Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 grudnia 2004, 10:33

autor: Daniel Sodkiewicz

Aleksander cz. III – grafika

To dobrze, że w dobie kart graficznych z mocą obliczeniową porównywalną do tej, jaką dysponują stacje orbitalne i ciągłym dążeniem producentów gier do wizualnej perfekcji, znajdują się śmiałkowie, którzy mówią temu stanowcze NIE. Połączenie teł 2D i trójwymiarowych obiektów to nadal wspaniałe rozwiązanie dla gier strategicznych, które dzięki takiemu zabiegowi zyskują niepowtarzalny klimat.

To dobrze, że w dobie kart graficznych z mocą obliczeniową porównywalną do tej, jaką dysponują stacje orbitalne i ciągłym dążeniem producentów gier do wizualnej perfekcji, znajdują się śmiałkowie, którzy mówią temu stanowcze NIE. Połączenie teł 2D i trójwymiarowych obiektów to nadal wspaniałe rozwiązanie dla gier strategicznych, które dzięki takiemu zabiegowi zyskują niepowtarzalny klimat.

Linki do poprzednich części newsów o grze Aleksander:

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #1

Grafika w grze to mimo wszystko bardzo ważny aspekt. To właśnie doznania wizualne (większość z nas jest wzrokowcami) kreują nasze pierwsze opinie na temat danego programu. Gra Aleksander nie wprowadzi żadnych przełomów w dziedzinie podniecania pięknem naszych zmysłów wzroku. Co więcej, będzie się ona uciekać do prostych i sprawdzonych metod przedstawienia świata gry. Jak już wspomniałem, gra będzie łączyć grafikę 2D z nieuniknionym dziś trzecim wymiarem zastosowanym dla przeróżnych obiektów znajdujących się na mapie. Zanim gra nie ukaże się w pełnej wersji, nie mamy prawa jej oceniać, możemy jednak dokładnie się jej przyjrzeć, aby uzmysłowić sobie możliwości drzemiące w oczekiwanym programie.

Menu gry i mapa strategiczna są utrzymane w bardzo ciekawym graficznie klimacie, całość zaś prezentuje się bardzo przejrzyście i „smakowicie”. Szczególnie ładnie wygląda mapa w kampanii, której atrakcyjność wizualna zachęca nas do kolejnych podbojów przedstawionego na papirusie świata.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #2

Woda to element środowiska, który w grach jest głównym wyznacznikiem piękna i szczegółowości szaty graficznej. W grze Aleksander prezentuje się ona nad wyraz dobrze. Uderzające o brzeg fale i łagodne bujanie się tafli wody na otwartym morzu wyglądają bardzo realistycznie.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #3

Zielona część świata gry, nie może się nie podobać.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #4

W grze występuje także efekt przysłaniania nam widoku przez chmury, który w praktyce wyglądają jak niewielka mgiełka. Jest to widoczne szczególnie przy oddaleniu kamery od gruntu (w grze występują dwa widoki kamery: jeden blisko ziemi, drugi wysoko w chmurach).

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #5

Na planszy znajduje się także duża ilość szczegółów i cieszących oczy kolorowe obiekty.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #6

Nie gorzej prezentują się także budynki, które posiadają wystarczającą ilość elementów, aby spodobać się graczom.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #7

Co zaś tyczy się powstawania budynków, to proces ich budowy będzie do bólu przypominał animacje znane z innych gier tego typu. Nie zabraknie więc kilku etapów jego powstawania, oraz robotników uderzających młoteczkiem w powietrze.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #8

Na koniec screen pokazujący żołnierzy, którzy podobnie jak budynki, mimo niewielkiego skomplikowania wyglądają bardzo atrakcyjnie.

Aleksander cz. III – grafika - ilustracja #9