Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Zręcznościowe Apple iOS

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku zręcznościowe na platformę Apple iOS ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Po premierze 299 Przed premierą 6
iOS
Zręcznościowe
Tematyki
Czas
Inside
Inside

Zręcznościowe 15 grudnia 2017

Inside jest drugim projektem niezależnego duńskiego studia PlayDead, które zyskało sławę kultową produkcją Limbo. Gra powstała dzięki wsparciu Duńskiego Instytutu Filmowego, który docenił walory artystyczne produkcji. Fabuła opowiada historię małego chłopca, który musi powstrzymać siły zła, próbujące przejąć kontrolę nad światem za pomocą eksperymentów przeprowadzanych na ludziach. Zasady rozgrywki przypominają klasyczne platformówki, łącząc konieczność rozwiązywania rozmaitych zagadek logicznych z zadaniami wymagającymi refleksu i sporych zdolności manualnych. Akcja gry toczy się w ponurym, spowitym półmrokiem i nieustannym deszczem uniwersum, którego stylistyka przypomina wcześniejszą, bestsellerową produkcję studia. Tym razem mamy jednak do czynienia z trójwymiarowym światem, wzbogaconym skromną kolorystyką i klimatyczną ścieżką dźwiękową. Całość powstała zaś na popularnym, multiplatformowym silniku Unity.

Getting over it with Bennett Foddy
Getting over it with Bennett Foddy

Zręcznościowe 6 grudnia 2017

Getting over it with Bennett Foddy to stworzona przez tytułowego Bennetta Foddy'ego gra zręcznościowa, w której zadaniem gracza jest wspinanie się po stromym zboczu z wykorzystaniem… młota i dużego garnka. Gra charakteryzuje się wysokim poziomem trudności i nawiązuje do wydanego w 2002 roku Sexy Hiking.

The Binding of Isaac: Rebirth
The Binding of Isaac: Rebirth

Zręcznościowe 11 stycznia 2017

Rozszerzona wersja popularnej produkcji niezależnej, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Odświeżeniem gry we współpracy z twórcami oryginału zajęło się nieco bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów. Zasadniczą różnicę w stosunku do wykonanego w technologii flash pierwowzoru, stanowi zupełnie nowy silnik graficzny, dzięki któremu gra zyskała znacznie lepszą oprawę oraz szereg innowacji, które ze względu na ograniczenia technologiczne nie znalazły się w oryginale. Autorzy odtworzyli całą zawartość gry macierzystej oraz dwóch rozszerzeń DLC, uzupełniając to garścią nowości. W grze pojawia się także po raz pierwszy lokalny tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę 2 graczy przy jednym ekranie.

Angry Birds 2
Angry Birds 2

Zręcznościowe 30 lipca 2015

Druga pełnoprawna odsłona kultowej gry logiczno-zręcznościowej, która rozsławiła na cały świat fińską firmę Rovio. Po serii spin-offów, łączących cechy pierwowzoru z elementami innych gatunków gier, tytuł stanowi swoisty powrót do korzeni serii, wykorzystując znaną mechanikę wzbogaconą garścią zupełnie nowych rozwiązań. Zmianie uległa przede wszystkim konstrukcja poziomów, które tym razem nie są już tylko pojedynczymi planszami, ale segmentami większej całości. Co więcej, arsenał dostępnych ptaków musi wystarczać nam do zaliczenia całej planszy, co wprowadza do rozgrywki element strategiczny i konieczność właściwego gospodarowania zasobami. Zupełnie nowym elementem są także czary oraz karty kolekcjonerskie, które zbieramy w toku rozgrywki. Druga część Angry Birds odznacza się lepszą oprawą graficzną i dostępna jest w typowym modelu free-to-play.

Hello Neighbor
Hello Neighbor

Zręcznościowe 27 lipca 2018

Opracowana przez studio Dynamix Pixels nietypowa skradanka z widokiem FPP. W grze Hello Neighbor wcielamy się w mieszkańca małego domku na przedmieściach, który zaczyna podejrzewać, że mieszkający po sąsiedzku mężczyzna skrywa potworną tajemnicę. Aby potwierdzić przypuszczenia, postanawia zakraść się do jego posiadłości, co nie będzie łatwe, gdyż jej właściciel to osoba niezwykle czujna, która nie cofnie się przed niczym, aby bronić swej prywatności. Celem zabawy jest więc przeniknięcie do domu sąsiada w sposób niezauważony, w czym pomocne mogą okazać się wabiki i inne sposoby na odwrócenie uwagi od naszych poczynań. Głównym elementem mechaniki jest zaś zaawansowana sztuczna inteligencja, pozwalająca sąsiadowi zapamiętywać posunięcia gracza i przewidywać jego ruchy w przyszłości. Najczęściej wybierane ścieżki szybko są tarasowane licznymi pułapkami i alarmami, a do sukcesu w grze potrzebna jest pomysłowość i elastyczność działania.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 29 sierpnia 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Rozgrywka nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

Stranger Things: The Game
Stranger Things: The Game

Zręcznościowe 4 października 2017

Wydana przez firmę Netflix w ramach promocji serialu Stranger Things aplikacja stworzona przez studio BonusXP (twórcy m.in. The Incorruptibles i Cavemania). Stranger Things: The Game jest przygodową grą akcji z elementami skradanki, platformówki i produkcji logicznej. Akcja rozgrywa się w amerykańskim miasteczku Hawkins w 1984 roku. Na miejscu dochodzi do zniknięcia kilku dzieciaków, których zamierza odnaleźć szeryf Jim Hopper, co stanowi wstęp do jeszcze większej afery. W grze kierujemy nie tylko stróżem prawa, ale też innymi bohaterami, w tym Lucasem i Nancy. Każda z postaci dysponuje innymi zdolnościami, co przydaje się podczas rozwiązywania napotkanych problemów. W trakcie rozgrywki znajdujemy gofry i krasnale, pozwalające odblokować dodatkowe elementy. Pod względem graficznym projekt nawiązuje do produkcji, które ukazywały się przed laty na 8-bitowych konsolach. Aplikacja została udostępniona za darmo na mobilnych systemach operacyjnych iOS i Android.

Gris
Gris

Zręcznościowe 22 sierpnia 2019

Gris to artystyczna platformówka 2D. Kierujemy poczynaniami tytułowej dziewczyny, starającej się uporać z bolesną przeszłością. Przemierzamy piękny, surrealistyczny świat, rozwiązując zagadki i pokonując proste sekwencje platformowe. Gra jest dziełem debiutującego studia Nomada.

Super Mario Run
Super Mario Run

Zręcznościowe 15 grudnia 2016

Przenośna odsłona słynnej serii gier platformowych firmy Nintendo, zrealizowana w formie typowego, mobilnego autorunnera. Podczas zabawy wcielamy się oczywiście w tytułowego hydraulika, który mknie nieustannie w prawą stronę ekranu, zaś naszym zadaniem jest omijanie przeszkód, eliminowanie przeciwników oraz zbieranie specjalnych, złotych monet. W Super Mario Run zabawa odbywa się w dwóch głównych trybach. W pierwszym z nich musimy tylko pokonywać kolejne plansze, zaś w drugim musimy wykazać się nieco bardziej, gdyż rywalizujemy z wynikami uzyskanymi przez innych graczy. Liczy się tu więc nie tylko samo dotarcie do mety, ale także styl, w jakim zostanie to wykonane. Uzupełnienie zabawy stanowi możliwość stworzenia własnego królestwa, na jakie przeznaczamy zdobywane w toku rozgrywki monety. Całość utrzymana została w stylu pierwszych odsłon cyklu, choć oprawę graficzną gry nieco podrasowano, by nie odstawała od współczesnych standardów platformówek 2D.

Goat Simulator
Goat Simulator

Zręcznościowe 17 września 2014

Goat Simulator to humorystyczna gra zręcznościowa, będąca komercyjnym rozwinięciem żartu szwedzkiego studia Coffee Stain (znanego przede wszystkim z serii Sanctum). Gra pozwala pokierować poczynaniami szalonej kozy o imieniu Pilgor, która sieje zniszczenie w wirtualnym świecie. Celem zabawy jest spowodowanie jak największych szkód, przy czym można tego dokonać korzystając z wielu absurdalnych akcesoriów (rakiety, wybuchowe zbiorniki itp.). Ambicją deweloperów było stworzenie pastiszu popularnych, niskobudżetowych gier symulacyjnych. Stąd w Goat Simulator znalazło się wiele celowo wprowadzonych bugów o humorystycznym zabarwieniu. Wbudowany edytor pozwala natomiast tworzyć własne plansze, którymi można dzielić się ze znajomymi za pośrednictwem sieci Internet. Od strony technicznej gra wykorzystuje potencjał popularnego silnika Unreal Engine 3.

Limbo
Limbo

Zręcznościowe 3 lipca 2013

Niezwykle oryginalna, dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego duńskiego studia PlayDead. W grze wcielamy się w postać małego chłopca, który wyrusza w niebezpieczną podróż, aby uratować swą siostrę. Podczas wyprawy nasz bohater przemierza dziwne, surrealistyczne krainy, napotykając na swej drodze całą masę śmiertelnych pułapek oraz uciekając przed monstrualnym pająkiem, niestrudzenie podążającym jego śladem. Mechanika zabawy w grze Limbo czerpie z klasycznych platformówek, wprowadzając jednocześnie szereg świeżych, autorskich pomysłów. Sedno rozgrywki stanowi tu dopracowany system fizyki, który odpowiada za większość zagadek logicznych, a także licznych sekwencji zręcznościowych, podczas których gracze muszą wykazać się nie lada refleksem. Największym wyróżnikiem Limbo jest jednak unikalny, tajemniczy i mroczny klimat, uzyskany dzięki specyficznej oprawie audiowizualnej. Gra operuje bowiem bardzo skąpym udźwiękowieniem oraz grafiką wyłącznie w odcieniach czerni i bieli, przez co przypomina dzieła niemieckiego ekspresjonizmu filmowego z początków XX wieku.

Knock-knock
Knock-knock

Zręcznościowe 6 marca 2014

Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.

Shadow Blade
Shadow Blade

Zręcznościowe 16 stycznia 2014

Shadow Blade to dwuwymiarowa platformówka autorstwa zespołu Dead Mage. Pozwala ona na wcielenie się w wojownika Ninja, który wykonuje niebezpieczne misje na mapach pełnych wrogów i śmiercionośnych pułapek. Produkcja oferuje rozbudowany system walki, ale pozwala także na stosowanie podejścia skradankowego.

DuckTales Remastered
DuckTales Remastered

Zręcznościowe 1 kwietnia 2015

Remake klasycznej dwuwymiarowej platformówki z 1989 roku, opartej na telewizyjnym serialu animowanym „Kacze opowieści”. Za produkcję nowej wersji gry odpowiada studio WayForward. Podobnie jak w oryginale wcielamy się w postać Sknerusa McKwacza, który stara się uratować porwanych siostrzeńców Kaczora Donalda.

Never Alone: Ki Edition
Never Alone: Ki Edition

Zręcznościowe 2 czerwca 2016

Platformówka wzbogacona o elementy zaczerpnięte z gier logicznych, za której stworzenie odpowiada studio Upper One Games. Fabuła opisywanej produkcji została oparta na wierzeniach ludu Inuitów – gracze wcielają się w młodą dziewczynę z plemienia Inupiaq, która wraz z białym lisem udaje się na niebezpieczną wyprawę celem uratowania swoich współplemieńców i powstrzymania nadejścia wiecznej zamieci śnieżnej. W toku przygody protagoniści spotykają wiele istot znanych z inuickich legend, pokroju Ludzi Nieba, Toczących się Głów czy Człowieka Zamieci. W Never Alone akcję obserwujemy z boku – podczas zabawy przemierzamy rozległe poziomy, unikamy pułapek, walczymy z przeciwnikami i rozwiązujemy zagadki logiczne. Z uwagi na fakt, że każda z postaci posiada unikalne umiejętności, których wykorzystanie jest niezbędne do pokonania większości łamigłówek, w trybie dla pojedynczego gracza można przełączać się pomiędzy dziewczynką oraz lisem; w trybie kooperacji natomiast kontrola nad nimi zostaje rozdzielona pomiędzy dwójkę graczy. Wszystko to okraszono przyjemną dla oka, trójwymiarową oprawą graficzną, a rozgrywce towarzyszy soundtrack oparty na tradycyjnej muzyce Inuitów. Co ciekawe, narracja jest prowadzona w języku tych ludów – każdą wypowiedź opatrzono jednak angielskimi napisami.

Fez: Pocket Edition
Fez: Pocket Edition

Zręcznościowe 13 grudnia 2017

Zręcznościowa gra platformowa w stylu retro, autorstwa teamu developerskiego Polytron. Wcielamy się w Gomeza, który żyjąc dotychczas w świecie 2D uświadamia sobie istnienie jeszcze jednego wymiaru. Tytuł przedstawia rozgrywkę w dość innowacyjny sposób, realizując rozmaite łamigłówki za pomocą dwuwymiarowych plansz w trójwymiarowym świecie. Wszystko to odbywa się w pikselowej, kolorowej stylistyce. Gra warta uwagi ze względu na swoją unikalną prezentację.

Rayman Adventures
Rayman Adventures

Zręcznościowe 3 grudnia 2015

Barwna dwuwymiarowa platformówka, będąca kolejną odsłoną z liczącej sobie już niemal dwie dekady serii firmy Ubisoft i jednocześnie trzecią z kolei zaprojektowaną głównie z myślą o platformach przenośnych. Fabuła Rayman Adventures obraca się wokół świętego drzewa, stojącego pośrodku magicznego lasu. Kiedy zapewniające mu wyjątkową moc jaja zostają skradzione, zadanie ich odzyskania spada oczywiście na barki dzielnego Raymana, który w towarzystwie wojowniczki Wikingów o imieniu Barbara, wyrusza w pełną niebezpieczeństw przygodę. Kluczowym elementem rozgrywki jest zaś kolekcjonowanie wspomnianych jaj i wykorzystywanie ich mocy w odpowiednich momentach. Podobnie jak poprzednie mobilne odsłony Raymana, gra zrealizowana została w konwencji auto runnera, lecz tym razem rozgrywka nieco bardziej zbliżyła się do modelu znanego z pełnoprawnych części cyklu (Rayman Origins i Rayman Legends). Całość napędza zaś ponownie silnik graficzny UbiArt Framework.

Super Meat Boy Forever
Super Meat Boy Forever

Zręcznościowe 2020

Kontynuacja bestsellerowej platformówki Super Meat Boy, za której stworzeniem stoi studio Team Meat. Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniku, akcja toczy się w dwuwymiarowym środowisku. Tym razem jednak nie mamy bezpośredniej kontroli nad tytułowym bohaterem – protagonista sam biegnie przed siebie, a nasza rola ogranicza się do pomagania mu w omijaniu niezliczonych przeszkód i pułapek; od czasu do czasu heros musi także zmierzyć się z jednym z mocarnych bossów. Oprócz pełnoprawnej kampanii dla pojedynczego gracza, którą podzielono na sześć rozdziałów, Super Meat Boy: Forever oferuje tryb Endless, gdzie staramy się dotrzeć jak najdalej – uzyskane wyniki możemy porównać z osiągnięciami innych graczy dzięki internetowym rankingom. Całość okraszono kreskówkową oprawą graficzną i doprawiono solidną dawką czarnego humoru. Ponadto w grze znalazło się miejsce na liczne nawiązania do innych produkcji – czekające na odblokowanie elementy obejmują między innymi bohaterów innych gier niezależnych.

