Assassin's Creed – mapa prezentuje, jakie regiony świata zwiedziliśmy w grach
Jeden z graczy przygotował mapę prezentującą regiony świata, które mieliśmy okazję odwiedzić w kolejnych grach z serii Assassin’s Creed. W swojej 13-letniej historii cykl zagościł w bardzo wielu zakątkach globu.
Bartosz Świątek


W SKRÓCIE:
- mapa prezentuje miejsca, które mieliśmy okazję zwiedzić w grach z cyklu Assassin’s Creed;
- najczęściej – sześciokrotnie – trafialiśmy do Włoch;
- scenarzyści Ubisoftu upodobali sobie też m.in. Francję i USA.
Gracz o ksywie GIlCAnjos stworzył mapę, na której możemy zobaczyć wszystkie miejsca, które odwiedziliśmy w grach z serii Assassin’s Creed – od wydanej w listopadzie 2007 roku pierwszej części, aż po jak dotychczas ostatnią odsłonę, czyli Assassin’s Creed: Odyssey. Mowa tylko o większych i mniejszych produkcjach wydawanych na konsolach (w tym np. Assassin’s Creed Chronicles: Trilogy), z pominięciem tytułów na urządzenia mobilne.
To jest mapa, którą zrobiłem w zeszłym roku, kiedy się nudziłem i odkryłem mapchart.net. Jest to obszerna dokumentacja z wszystkimi miejscami, które można odwiedzić w grach z serii Assassin's Creed. Nie musi to być realistycznie odtworzone, pełnowartościowe miasto pojawiające się w całej grze: jeśli gracz może poruszać się postacią w prowincji bazującej na prawdziwym świecie, to jest ona tutaj uwzględniona, dlatego polecam powiększenie. Oczywiście, ta mapa została stworzona w oparciu o współczesne granice; wiele z tych krajów wygląda teraz zupełnie inaczej niż w okresie pokazanym w AC, ale myślę, że i tak liczy się tylko położenie geograficzne – czytamy.
Dzięki oznaczeniom kolorystycznym widzimy, w jakiej postaci były dostępne poszczególne miejsca. Kolor czerwony i pomarańczowy to lokacje z otwartym światem (wybrzeża z jakiegoś powodu otrzymały inną barwę), fiolet wyróżnia tereny powiązane wyłącznie z trybem multiplayer, zaś zieleń sygnalizuje mapy, w których rozgrywały się misje fabularne. Z kolei kolorem niebieskim oznaczono kraje, w których rozgrywała się akcja gier z serii AC.
Zgodnie z towarzyszącą mapie notatką na forum Reddit, cykl najczęściej, bo aż sześciokrotnie, trafiał do Włoch – eksplorowaliśmy je w AC1, AC2, Brotherhood, Revelations (multiplayer), AC3 (fragmenty rozgrywające się we współczesności) oraz AC Origins. Czterokrotnie akcja przenosiła się do Francji (Brotherhood – multiplayer, Revelations – multiplayer, Rogue, Unity) i Stanów Zjednoczonych (AC3, Liberation, AC4, Rogue). Po premierze AC: Valhalla w tej grupie znajdzie się także Wielka Brytania (na razie pojawiła się w AC3, Syndicate oraz Odyssey – w ostatnim przypadku mowa o wątku w dzisiejszych czasach). Na liście są też dwa kraje, w których seria AC gościła trzykrotnie – mowa o Izraelu i Kanadzie – oraz kilka regionów, które stawały się miejscem akcji dwa razy (Syria, Watykan, Grecja, Meksyk i szeroko rozumiane Karaiby). Najokazalej prezentuje się zestawienie miejsc, do których w historii cyklu trafiliśmy tylko raz – mowa m.in. o Hiszpanii, Turcji, Brazylii, Portugalii, Afganistanie czy Egipcie.
Assassin’s Creed 1 powinno powrócić jako...

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska
Assassin's Creed
Data wydania: 13 listopada 2007
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
sonn Generał

Jeżeli chodzi o ankietę to brakuje opcji "w ogóle nie powinien wrócić"
zanonimizowany1336239 Pretorianin
W sumie zastanawiam się, czemu nie było Asasyna w Niemczech, czy Austrii, czy na Węgrzech. W sumie chyba te europejskie kraje, jeżeli mówimy o rozpoznawalności na świecie brakuje w tej serii. Nie liczę krajów skandynawskich, bo właśnie dostaniemy grę w tych klimatach.
ookie Generał

Czyżby twórcy wzięli dodatkowe lekcje geografii? Screen z AC:Brotherhood (tutaj jeszcze nie odrobili lekcji).
samfisher18 Chorąży
A ja wciąż chciałbym Assassin's Creed:Uruguay gdzie głównym protagonistą będzie Natalia Oreiro
Wilk1999 Generał

Pięknie prezentuje się ta mapa a z czasem z pewnością, będzie się ona coraz bardziej powiekszać. Co jak co, ale seria „Assassin's Creed” potrafi nie tylko przenieść gracza do wielu świetnych lokacji bazujących na różnych znanych historycznych miejscach i ich historycznych okresach świetności lub też przełomowych albo po prostu ważnych w historii świata wydarzeniach, lecz także jest ona w stanie silnie zachęcać gracza do zwiedzania świata gry, który aż prosi się o zgłębianie i odkrywanie. Nic tylko wyczekiwać kolejnych odsłon serii.