Miejscem akcji Assassin’s Creed: Syndicate jest Londyn. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach serii, tak i tym razem twórcy starali się dokładnie odwzorować miasto. Zostało ono podzielone na siedem zróżnicowanych regionów. W związku z tym np. w Whitechapel panuje bieda, a w Westminster jest zupełnie na odwrót. Poszczególne lokacje różnią się także od siebie aktywnością policji i gangów.
![Assassin's Creed: Syndicate - kompendium wiedzy [Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach] - ilustracja #2](/Galeria/Html/Wiadomosci/350897151.jpg)
Gameplay w znacznym stopniu przypomina to, z czym mieliśmy do czynienia w Assassin's Creed: Unity, jednak twórcy wprowadzili kilka poważnych zmian. Przede wszystkim możemy korzystać z pomocy przestępców, będąc szefem grupy The Rooks, walczącej z finansowanymi przez templariuszy The Blighters. W związku z tym, by przejąć kontrolę nad Londynem, trzeba będzie toczyć boje o wrogie tereny.
Podczas zabawy wykorzystamy rozmaite gadżety, w tym specjalną linę z hakiem, dzięki której wspinaczka odbywa się znacznie szybciej, a dodatkowo możemy wykorzystać urządzenie do bujania się niczym Spider-Man na swojej pajęczynie. Oprócz tego Jacob może używać ukrytego ostrza, rewolweru, kastetu i nie tylko.
Ważnym aspektem produkcji jest także kierowanie pojazdami. Ulice Londynu pełne są bowiem rozmaitych powozów. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by chwycić za lejce jednego z nich i pojechać w siną dal. Wszystko to uzupełniana cykl dobowy.
Kolejną nowością jest wykorzystanie dwójki bohaterów. Rozgrywka Jacobem nie odbiega od standardów serii, opierając się na przemierzaniu otwartego świata i walce. Według twórców, starcia będą wymagające i zmniejszą dystans do przeciwników, którzy nierzadko zaatakują nas w dwóch naraz, więc zostaniemy zmuszeni do lawirowania między napastnikami. Ponadto podczas starć wykorzystamy także elementy otoczenia.
Na temat Evie nie wiemy obecnie praktycznie nic. Twórcy zdradzili jedynie, że rozgrywka kobietą będzie znacznie odbiegać od zabawy Jacobem i skupiać ma się skradaniu się, ale nie podzielono większą ilością szczegółów.
Co bardzo ważne, Assassin’s Creed Syndicate przeznaczone jest wyłącznie do zabawy w single playerze. Twórcy postanowili porzucić wszelkie multiplayerowe opcje, w związku z czym w produkcji nie znajdziemy ani tradycyjnego „multika”, ani trybu współpracy znanego z Unity.
Podczas niemieckich targów gier wideo firma Ubisoft zaprezentowała dwa nowe materiały wideo. Pierwszy to zwiastun przedstawiający rodzeństwo Frye’ów i pobudki nimi kierujące. Drugi z kolei to gameplay z udziałem Evie. Przy okazji dowiedzieliśmy się kilku kolejnych rzeczy. Deweloper zdradził bowiem, że gracze będą mogli modyfikować wygląd obu bohaterów, pomiędzy którymi możliwe ma być swobodne przełączanie się w trakcie rozgrywki w otwartym świecie, czyli nie podczas misji fabularnych. Ujawniono także, że misje i aktywności poboczne wykonywać mamy dowolnym bohaterem, a zaprezentowana na poniższym gameplayu umiejętność Evie o nazwie Kameleon (pozwala na chwilę stać się niemal całkowicie niewidzialnym) nie jest podstawową zdolnością kobiety i trzeba będzie ją dopiero odblokować.
Na gamescomie byli też także nasi wysłannicy, którzy położyli dłonie na wersji demonstracyjnej produkcji. Kuba w swojej zapowiedzi stwierdził, że „Syndicate nie wygląda na produkt, który już za trzy miesiące ma trafić na sklepowe półki”.
