33. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 33. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Raiden II
Zręcznościowe 6 czerwca 1997
Bezpośrednia kontynuacja kultowej, dwuwymiarowej strzelaniny z pionowym scrollingiem. W tej odsłonie zasiadamy za sterami nowoczesnego myśliwca aby ponownie stawić czoła inwazji obcych. Pokonani w pierwszej części gry wrogowie zdołali bowiem odbudować swą potężną armię i powracają by dokończyć swego dzieła zniszczenia naszej planety.
Mighty No. 9
Zręcznościowe 21 czerwca 2016
Opracowana przez doświadczone japońskie studio Comcept zręcznościowa platformówka 2.5D, czerpiąca inspiracje z kultowej serii Mega Man. Fabuła gry skupia się na postaci robota imieniem Becku, który jako jedyny oparł się groźnemu wirusowi wzbudzającemu agresję wśród mechanicznych istot. Zadaniem naszego protagonisty jest oczywiście powstrzymanie zagrożenia i ocalenie świata robotów przed upadkiem. Mechanika rozgrywki w Mighty No.
Prehistorik (2013)
Zręcznościowe 25 lipca 2013
Humorystyczna platformówka 2D, będąca remakiem przeboju z komputerów 16-bitowych. Okrutny olbrzym okradł plemię jaskiniowców z zapasów żywności. Tropem złodzieja rusza odważny Grag. W pełnej niebezpieczeństw wyprawie towarzyszy mu niecodzienny kompan – mucha. Gra wyprodukowana została przez ekipę deweloperską firmy Anuman Interactive.
Star Wars: Attack Squadrons
Zręcznościowe prace wstrzymane
Zręcznościowa gra sieciowa, funkcjonująca w modelu free-to-play. Wcielamy się w pilota myśliwców znanych z uniwersum Star Wars i uczestniczymy w kosmicznych bitwach, przeznaczonych dla maksymalnie 16 osób. Posiadane statki możemy ulepszać i modyfikować.
Shape Up
Zręcznościowe 11 listopada 2014
Shape Up to gra ruchowa stworzona przez firmę Ubisoft z myślą o konsoli Xbox One i kontrolerze Kinect. Jej tematyka to fitness, który został ukazany w dość oryginalnej konwencji, łączącej ćwiczenia z humorem i prostymi grami zręcznościowymi czy muzycznymi.
Lost Sea
Zręcznościowe 29 czerwca 2016
Zręcznościowa gra typu survival z elementami strategii. W wyniku katastrofy lotniczej nad Trójkątem Bermudzkim bohater Lost Sea trafia na tropikalną wyspę. Odtąd jego nadrzędnym celem jest wydostanie się z pułapki, co wymaga eksploracji otoczenia w poszukiwaniu zapasów, zebrania pomocników, zbudowania statku i dopłynięcia do tajemniczego portalu.
Goblin Sword
Zręcznościowe 11 września 2014
Goblin Sword jest klasyczną platformówka 2D, w której celem graczy jest pokonanie złego czarnoksiężnika, odpowiedzialnego za napad na wioskę głównego bohatera. Produkcja charakteryzuje się prostym i czułym systemem sterowania, a także dopracowaną pikselartową oprawą graficzną.
50 Pinch Barrage!!
Zręcznościowe 12 marca 2015
Stworzona z myślą o handheldach 3DS nietypowa dwuwymiarowa platformówka autorstwa Mobile & Game Studio Inc. 50 Pinch Barrage!! opowiada o perypetiach pewnego podróżnika i poszukiwacza skarbów, który na skutek wypadku trafia na tajemniczą wyspę. Zwiedzając ją, musi pokonać pięćdziesiąt wymagających poziomów, na których czyha na niego cała masa rozmaitych przeszkód i pułapek, takich jak rozpadliny, wysuwające się z podłogi ostrza czy zdradliwe zapadnie.
Alto's Adventure
Zręcznościowe 19 lutego 2015
Nieskomplikowana zręcznościówka z gatunku endless runnerów opracowana przez niezależne studio Snowman. Bohater Alto's Adventure jest pasterzem lam; gdy rozbiegły się one po okolicy, jego zadaniem jest złapanie wszystkich uciekających zwierząt.
Crash Bandicoot
Zręcznościowe 25 stycznia 2007
Reedycja klasycznej platformówki 3D, która pojawiła się pierwotnie w 1996 roku na konsoli PlayStation. W grze wcielamy się w sympatycznego zwierzaka imieniem Crash, który po ucieczce z laboratorium eksperymentującego na zwierzętach Dr Neo Cortexa, musi uratować swoją ukochaną i położyć kres niecnym planom naukowca.
Lara Croft: Relic Run
Zręcznościowe 26 maja 2015
Opracowana przez studio Simutronics mobilna zręcznościówka z gatunku endless runnerów, w której wcielamy się w postać Lary Croft – protagonistki kultowej serii Tomb Raider. Jak większość podobnych produkcji, gra Lara Croft: Relic Run pozbawiona jest rozbudowanej warstwy fabularnej, dając nam po prostu okazję do pokierowania tytułową bohaterką podczas jej licznych przygód w poszukiwaniu cennych artefaktów.
Disney Infinity 3.0
Zręcznościowe 28 sierpnia 2015
Trzecia edycja popularnej serii gier zręcznościowych dla dzieci, rozgrywającej się w rozległym uniwersum filmów i kreskówek wytwórni Walta Disneya. W przygotowaniu gry uczestniczyło tym razem aż 5 studiów deweloperskich: Avalanche Software, Ninja Theory, Sumo Digital, Studio Gobo i United Front Games.