Disney Infinity 3.0
Disney Infinity 3.0

Zręcznościowe 28 sierpnia 2015

Trzecia edycja popularnej serii gier zręcznościowych dla dzieci, rozgrywającej się w rozległym uniwersum filmów i kreskówek wytwórni Walta Disneya. W przygotowaniu gry uczestniczyło tym razem aż 5 studiów deweloperskich: Avalanche Software, Ninja Theory, Sumo Digital, Studio Gobo i United Front Games. Zabawa polega tradycyjnie na przenoszeniu do wirtualnego świata za pomocą specjalnego czytnika sprzedawanych w oddzielnych zestawach figurek i braniu udziału w rozmaitych przygodach, rozgrywających się w jednym z wielu uniwersów Disneya. W trzeciej części cyklu twórcy wprowadzili aż 5 nowych światów, związanych z serią Gwiezdnych Wojen, uniwersum Marvela oraz animacją W Głowie się nie mieści. W grze pojawili się oczywiście nowi bohaterowie oraz ulepszony Plac Zabaw z nowymi trybami zabawy wieloosobowej. Gra utrzymana została w typowym dla serii, kreskówkowym stylu i współpracuje z wszystkimi figurkami oraz dyskami mocy stworzonymi na potrzeby poprzednich edycji.

Bitcoin Billionaire
Bitcoin Billionaire

Zręcznościowe 6 listopada 2014

Ciekawa zręcznościówka, w której wcielamy się w osobę zbijającą majątek na bitcoinach. Zabawę zaczynamy praktycznie od zera, gnieżdżąc się w niewielkim biurze i używając ledwie działającego komputera. Z czasem, wraz z dokonywaniem kolejnych transakcji, powiększamy majątek, dzięki czemu możemy pozwolić sobie na różnorakie zmiany na lepsze.

Gravity Rider Zero
Gravity Rider Zero

Zręcznościowe 26 sierpnia 2019

Opracowana przez polskie studio Vivid Games gra zręcznościowa, która przypomina serię Trials firmy Ubisoft. W Gravity Rider Zero dosiadamy futurystycznych motocykli i innych maszyn, za których sterami pokonujemy kręte tory pełne przeszkód, ramp i skoczni. Jest to kontynuacja gry Gravity Rider z 2018 roku.

Hello Neighbor: Hide and Seek
Hello Neighbor: Hide and Seek

Zręcznościowe 7 grudnia 2018

Przygodówka z elementami skradanki z akcją przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby, która jest prequelem wydanej w 2017 roku gry Hello Neighbor. Bohaterami produkcji jest dwójka obdarzonych bogatą wyobraźnią dzieci antagonisty pierwszej odsłony serii.

World of Goo
World of Goo

Zręcznościowe 16 grudnia 2010

World of Goo to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Kyle'a Gablera i Rona Carmela, czyli dwuosobową ekipę deweloperską studia 2D Boy. Zabawa, przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza, polega na budowaniu rozmaitych konstrukcji z kulek galaretowatej mazi, czyli tytułowych Goo, w czym permanentnie przeszkadza grawitacja i inne prawa fizyki. Tytuł, odznaczający się specyficzną oprawą wizualną oraz oryginalnym humorem sytuacyjnym, uznany został za jedną z najoryginalniejszych gier 2008 roku.

Angry Birds
Angry Birds

Zręcznościowe 10 grudnia 2009

Pecetowa wersja bestsellerowej zręcznościówki, doskonale znanej przede wszystkim użytkownikom tabletów i telefonów komórkowych. Zadaniem graczy jest strzelanie tytułowymi „wściekłymi ptakami” z procy w ukryte za rozmaitymi przeszkodami świnki.