Przede wszystkim okazało się, że zabawa Evie wcale nie różni się w znacznym stopniu od rozgrywki innymi bohaterami serii Assassin’s Creed. Kobieta posiada kilka unikalnych zdolności (jak wspomniana już niewidzialność), ale w gruncie rzeczy gra się nią niemal tak samo jak Jacobem, który dodatkowo jest bardziej charyzmatyczną postacią (przynajmniej na taką wygląda po kilkudziesięciominutowym demie).
Walka w Syndicate jest za to trudniejsza niż w poprzednich odsłonach. Z kolei system skradania jest mocno niedopracowany (strażnicy często nie zauważają postaci w sytuacjach, w których powinni to zrobić bez problemu).
Największe zarzuty kierowane są jednak w stosunku do warstwy technicznej. Gra sama w sobie wygląda ładnie, ale boryka się z różnymi niedoróbkami – od znikającej w rękach liny, przez kamerę szalejącą w zamkniętych pomieszczeniach, po przenikanie tekstur. Na szczęście animacja trzyma zadowalający poziom i w tej kwestii nie zapowiada się na powtórkę z Unity.
Oczywiście na gamescom nie była prezentowana finalna wersja, więc przynajmniej część niedoróbek zapewne zostanie naprawiona do czasu premiery gry.
Assassin’s Creed: Syndicate działa w oparciu o tę sama technologię, co Assassin's Creed: Unity, oferując podobny poziom oprawy graficznej. Największą różnicą, oprócz oczywiście zmienionego miejsca akcji, jest natężanie tłumu ludzi. W najnowszej odsłonie po prostu nie uświadczymy aż tylu tego typu skupisk mieszkańców, w związku z czym podczas przechadzek po mieście będziemy mieć więcej swobody.
Firma Ubisoft obiecała, że przy Assassin’s Creed: Syndicate nie popełni podobnej gafy, jaka miała miejsce w przypadku Assassin's Creed: Unity z 2014 roku, które na PC-tach było bardzo źle zoptymalizowane i pełne błędów. Marc Alexis-Côté, dyrektor kreatywny w Ubisoft Quebec, wyjawił, że wersja na komputery osobiste jest bardzo dopieszczana i utworzono nawet wewnętrzną ekipę deweloperów, skupiających się tylko i wyłącznie na tej edycji.
{cytat}„Mamy osobną, wewnętrzną ekipę, poświęconą w całości komputerom i bardzo cieszę się, że poświęcamy tyle czasu na dopieszczenie gry na tej platformie. Chcemy, by nasza produkcja działała na niej naprawdę dobrze już w momencie premiery, dlatego też Assassin's Creed: Syndicate pojawi się nieco wcześniej na Xboksie One oraz PlayStation 4. Wersja na PC ukaże się nieco późniejszą jesienią, ale myślę, że efekty wynagrodzą dłuższe wyczekiwanie” – stwierdził Alexis-Côté{/cytat}.
Assassin’s Creed: Syndicate w wersji na konsolę Xbox One waży nieco ponad 40 GB. Niemal tyle samo wolnego miejsca na dysku potrzebuje wersja na PlayStation 4. Dodatkowo na premierę zapowiedziano dwa patche – 1.10 i 1.11. Nie ujawniono, co rzeczone łatki mają naprawić, ale zdradzono, że razem zajmą trochę ponad 1 GB, a dokładniej pisząc 541 MB w przypadku pierwszej aktualizacji i 534 MB przy okazji drugiej.
Ostatnią wersją Assassin's Creed: Syndicate jest ta oznaczona numerem 1.3 (1.31 w przypadku komputerów osobistych). Szczegółową rozpiskę opublikowano na forum produkcji, ale pisząc w skrócie, naprawiono szereg rozmaitych elementów – od problemów z FXAA przy włączonym MSAA i renderowaniem (wersja PC), przez wyeliminowanie błędu ze znikającymi postaciami NPC po pozbyciu się lidera gangu, aż po ulepszenie stabilności i wydajności.
