Newsroom Wiadomoci Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomo gry 25 wrzenia 2020, 13:53

autor: Dameredet

Jak koronawirus wp造n像 na nawyki najm這dszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020

Przedstawiamy ostatni z cyklu artyku bazuj鉍y na wynikach bada Polish Gamers Research 2020. Tym razem przyjrzelimy si najm這dszym graczom i wp造wie koronawirusa na nawyki spo貫cznoci.

Granie w czasach zarazy, czyli jak koronawirus wp造n na nawyki najm這dszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020 - ilustracja #1
Koronawirus silnie wp造n na nawyki m這dszych graczy. Via Polish Gamers Research 2020.

Przedstawiamy wyniki sz鏀tej edycji badania prowadzonego przez Polish Gamers Observatory i Krakowski Park Technologiczny. W tym roku w ankiecie Polish Gamers Research pojawi造 si pytania dotycz鉍e grania w czasach zarazy. Jak pandemia wp造n窸a na nawyki graczy, a w szczeg鏊noci najm這dszych z nich? I jak w szerszym spojrzeniu prezentuje si sytuacja ma造ch mi這nik闚 gier?

Mali gracze i ich rodzice

Udzia w badaniu wzi窸o 594 rodzic闚 dzieci do 18. roku 篡cia. Zostali zapytani o to, czy ich potomstwo gra w gry. Jedynie 28,5% ankietowanych odpowiedzia這 przecz鉍o. Wr鏚 tych, kt鏎ych dzieci ch皻nie si璕aj po cyfrow rozrywk, a 59% przyzna這, 瞠 gra razem z nimi. 11% robi to rzadziej ni raz w miesi鉍u, 24% raz lub dwa razy w miesi鉍u, 26% oko這 raz w tygodniu, a 31% kilka razy w tygodniu. Co wi璚ej, 8% gra ze swoimi dzie熤i codziennie. To zdecydowanie dobre wyniki, ale w por闚naniu do lat ubieg造ch liczba graj鉍ych rodzic闚 zmniejszy豉 si. Z drugiej strony, rodzice dziel鉍y zainteresowania swoich dzieci, graj z nimi czciej ni w latach ubieg造ch.

Granie w czasach zarazy, czyli jak koronawirus wp造n na nawyki najm這dszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020 - ilustracja #2
Via Polish Gamers Research 2020.

Czy kto jeszcze zwraca uwag na PEGI?

Niepokoj鉍y mo瞠 by fakt, 瞠 48% rodzic闚 nie wie, czym jest system PEGI. Badacze alarmuj, 瞠 z roku na rok sytuacja wygl鉅a coraz gorzej. Co wi璚ej, 28% ankietowanych potwierdzi這, i wie, czym jest system, ale go nie stosuje. Jedynie 24% doros造ch kieruje si zaleceniami PEGI przy wyborze gier dla dzieci.

Nie tylko Fortnite

Przejdmy jednak do preferencji m這dych graczy. Wybrali oni swoje TOP 7 gatunk闚. Wr鏚 nich znalaz造 si gry akcji, przygod闚ki, gry sportowe/wycigowe, FPS-y i strategie.

Sk鉅 dzieci bior gry? 56% korzysta z darmowych tytu堯w dost瘼nych na komputerach i telefonach. 28% otrzymuje gry swojego wyboru od rodzic闚, a 20% otrzymuje gry, kt鏎e wybieraj ich rodziciele. 17% m這dych graczy kupuje dost瘼 do rozrywki z wykorzystaniem w豉snych pieni璠zy.

Ile gier udaje si jednak zdoby za pomoc portfela rodzica? 19% opiekun闚 m這docianych graczy zakupi這 w tym roku 4 lub wi璚ej gier, 17% 3 gry, 34% 2 gry, a 29% tylko jedn. Czy s to drogie tytu造? 3% rodzic闚 wydaje na pojedyncz produkcj ponad 200 z這tych. 24% p豉ci od 101 do 200 z這tych, a 40% ogranicza t kwot do 51 - 100 z這tych. 19% nie przeznaczy na gr wi璚ej ni 50 z這tych, a 6% nie zap豉ci這 wi璚ej ni 20 z這tych.

