„To wygląda jak szaleństwo”. Left 4 Dead 2 zmodyfikowane o funkcje RTX zrobiło wrażenie na fanach

Fani Left 4 Dead 2 poczynili pierwszy krok do pełnego zremasterowania kultowej gry. RTX Remix pomógł odtworzyć kampanię No Mercy z nowym oświetleniem.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

„To wygląda jak szaleństwo”. Left 4 Dead 2 zmodyfikowane o funkcje RTX zrobiło wrażenie na fanach, źródło grafiki: Left 4 Dead 2; Valve; 2009.
„To wygląda jak szaleństwo”. Left 4 Dead 2 zmodyfikowane o funkcje RTX zrobiło wrażenie na fanach Źródło: Left 4 Dead 2; Valve; 2009.

RTX Remix jest narzędziem, dzięki któremu fani mogą samodzielnie odświeżyć oprawę graficzną ulubionych gier i nie muszą czekać na deweloperów. Jednym z przykładów jest projekt Half-Life 2 RTX, który od marca tego roku jest dostępny na Steamie. Teraz gracze zabrali się za inny hit Valve, jakim jest Left 4 Dead 2 i grupa entuzjastów przygotowała odświeżoną wersję kampanii No Mercy.

Powstaje fanowski remaster Left 4 Dead 2

Na subreddicie r/nvidia pojawił się post dotyczący Left 4 Dead 2 RTX, czyli fanowskiego projektu, za którym stoi ekipa Nostalgia Drive Team. Według portalu MODDB to ich pierwsza modyfikacja, która jest gotowa do pobrania od 7 października tego roku i wykorzystano oprogramowanie RTX Remix, aby poprawić tekstury i oświetlenie gry.

Left 4 Dead 2 RTX; Nostalgia Drive Team

Efekt widać na opublikowanych zrzutach ekranu. Udało się zachować mroczny klimat Left 4 Dead 2, a równocześnie oprawa wizualna zyskała bardziej „nowoczesny” wygląd. Jedyną wadą jest to, że na razie do ogrania jest wyłącznie kampania No Mercy, o czym twórcy wspominają w opisie modyfikacji:

Left 4 Dead RTX NTD jest fanowską modyfikacją stworzoną przy pomocy NVIDIA RTX Remix, skupiona głównie na ikonicznej kampanii No Mercy.

[...]

Ta premiera oznacza pierwszy krok w kierunku pełnego remastera Left 4 Dead 2 z pomocą RTX Remix.

Left 4 Dead 2 RTX; Nostalgia Drive Team

Twórcy wspominają, że praca nie była łatwa i potrzebny był niestandardowy model RTX Remix, żeby przygotować grę do działania pod nowym systemem renderingu. Dodatkowo całe oświetlenie w grze musiało zostać odtworzone od podstaw, bo RTX Remix nie był w stanie odtworzyć oryginalnego.

Niestety moderzy nie zdradzili, ile czasu zajęło im odtworzenie kampanii No Mercy, a co za tym idzie trudno przewidzieć, jak długo przyjdzie nam poczekać na całą grę. Reakcje fanów są bardzo pozytywne, ale nie obywa się bez problemów technicznych. W komentarzach na subreddicie pojawiły się osoby z pierwszymi problemami z działaniem modyfikacji, ale przynajmniej strona wizualna produkcji została pochwalona określeniami, że osiągnięty efekt jest „szaleństwem” i pojawili się chętni gotowi pracować do Nostalgia Drive Team.

Nie zabrakło jednak krytyki zwracającej uwagę na nie do końca dopracowane tekstury przypominające oprawę produkcji z gatunku „visual noveli”. Left 4 Dead 2 RTX jest jednak na wczesnym etapie prac, więc teoretycznie strona wizualna gry zostanie bardziej dopracowana. Na razie to, co pokazano wskazuje, że zmiana oświetlenia robi różnicę.

Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 17 listopada 2009

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

9.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Hardkorowy RTS o III wojnie światowej właśnie stał się jeszcze większy. Twórcy Warno już zapowiadają „następne fajne rzeczy”

Następny
Hardkorowy RTS o III wojnie światowej właśnie stał się jeszcze większy. Twórcy Warno już zapowiadają „następne fajne rzeczy”

63% graczy w USA kupuje maksymalnie dwie gry rocznie. Podporą branży jest naprawdę nieliczna elita

Poprzedni
63% graczy w USA kupuje maksymalnie dwie gry rocznie. Podporą branży jest naprawdę nieliczna elita

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl