Większość graczy w USA kupuje zaledwie jedną lub dwie gry rocznie. Tylko nieliczni dokonują zakupu przynajmniej raz na miesiąc, ale to oni napędzają rynek.
Starszy dyrektor wydawniczy grupy analitycznej Circana, Mat Piscatella, podzielił się danymi z badania Future of Video Games przeprowadzonego w trzecim kwartale 2025 roku w Stanach Zjednoczonych. Szczególną uwagę zwrócono na częstotliwość zakupów wśród graczy, które w większości okazały się stosunkowo rzadkie.
Warto podkreślić, że termin „nowa gra” nie odnosi się do świeżo wydanej produkcji, lecz do jej stanu – w tym przypadku oznacza grę nieużywaną.
Komentując wyniki, Piscatella zasugerował, że za napędzaniem rynku i utrzymywaniem wysokich cen gier stoi w rzeczywistości nieliczna grupa graczy kupujących jedną lub więcej gier miesięcznie, stanowiąca zaledwie 14% ogółu.
Dlaczego istnieją gamepady premium, edycje kolekcjonerskie za 149 dolarów, konsole Pro i ogólny wzrost cen? Ponieważ gracze zamożni, niewrażliwi na ceny, wydają więcej, podczas gdy wszyscy inni przechodzą na model f2p.
Analityk zwrócił również uwagę, że jeżeli komuś te liczby wydają się dziwne, to prawdopodobnie dlatego, iż osoby śledzące jego profil – a więc interesujące się tego typu statystykami – same należą do wspomnianych 14% graczy. W efekcie mogą sobie nie zdawać sprawy z tego, jak wygląda szersza perspektywa.
Więcej:Nowe plotki o przejęciu Ubisoftu. Pracownik twierdzi, że „to firma, która nie ma siedziby w USA”
3

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).