33. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 33. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Duke Nukem: Episode 3 - Trapped in the Future
Zręcznościowe 1 listopada 1991
Finalny epizod platformowej gry zręcznościowej z tytułowym Duke’iem w roli głównej. Zły Doktor Proton przenosi się w przyszłość, gdzie tworzy armię Techbotów, której musimy stawić czoła. Charyzmatyczna postać Duke’a i zabawne wątki fabularne pozwolą cieszyć się rozgrywką.

Zool
Zręcznościowe 21 kwietnia 1993
Zool to przykład pełnokrwistej platformówki, stworzonej przez koncern Gremlin Graphics w kooperacji z producentem znanych lizaków Chupa Chups. Głównym zadaniem gracza, który wcieli się w rolę tytułowego bohatera (zwanego również Ninją z wymiaru N) jest doprowadzić do uwolnienia bliżej niezidentyfikowanego świata spod jarzma obrzydliwych stworów.

Sabre Wulf
Zręcznościowe 12 marca 2004
Przygody niebieskiego wilka i łowcy przygód Sabremana pojawiły się po raz pierwszy w 1984 roku na 8-bitowcach. Teraz gracz ma możliwość zagrać w nową, odświeżoną wersję starego przeboju.

Ultimate Ghosts 'n Goblins
Zręcznościowe 29 sierpnia 2006
Ultimate Ghosts 'n Goblins to kolejna część serii platformówek, opowiadających o przygodach mężnego rycerza Arthura. Gra powstała w siedzibie firmy Capcom, przy udziale programistów, którzy pracowali nad poprzednimi odsłonami sagi.

Strzel Sobie
Zręcznościowe 30 września 2003
Nieskomplikowana gra, w której rozgrywka skupia się na eksterminacji unoszących się w powietrzu żab. Jako że gra nie do końca jest poważna (autorzy wyraźnie czerpali inspiracje z serii Kurka Wodna) pozbawiono ją brutalnych scen, a sam motyw strzelania do żab okraszono bardzo komiczną otoczką.

Star Wars: Starfighter
Zręcznościowe 19 lutego 2001
Star Wars: Starfighter to wyprodukowana przez firmę LucasArts zręcznościowa symulacja w realiach uniwersum Gwiezdnych Wojen. Gracz dołącza do drużyny pilotów broniących planety Naboo. Twórcy przygotowali 20 modeli myśliwców, którymi można kierować w potyczkach z flotyllą Federacji Handlowej i statkami Imperium Galaktycznego.

Child of Eden
Zręcznościowe 14 czerwca 2011
Widowiskowa strzelanka “na szynach”, stworzona przez autora takich hitów jak Rez, Meteos oraz Space Channel 5. W grze przenosimy się do świata przyszłości, aby uratować sieć cybernetyczną Eden. Zadaniem gracza na każdym z pięciu poziomów jest eliminowanie kolejnych wrogów przy pomocy dwóch rodzajów pocisków. Produkcja zaskakuje artystyczną oprawą, świetnie dopasowaną muzyką oraz liczbą elementów, które można odblokować podczas zabawy.

Mr. Bean
Zręcznościowe 14 grudnia 2007
Trójwymiarowa zręcznościówka, w której przejmujemy kontrolę nad tytułowym bohaterem. Tym razem sympatyczny Jaś Fasola wyrusza na poszukiwania swojego zaginionego pluszaka - Teddy'ego.

Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 2 grudnia 2000
Donald Duck: Quack Attack to zręcznościowa gra 3D dla najmłodszych, w której główną postacią jest kaczor Donald, dobrze znany z kreskówek Disneya. W grze Donald musi uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.

Terminator 2: Judgement Day
Zręcznościowe 23 maja 1991
Terminator 2: Judgement Day to gra zręcznościowa nawiązująca wydarzeniami do filmu pod tym samym tytułem. Gracz wcieli się w rolę cyborga T-800, który musi ochronić Johna Connora - przyszłego przywódcy ruchu oporu - przed śmiercią.

Hugo: Tajemnice Oceanu
Zręcznościowe 22 listopada 2002
Kolejny tytuł z popularnej w naszym kraju serii gier familijnych opowiadających o przygodach trolla Hugo. Tym razem nasz bohater zainspirowany dziennikiem swojego starego dziadka, kapitana Bardzobrodatego, postanawia wyruszyć w podmorskie głębiny.

Yetisports
Zręcznościowe 4 czerwca 2004
Yetisports to znacznie rozszerzony wariant darmowej internetowej zręcznościówki, wykonanej w technologii Macromedia Flash i opublikowanej 26 grudnia 2003 roku. Pierwotna rozgrywka traktowała o wybijaniu w powietrze pingwina imieniem Pingu przez muskularnego Yeti za pomocą maczugi.

No Escape
Zręcznościowe 22 listopada 2000
No Escape to gra zręcznościowa w stylu Unreal Tournament czy też Quake III Arena, ale zrealizowana w bardziej zabawowym i komiksowym stylu. Gra ta przygotowana została głównie z myślą o rozgrywkach sieciowych i mimo iż polega w większości na strzelaniu do przeciwników to nie znajdziemy w niej ani kropli krwi.

3D Ultra Pinball
Zręcznościowe 15 czerwca 1995
Komputerowa symulacja pinballa, wykonana w całości w 3D. Stoły, po których toczymy naszą piłeczkę (łącznie w grze znajdują się trzy stoły: Mine, Colony oraz Command Post), składają się z ogromnej ilości ramp, tuneli i sekretnych przejść.

Urodzinowe Przygody Kubusia
Zręcznościowe 8 lutego 2005
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure, czyli Urodzinowe Przygody Kubusia, to trójwymiarowa gra platformowa przeznaczona dla dzieci. Oparta została ona na licencji animowanego filmu Walta Disney’a i wykorzystuje zarówno znane stamtąd postaci i miejsca, jak i stylistykę graficzną.

Księżniczka i żaba
Zręcznościowe 17 listopada 2009
Gra zręcznościowa, w której wcielamy się w postać czarnoskórej księżniczki Tiany. Całość bazuje na filmie animowanym wyprodukowanym przez wytwórnię Disney'a.

Earthworm Jim
Zręcznościowe 30 listopada 1995
Tryskająca absurdalnym humorem, sidescrollowana platformówka 2D, stworzona przez studio deweloperskie Shiny Entertainment. Tytułowy bohater to odziana w kosmiczny kombinezon dżdżownica, która próbuje uratować księżniczkę „Jak jej na imię” przed grożącym jej niebezpieczeństwem. Rozgrywka utrzymana jest w stylu klasycznych zręcznościówek typu run & gun.

de Blob
Zręcznościowe 1 kwietnia 2008
Nietypowe połączenie gry logicznej oraz trójwymiarowej platformówki. Sterujemy ogromną kulą farby, próbując doprowadzić do przemalowania znajdujących się w okolicy obiektów i jednocześnie unikając różnorakich zagrożeń.

Sonic the Hedgehog 4
Zręcznościowe 11 października 2010
Czwarta odsłona kultowej platformówki z Niebieskim Jeżem w roli głównej, rozwijająca fabułę trzech gier znanych z pierwszej połowy lat 90. XX wieku.

Spyro: Enter the Dragonfly
Zręcznościowe 3 listopada 2002
Kolejna część przygód małego smoczka o imieniu Spyro. W stosunku do poprzednich odsłon w samej rozgrywce zmieniło się niewiele. Nadal naszym przeciwnikiem i przyczyną wszelkich kłopotów jest podstępny i zły Ripto.

Joe Danger
Zręcznościowe 8 czerwca 2010
Gra zręcznościowa z tytułowym kaskaderem w roli głównej, stworzona przez studio Hello Games. Głównym celem zabawy w Joe Danger jest wykonywanie niebezpiecznych trików, bicie rekordów i zabawianie publiczności.

The Legend of Spyro: A New Beginning
Zręcznościowe 10 października 2006
The Legend of Spyro: A New Beginning to kolejna odsłona przygód sympatycznego smoka. Nowe perypetie fioletowego stwora zostały opracowane przez zespół Krome Studios i zgodnie ze swoją nazwą pozwalają nam na rozpoczęcie całej historii od początku.

Bratz 4 Real
Zręcznościowe 5 listopada 2007
Bratz 4 Real jest grą adresowaną głównie do dziewczynek. Produkt oparto na tytułowej linii zabawek, przede wszystkim lalkach, oraz powstałych na kanwie ich popularności kreskówki i filmie.

Rosso Rabbit in Trouble
Zręcznościowe 16 kwietnia 2003
Rosso Rabbit in Trouble to gra zręcznościowa typu "jump & run" przygotowana przez studio Joymania Entartainment. Gracze kierują poczynaniami tytułowego królika, a ich zadaniem jest dotarcie do norki w wyznaczonym czasie, zebranie odpowiedniej ilości warzyw i unikanie różnego rodzaju pułapek. Produkcja utrzymana została w barwnej, trójwymiarowej oprawie wizualnej, która przypadnie do gustu młodszym odbiorcom.