Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix

Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.

Bartosz Świątek

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix.
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix.
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix - ilustracja #1
Model subskrypcyjny zdominuje branżę gier?

W SKRÓCIE:

  1. zdaniem analityka firmy Futuresource Consulting branża gier jest gotowa na przejście na model subskrypcyjny przypominający Netfliksa;
  2. ekspert wskazuje też na dynamiczny wzrost tego sektora i coraz większe zainteresowanie nim ze strony różnych firm działających w branży rozrywkowej.

Morris Garrard – analityk firmy Futuresource Consulting – stwierdził w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gamingowa jest gotowa na przejście na model biznesowy stosowany przez platformę Netflix, czyli zastąpienie kupowania pojedynczych produkcji miesięczną subskrypcją zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier (via Hollywood Reporter).

Tytuły takie jak Fortnite zrewolucjonizowały gaming. Darmowe produkcje zarabiające na sprzedaży zawartości do pobrania stały się dominującym modelem biznesowym dla nowych gier. Szerokie rozpowszechnienie (tego modelu - przyp. red.) i znaczne wydatki konsumentów na te gry naprawdę pokazują, że mogą stać się usługami. Jeśli dodatkowo wrzucimy do równania Xbox Game Pass, PlayStation Now, Uplay+ i EA Play, to zobaczymy, że impet (do zmiany modelu biznesowego branży - przyp. red.) zaczyna się budować. W miarę, jak te platformy będą rozbudowywać katalogi, trakcja konsumentów będzie rosnąć, co przyspieszy przejście na subskrypcje gier typu all-you-can-eat (w wolnym tłumaczeniu "graj, ile chcesz" - przyp. red.) – twierdzi analityk.

Raport wskazuje też na dynamiczny rozwój rynku gier i rosnące zainteresowanie tym sektorem ze strony firm działających w innych sektorach branży rozrywkowej.

W 2019 r. sektor gier odpowiadał za jednego z każdych trzech dolarów wydanych na rozrywkę. Wraz z gwałtownym wzrostem popularności gier, szeroko pojęta branża rozrywkowa postrzega je jako szansę, zwracając jednocześnie baczną uwagę na potencjalne zagrożenie z ich strony - podkreśla Morris Garrard.

Przewidywania analityka brzmią rozsądnie – nie da się ukryć, że usługi subskrypcyjne w ostatnim czasie robią na rynku sporo zamieszania. Najwięcej sukcesów na tym polu odnotowuje Microsoft, którego Xbox Game Pass – dzięki ambitnym inwestycjom i umowom z partnerami – z tygodnia na tydzień staje się coraz atrakcyjniejszą propozycją. Zdaniem wielu osób abonament ten może być dla giganta z Redmond asem w rękawie w rywalizacji z Sony w dziewiątej generacji konsol.

  1. Futuresource Consulting – strona oficjalna
Podobało się?

11

Fan odtworzył bohaterów najlepszego filmu o Spider-Manie w wydaniu realistycznym

Następny
Fan odtworzył bohaterów najlepszego filmu o Spider-Manie w wydaniu realistycznym

Reżyser Suicide Squad broni Harley Quinn przed wściekłością fana

Poprzedni
Reżyser Suicide Squad broni Harley Quinn przed wściekłością fana

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl