analizy i badania - sprzęt i technologie (3)

PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 11:47
Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.

Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK
Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2021, 17:13
Badacze z Wielkiej Brytanii opublikowali obszerny raport poświęcony lootboksom. Autorzy dowodzą, że mechanika ta rzeczywiście podpada pod hazard, a do tego ma tendencję do uzależniania osób o wcale nie wysokich zarobkach.

Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone
Arkadiusz Strzała, 1 kwietnia 2021, 14:10
Google może kolekcjonować nawet do 20 razy więcej danych od Apple. Tak wynika z kontrowersyjnych wyników badań opublikowanych przez naukowca z uczelni wyższej w Dublinie.

Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Konrad Sarzyński, 25 marca 2021, 15:38
W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.

Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier
Adrian Werner, 23 marca 2021, 11:39
Game Pass okazał się dużym sukcesem dla firmy Microsoft. Użytkownicy tej usługi grają dłużej, w więcej tytułów i chętniej sięgają po obce dla siebie gatunki gier.

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44
Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.

Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30
Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.

Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest
Bartłomiej Sagan, 8 marca 2021, 13:31
W czasach pandemii i niekiedy konieczności pracy zdalnej, szybki Internet jest nieodzowny. Na całe szczęście, jak wynika z raportu Speedtest, średnia prędkość łączy w Polsce rośnie z każdym miesiącem.

Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku
Filip Węgrzyn, 3 marca 2021, 14:22
Obecnie większość krajów świata ma stały dostęp do Internetu, jednak jak długo musi przepracować statystyczny obywatel państwa, by zarobić na połączenie z siecią? Zobacz wyniki badania serwisu Surfshark.

Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo
Bartłomiej Sagan, 13 lutego 2021, 09:00
Świnie kojarzą się z błotem i kiepskim wzrokiem, ale też i ponadprzeciętną inteligencją. Nic więc dziwnego, że naukowcy sprawdzili, czy trzoda chlewna potrafi... grać w gry komputerowe.

Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna
Arkadiusz Strzała, 11 lutego 2021, 13:12
Wydobycie BTC pochłania coraz więcej energii elektrycznej. Łączny pobór mocy koparek w skali rocznej przekracza już wartości charakterystyczne dla całych państw, takich jak na przykład Argentyna.

Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów
Bartłomiej Sagan, 19 stycznia 2021, 12:52
Rok 2020 oprócz pandemii przyniósł także kolejny boom na kryptowaluty. Zdaniem eksperta najpopularniejsza z nich, bitcoin, może osiągnąć wartość nawet miliona dolarów za sztukę w ciągu kilku lat.

Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Jakub Błażewicz, 18 stycznia 2021, 17:15
Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.

GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020
Tomek Borys, 14 stycznia 2021, 18:33
GOL dalej znajduje się na pierwszym miejscu wśród polskich serwisów o grach wideo. Przedstawiamy wyniki badania Mediapanel Gemius PBI za grudzień 2020.

Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Arkadiusz Strzała, 30 grudnia 2020, 13:53
To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.

Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony
Paweł Musiolik, 1 grudnia 2020, 12:51
Aktywności w PS5 to jedno z największych zaskoczeń systemu konsoli. Rozwiązanie to jest bezpośrednią reakcją na ciągle rosnącą popularność gier dla jednego gracza i rozwiązaniem ich najczęstszych problemów.

Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych
Karol Laska, 23 listopada 2020, 18:00
Uniwersytet Jagielloński otrzymał od Narodowego Centrum Nauki około 670 tysięcy złotych na realizację projektu badawczego o polskich grach wideo. Obiektem naukowym będą takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon czy This War of Mine.

W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki
Adrian Werner, 17 listopada 2020, 12:27
Dzięki analitykom grupy Newzoo dowiedzieliśmy się, w jakie gry na next-genach grali Amerykanie w pierwszych dniach po premierach PS5 i Xboksa Series X/S.

Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Miłosz Szubert, 16 listopada 2020, 14:20
Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.

Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Jakub Błażewicz, 14 listopada 2020, 10:00
Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.

Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo
Krystian Pieniążek, 9 listopada 2020, 10:18
Brytyjscy naukowcy wskazują na to, że chcąc zachęcić młodych ludzi do pozostawania w domach, powinno się zaoferować im rozmaite nagrody. Wśród nich wymieniane są między innymi darmowe gry wideo.

PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario
Aleksandra Dziwińska, 20 października 2020, 19:55
W sieci pojawiło się zestawienie pokazujące sprzedaż konsol od Nintendo, Sony i Microsoftu na przestrzeni lat. Gigant z Kioto dalej zajmuje pierwsze miejsce, natomiast Xbox wypada wyjątkowo słabo.

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Bartosz Świątek, 29 września 2020, 12:14
Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.