Sonic Boom: Fire & Ice
Zręcznościowe 27 września 2016
Jedna z pobocznych odsłon popularnego cyklu gier zręcznościowych, których bohaterem jest słynny niebieski jeż o imieniu Sonic. Sonic Boom: Fire & Ice jest produkcją towarzyszącą serialowi telewizyjnemu Sonic Boom. Tytuł powstał w studiu Sanzaru Games, które wcześniej stworzyło grę Sonic Boom: Shattered Crystal. Podobnie jak tamta produkcja, Sonic Boom: Fire & Ice to kolorowa, dwuwymiarowa platformówka, podzielona na poziomy i obfitująca w sekwencje zręcznościowe oraz zagadki logiczne.
Rigs: Mechanized Combat League
Zręcznościowe 13 października 2016
Pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia Guerrilla Games, przeznaczona na konsole PlayStation 4 i zestawy rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Akcja Rigs: Mechanized Combat League rozgrywa się w przyszłości, a gracze biorą udział w tytułowych, futurystycznych zawodach sportowych, zasiadając w kokpitach opancerzonych mechów i walcząc między sobą na specjalnych arenach. W ogólnych założeniach rozgrywka stanowi połączenie strzelaniny typu Arena FPS z koszykówką.
Taiko no Tatsujin: V Version
Zręcznościowe 9 lipca 2015
Gra muzyczno-rytmiczna, opracowana przez firmę Bandai Namco z myślą o konsoli PlayStation Vita. Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich częściach serii, rozgrywka została oparta na nieskomplikowanym schemacie – koncentruje się na wybijaniu rytmu na bębnach taiko przy pomocy kilku przycisków, odpowiadających określonym symbolom przesuwającym się po ekranie. Wybrany przed rozpoczęciem zabawy poziom trudności determinuje częstotliwość ich występowania oraz rodzaj dodatkowych wyzwań.
Lichtspeer
Zręcznościowe 27 września 2016
Prosta gra zręcznościowa, w której miotamy oszczepami w nadciągających przeciwników. Lichtspeer jest debiutanckim dziełem niezależnego polskiego studia Lichthund. Akcja toczy się w dalekiej przyszłości, w świecie wzorowanym na mitologii germańskiej z domieszką elementów science fiction i abstrakcyjnego humoru. Gracz steruje jasnowłosym wojownikiem, który przemierza ten fantastyczny świat i walczy z mitologicznymi stworzeniami.
Wilk Morski
Zręcznościowe 2 listopada 2003
Sea Wolves (pol. Wilk Morski) to prosta gra zręcznościowa. Jak sam tytuł wskazuje, kierujemy tutaj morskim okrętem, wirtualne zmagania osadzono zaś w świecie dotkniętym kataklizmami, w wyniku których większość suchego lądu zniknęła pod powierzchnią wody.
Dragon's Lair: Escape from Singe's Castle
Zręcznościowe 12 czerwca 1991
Dragon’s Lair: Escape from Singe’s Castle to reprezentant wyśmienicie animowanych, ale również piekielnie trudnych gier zręcznościowych, których znakiem firmowym jest doskonała, rysunkowa grafika.
Jurassic Park III: Danger Zone
Zręcznościowe 28 czerwca 2001
Przygodowa gra dla starszych dzieci z wieloma elementami zręcznościowymi. Całość bazuje na popularnej licencji znanej z ekranów kin oraz kart książek Michaela Crichtona. W wyniku trzęsienia Ziemi zniszczeniu ulegają próbki DNA dinozaurów. Naszym zadaniem jest zdobycie nowych i umieszczenie ich w laboratorium InGen.
TouchMaster
Zręcznościowe 11 czerwca 2007
TouchMaster to pozycja, stworzona wyłącznie z myślą o dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Developerzy zaimplementowali aż dwadzieścia trzy wyzwania, wśród których znajduje się m.in. poker, tradycyjny pasjans, Mahjongg, quiz zawierający dwadzieścia tysięcy pytań i gra o nazwie Hot Hoops, ćwicząca zręczność poprzez wrzucanie piłki do kosza.
Contra 4
Zręcznościowe 1 grudnia 2007
Kolejna część kultowej dwuwymiarowej zręcznościówki. Zajmujemy się likwidacją pojawiających się na obu ekranikach przeciwników, przeskakując jednocześnie na kolejne platformy.
WarioWare: Twisted!
Zręcznościowe 23 maja 2005
WarioWare: Twisted! to kolejny zestaw mini-gier na GameBoy Advance. Tym razem autorzy przygotowali dla nas 200 różnorodnych zabaw. W czasie rozgrywki odkrywamy rozmaite dodatki, jak nowe gierki czy utwory muzyczne.
Bomberman Live
Zręcznościowe 18 lipca 2007
Bomberman Live to kolejna odsłona niemalże kultowej serii, traktującej o strategicznym rozmieszczaniu śmiercionośnych bomb. Niniejszy tytuł stanowi odświeżoną wersję pozycji, rozpoczynającej ów cykl i pochodzącej z roku 1983.
Ace Combat Zero: The Belkan War
Zręcznościowe 25 kwietnia 2006
Ace Combat Zero: The Belkan War to kolejna produkcja firmy Namco, należąca do popularnej serii zręcznościowych gier lotniczych. Scenariusz przedstawia wydarzenia na piętnaście lat przed okolicznościami, występującymi w piątej odsłonie Ace Combat, czyli około roku 1990. Postać, której losy przejmujemy w nasze ręce, to pilot wojskowy wynajęty przez kraj o nazwie Ustio - ten z kolei został najechany przez swojego sąsiada, czyli państwo Belka.