Młodzi ludzie drastycznie ograniczają wydatki na gry. „To niebezpieczny sygnał dla przyszłości gamingu”

Młodzi dorośli w Ameryce znacznie tną wydatki na gry wideo, co zdaniem analityków może źle wróżyć przyszłości branży gier.

Jakub Błażewicz

Młodzi ludzie drastycznie ograniczają wydatki na gry. „To niebezpieczny sygnał dla przyszłości gamingu”, źródło grafiki: Grand Theft Auto Online / Rockstar Games / Take-Two Interactive..
Młodzi ludzie drastycznie ograniczają wydatki na gry. „To niebezpieczny sygnał dla przyszłości gamingu” Źródło: Grand Theft Auto Online / Rockstar Games / Take-Two Interactive..

Młodzi dorośli fani gier drastycznie tną wydatki na gry wideo, twierdzą analitycy z grupy Circana.

Jak zauważył serwis Vice, w raporcie dla dziennika The Wall Street Journal firma analityczna wskazała, iż Amerykanie w wieku 18-24 lat (tj. osoby urodzone w latach 2001-2007, wchodzące w skład tzw. pokolenia Z lub Gen Z) wydają na gry o 25% mniej tygodniowo niż w 2024 roku (w porównaniu z 5-procentowym spadkiem dla pozostałych grup wiekowych). Tylko w okresie od stycznia do kwietnia wydatki na gry spadły o 13%.

To bynajmniej nie jedyna kategoria, na którą osoby w tym wieku wydają mniej niż dotychczas. Niemniej to właśnie na grach najbardziej oszczędzają młodzi Amerykanie. Ci bowiem mają mieć większe problemy tak ze znalezieniem pracy, jak i z zaległościami finansowymi (w tym pożyczkami studenckimi) niż osoby spoza tzw. pokolenia Z.

Źródło: Mat Piscatella w serwisie BlueSky. - Młodzi ludzie drastycznie ograniczają wydatki na gry. „To niebezpieczny sygnał dla przyszłości gamingu” - wiadomość - 2025-08-10
Źródło: Mat Piscatella w serwisie BlueSky.

Mat Piscatella z grupy Circana obrazowo podsumował sytuację, w której znajdują się Amerykanie w wieku 18-24 lat (via BlueSky).

Dywan nie tylko zostaje wyciągnięty spod nóg młodych ludzi, on płonie, kiedy oni nadal na nim stoją.

Jest to tyle znaczące, że tradycyjnie to przecież młodsi ludzie są docelowymi nabywcami gier wideo (poza, rzecz jasna, nieletnimi), tj. osobami, które powinny zapewnić przychody wydawcom. Jak napisała Ana Valens z Vice, jeśli ta grupa wiekowa nie będzie skłonna wydawać pieniędzy na „gaming”, to w miarę rezygnowania z kupowania gier przez starszych graczy (na przykład w celu skupieniu się na sprawach rodzinnych) branża może spodziewać się znacznego spadku przychodów. W kontekście wielkich zwolnień w ostatnich latach źle to wróży na przyszłość deweloperów i wydawców.

Podobało się?

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Wielki sukces Battlefield 6. Niebotyczna liczba graczy na Steam dobrze rokuje na przyszłość nowej strzelanki EA

Następny
Wielki sukces Battlefield 6. Niebotyczna liczba graczy na Steam dobrze rokuje na przyszłość nowej strzelanki EA

Popularny survival z otwartym światem ma nową cenę w złotówkach. Na ten ruch twórców Palworld czekaliśmy aż półtora roku

Poprzedni
Popularny survival z otwartym światem ma nową cenę w złotówkach. Na ten ruch twórców Palworld czekaliśmy aż półtora roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl