3. Gry Zręcznościowe Apple iOS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 3. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę iOS.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Knock-knock
Zręcznościowe 6 marca 2014
Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów. Musimy odganiać je światłem oraz naprawiać szczeliny w obronie, przez które dostają się do środka.
Thomas Was Alone
Zręcznościowe 15 maja 2014
Minimalistyczna platformówka 2D ukazująca losy grupki prostokątów będących pierwszymi przedstawicielami sztucznej inteligencji posiadającej uczucia. Wykorzystujemy charakterystyczne cechy poszczególnych bohaterów poznając jednocześnie ich osobowości, problemy oraz przemyślenia.
Crossy Road
Zręcznościowe 20 listopada 2014
Kultowa mobilna gra zręcznościowa, przeniesiona także na komputery osobiste. W debiutanckim dziele studia Hipster Whale gracz przejmuje kontrolę nad kurą (w późniejszym czasie odblokowuje też inne zwierzęta czy postacie) i niczym w klasycznym Froggerze stara się przedrzeć przez nieprzyjazne, pełne pułapek otoczenie. Tym razem mamy jednak do czynienia z tzw. endless runnerem – zamknięte poziomy zastąpiła losowo generowana plansza, pozbawiona mety jako takiej.
Superfrog HD
Zręcznościowe 1 maja 2014
Superfrog HD to remake kultowej platformówki 2D od studia Team 17. Wcielamy się w rolę tytułowej Superżaby, która, pokonując kilkanaście krain, musi dopaść i zniszczyć wstrętną wiedźmę. W porównaniu z pierwowzorem autorzy poprawili grafikę oraz dodali spory zestaw nowych poziomów.
VVVVVV
Zręcznościowe 11 czerwca 2014
VVVVVV to niezależna produkcja stworzona przez Irlandczyka Terry’ego Cavanagha specjalizującego się w grach flashowych. Wcielając się w postać dowódcy statku kosmicznego dążymy do uratowania załogi uwięzionej w tajemniczym wymiarze. Tytuł jest wariacją klasycznych platformówek 2D.
Trials Frontier
Zręcznościowe 9 kwietnia 2014
Trials Fusion to wyprodukowana przez zespół RedLynx pierwsza mobilna odsłona popularnej serii motocyklowych zręcznościówek. Gracze wykonują misje w postapokaliptycznym świecie pędząc przez pełne przeszkód i pułapek tory, które wymagają zarówno sprytu, jak i umiejętności wykonywania akrobacji.
Alto's Adventure
Zręcznościowe 19 lutego 2015
Nieskomplikowana zręcznościówka z gatunku endless runnerów opracowana przez niezależne studio Snowman. Bohater Alto's Adventure jest pasterzem lam; gdy rozbiegły się one po okolicy, jego zadaniem jest złapanie wszystkich uciekających zwierząt.
Subway Surfers
Zręcznościowe 22 maja 2012
Kolorowa gra zręcznościowa, należąca do casualowego gatunku endless runnerów. Wcielamy się w postaci przyłapanych na gorącym uczynku graficiarzy, którzy zmuszeni są do ucieczki przed inspektorem policji oraz jego psem. Podczas gry przemieszczamy się po dachach wagonów i torach kolejowych, unikając pojawiających się przeszkód za pomocą specjalnej odrzutowej deskorolki.
DuckTales Remastered
Zręcznościowe 1 kwietnia 2015
Remake klasycznej dwuwymiarowej platformówki z 1989 roku, opartej na telewizyjnym serialu animowanym „Kacze opowieści”. Za produkcję nowej wersji gry odpowiada studio WayForward. Podobnie jak w oryginale wcielamy się w postać Sknerusa McKwacza, który stara się uratować porwanych siostrzeńców Kaczora Donalda.
Vector 2
Zręcznościowe 18 maja 2016
Kontynuacja oryginalnej gry platformowej z gatunku auto runnerów, będącej pierwszym większym sukcesem w dorobku niezależnego rosyjskiego studia Nekki. Fabuła Vector 2 kontynuuje wątki zapoczątkowane w pierwowzorze i przenosi nas ponownie do ponurego świata przyszłości, w którym oko Wielkiego Brata śledzi wszystkie poczynania ludzi.
Metal Slug X
Zręcznościowe 7 marca 2013
Odświeżona z myślą o użytkownikach komputerów, konsol i urządzeń przenośnych wersja kultowej zręcznościówki z 1999 roku, opracowana – jak wszystkie z dotychczasowych odsłon serii – przez japoński koncern SNK. Gra pojawiła się pierwotnie na automatach i konsoli Neo Geo jako ulepszona wersja Metal Slug 2: Super Vehicle. Akcja gry toczy się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w „jedynce”.
Icycle: On Thin Ice
Zręcznościowe 27 listopada 2013
Oryginalna surrealistyczna platformówka, osadzona w postapokaliptycznych realiach Ziemi po lodowej apokalipsie. Wcielamy się w postać nagiego mężczyzny w meloniku, który przemierza świat na staromodnym, dwukołowym rowerku. W niezwykłym świecie na bohatera czeka cała masa wymyślnych pułapek, których pokonanie wymagać będzie zręczności i umiejętności błyskawicznego myślenia.
Zombie Highway 2
Zręcznościowe 9 października 2014
Zombie Highway 2 to zręcznościówka, w której kierujemy samochodem mknącym niekończącą się autostradą przez postapokaliptyczne tereny Stanów Zjednoczonych. Naszym zadaniem jest zabijanie pałętających się na drodze i poboczach żywych trupów oraz dotarcie jak najdalej.