Zamówienia przedpremierowe na Assassin’s Creed: Syndicate premiowane są dodatkową misją - Konspiracja Dickensa i Darwina. Polegać ona ma na wykonaniu dwóch zadań – obronie odkrycia Karola Darwina oraz utrzymaniu w tajemnicy sekretu Karola Dickensa.
Podczas targów E3 2015 zdradzono, że posiadacze konsoli PlayStation 4 otrzymają ekskluzywny dodatek DLC The Dreadful Crimes. Naszym zadaniem w nim będzie rozwikłanie tajemnic morderstw inspirowanych prozą detektywistyczną. Podczas rozgrywki wcielimy się albo w Evie Frye, albo w Jacoba. Dodatkowo zaprezentowano kilka materiałów wideo, w tym jeden z rozgrywką kobiecą postacią. Jednocześnie nasi wysłannicy nagrali w Los Angeles własny materiał, w którym grają w Assassin’s Creed Syndicate – wszystko to obejrzycie poniżej.
![Assassin's Creed: Syndicate - kompendium wiedzy [Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach] - ilustracja #9](/Galeria/Html/Wiadomosci/350897167.jpg)
![Assassin's Creed: Syndicate - kompendium wiedzy [Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach] - ilustracja #10](/Galeria/Html/Wiadomosci/350897182.jpg)
![Assassin's Creed: Syndicate - kompendium wiedzy [Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach] - ilustracja #11](/Galeria/Html/Wiadomosci/350897198.jpg)
AKTUALIZACJA:
Wszystkie dodatki zadebiutowały na rynku. Znajdziecie je w sklepach Xbox Games, PlayStation Store i w cyfrowej dystrybucji na PC-tach.
Podobnie jak większość innych gier, tak i Assassin's Creed: Syndicate doczeka się przepustki sezonowej. Da ona dostęp do następujących dodatków:
Ponadto użytkownicy konsoli PlayStation 4 otrzymają 23 października 10 dodatkowych misji, w ramach dodatku The Dreadful Crimes. Zadania w tym rozszerzeniu polegać będą na rozwiązywaniu spraw tajemniczych morderstw. Podczas rozgrywki wykorzystamy wzrok orła do odnajdywania wskazówek i odtwarzania scen zbrodni, W śledztwach, oprócz rodzeństwa Frye, uczestniczyć ma także zafascynowany historiami detektywistycznymi chłopak o imieniu Artie oraz dziennikarz Henry Raymond.
Firma Ubisoft potwierdziła, że podobnie jak w Assassin's Creed IV: Black Flag i Assassin’s Creed: Unity, tak i w Assassin's Creed: Syndicate znajdzie się miejsce dla mikropłatności. Twórcy zapewnili jednak, że system w żaden sposób nie wpłynie na graczy, którzy nie chcą wydawać dodatkowych pieniędzy, a jedynie ułatwi życie osobom z mniejszą ilością wolnego czasu. Za pieniądze będzie można np. uzyskać wcześniejszy dostęp do lepszego wyposażenia, które odblokujemy także podczas normalnej rozgrywki, tyle że poświęcimy na to więcej czasu.
Kuba Rozpruwacz to pierwsze duże rozszerzenie do gry Assassin's Creed: Syndicate. Dodatek zadebiutował 15 grudnia 2015 roku na konsoli PlayStation 4 i tydzień później na komputerach osobistych. Akcja rozgrywa się w 1888 roku, a zadaniem Evie i Jacoba jest powstrzymanie słynnego zabójcy.
Gracze przez większość czasu kierują Evie, która po wydarzenia ukazanych w „podstawce” udała się do Indii, skąd przywiozła nowe gadżety halucynogenne, wywołujące u przeciwników uczucie strachu. Przydają się one podczas wykonywania kolejnych misji (łącznie 10 zadań) związanych z wątkiem fabularnym oraz zleceniami pobocznymi. Miejscem akcji w dodatku Kuba Rozpruwacz jest Londyn, ale nie cały, a tylko jego niewielki rejon, z paroma nowymi lokacjami (m.in. rezydencja Cotswolds i bagno niedaleko Tamizy).
Rozszerzenie wchodzi w skład przepustki sezonowej, ale można je kupić także osobno za około 60 zł.
W styczniu 2016 roku ukazało się (wersja na PS4, XOne i PC-ty) kolejne DLC - Ulice Londynu. Pakiet zawiera dwie nowe misje. Pierwszą z nich jest Konspiracja Darwina i Dickensa, w której musimy obronić Darwina przed przeciwnikami jego teorii. Jej zaliczenie zajmuje około 30 minut. Drugą jest 15-minutowe zadanie Uciekający pociąg, gdzie należy powstrzymać pozbawiony kontroli pociąg przed upływem wyznaczonego czasu. Ponadto dodatek wprowadził 13 nowych rodzajów broni, 6 elementów wyposażenia oraz 3 stroje.
![W misji Konspiracja Darwina i Dickensa musimy obronić Darwina przed przeciwnikami jego teorii. - Assassin's Creed: Syndicate - kompendium wiedzy [Aktualizacja #8: informacje o dodatkach i aktualizacjach] - wiadomość - 2016-09-19](/Galeria/Html/Wiadomosci/350897214.jpg)
W Internecie udostępniono ścieżkę dźwiękową z gry. Posłuchacie jej za darmo na kanale YouTube UBI LOUD lub w serwisach streamingujących muzykę (Muzyka Google Play, Spotify i Deezer). Za soundtrack odpowiada Austin Wintory, znany z takich produkcji jak flOw, Monaco: What's Yours Is Mine oraz Journey.
23 października 2015 roku Assassin's Creed: Syndicate zadebiutowało na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja została ciepło przyjęta przez uznane media, aczkolwiek daleko jej do miana ideału. Recenzenci wychwalali przede wszystkim świetnie wykonany Londyn, w którym nie brakuje rozmaitych aktywności, dwójkę postaci i ładną oprawę audio-wizualną, ale ponarzekano na okazyjne błędy techniczne (m.in. znikające postacie) czy też niezbyt porywającą warstwę fabularną. Mimo wszystkim grze udało się wywalczyć średnią ocen w serwisie Metacritic na poziomie 76 punktów (PlayStation 4) i 80 (Xbox One).
Po kilku tygodniach od momentu premiery Assassin's Creed: Syndicate na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, 19 listopada produkcja zawitała na komputerach PC. Na dzień dobry udostępniona została łatka 1.12 poprawiająca rozmaite mniejsze błędy, ulepszająca efekty PCSS oraz HBAO+ i poprawiająca nieco optymalizację. W ostatniej kwestii najnowsza odsłona serii wypadła zdecydowanie lepiej, niż zeszłoroczne Unity. Stosowny materiał wideo na ten temat przygotowała ekipa tvgry.pl, więc publikujemy go poniżej.
Nie znamy dokładnych wyników sprzedaży Assassin's Creed: Syndicate, ale pracownicy Ubisoftu wyjawili kilka ciekawostek na ten temat. Przede wszystkim w pierwszym tygodniu obecności na rynku wersji konsolowych, popularność gry była niższa, niż w tym samym okresie po debiucie Assassin's Creed: Unity. Według Alaina Martineza, dyrektora finansowego francuskiego wydawcy, sytuacja spowodowana była drugą z wymienionych produkcji, która, jak dobrze wiemy, była dość problematyczna, co spowodowało, że w tym roku gracze stali się ostrożniejsi. Z kolei w drugim tygodniu sprzedaży Syndicate poradziło już sobie zdecydowanie lepiej niż poprzednia odsłona, ale niestety nie podano konkretnych danych.
GRYOnline
Gracze
Steam
0