Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2010, 12:30

autor: Marek Grochowski

Aion motorem sukcesu grupy NCsoft

NCsoft, koreańska firma specjalizująca się w produkcji gier MMO, ogłosiła wczoraj wyniki finansowe za ubiegły rok. Liczby widniejące w jej raporcie przedstawiają się imponująco – w porównaniu do 2008 r. spółka zwiększyła przychody o 83%, a jej największym motorem napędowym okazał się Aion. Gra przyniosła Koreańczykom aż 217 mln dolarów.

NCsoft, koreańska firma specjalizująca się w produkcji gier MMO, ogłosiła wczoraj wyniki finansowe za ubiegły rok. Liczby widniejące w jej raporcie przedstawiają się imponująco – w porównaniu do 2008 r. spółka zwiększyła przychody o 83%, a jej największym motorem napędowym okazał się Aion. Gra przyniosła Koreańczykom aż 217 mln dolarów.

W samej tylko Azji w produkcję NCsoftu gra już ponad 3,5 mln nabywców, przy czym należy zaznaczyć, że w Korei Południowej tytuł obecny jest od listopada 2008 r. Z kolei dla zachęcenia do zabawy zachodnich odbiorców twórcy postanowili zorganizować walentynkową promocję – w najbliższy weekend wszystkie punkty doświadczenia zdobywane w grze będą naliczane podwójnie.

Aion motorem sukcesu grupy NCsoft - ilustracja #1

Wydany we wrześniu sieciowy cRPG dobrze zadomowił się w Europie i USA, mimo że branżowa prasa przyjęła tytuł z umiarkowanym entuzjazmem (średnia ocen wg Metacritic.com wynosi 76%). Uwagę graczy mogła zwrócić szczególnie dopracowana oprawa wizualna projektu – Aion stworzono na silniku CryEngine.

Jednak nie tylko Aionem NCsoft stoi. W portfolio firmy ważne role pełną też takie MMO jak Lineage I i II (zapewniają odpowiednio 23% i 26% wszystkich przychodów). Marginalne znaczenie mają z kolei City of Heroes oraz Guild Wars, które firmę raczej promują niż faktycznie wzmacniają finansowo (4% i 3% przychodów). Pozycja marki GW powinna się jednak odmienić pozytywnie w przyszłym roku, gdy na rynku zadebiutuje Guild Wars 2.

W ubiegłym roku NCsoft zanotował zysk netto na poziomie 160 mln USD. Jeżeli popularność koreańskich MMO dalej będzie rosnąć w dotychczasowym tempie, bieżący rok może okazać się rekordowy i przynieść firmie nawet 215 mln dolarów zysku.