Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - sprzęt i technologie (8)

Polska drugim rynkiem Europy Wschodniej
Polska drugim rynkiem Europy Wschodniej

Krzysztof Nieradko, 25 czerwca 2014, 12:22

Najnowsze zestawienie Global Games Market Report szacuje wartość światowego rynku gier w tym roku na 81,5 miliarda dolarów. Co ciekawe, pierwsze sto państw ze wspomnianej listy generuje aż 99.8% osiągniętego wyniku finansowego. Polska uplasowała się w tym podsumowaniu na 23. miejscu z wynikiem niemal 280 milionów dolarów.

Czy można poznać prawdziwą płeć grającego postacią w MMORPG?
Czy można poznać prawdziwą płeć grającego postacią w MMORPG?

Hubert Taler, 4 czerwca 2014, 09:41

Czy tym ogromnym Taurenem gra facet, czy kobieta? A może jest sposób, by to wywnioskować po zachowaniu?

Pobór mocy konsol – ósma generacja kilka razy bardziej prądożerna niż poprzedniczki
Pobór mocy konsol – ósma generacja kilka razy bardziej prądożerna niż poprzedniczki

Krzysztof Mysiak, 18 maja 2014, 12:00

Natural Resource Defense Council, amerykańska organizacja ochrony środowiska, przeprowadziła badania na temat poboru mocy przez konsole. Wynika z nich, że PlayStation 4 i Xbox One są znacznie bardziej prądożerne niż ich poprzedniczki, natomiast Wii U ma bardzo małe zapotrzebowanie na moc. Okazało się również, że urządzenia firm Sony i Microsoft pobierają sporo mocy w trybie uśpienia.

Wyniki badań polskich graczy na Digital Dragons 2014 - w co grają Polacy?
Wyniki badań polskich graczy na Digital Dragons 2014 - w co grają Polacy?

Łukasz Szliselman, 9 maja 2014, 12:00

Jakie gatunki gier wideo cieszą się w Polsce największą popularnością? W jakie tytuły zagrała większość z nas? Ile wydajemy na gry? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie, przeglądając wyniki badań przeprowadzonych z okazji festiwalu Digital Dragons 2014. Zapraszamy do lektury!

Wyniki badań polskich graczy na Digital Dragons 2014 - profil i zwyczaje polskiego gracza
Wyniki badań polskich graczy na Digital Dragons 2014 - profil i zwyczaje polskiego gracza

Łukasz Szliselman, 8 maja 2014, 12:00

Kim jest przeciętny polski gracz? Jaką platformę sprzętową wybiera? Ile czasu poświęca na wirtualną rozrywkę i dlaczego w ogóle gra? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie przeglądając wyniki badań przeprowadzonych z okazji festiwalu Digital Dragons 2014. Zapraszamy do lektury!

Globalny rynek gier PC przewyższa sektor konsolowy
Globalny rynek gier PC przewyższa sektor konsolowy

Bartosz Woldański, 26 kwietnia 2014, 17:30

Analitycy firmy DFC Intelligence doszli do wniosku, że w skali światowej rynek gier pecetowych obecnie przerasta sektor tytułów konsolowych – przynajmniej pod względem przychodów. Chociaż zauważyli, że różnica może zmniejszyć się ze względu na obecne już w sprzedaży urządzenia nowej generacji firm Microsoft i Sony, które znajdują z miesiąca na miesiąc coraz więcej użytkowników.

Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę
Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę

Kamil Zwijacz, 10 kwietnia 2014, 13:08

Specjalizująca się w analizowaniu rynku gier MMO free-to-play firma SuperData opublikowała wyniki badań dotyczących ilości pieniędzy wydawanych średnio przez jednego gracza w najpopularniejszych tego typu produkcjach. Okazało się, że najbardziej hojnymi użytkownikami są "czołgiści" z World of Tanks, a najmniejsze sumy wydają miłośnicy gatunku MOBA.

0,15% najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50% przychodów w segmencie free to play
0,15% najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50% przychodów w segmencie free to play

Marcin Skierski, 28 lutego 2014, 10:30

Z badania firmy Swrve wynika, że 50% przychodów uzyskanych przez gry free to play wygenerowało zaledwie 0,15% najaktywniejszych użytkowników urządzeń mobilnych. Zdecydowana większość posiadaczy smartfonów i innych platform przenośnych preferuje darmową rozrywkę.

