Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2020, 12:14

autor: Bartosz Świątek

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix

Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix - ilustracja #1
Model subskrypcyjny zdominuje branżę gier?

W SKRÓCIE:

  1. zdaniem analityka firmy Futuresource Consulting branża gier jest gotowa na przejście na model subskrypcyjny przypominający Netfliksa;
  2. ekspert wskazuje też na dynamiczny wzrost tego sektora i coraz większe zainteresowanie nim ze strony różnych firm działających w branży rozrywkowej.

Morris Garrard – analityk firmy Futuresource Consulting – stwierdził w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gamingowa jest gotowa na przejście na model biznesowy stosowany przez platformę Netflix, czyli zastąpienie kupowania pojedynczych produkcji miesięczną subskrypcją zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier (via Hollywood Reporter).

Tytuły takie jak Fortnite zrewolucjonizowały gaming. Darmowe produkcje zarabiające na sprzedaży zawartości do pobrania stały się dominującym modelem biznesowym dla nowych gier. Szerokie rozpowszechnienie (tego modelu - przyp. red.) i znaczne wydatki konsumentów na te gry naprawdę pokazują, że mogą stać się usługami. Jeśli dodatkowo wrzucimy do równania Xbox Game Pass, PlayStation Now, Uplay+ i EA Play, to zobaczymy, że impet (do zmiany modelu biznesowego branży - przyp. red.) zaczyna się budować. W miarę, jak te platformy będą rozbudowywać katalogi, trakcja konsumentów będzie rosnąć, co przyspieszy przejście na subskrypcje gier typu all-you-can-eat (w wolnym tłumaczeniu "graj, ile chcesz" - przyp. red.) – twierdzi analityk.

Raport wskazuje też na dynamiczny rozwój rynku gier i rosnące zainteresowanie tym sektorem ze strony firm działających w innych sektorach branży rozrywkowej.

W 2019 r. sektor gier odpowiadał za jednego z każdych trzech dolarów wydanych na rozrywkę. Wraz z gwałtownym wzrostem popularności gier, szeroko pojęta branża rozrywkowa postrzega je jako szansę, zwracając jednocześnie baczną uwagę na potencjalne zagrożenie z ich strony - podkreśla Morris Garrard.

Przewidywania analityka brzmią rozsądnie – nie da się ukryć, że usługi subskrypcyjne w ostatnim czasie robią na rynku sporo zamieszania. Najwięcej sukcesów na tym polu odnotowuje Microsoft, którego Xbox Game Pass – dzięki ambitnym inwestycjom i umowom z partnerami – z tygodnia na tydzień staje się coraz atrakcyjniejszą propozycją. Zdaniem wielu osób abonament ten może być dla giganta z Redmond asem w rękawie w rywalizacji z Sony w dziewiątej generacji konsol.

  1. Futuresource Consulting – strona oficjalna