Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Zręcznościowe Apple iOS

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku zręcznościowe na platformę Apple iOS ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Po premierze 321 Przed premierą 6
iOS
Zręcznościowe
Tematyki
Party Animals
Party Animals

Zręcznościowe grudzień 2020

Gra z pogranicza zręcznościówki i bijatyki, kładąca nacisk na nieco karykaturalną fizykę ruchu zawodników. W Party Animals przejmujemy kontrolę nad zwierzakami, które walczą ze sobą, próbując realizować rozmaite zadania. Tytuł rozwija skrzydła w trybie multiplayer.

Crash Bandicoot: On the Run!
Crash Bandicoot: On the Run!

Zręcznościowe luty 2021

Mobilny spin-off serii platformówek z Crashem Bandicootem. Produkcja firmy King to auto runner na podobieństwo Super Mario Run, ale z bossami i przedmiotami znanymi z głównych odsłon cyklu.

Hue
Hue

Zręcznościowe 23 kwietnia 2020

Debiutancka produkcja niezależnego studia Fiddlestick, łącząca elementy platformówki oraz gry logicznej. Podczas zabawy wcielamy się w postać tytułowego bohatera, którego zadaniem jest odnalezienie zaginionej matki. Droga do celu jest jednak wyboista, gdyż zajmująca się badaniem kolorów pani naukowiec zagubiła się gdzieś w monochromatycznym świecie. W trakcie rozgrywki przemierzamy rozległe, jednobarwne mapy, unikając rozmaitych przeszkód i rozwiązując zagadki, oparte w większości na właściwej manipulacji kolorami. Nasz protagonista ma bowiem możliwość zmiany barwy tła w danej lokacji, dzięki czemu może np. neutralizować pułapki, tworzyć platformy, wchodzić w interakcje z przedmiotami oraz odblokowywać drogę do niedostępnych miejsc. Całość odznacza się strukturą typową dla gatunku metroidvanii – zwiedzając lokacje natrafiamy na zablokowane ścieżki, do których możemy wrócić po nabyciu odpowiednich umiejętności.

Limbo
Limbo

Zręcznościowe 3 lipca 2013

Niezwykle oryginalna, dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego duńskiego studia PlayDead. W grze wcielamy się w postać małego chłopca, który wyrusza w niebezpieczną podróż, aby uratować swą siostrę. Podczas wyprawy nasz bohater przemierza dziwne, surrealistyczne krainy, napotykając na swej drodze całą masę śmiertelnych pułapek oraz uciekając przed monstrualnym pająkiem, niestrudzenie podążającym jego śladem. Mechanika zabawy w grze Limbo czerpie z klasycznych platformówek, wprowadzając jednocześnie szereg świeżych, autorskich pomysłów. Sedno rozgrywki stanowi tu dopracowany system fizyki, który odpowiada za większość zagadek logicznych, a także licznych sekwencji zręcznościowych, podczas których gracze muszą wykazać się nie lada refleksem. Największym wyróżnikiem Limbo jest jednak unikalny, tajemniczy i mroczny klimat, uzyskany dzięki specyficznej oprawie audiowizualnej. Gra operuje bowiem bardzo skąpym udźwiękowieniem oraz grafiką wyłącznie w odcieniach czerni i bieli, przez co przypomina dzieła niemieckiego ekspresjonizmu filmowego z początków XX wieku.

