Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 grudnia 2004, 12:27

autor: Daniel Sodkiewicz

Aleksander cz. V – budynki

Od niepamiętnych czasów w większości RTS-ów budowa armii musiała być poprzedzona rozbudową miasta i wzniesieniem zabudowań, w których szkolono przyszłych wojowników. Ten schemat jest popularny do dziś i to właśnie różnorodność budynków, jakie można postawić w naszym wirtualnym królestwie, ma wpływ na poziom skomplikowania gry i jej niejednolitość.

Od niepamiętnych czasów w większości RTS-ów budowa armii musiała być poprzedzona rozbudową miasta i wzniesieniem zabudowań, w których szkolono przyszłych wojowników. Ten schemat jest popularny do dziś i to właśnie różnorodność budynków, jakie można postawić w naszym wirtualnym królestwie, ma wpływ na poziom skomplikowania gry i jej niejednolitość.

Linki do poprzednich części newsów o grze Aleksander:

Aleksander - film i gra - część I

Aleksander cz. II – założenia

Aleksander cz. III – grafika

Aleksander cz. IV – militaria

Aleksander cz. V – budynki - ilustracja #1

Gra Aleksander od strony ekonomicznej do złudzenia przypomina stare, dobre i sprawdzone schematy rozbudowy naszej osady, jakie mogliśmy znaleźć np. w pierwszych odsłonach serii Age of Empires. Najważniejszym budynkiem naszego państewka jest ratusz, w którym możemy rekrutować siłę roboczą, czyli chłopów. To właśnie oni zajmą się utrzymaniem naszej gospodarki i dalszą rozbudową osady. Kolejne budynki to standardowe: farmy, kopalnie, spichlerze, kilka rodzajów zabudowań militarnych, stocznie, wieże strażnicze i mury itp.

Aleksander cz. V – budynki - ilustracja #2

Co ważne, każdy budynek jest dość ciekawie zaprojektowany, sama też szczegółowość poszczególnych jego elementów wydaje się bardzo starannie dopracowana. Nie powinien też dziwić fakt, iż poszczególne rodzaje zabudowań różnią się wyglądem w zależności od rasy, jaką gramy (przypomnijmy, iż są to: Gracja ,Indie, Persja i Egipt). Łącznie, budynków ma być około 120, a niektóre z nich mogą być poddawane dodatkowym ulepszeniom. Jako przykład niech posłuży kopalnia: po opłaceniu przerobienia jej na nowocześniejszą wersję zwiększa się szybkość wydobycia danego surowca.

Aleksander cz. V – budynki - ilustracja #3

Jak widać, strefa ekonomiczna i możliwości budowy miasta w grze Aleksander biją po oczach swoją zwyczajnością. Z drugiej zaś strony, na różnorodność zabudowań i ich ilość raczej nie będzie powodów do narzekań. Nieźle także prezentuje się całość od strony wizualnej, szczególnie, gdy w pełni rozwinięte miasto oglądamy z oddalonej w chmurach kamery. Niemniej jednak, część graczy może kręcić na ten aspekt gry nosem, głównie ze względu na małą liczbę innowacji i oparcie się twórców programu jedynie na sprawdzonych już schematach.

Aleksander cz. V – budynki - ilustracja #4