Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Zręcznościowe Apple iOS po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze z gatunku zręcznościowe na platformę Apple iOS ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Po premierze 322
iOS
Zręcznościowe
Tematyki
Hue
Hue

Zręcznościowe 23 kwietnia 2020

Debiutancka produkcja niezależnego studia Fiddlestick, łącząca elementy platformówki oraz gry logicznej. Podczas zabawy wcielamy się w postać tytułowego bohatera, którego zadaniem jest odnalezienie zaginionej matki. Droga do celu jest jednak wyboista, gdyż zajmująca się badaniem kolorów pani naukowiec zagubiła się gdzieś w monochromatycznym świecie. W trakcie rozgrywki przemierzamy rozległe, jednobarwne mapy, unikając rozmaitych przeszkód i rozwiązując zagadki, oparte w większości na właściwej manipulacji kolorami. Nasz protagonista ma bowiem możliwość zmiany barwy tła w danej lokacji, dzięki czemu może np. neutralizować pułapki, tworzyć platformy, wchodzić w interakcje z przedmiotami oraz odblokowywać drogę do niedostępnych miejsc. Całość odznacza się strukturą typową dla gatunku metroidvanii – zwiedzając lokacje natrafiamy na zablokowane ścieżki, do których możemy wrócić po nabyciu odpowiednich umiejętności.

Getting over it with Bennett Foddy
Getting over it with Bennett Foddy

Zręcznościowe 6 grudnia 2017

Getting over it with Bennett Foddy to stworzona przez tytułowego Bennetta Foddy'ego gra zręcznościowa, w której zadaniem gracza jest wspinanie się po stromym zboczu z wykorzystaniem… młota i dużego garnka. Gra charakteryzuje się wysokim poziomem trudności i nawiązuje do wydanego w 2002 roku Sexy Hiking.

Hello Neighbor
Hello Neighbor

Zręcznościowe 27 lipca 2018

Opracowana przez studio Dynamix Pixels nietypowa skradanka z widokiem FPP. W grze Hello Neighbor wcielamy się w mieszkańca małego domku na przedmieściach, który zaczyna podejrzewać, że mieszkający po sąsiedzku mężczyzna skrywa potworną tajemnicę. Aby potwierdzić przypuszczenia, postanawia zakraść się do jego posiadłości, co nie będzie łatwe, gdyż jej właściciel to osoba niezwykle czujna, która nie cofnie się przed niczym, aby bronić swej prywatności. Celem zabawy jest więc przeniknięcie do domu sąsiada w sposób niezauważony, w czym pomocne mogą okazać się wabiki i inne sposoby na odwrócenie uwagi od naszych poczynań. Głównym elementem mechaniki jest zaś zaawansowana sztuczna inteligencja, pozwalająca sąsiadowi zapamiętywać posunięcia gracza i przewidywać jego ruchy w przyszłości. Najczęściej wybierane ścieżki szybko są tarasowane licznymi pułapkami i alarmami, a do sukcesu w grze potrzebna jest pomysłowość i elastyczność działania.

Inside
Inside

Zręcznościowe 15 grudnia 2017

Inside jest drugim projektem niezależnego duńskiego studia PlayDead, które zyskało sławę kultową produkcją Limbo. Gra powstała dzięki wsparciu Duńskiego Instytutu Filmowego, który docenił walory artystyczne produkcji. Fabuła opowiada historię małego chłopca, który musi powstrzymać siły zła, próbujące przejąć kontrolę nad światem za pomocą eksperymentów przeprowadzanych na ludziach. Zasady rozgrywki przypominają klasyczne platformówki, łącząc konieczność rozwiązywania rozmaitych zagadek logicznych z zadaniami wymagającymi refleksu i sporych zdolności manualnych. Akcja gry toczy się w ponurym, spowitym półmrokiem i nieustannym deszczem uniwersum, którego stylistyka przypomina wcześniejszą, bestsellerową produkcję studia. Tym razem mamy jednak do czynienia z trójwymiarowym światem, wzbogaconym skromną kolorystyką i klimatyczną ścieżką dźwiękową. Całość powstała zaś na popularnym, multiplatformowym silniku Unity.

Angry Birds 2
Angry Birds 2

Zręcznościowe 30 lipca 2015

Druga pełnoprawna odsłona kultowej gry logiczno-zręcznościowej, która rozsławiła na cały świat fińską firmę Rovio. Po serii spin-offów, łączących cechy pierwowzoru z elementami innych gatunków gier, tytuł stanowi swoisty powrót do korzeni serii, wykorzystując znaną mechanikę wzbogaconą garścią zupełnie nowych rozwiązań. Zmianie uległa przede wszystkim konstrukcja poziomów, które tym razem nie są już tylko pojedynczymi planszami, ale segmentami większej całości. Co więcej, arsenał dostępnych ptaków musi wystarczać nam do zaliczenia całej planszy, co wprowadza do rozgrywki element strategiczny i konieczność właściwego gospodarowania zasobami. Zupełnie nowym elementem są także czary oraz karty kolekcjonerskie, które zbieramy w toku rozgrywki. Druga część Angry Birds odznacza się lepszą oprawą graficzną i dostępna jest w typowym modelu free-to-play.

Rayman Mini
Rayman Mini

Zręcznościowe 19 września 2019

Spin-off cyklu Rayman będący produkcją typu auto runner. W Rayman Mini główny bohater zostaje zmniejszony do rozmiarów mrówki, dzięki czemu odkrywa nieznany dotąd świat i stawia czoła zupełnie nowym wyzwaniom. W trakcie zabawy bohater samodzielnie porusza się w prawo, a my musimy skakać po platformach, omijać przeszkody terenowe oraz atakować nieprzyjaciół.

Slither.io
Slither.io

Zręcznościowe 25 marca 2016

Opracowana przez Steve’a Howse’a i Thorntree Studios gra zręcznościowa przypominająca słynny, mobilno-przeglądarkowy hit Agar.io. Podczas zabawy wcielamy się w niewielkiego węża, zjadającego świetliste punkty, przyczyniające się do jego stopniowego wzrostu. Prócz nas, na planszy znajdują się jednak również podobne osobniki, a prawdziwy sukces uzyskujemy dopiero dzięki zjadaniu pozostałości po innych, większych wężach. Cały problem w tym, że zdychają one tylko wtedy, gdy dotkną głową ciała innego stworzenia, tak więc naszym zadaniem jest takie manewrowanie naszym wężem, aby przeciwnicy na nas wpadali. Efekt ten uzyskać możemy na kilka różnych sposobów. Cała rozgrywka nie ma określonego celu i bawić możemy się tak niemalże bez końca. Podobnie jak wspomniana produkcja studia M28, Slither.io okraszony został minimalistyczną oprawą graficzną, lecz mimo swojej prostoty oferuje spore pole do popisu i okazję do wysilenia szarych komórek.

The Binding of Isaac: Rebirth
The Binding of Isaac: Rebirth

Zręcznościowe 11 stycznia 2017

Rozszerzona wersja The Binding of Isaac, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Stworzeniem The Binding of Isaac: Rebirth we współpracy z twórcami oryginału zajęła się bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów. Zasadniczą różnicę w stosunku do wykonanego w technologii flash pierwowzoru, stanowi zupełnie nowy silnik graficzny, dzięki któremu gra zyskała znacznie lepszą oprawę oraz szereg innowacji, które ze względu na ograniczenia technologiczne nie znalazły się w oryginale. Autorzy odtworzyli całą zawartość gry macierzystej oraz dwóch rozszerzeń DLC, uzupełniając to garścią nowości. W grze pojawia się także po raz pierwszy lokalny tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę 2 graczy przy jednym ekranie.

Goat Simulator
Goat Simulator

Zręcznościowe 17 września 2014

Goat Simulator to humorystyczna gra zręcznościowa, będąca komercyjnym rozwinięciem żartu szwedzkiego studia Coffee Stain (znanego przede wszystkim z serii Sanctum). Gra pozwala pokierować poczynaniami szalonej kozy o imieniu Pilgor, która sieje zniszczenie w wirtualnym świecie. Celem zabawy jest spowodowanie jak największych szkód, przy czym można tego dokonać korzystając z wielu absurdalnych akcesoriów (rakiety, wybuchowe zbiorniki itp.). Ambicją deweloperów było stworzenie pastiszu popularnych, niskobudżetowych gier symulacyjnych. Stąd w Goat Simulator znalazło się wiele celowo wprowadzonych bugów o humorystycznym zabarwieniu. Wbudowany edytor pozwala natomiast tworzyć własne plansze, którymi można dzielić się ze znajomymi za pośrednictwem sieci Internet. Od strony technicznej gra wykorzystuje potencjał popularnego silnika Unreal Engine 3.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 29 sierpnia 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

Subway Surfers
Subway Surfers

Zręcznościowe 22 maja 2012

Kolorowa gra zręcznościowa, należąca do casualowego gatunku endless runnerów. Wcielamy się w postaci przyłapanych na gorącym uczynku graficiarzy, którzy zmuszeni są do ucieczki przed inspektorem policji oraz jego psem. Podczas gry przemieszczamy się po dachach wagonów i torach kolejowych, unikając pojawiających się przeszkód za pomocą specjalnej odrzutowej deskorolki.

Pac-Man Maker
Pac-Man Maker

Zręcznościowe prace wstrzymane

Aplikacja umożliwiająca konstruowanie labiryntów, inspirowanych poziomami z klasycznego Pac-Mana. Stworzonymi planszami można dzielić się z innymi graczami, testować je, a także ustanawiać na nich rekordy punktowe.

Gris
Gris

Zręcznościowe 22 sierpnia 2019

Gris to artystyczna platformówka 2D. Kierujemy poczynaniami dziewczyny starającej się uporać z bolesną przeszłością. Przemierzamy piękny, surrealistyczny świat, rozwiązując zagadki i pokonując proste sekwencje platformowe. Gra jest dziełem debiutującego studia Nomada.

Hot Lava
Hot Lava

Zręcznościowe 19 września 2019

Nieskomplikowana gra zręcznościowa z widokiem FPP od studia Klei Entertainment, która stanowi adaptację popularnej dziecięcej zabawy. Podczas rozgrywki naszym zadaniem jest przedostanie się przez szereg lokacji wypełnionych gorącą, pulsującą lawą. Aby osiągnąć cel, musimy umiejętnie wykorzystywać nasze akrobatyczne zdolności oraz porozrzucane po lokacjach przedmioty.

Limbo
Limbo

Zręcznościowe 3 lipca 2013

Niezwykle oryginalna, dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego duńskiego studia PlayDead. W grze wcielamy się w postać małego chłopca, który wyrusza w niebezpieczną podróż, aby uratować swą siostrę. Podczas wyprawy nasz bohater przemierza dziwne, surrealistyczne krainy, napotykając na swej drodze całą masę śmiertelnych pułapek oraz uciekając przed monstrualnym pająkiem, niestrudzenie podążającym jego śladem. Mechanika zabawy w grze Limbo czerpie z klasycznych platformówek, wprowadzając jednocześnie szereg świeżych, autorskich pomysłów. Sedno rozgrywki stanowi tu dopracowany system fizyki, który odpowiada za większość zagadek logicznych, a także licznych sekwencji zręcznościowych, podczas których gracze muszą wykazać się nie lada refleksem. Największym wyróżnikiem Limbo jest jednak unikalny, tajemniczy i mroczny klimat, uzyskany dzięki specyficznej oprawie audiowizualnej. Gra operuje bowiem bardzo skąpym udźwiękowieniem oraz grafiką wyłącznie w odcieniach czerni i bieli, przez co przypomina dzieła niemieckiego ekspresjonizmu filmowego z początków XX wieku.

The Tower Assassin's Creed
The Tower Assassin's Creed

Zręcznościowe 1 listopada 2017

Prosta gra zręcznościowa, w której najpierw budujemy tytułową wieżę, a później przejmujemy kontrolę nad asasynem i oddajemy skok wiary, w trakcie lotu kolekcjonując Punkty Heliksa. W ten sposób odblokowujemy nie tylko liczne ułatwienia, lecz również dodatkowych bohaterów oraz lokacje z najważniejszych części serii Assassin’s Creed.

Never Alone: Ki Edition
Never Alone: Ki Edition

Zręcznościowe 2 czerwca 2016

Platformówka wzbogacona o elementy zaczerpnięte z gier logicznych, za której stworzenie odpowiada studio Upper One Games. Fabuła opisywanej produkcji została oparta na wierzeniach ludu Inuitów – gracze wcielają się w młodą dziewczynę z plemienia Inupiaq, która wraz z białym lisem udaje się na niebezpieczną wyprawę celem uratowania swoich współplemieńców i powstrzymania nadejścia wiecznej zamieci śnieżnej. W toku przygody protagoniści spotykają wiele istot znanych z inuickich legend, pokroju Ludzi Nieba, Toczących się Głów czy Człowieka Zamieci. W Never Alone akcję obserwujemy z boku – podczas zabawy przemierzamy rozległe poziomy, unikamy pułapek, walczymy z przeciwnikami i rozwiązujemy zagadki logiczne. Z uwagi na fakt, że każda z postaci posiada unikalne umiejętności, których wykorzystanie jest niezbędne do pokonania większości łamigłówek, w trybie dla pojedynczego gracza można przełączać się pomiędzy dziewczynką oraz lisem; w trybie kooperacji natomiast kontrola nad nimi zostaje rozdzielona pomiędzy dwójkę graczy. Wszystko to okraszono przyjemną dla oka, trójwymiarową oprawą graficzną, a rozgrywce towarzyszy soundtrack oparty na tradycyjnej muzyce Inuitów. Co ciekawe, narracja jest prowadzona w języku tych ludów – każdą wypowiedź opatrzono jednak angielskimi napisami.

Goblin Sword
Goblin Sword

Zręcznościowe 11 września 2014

Goblin Sword jest klasyczną platformówka 2D, w której celem graczy jest pokonanie złego czarnoksiężnika, odpowiedzialnego za napad na wioskę głównego bohatera. Produkcja charakteryzuje się prostym i czułym systemem sterowania, a także dopracowaną pikselartową oprawą graficzną.

Rayman 2: The Great Escape
Rayman 2: The Great Escape

Zręcznościowe 1 marca 2010

Rayman 2: The Great Escape to kontynuacja wydanej w 1995 roku konsolowej platformówki autorstwa Michela Ancela. Tym razem tytułowy bohater musi poradzić sobie z mechanicznymi piratami, którzy opanowali spokojną Krainę Snów. Gracz ma za zadanie pomóc Raymanowi odzyskać utraconą moc i uwolnić przyjaciół z rąk najeźdźców. Gra wyprodukowana została przez koncern Ubisoft i korzysta z silnika graficznego 3D.

Super Mario Run
Super Mario Run

Zręcznościowe 15 grudnia 2016

Przenośna odsłona słynnej serii gier platformowych firmy Nintendo, zrealizowana w formie typowego, mobilnego autorunnera. Podczas zabawy wcielamy się oczywiście w tytułowego hydraulika, który mknie nieustannie w prawą stronę ekranu, zaś naszym zadaniem jest omijanie przeszkód, eliminowanie przeciwników oraz zbieranie specjalnych, złotych monet. W Super Mario Run zabawa odbywa się w dwóch głównych trybach. W pierwszym z nich musimy tylko pokonywać kolejne plansze, zaś w drugim musimy wykazać się nieco bardziej, gdyż rywalizujemy z wynikami uzyskanymi przez innych graczy. Liczy się tu więc nie tylko samo dotarcie do mety, ale także styl, w jakim zostanie to wykonane. Uzupełnienie zabawy stanowi możliwość stworzenia własnego królestwa, na jakie przeznaczamy zdobywane w toku rozgrywki monety. Całość utrzymana została w stylu pierwszych odsłon cyklu, choć oprawę graficzną gry nieco podrasowano, by nie odstawała od współczesnych standardów platformówek 2D.

Stranger Things: The Game
Stranger Things: The Game

Zręcznościowe 4 października 2017

Wydana przez firmę Netflix w ramach promocji serialu Stranger Things aplikacja stworzona przez studio BonusXP (twórcy m.in. The Incorruptibles i Cavemania). Stranger Things: The Game jest przygodową grą akcji z elementami skradanki, platformówki i produkcji logicznej. Akcja rozgrywa się w amerykańskim miasteczku Hawkins w 1984 roku. Na miejscu dochodzi do zniknięcia kilku dzieciaków, których zamierza odnaleźć szeryf Jim Hopper, co stanowi wstęp do jeszcze większej afery. W grze kierujemy nie tylko stróżem prawa, ale też innymi bohaterami, w tym Lucasem i Nancy. Każda z postaci dysponuje innymi zdolnościami, co przydaje się podczas rozwiązywania napotkanych problemów. W trakcie rozgrywki znajdujemy gofry i krasnale, pozwalające odblokować dodatkowe elementy. Pod względem graficznym projekt nawiązuje do produkcji, które ukazywały się przed laty na 8-bitowych konsolach. Aplikacja została udostępniona za darmo na mobilnych systemach operacyjnych iOS i Android.

Geometry Dash
Geometry Dash

Zręcznościowe 13 sierpnia 2013

Geometry Dash to połączenie platformowej gry zręcznościowej z grą rytmiczną, w której gracz kieruje kolorowym kwadratem i przemierza kolejne, coraz bardziej skomplikowane poziomy. Tytuł oferuje również możliwość budowania własnych plansz.

Life of Black Tiger
Life of Black Tiger

Zręcznościowe 4 lipca 2014

Zręcznościowa gra akcji od studia 1Games, w której wcielamy się w porzuconego przez rodziców czarnego tygrysa. Naszym zadaniem jest przetrwać w niegościnnym, pełnym niebezpieczeństw świecie i odzyskać miłość rodziny.

Tomb of the Mask
Tomb of the Mask

Zręcznościowe 9 lutego 2016

Wyprodukowana przez firmę Happymagenta UAB mobilna gra zręcznościowa w stylu retro, przypominająca swą oprawą i mechaniką pierwsze produkcje na salonowe automaty arcade. W grze Tomb of the Mask gracz wciela się w poszukiwacza skarbów, który po znalezieniu magicznej maski zyskuje zdolność chodzenia po ścianach oraz sufitach. Zdobyta umiejętność pozwala mu zaś eksplorować podziemny labirynt w poszukiwaniu cennych artefaktów, unikać wymyślnych pułapek oraz skutecznie uciekać napotkanym wrogom. Podczas rozgrywki kierujemy swą postacią do góry, w dół i na boki w taki sposób, aby uciec przed przesuwającym się pionowo labiryntem. Zabawę uatrakcyjnia zaś fakt, że poszczególne poziomy w grze generowane są proceduralnie, dzięki czemu każde kolejne podejście przebiega inaczej od poprzedniego. W miarę postępów zabawy, dzięki zdobywanym sukcesywnie punktom, możemy odblokowywać kolejne maski, zapewniające rozmaite przydatne moce i dzięki temu ułatwiające nam dalszą rozgrywkę.