Jak koronawirus wpłynął na nawyki najmłodszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 25 września 2020, 13:53
Przedstawiamy ostatni z cyklu artykuł bazujący na wynikach badań Polish Gamers Research 2020. Tym razem przyjrzeliśmy się najmłodszym graczom i wpływie koronawirusa na nawyki społeczności.

Grosza daj Polakowi, czyli ile możemy wydać na grę. Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 23 września 2020, 12:03
Wyniki badania Polish Gamers Research ujawniają, ile płacimy za gry. Jednak w obliczu podwyżek cen tytułów konsolowych należy zadać sobie pytanie: czy Polaków dalej będzie na to stać?

VR czy e-sport – co obchodzi Polaków mniej. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 22 września 2020, 12:36
Mamy dla Was kolejną porcję danych o polskich graczach. Wyniki Polish Gamers Research 2020 pokazują, co społeczność myśli o e-sporcie i technologii VR.

Samotny wilk na Steam, czyli polski gracz PC. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 21 września 2020, 12:18
Wyniki Polish Gamers Research 2020 dostarczyły wielu informacji o graczach komputerowych. Okazuje się, że preferują oni samotną zabawę, uwielbiają strategie i zdarza się im złamać prawo.

Kim jest polski gracz? Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 18 września 2020, 12:55
Oto pierwsza dawka informacji o graczach w cyklu Polish Gamers Research 2020. Po raz kolejny badanie dostarczyło wielu istotnych danych o społeczności i jej nawykach. Dowiedzieliśmy się, jak prezentuje się polski gracz opisany za pomocą liczb.

Flight Simulator będzie kurą znoszącą złote jaja firmom hardware'owym
Agnieszka Adamus, 21 sierpnia 2020, 17:33
Microsoft Flight Simulator może okazać się kurą znoszącą złote jaja, nie tylko dla jego twórców, ale także dla producentów sprzętu komputerowego. Według analityków z Jon Peddie Research w najbliższych trzech latach gra przyniesie 2,6 miliarda zysków ze sprzedaży hardware’u.

Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze
Bartosz Krawcewicz, 15 sierpnia 2020, 13:32
Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, gracze stanowią już około 40% ludności świata.

Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety
Jakub Błażewicz, 12 sierpnia 2020, 20:13
Brytyjska organizacja charytatywna National Literacy Trust opublikowała wyniki ankiety dotyczącej relacji między graniem a czytelnictwem. Z badania wynika, że granie może stanowić zachętę do rozwijania umiejętności związanych z pisaniem i czytaniem oraz empatii.

Windows 10 i Windows 7 – sytuacja po 5 latach pojedynku
Bartosz Świątek, 31 lipca 2020, 11:04
Windows 10 obchodził niedawno swoje piąte urodziny. Po kilku latach obecności na rynku najnowsza wersja systemu operacyjnego Microsoftu zdecydowanie góruje w statystykach nad Windows 7, nie wspominając już o starszych „okienkach”.

Nie potrzebujemy E3 – analitycy o sukcesie konferencji wydawców
Jakub Błażewicz, 30 lipca 2020, 16:34
Analitycy z firm SuperData oraz Fancensus przeanalizowali popularność tegorocznych prezentacji gier. Raporty nie pozostawiają wątpliwości: wielkie targi w stylu E3 są zbędne - przynajmniej dla dużych wydawców.

Dzisiaj wystartowała arabska sonda Hope z misją na Marsie
Mikołaj Łaszkiewicz, 20 lipca 2020, 16:15
Sonda ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich zbada Marsa i stworzy szczegółowy obraz pogody na planecie.

Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę
Bartosz Świątek, 9 lipca 2020, 14:40
Według analityków firmy Jon Peddie Research pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 doprowadziła do dużego wzrostu zainteresowania sprzętem komputerowym. Dynamicznie rośnie sprzedaż wszelkiego rodzaju podzespołów, a także liczba graczy pecetowych. Do końca roku rynek podzespołów PC może być warty blisko 40 mld dolarów.

Netflix idzie po milion użytkowników w Polsce
Paweł Woźniak, 17 czerwca 2020, 12:41
Firma Comparitech udostępniła wyniki analizy dotyczącej subskrybentów oraz przychodów platformy Netflix na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że użytkowników platformy w Polsce cały czas przybywa, a ich liczba już wkrótce może przekroczyć okrągły milion.

Polski rynek gier w 2019 roku w liczbach
Bartosz Świątek, 27 maja 2020, 11:58
Dzięki statystykom zbieranym przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPiDOR) poznaliśmy obraz polskiego rynku gier w 2019 roku.

Ludzie często winią Billa Gatesa i 5G za COVID-19, przynajmniej w Australii
Krystian Pieniążek, 19 maja 2020, 17:12
Pandemia COVID-19 to doskonała pożywka dla siewców dezinformacji i autorów kiepskich teorii spiskowych. Niestety coraz więcej ludzi daje wiarę tworzonym przez nich materiałom, w których biorą na celownik przede wszystkim Billa Gatesa i technologię 5G.

Google to słaby lekarz, ale ludzie i tak szukają diagnozy
Mateusz Popielak, 18 maja 2020, 15:10
Najnowsze badania pokazują, że ogromna liczba osób zasięga porad medycznych, korzystając z Google. Na ile wiarygodne są witryny podające diagnozy?

Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Michał Kułakowski, 12 maja 2020, 19:03
Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.

Europejskie studia boją się kryzysu. Część z nich może nie przetrwać
Bartosz Świątek, 23 kwietnia 2020, 12:55
European Games Developer Federation przeprowadziła ankietę dotyczącą kondycji europejskich firm produkujących gry i ich obaw w związku z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. 17% tego typu podmiotów obawia się, że może nie przetrwać trzech miesięcy. Najgorzej radzą sobie małe studia.

Internet: zużywamy 40 razy więcej danych niż 10 lat temu
Tomasz Lirka, 16 kwietnia 2020, 14:05
Rano w domu oglądasz film na YouTube w 4K, w drodze do pracy słuchasz muzyki na Spotify, a wieczorem jeszcze serial na Netfliksie. Cały dzień towarzyszy nam internet, coraz więcej internetu. Na przestrzeni ostatniej dekady zużywamy go aż 40 razy więcej niż w 2010 roku.

Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2020, 18:55
Firma Valve podzieliła się wynikami analizy nowych gier na Steamie. Z danych spółki wynika, że w 2019 roku o wiele więcej gier zarobiło ponad 10 tysięcy dolarów. Jednak serwis Ars Technica wskazuje, że jest też druga strona medalu.

Granie staje się podstawową rozrywką w czasie kwarantanny
Piotr Doroń, 18 marca 2020, 11:45
Gracze grają na potęgę w czasie kwarantanny - ruch sieciowy w USA związany z tą formą rozrywki wzrósł nawet o 75%. Większym zainteresowaniem cieszą się również platformy streamingowe.

Naukowcy rozwiewają wątpliwości: 5G nie szkodzi zdrowiu
Bartosz Świątek, 13 marca 2020, 11:28
Niezależni naukowcy zrzeszeni w organizacji International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP) uznali, że w oparciu o obecną wiedzę naukową, standard łączności 5G nie stanowi zagrożenia dla zdrowia ludzi.

Sprzęt szpitalny narażony na ataki hakerów. Przyczyną stary Windows
Bartosz Świątek, 11 marca 2020, 11:17
Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem – Palo Alto Networks – przeprowadziła badanie dotyczące poziomu bezpieczeństwa sprzętu medycznego w szpitalach. Aż 83% urządzeń korzysta z przestarzałych systemów operacyjnych i jest narażona na atak hakera.

Przeglądarka Brave zapewnia największą prywatność
Bartosz Świątek, 25 lutego 2020, 15:08
Badacze z Trinity College w Dublinie przeprowadzili test sprawdzający, które przeglądarki zapewniają swoim użytkownikom najwięcej prywatności. Najlepiej wypadł Brave, a najgorzej Microsoft Edge.

Grubo, oto najpopularniejsze słowa i błędy w polskim internecie
Jakub Błażewicz, 21 lutego 2020, 16:02
Serwis Nadwyraz.com opublikował raport na temat kondycji języka polskiego w Internecie w 2019 roku. Oprócz podania listy najczęściej popełnianych błędów (głównie ortograficznych) oraz ich źródeł w artykule zamieszczono zestawienie najpopularniejszych słów młodzieżowych w sieci.

Analiza usługi Xbox Game Pass
Krystian Pieniążek, 18 lutego 2020, 19:53
Od premiery usługi Xbox Game Pass na konsolach mija trzeci rok. Przeprowadzona przez użytkownika forum ResetEra analiza poczynań giganta z Redmond pozwala nam sprawdzić, jak wiele gier udostępniono już abonentom i którzy wydawcy najchętniej wspierają tę usługę, a także dowiedzieć się m.in. o tym, kiedy debiutuje w niej najwięcej produkcji.

Co dziesiąta osoba w USA używa aplikacji do szpiegowania partnera
Konrad Hazi, 13 lutego 2020, 13:50
Firma NortonLifeLock wraz z pracownią Harris Poll przeprowadziły w Stanach Zjednoczonych badanie dotyczące korzystania z aplikacji zaliczanych do grupy stalkerware. Co dziesiąty respondent przyznał, że zdarzyło mu się instalować na telefonie partnera programy szpiegujące.