Hello Neighbor
Hello Neighbor

Zręcznościowe 27 lipca 2018

Opracowana przez studio Dynamix Pixels nietypowa skradanka z widokiem FPP. W grze Hello Neighbor wcielamy się w mieszkańca małego domku na przedmieściach, który zaczyna podejrzewać, że mieszkający po sąsiedzku mężczyzna skrywa potworną tajemnicę. Aby potwierdzić przypuszczenia, postanawia zakraść się do jego posiadłości, co nie będzie łatwe, gdyż jej właściciel to osoba niezwykle czujna, która nie cofnie się przed niczym, aby bronić swej prywatności. Celem zabawy jest więc przeniknięcie do domu sąsiada w sposób niezauważony, w czym pomocne mogą okazać się wabiki i inne sposoby na odwrócenie uwagi od naszych poczynań. Głównym elementem mechaniki jest zaś zaawansowana sztuczna inteligencja, pozwalająca sąsiadowi zapamiętywać posunięcia gracza i przewidywać jego ruchy w przyszłości. Najczęściej wybierane ścieżki szybko są tarasowane licznymi pułapkami i alarmami, a do sukcesu w grze potrzebna jest pomysłowość i elastyczność działania.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 29 sierpnia 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

The Binding of Isaac: Rebirth
The Binding of Isaac: Rebirth

Zręcznościowe 11 stycznia 2017

Rozszerzona wersja The Binding of Isaac, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Stworzeniem The Binding of Isaac: Rebirth we współpracy z twórcami oryginału zajęła się bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów. Zasadniczą różnicę w stosunku do wykonanego w technologii flash pierwowzoru, stanowi zupełnie nowy silnik graficzny, dzięki któremu gra zyskała znacznie lepszą oprawę oraz szereg innowacji, które ze względu na ograniczenia technologiczne nie znalazły się w oryginale. Autorzy odtworzyli całą zawartość gry macierzystej oraz dwóch rozszerzeń DLC, uzupełniając to garścią nowości. W grze pojawia się także po raz pierwszy lokalny tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę 2 graczy przy jednym ekranie.

Slither.io
Slither.io

Zręcznościowe 25 marca 2016

Opracowana przez Steve’a Howse’a i Thorntree Studios gra zręcznościowa przypominająca słynny, mobilno-przeglądarkowy hit Agar.io. Podczas zabawy wcielamy się w niewielkiego węża, zjadającego świetliste punkty, przyczyniające się do jego stopniowego wzrostu. Prócz nas, na planszy znajdują się jednak również podobne osobniki, a prawdziwy sukces uzyskujemy dopiero dzięki zjadaniu pozostałości po innych, większych wężach. Cały problem w tym, że zdychają one tylko wtedy, gdy dotkną głową ciała innego stworzenia, tak więc naszym zadaniem jest takie manewrowanie naszym wężem, aby przeciwnicy na nas wpadali. Efekt ten uzyskać możemy na kilka różnych sposobów. Cała rozgrywka nie ma określonego celu i bawić możemy się tak niemalże bez końca. Podobnie jak wspomniana produkcja studia M28, Slither.io okraszony został minimalistyczną oprawą graficzną, lecz mimo swojej prostoty oferuje spore pole do popisu i okazję do wysilenia szarych komórek.

Angry Birds 2
Angry Birds 2

Zręcznościowe 30 lipca 2015

Druga pełnoprawna odsłona kultowej gry logiczno-zręcznościowej, która rozsławiła na cały świat fińską firmę Rovio. Po serii spin-offów, łączących cechy pierwowzoru z elementami innych gatunków gier, tytuł stanowi swoisty powrót do korzeni serii, wykorzystując znaną mechanikę wzbogaconą garścią zupełnie nowych rozwiązań. Zmianie uległa przede wszystkim konstrukcja poziomów, które tym razem nie są już tylko pojedynczymi planszami, ale segmentami większej całości. Co więcej, arsenał dostępnych ptaków musi wystarczać nam do zaliczenia całej planszy, co wprowadza do rozgrywki element strategiczny i konieczność właściwego gospodarowania zasobami. Zupełnie nowym elementem są także czary oraz karty kolekcjonerskie, które zbieramy w toku rozgrywki. Druga część Angry Birds odznacza się lepszą oprawą graficzną i dostępna jest w typowym modelu free-to-play.

Inside
Inside

Zręcznościowe 15 grudnia 2017

Inside jest drugim projektem niezależnego duńskiego studia PlayDead, które zyskało sławę kultową produkcją Limbo. Gra powstała dzięki wsparciu Duńskiego Instytutu Filmowego, który docenił walory artystyczne produkcji. Fabuła opowiada historię małego chłopca, który musi powstrzymać siły zła, próbujące przejąć kontrolę nad światem za pomocą eksperymentów przeprowadzanych na ludziach. Zasady rozgrywki przypominają klasyczne platformówki, łącząc konieczność rozwiązywania rozmaitych zagadek logicznych z zadaniami wymagającymi refleksu i sporych zdolności manualnych. Akcja gry toczy się w ponurym, spowitym półmrokiem i nieustannym deszczem uniwersum, którego stylistyka przypomina wcześniejszą, bestsellerową produkcję studia. Tym razem mamy jednak do czynienia z trójwymiarowym światem, wzbogaconym skromną kolorystyką i klimatyczną ścieżką dźwiękową. Całość powstała zaś na popularnym, multiplatformowym silniku Unity.

Pac-Man Party Royale
Pac-Man Party Royale

Zręcznościowe 18 października 2019

Kolejna odsłona kultowego cyklu gier zręcznościowych. Pac-Man Party Royale skupia się na rozgrywce wieloosobowej. W czasie zabawy czwórka graczy przemierza nawiedzony przez duchy labirynt. Wygrywa ten, kto przetrwa najdłużej.

Rayman Mini
Rayman Mini

Zręcznościowe 19 września 2019

Spin-off cyklu Rayman będący produkcją typu auto runner. W Rayman Mini główny bohater zostaje zmniejszony do rozmiarów mrówki, dzięki czemu odkrywa nieznany dotąd świat i stawia czoła zupełnie nowym wyzwaniom. W trakcie zabawy bohater samodzielnie porusza się w prawo, a my musimy skakać po platformach, omijać przeszkody terenowe oraz atakować nieprzyjaciół.

Getting over it with Bennett Foddy
Getting over it with Bennett Foddy

Zręcznościowe 6 grudnia 2017

Getting over it with Bennett Foddy to stworzona przez tytułowego Bennetta Foddy'ego gra zręcznościowa, w której zadaniem gracza jest wspinanie się po stromym zboczu z wykorzystaniem… młota i dużego garnka. Gra charakteryzuje się wysokim poziomem trudności i nawiązuje do wydanego w 2002 roku Sexy Hiking.

Geometry Dash
Geometry Dash

Zręcznościowe 13 sierpnia 2013

Geometry Dash to połączenie platformowej gry zręcznościowej z grą rytmiczną, w której gracz kieruje kolorowym kwadratem i przemierza kolejne, coraz bardziej skomplikowane poziomy. Tytuł oferuje również możliwość budowania własnych plansz.

Angry Birds
Angry Birds

Zręcznościowe 10 grudnia 2009

Pecetowa wersja bestsellerowej zręcznościówki, doskonale znanej przede wszystkim użytkownikom tabletów i telefonów komórkowych. Zadaniem graczy jest strzelanie tytułowymi „wściekłymi ptakami” z procy w ukryte za rozmaitymi przeszkodami świnki.

Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty
Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty

Zręcznościowe 14 grudnia 2017

Remake jednej z najpopularniejszych gier platformowych z 1997 roku: Oddworld. Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty przedstawia historię sympatycznego stworka imieniem Abe, który wraz ze swymi pobratymcami dostał się w niewolę bezwzględnych Glukkonów. Na wieść o czekającej ich wkrótce śmierci, nasz bohater postanawia spróbować ucieczki i uwolnić swoich braci spod jarzma oprawców.

Pac-Man Maker
Pac-Man Maker

Zręcznościowe prace wstrzymane

Aplikacja umożliwiająca konstruowanie labiryntów, inspirowanych poziomami z klasycznego Pac-Mana. Stworzonymi planszami można dzielić się z innymi graczami, testować je, a także ustanawiać na nich rekordy punktowe.