Pozostaje jeszcze kwestia s造nnych sk鏎ek. Jak wielu rodzic闚 zgadza si na skorzystanie z mikrop豉tnoci? 18% ankietowanych zawsze wyra瘸 zgod na zakup skina, 31% przystaje na to od czasu do czasu, a 51% nigdy si nie zgadza.

Wp造w Covid-19 na graczy

To, 瞠 koronawirus zmieni nasze nawyki jest pewne. Wi璚ej czasu sp璠zamy w domu i musimy go jako wykorzysta. Co liczby m闚i o naszych nowych zrachowaniach?

Granie w czasach zarazy, czyli jak koronawirus wp造n na nawyki najm這dszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020 - ilustracja #3
Via Polish Gamers Research 2020.

Respondenci udzielili odpowiedzi na pytanie o cz瘰totliwo grania w czasach pandemii. Ci, kt鏎zy posiadaj dzieci, m闚ili r闚nie w ich imieniu. 10% doros造ch i 9% dzieci gra這 mniej ni przedtem. 47% doros造ch/37% dzieci nie zmieni這 swoich nawyk闚. Natomiast 31% doros造ch oraz 39% dzieci gra czciej ni przed rozpocz璚iem pracy/nauki zdalnej.

Jak wzros造 lub zmala造 wydatki graczy w zale積oci od platformy? 15% konsolowc闚 wydaje wi璚ej ni przedtem, ale 22% wydaje mniej. Ten trend utrzymuje si r闚nie w przypadku pozosta造ch platform. 13% graczy PC zap豉ci這 za rozrywk wi瘯sze sumy, ale 16% wr璚z przeciwnie.

Tak wygl鉅aj nawyki graczy w czasach pandemii. Zar闚no m這dsi gracze, jak i starsi zmuszeni zostali do pozostania w domu. By to czas na nadrobienie zaleg這ci i zmniejszenie kupek wstydu, dzi瘯i czemu nie wydalimy wi璚ej. Cho m這dzi gracze ciesz si du蕨 swobod w wybieraniu ogrywanych tytu堯w, to na ich (lub swoje) portfele rodzice uwa瘸j nieco bardziej.

O badaniu:

Badanie Polish Gamers Research jest corocznym badaniem polskich graczy realizowanym od 2014 roku przez Polish Gamers Observatory i Krakowski Park Technologiczny. Za realizacj tegorocznej edycji odpowiada Publicis Groupe.

Badanie CAWI (Computer Assisted Web Interview) zosta這 zrealizowane w dniach 15 31 maja 2020 roku wr鏚 uczestnik闚 og鏊nopolskiego panelu badawczego Ariadna.

Pr鏏a g堯wna badania sk豉da豉 si z 1430 polskich internaut闚 w wieku 15-65 lat, w tym z reprezentatywnej pr鏏ki 594 rodzic闚 dzieci poni瞠j 18. roku 篡cia. Dodatkowo dla uzyskania wi瘯szej dok豉dnoci szczeg馧owych pyta na ka盥ej z 5 analizowanych platform do gier (gry instalowane na PC, gry konsolowe, gry przegl鉅arkowe, gry w mediach spo貫cznociowych, gry na urz鉅zeniach mobilnych) zastosowan pr鏏 g堯wn poszerzono o dodatkowych panelist闚 graj鉍ych na wybranej platformie. ㄨczna wielko pr鏏y (pr鏏a g堯wna + booster) wynios豉 1737 respondent闚.

Struktur pr鏏y skorygowano za pomoc wagi analitycznej, dopasowuj鉍 j do struktury populacji internaut闚 w wieku 15-65 lat pod wzgl璠em kluczowych cech odpowiadaj鉍ych celowi badania. Przy obliczaniu wagi wzi皻o pod uwag zmienne spo貫czno-demograficzne, tj. p貫, wiek, poziom wykszta販enia, lokalizacj. Wyniki przedstawione w raporcie oparte s na danych wa穎nych.

Inne wiadomoci z cyklu

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomoci, ale i szereg mi造ch dodatk闚.

Centrum Nintendo Switch - Wszystko o konsoli i jej grach