Thumper: Pocket Edition
Zręcznościowe 24 stycznia 2018
Rytmiczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W psychodelicznej oprawie graficznej Thumper dominują chromowane płaszczyzny, a stanowiąca ważny element gry muzyka elektroniczna jest szybka i dynamiczna. Efekty naszych poczynań odzwierciedla towarzyszący zabawie licznik punktów, a następujące po sobie etapy charakteryzują się rosnącym poziomem trudności. Produkcja wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one niezbędne do zabawy.
Guitar Hero Live
Zręcznościowe 20 października 2015
Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii gier muzycznych, zapoczątkowanej w 2005 roku przez studio Harmonix, rozwijające obecnie bliźniaczy cykl Rock Band. Nad powracającą po kilku latach nieobecności serią pieczę przejęło studio FreeStyle Games, mające na swoim koncie m.in. dwie części cyklu DJ Hero.
Sniper X with Jason Statham
Zręcznościowe 20 października 2015
Mobilna gra snajperska od firmy Glu Mobile, której główną atrakcją jest udział znanego aktora kina akcji Jasona Stathama. W Sniper X wcielamy się w członka elitarnej, paramilitarnej organizacji SPEAR, której zadaniem jest walka z terroryzmem w warunkach, uniemożliwiających działanie innym siłom specjalnym. W grze naszym zadaniem jest oddawanie celnych strzałów w kierunku znajdujących się na planszy wrogów, choć czasem mogą to być również drony lub wrogie pojazdy.
Lost In Harmony: Kaito's Adventure
Zręcznościowe 21 stycznia 2016
Nietypowe połączenie autorunnera z dość rzadkim gatunkiem narracyjnej gry muzycznej, opracowane przez studio Digixart Entertainment pod wodzą byłego pracownika Ubisoftu i twórcy Valiant Hearts, Yoana Fanise. Akcja Lost in Harmony: Kaito’s Adventure osadzona została w bliżej nieokreślonym, futurystycznym świecie, który protagonista gry – młody chłopak imieniem Kaito – przemierza na deskorolce, w towarzystwie uczepionej u jego pleców przyjaciółki Ayi.
Smurfs Epic Run
Zręcznościowe 13 stycznia 2016
Opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych dwuwymiarowa platformówka firmy Ubisoft, oparta na licencji popularnego serialu animowanego Smerfy. Kiedy podstępny czarodziej Gargamel rzuca zaklęcie, które ściąga na wioskę Smerfów magiczną mgłę, przed czarem udaje się uciec tylko jednemu z mieszkańców. Wcielając się w jego rolę, mamy za zadanie uratować uwięzionych przyjaciół i pokrzyżować niecne plany Gargamela. Pod względem mechaniki Smurfs Epic Run jest platformówką typu auto runner.
Geki Yaba Runner
Zręcznościowe 3 lutego 2016
Mobilna platformówka 2D oparta na modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami, przygotowana przez warszawskie studio QubicGames. Akcja toczy się w magicznej krainie, a gracz wciela się w gnoma, którego zadaniem jest uratowanie porwanej księżniczki. Geki Yaba Runner to platformówka typu runner, w której kierujemy gnomem pędzącym przez pełne niebezpieczeństw plansze.
NotGTAV
Zręcznościowe 31 października 2014
Wariacja na temat słynnej gry Snake, będąca parodią sandboksa Grand Theft Auto V od studia Rockstar. Rozgrywka polega na "pożeraniu" elementów znajdujących się na niewielkiej planszy i jak najdłuższym utrzymywaniu się przy życiu.
Super Cat Tales
Zręcznościowe 17 listopada 2016
Dwuwymiarowa platformówka mobilna wydana w modelu free-to-play z mikropłatnościami. Super Cat Bros. wzorowane jest na oldskulowych platformówkach, dlatego fabuła ma tu marginalne znaczenie. Wystarczy wiedzieć, że gracz wciela się w kota imieniem Alex, który musi odszukać na tajemniczej wyspie pięcioro rodzeństwa, a następnie znaleźć sposób na wspólny powrót do domu. Podczas zabawy musimy pokonywać niewielkie dwuwymiarowe poziomy, walcząc z wrogami i omijając różnorodne niebezpieczeństwa.
Luxor 2
Zręcznościowe 30 czerwca 2011
Luxor 2 to niezwykle szybka gra logiczno-zręcznościowa, której fabułę usytuowano w starożytnym Egipcie. Jest ona elementem cyklu, początkowo przeznaczonego dla właścicieli komputerów osobistych.
Sonic the Hedgehog (1991)
Zręcznościowe 21 maja 2009
Dwuwymiarowa platformówka, która jest pierwszą odsłoną przygód Sonica, sympatycznego niebieskiego jeża, próbującego pokrzyżować plany złego Dr.Eggmana. Produkcja po raz pierwszy zadebiutowała na konsoli SEGA Mega Drive w 1991 roku. Wersja gry na PlayStation 3 została wzbogacona o obsługę trofeów, lisy rankingowe oraz filtry poprawiające jakość obrazu.
My Talking Tom
Zręcznościowe 13 listopada 2013
Produkcja inspirowana klasycznymi Tamagotchi, w której gracze podejmują się opieki nad tytułowym kotkiem. Do ich zadań należy zadbanie o jego potrzeby i zapewnienie mu rozrywki, tak poprzez zabawę przedstawioną w formie nieskomplikowanych minigier, jak i w postaci podróży po świecie.