Wartość rynku gier na PC w 2014 roku wyniesie 25 miliardów dolarów?
Wartość rynku gier na PC w 2014 roku wyniesie 25 miliardów dolarów?

Adam Zechenter, 30 stycznia 2014, 11:56

Analitycy z DFC Intelligence uważają, że wartość globalnego rynku gier na pecety przekroczy w tym roku 25 mld dolarów. Amerykańska firma podkreśliła dominację produkcji z gatunku MOBA, przy jednoczesnym, systematycznym spadku popularności MMO.

Steam w ciągu trzech lat podwoi liczbę użytkowników?
Steam w ciągu trzech lat podwoi liczbę użytkowników?

Krzysztof Mysiak, 3 stycznia 2014, 14:58

Analityk rynku elektronicznej rozrywki podsumował osiągnięcia Steama i wyciągnął kilka przypuszczeń na temat rozwoju platformy dystrybucji cyfrowej firmy Valve. Podjął też próbę oszacowania przychodów uzyskiwanych dzięki Steamowi.

Sprzedaż Call of Duty: Ghosts jest niepokojąca – twierdzi analityk
Sprzedaż Call of Duty: Ghosts jest niepokojąca – twierdzi analityk

Łukasz Szliselman, 17 grudnia 2013, 12:14

Wyniki sprzedaży Call of Duty: Ghosts są słabsze od rezultatów, jakie Black Ops II i Modern Warfare 3 osiągnęły w swoich miesiącach premierowych. Różnica ta jest nawet większa niż się początkowo spodziewano.

W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych

Łukasz Szliselman, 16 lipca 2013, 11:55

Kto głosi rychły upadek PC, powinien zastanowić się raz jeszcze. Ujawnione przez Entertainment Software Association dane jasno wskazują, że w USA na PC gra niewiele mniej osób, niż na konsolach stacjonarnych. Jednocześnie widoczny jest wzrost popularności platform mobilnych.

YouTube - raport dotyczący aktywności graczy na serwisie
YouTube - raport dotyczący aktywności graczy na serwisie

Kamil Zwijacz, 2 lipca 2013, 11:03

Gracze stanowią spory odsetek widzów serwisu YouTube. W związku z tym firma Google przeprowadziła badania dotyczące ich aktywności. Właśnie opublikowano wyniki.

PlayStation 4 i Xbox One – czy next-geny naprawdę są takie drogie?
PlayStation 4 i Xbox One – czy next-geny naprawdę są takie drogie?

Krzysztof Mysiak, 1 lipca 2013, 12:42

Zajmujący się nowinkami technologicznymi serwis Ars Technica przeprowadził analizę cen konsol, zestawiając kwoty, jakich Sony i Microsoft zażyczą sobie za swoje platformy następnej generacji w dniu premiery, z cenami dawnych urządzeń. Porównania dokonano, biorąc pod uwagę spadek realnej wartości pieniądza na przestrzeni lat.

Dema gier zaniżają sprzedaż pełnych wersji
Dema gier zaniżają sprzedaż pełnych wersji

Kamil Zwijacz, 30 czerwca 2013, 11:10

Z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną EEDAR wynika, że wersje próbne gier negatywnie wpływają na popularność pełnych wersji. Najlepsze wyniki sprzedażowe osiągają produkcje promowane efektownymi trailerami.

Piractwo nie tak powszechne jak twierdzi branża
Piractwo nie tak powszechne jak twierdzi branża

Łukasz Szliselman, 17 maja 2013, 13:20

Wyniki najświeższych badań ujawniają, że piractwo, nie jest aż tak rozpowszechnione, jak uważają przedstawiciele branży gier wideo. Naukowcy twierdzą, że choć zjawisko stanowi poważny problem, dane na ten temat są często zawyżone.

Raport PC Gaming Alliance - wciąż rośnie rynek gier PC
Raport PC Gaming Alliance - wciąż rośnie rynek gier PC

Przemysław Bartula, 28 marca 2013, 19:57

20 miliardów dolarów. Tyle wyniosły przychody ze sprzedaży gier komputerowych na całym świecie. Jak donosi organizacja PC Gaming Alliance, stanowi to ośmioprocentowy wzrost w stosunku do 2011 roku.

Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya
Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya

Bartłomiej Kita, 28 marca 2013, 09:10

Stało się. EA i DICE oficjalnie każą nam się przygotować "4" bitwy. By wywalone z wrażenia jęzory za bardzo nam nie wyschły, otrzymaliśmy pierwszy trailer, a także bardzo długi i starannie przygotowany przez speców od marketingu (ktoś przecież musiał wybrać moment, który ma grę sprzedać) gameplay, który u każdego fana pierwszoosobowych strzelanin wywoła ślinotok.

Konsole nie tylko do gier - Amerykanie coraz częściej wybierają inne usługi, m.in. VOD
Konsole nie tylko do gier - Amerykanie coraz częściej wybierają inne usługi, m.in. VOD

Marcin Skierski, 14 marca 2013, 11:50

Firma badawcza Nielsen opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej wśród posiadaczy konsol w Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że właściciele PlayStation 3, Xboksa 360 oraz Wii coraz częściej korzystają na nich z usług VOD.

GTA V wśród 10 najczęściej wyszukiwanych w Google gier konsolowych w 2012 roku
GTA V wśród 10 najczęściej wyszukiwanych w Google gier konsolowych w 2012 roku

Michał Marian, 19 grudnia 2012, 10:20

Google udostępniło zestawienie 10 najpopularniejszych pod względem ilości zapytań tytułów konsolowych na przestrzeni 1 stycznia - 11 grudnia 2012 roku.

Badania ISFE - wizerunek polskiego rodzica w kontekście gier wideo
Badania ISFE - wizerunek polskiego rodzica w kontekście gier wideo

Kamil Ostrowski, 12 grudnia 2012, 19:16

Pora po raz ostatni przyjrzeć się badaniu Interactive Software Federation of Europe, które wzięły pod lupę stosunek Europejczyków do gier wideo. Dzisiaj skupimy się na polskich rodzicach w kontekście gier wideo.

Badania ISFE - kim jest gracz w Polsce i jak postrzega wirtualną rozrywkę?
Badania ISFE - kim jest gracz w Polsce i jak postrzega wirtualną rozrywkę?

Kamil Ostrowski, 11 grudnia 2012, 14:14

W zeszły piątek organizacja Interactive Software Federation of Europe opublikowała badania, które odpowiadają na wiele istotnych pytań, dotyczących rynku wirtualnej rozrywki w Polsce i Europie. Dzisiaj pytamy: "kim jest polski gracz i co myśli o swoim hobby?".

Badania ISFE - na czym, w co i ile grają Polacy?
Badania ISFE - na czym, w co i ile grają Polacy?

Kamil Ostrowski, 10 grudnia 2012, 19:17

Wyniki badań, opublikowanych w zeszły piątek przez organizację ISFE, są warte poświęcenia im nieco uwagi. Sprawdźmy na czym, w co i ile grają Polacy i jak wypadamy w stosunku do reszty Euripy.

48% podłączonych do sieci Europejczyków gra - wyniki badań ISFE
48% podłączonych do sieci Europejczyków gra - wyniki badań ISFE

Kamil Ostrowski, 7 grudnia 2012, 12:33

Organizacja Interactive Software Federation of Europe opublikowała wyniki badań dotyczących zasięgu gier wideo i ich postrzegania przez osoby podłączone do internetu. Można powiedzieć, że wirtualna rozrywka jest na naszym kontynencie powszechna, bo aż 48% respondentów przyznało, że oddaje się graniu.

Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich
Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich

Grzegorz Ferenc, 20 listopada 2012, 17:00

W październiku firma Ipsos MediaCT we współpracy z europejską federacją ISFE (Interactive Software Federation of Europe) przeprowadziła internetowe badania konsumenckie polskich graczy. Wynika z nich m.in. że Polacy najczęściej grają na laptopach, zazwyczaj w gry sieciowe, a co czwarty rodzic gra z własnymi dziećmi.

Square Enix monitoruje poczynania graczy
Square Enix monitoruje poczynania graczy

Grzegorz Ferenc, 27 października 2012, 15:30

Serwis MCV opublikował fragmenty rozmowy z przedstawicielem londyńskiego studia koncernu Square Enix. Zajmuje się ono m.in. analizowaniem anonimowych danych zbieranych podczas gry od posiadaczy tytułów japońskiego koncernu. Informacje są wykorzystywane do badania trendów, ustawień konfiguracji, czy też najpopularniejszych funkcji w poszczególnych produkcjach.