Salaam
Salaam

Zręcznościowe 2021

Gra typu endless runner, w której wcielamy się w uchodźcę wojennego uciekającego przed swoimi prześladowcami i innymi niebezpieczeństwami. Grę Salaam opracował Lual Mayen, a źródłem inspiracji dla autora były jego własne przeżycia.

Fez: Pocket Edition
Fez: Pocket Edition

Zręcznościowe 13 grudnia 2017

Zręcznościowa gra platformowa w stylu retro, autorstwa teamu developerskiego Polytron. Wcielamy się w Gomeza, który żyjąc dotychczas w świecie 2D uświadamia sobie istnienie jeszcze jednego wymiaru. Tytuł przedstawia rozgrywkę w dość innowacyjny sposób, realizując rozmaite łamigłówki za pomocą dwuwymiarowych plansz w trójwymiarowym świecie. Wszystko to odbywa się w pikselowej, kolorowej stylistyce. Gra warta uwagi ze względu na swoją unikalną prezentację.

Smash Land
Smash Land

Zręcznościowe prace wstrzymane

Smash Land to produkcja łącząca elementy zręcznościówek i gier logicznych. Zabawa polega na eliminowaniu wrogów poprzez wystrzeliwanie bohaterów tak, aby ślizgając się po planszach, ominęli pułapki i celnie trafili w nieprzyjaciół.

Tiny Thief
Tiny Thief

Zręcznościowe 11 lipca 2013

Tiny Thief to dwuwymiarowa gra skradankowa opracowana przez zespół 5 Ants, w której wcielamy się w młodego złodzieja próbującego zarobić na życie w czasach średniowiecza. W większości misji zadaniem gracza jest okradzenie bogatych arystokratów i uniknięcie przy tym wykrycia.

Super Meat Boy Forever
Super Meat Boy Forever

Zręcznościowe 2021

Kontynuacja bestsellerowej platformówki Super Meat Boy, za której stworzeniem stoi studio Team Meat. Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniku, akcja toczy się w dwuwymiarowym środowisku. Tym razem jednak nie mamy bezpośredniej kontroli nad tytułowym bohaterem – protagonista sam biegnie przed siebie, a nasza rola ogranicza się do pomagania mu w omijaniu niezliczonych przeszkód i pułapek; od czasu do czasu heros musi także zmierzyć się z jednym z mocarnych bossów. Oprócz pełnoprawnej kampanii dla pojedynczego gracza, którą podzielono na sześć rozdziałów, Super Meat Boy: Forever oferuje tryb Endless, gdzie staramy się dotrzeć jak najdalej – uzyskane wyniki możemy porównać z osiągnięciami innych graczy dzięki internetowym rankingom. Całość okraszono kreskówkową oprawą graficzną i doprawiono solidną dawką czarnego humoru. Ponadto w grze znalazło się miejsce na liczne nawiązania do innych produkcji – czekające na odblokowanie elementy obejmują między innymi bohaterów innych gier niezależnych.

My Talking Tom
My Talking Tom

Zręcznościowe 13 listopada 2013

Produkcja inspirowana klasycznymi Tamagotchi, w której gracze podejmują się opieki nad tytułowym kotkiem. Do ich zadań należy zadbanie o jego potrzeby i zapewnienie mu rozrywki, tak poprzez zabawę przedstawioną w formie nieskomplikowanych minigier, jak i w postaci podróży po świecie.

Hello Neighbor: Hide and Seek
Hello Neighbor: Hide and Seek

Zręcznościowe 7 grudnia 2018

Przygodówka z elementami skradanki z akcją przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby, która jest prequelem wydanej w 2017 roku gry Hello Neighbor. Bohaterami produkcji jest dwójka obdarzonych bogatą wyobraźnią dzieci antagonisty pierwszej odsłony serii.