World of Warcraft: Mists of Pandaria komercyjnym sukcesem czy porażką - analizy specjalistów
World of Warcraft: Mists of Pandaria komercyjnym sukcesem czy porażką - analizy specjalistów

Marcin Skierski, 2 października 2012, 13:00

Zeszłotygodniowe dane analityczne nie nastrajały zbyt optymistycznie, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży World of Warcraft: Mists of Pandaria. Z kolei według dzisiejszych doniesień, sytuacja najnowszego dodatku do znanej produkcji MMO powinna poprawić się do końca roku.

Wyniki badań Samsunga – Polacy kochają gry wideo
Wyniki badań Samsunga – Polacy kochają gry wideo

Aleksander Kaczmarek, 1 października 2012, 15:35

Blisko połowa Polaków pomiędzy 27. a 35. rokiem życia poświęca co najmniej godzinę dziennie na gry wideo. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska.

Google wie, czego i kiedy najczęściej szukają gracze
Google wie, czego i kiedy najczęściej szukają gracze

Aleksander Kaczmarek, 27 września 2012, 13:10

Gry wideo zyskują na popularności. Świadczy o tym wyraźny wzrost liczby zapytań związanych z tym tematem w wyszukiwarce Google. Najczęściej gracze przeczesują Internet w poszukiwaniu informacji o terminach premier, poradników, materiałów graficznych i wideo oraz recenzji.

Analitycy: seria Call of Duty osiągnęła szczyt popularności w 2011 roku
Analitycy: seria Call of Duty osiągnęła szczyt popularności w 2011 roku

Michał Kułakowski, 5 sierpnia 2012, 18:15

Analitycy branżowi wyrazili przekonanie, że seria Call of Duty osiągnęła szczyt popularności w ubiegłym roku. Według nich, nadchodzące Call of Duty: Black Ops II będzie zapewne najpopularniejszą grą ostatnich dwunastu miesięcy, ale sprzedaż pudełek z tym tytułem na pewno nie pobije wyników ubiegłorocznego Call of Duty: Modern Warfare 3.

Nikt nie czeka na nowe marki, gracze wolą kontynuacje
Nikt nie czeka na nowe marki, gracze wolą kontynuacje

Aleksander Kaczmarek, 15 lipca 2012, 14:45

Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen wskazują, że konsolowi gracze czekają przede wszystkim na kolejne odsłony znanych serii, jak Halo, Call of Duty czy Madden NFL. Nowe marki pozostają w głębokim cieniu.

Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów
Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów

Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23

Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.

Rynek gier będzie wart 70 miliardów dolarów w 2017 roku, pecety najważniejsze – przewidywania analityków
Rynek gier będzie wart 70 miliardów dolarów w 2017 roku, pecety najważniejsze – przewidywania analityków

Szymon Liebert, 10 czerwca 2012, 15:19

Analitycy z DFC Intelligence twierdzą, że rynek gier rozrośnie się do 70 miliardów dolarów w 2017 roku. Zdaniem firmy najważniejszą platformą będzie pecet, który wygeneruje więcej pieniędzy niż konsole, czy urządzenia mobilne.

Niższa sprzedaż gry Call of Duty: Modern Warfare 3 dotyczy tylko wersji na PC, Wii oraz DS-a
Niższa sprzedaż gry Call of Duty: Modern Warfare 3 dotyczy tylko wersji na PC, Wii oraz DS-a

Marcin Skierski, 18 kwietnia 2012, 12:15

Przedwczoraj serwis Gamasutra doniósł, że gra Call of Duty: Modern Warfare 3 sprzedaje się gorzej od Call of Duty: Black Ops. Do tych informacji ustosunkowali się analitycy z firmy Cowen and Company, którzy winę za taki stan rzeczy zrzucają na słabnącą popularność wersji na PC, Wii oraz DS-a.

Za co Polacy płacą w Internecie?
Za co Polacy płacą w Internecie?

Kamil Ostrowski, 2 marca 2012, 11:58

Firma PBI opublikowała częściowe wyniki badania przeprowadzonego na polskich internautach. Za co najchętniej płacimy w sieci?

Oszuści wśród graczy rozprzestrzeniają się niczym wirus
Oszuści wśród graczy rozprzestrzeniają się niczym wirus

Marek Oramus, 3 stycznia 2012, 08:27

Z przeprowadzonych badań dotyczących oszustów wśród użytkowników platformy Steam wynika, że tendencja do łamania reguł gry rozprzestrzenia się niczym wirus.

Bobby Kotick prognozuje – EA nie zarobi na Star Wars: The Old Republic
Bobby Kotick prognozuje – EA nie zarobi na Star Wars: The Old Republic

Aleksander Kaczmarek, 29 listopada 2011, 13:56

Szef koncernu Activision nie obawia się konkurencji na rynku gier MMORPG. Jego zdaniem Star Wars: The Old Republic nie ma szans zagrozić dominującej pozycji World of Warcraft. Co więcej, konkurentom z Electronic Arts będzie trudno zarobić na nowym dziele ekipy studia BioWare Austin.

Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku
Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku

Marek Oramus, 10 listopada 2011, 11:31

Firma NewZoo opublikowała raport dotyczący rynku gier MMO w 2011 roku. Wynika z niego, że znacznie zwiększył się udział dochodów generowanych przez produkcje oparte na modelu free to play.

Call of Duty: Modern Warfare 3 „najbardziej pożądaną” grą w USA według firmy Nielsen
Call of Duty: Modern Warfare 3 „najbardziej pożądaną” grą w USA według firmy Nielsen

Marcin Skierski, 30 września 2011, 12:20

27% aktywnych graczy w Stanach Zjednoczonych umieszcza grę Call of Duty: Modern Warfare 3 na swojej liście zakupów w tegorocznym okresie przedświątecznym. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Nielsen.

Badania: Najstraszniejsza gra na Xboksa 360

Michał Kułakowski, 10 września 2011, 18:26

Brytyjskie studio badawcze Vertical Slice spróbowało naukowo, za pomocą kilkustopniowych badań, określić jaką grę wydaną na konsoli Xbox 360 można uznać za najstraszniejszą.

Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP

Marek Oramus, 18 sierpnia 2011, 11:03

Ośrodek Badania Opinii Publicznej opublikował raport prezentujący, jakie platformy preferują Polscy gracze w zależności od wieku, płci oraz wykształcenia.

Raport NPD - dystrybucja cyfrowa zmienia strukturę graczy

Mateusz Kądziołka, 28 czerwca 2011, 11:34

Grupa NPD zajmująca się badaniem rynku konsumenckiego Ameryki Północnej opublikowała raport dotyczący graczy. Wynika z niego, że tzw. Core Gamers wcale nie kupują najwięcej tytułów, a jeśli chodzi o czas spędzany przed komputerem czy konsolą mają godnych rywali.

W co najchętniej grają polscy casuale?

Aleksander Kaczmarek, 15 maja 2011, 11:30

Firma Alawar Entertainment opublikowała wyniki badań przeprowadzonych w I kwartale bieżącego roku wśród graczy casualowych. Analizy wskazują, że w Polsce, tak jak i na całym świecie, po proste „gry codzienne” najchętniej sięgają przedstawicielki płci pięknej, dla których stanowią one znakomitą formę relaksu. Ulubionym gatunkiem rodzimych casuali są zaś produkcje z kategorii „ukryte obiekty”.

Polska w czołówce krajów o największej skali piractwa w UE

Anna Karpińska, 12 maja 2011, 21:30

Business Software Alliance (BSA) - międzynarodowa organizacja reprezentującą światowy przemysł informatyczny, zrzeszający największych producentów oprogramowania komputerowego, przedstawiła dziś wyniki światowego badania piractwa komputerowego, przeprowadzone przez IDC w 2010 roku. Wedle danych statystycznych Polska wciąż jest w czołówce krajów o największej skali piractwa w Unii Europejskiej.

Ile zarabiają twórcy gier?

Aleksander Kaczmarek, 1 maja 2011, 15:37

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak kształtują się zarobki twórców gier? Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie magazynu Game Developer wynika, że po chudym roku 2009, średnie płace pracowników w branży za oceanem poszły w górę. Zatrudnieni w profesjonalnych studiach deweloperskich mogą liczyć na roczne pensje rzędu około 80 tys. dolarów.