Data wydania: 29 sierpnia 2006
Ultimate Ghosts 'n Goblins to kolejna część serii platformówek, opowiadających o przygodach mężnego rycerza Arthura. Gra powstała w siedzibie firmy Capcom, przy udziale programistów, którzy pracowali nad poprzednimi odsłonami sagi.
Gracze
Ultimate Ghosts 'n Goblins to kolejna część serii platformówek, opowiadających o przygodach mężnego rycerza Arthura. Gra powstała w siedzibie firmy Capcom, przy udziale programistów, którzy pracowali nad poprzednimi odsłonami sagi.
Po tym, jak po heroicznej walce Sir Arthur zamknął bramy zaświatów, wydawało się, że piekielne potwory już nigdy nie ujrzą światła dziennego. Niestety Pan Ciemności ponownie zaatakował i porwał piękną księżniczkę, potwierdzając tym samym swe aspiracje do objęcia władzy nad ludzkimi osadami. Nasz bohater nie ma innego wyboru, jak zapuścić się do ciemnego lasu, by odnaleźć magiczny portal, z pomocą którego ponownie przeniesie się do siedziby wroga.
Gra składa się z pięciu etapów, podzielonych na kilkadziesiąt pomniejszych misji. Pod koniec każdego rozdziału kampanii Arthur spotyka na swej drodze groźnego bossa, z którym musi rozprawić się przy pomocy swoich ponadprzeciętnych umiejętności. W starciach z pozostałymi monstrami wykorzystuje średniowieczne miecze, topory, łuki oraz kusze, wystrzeliwujące kilka pocisków naraz. Bogaty bestiariusz zawiera zarówno tytułowe duchy i gobliny, jak też przerośnięte skorpiony, nietoperze czy szkielety. Dzielny rycerz z kolei zyskał kilka nowych zdolności, m.in. umiejętność schylania się, wspinania po linach oraz wykorzystywania podwójnych skoków. Innym usprawnieniem jest ulepszony system zapisywania gry. W Ultimate Ghosts 'n Goblins możemy save'ować w dowolnym momencie i w każdej chwili powrócić do pokonanej już lokacji, by zebrać w niej przeoczone wcześniej przedmioty, dodatkowe życia itp. Natomiast gdy nasz heros zginie, odrodzi się dokładnie w tym miejscu, gdzie przed chwilą pożegnał się z egzystencją.
Akcję obserwujemy z boku, podziwiając walory kolorowej grafiki 2D. Sylwetki postaci posiadają o wiele więcej detali, niż w poprzednich częściach gry, a w przerwach pomiędzy zadaniami możemy oglądać dopracowane przerywniki filmowe.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
PlayStation Portable
Gry podobne:
Nowa wersja klasycznej gry Ghosts ‘n Goblins, zatytułowana Ultimate Ghosts ‘n Goblins i zadedykowana konsoli PSP, trafi na sklepowe półki w Ameryce Północnej w trzecim kwartale bieżącego roku. Natomiast już teraz można uruchomić w przeglądarce internetowej ciekawą hybrydę G’nG i innej znanej marki z katalogu korporacji Capcom.
gry
Radosław Grabowski
14 marca 2006
Wymagania sprzętowe gry Ultimate Ghosts 'n Goblins:
PlayStation Portable
Wspiera:
karta pamięci 32 MB
Średnie Oceny:
Średnia z 17 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany30338 Legend
Pamiętem tę grę jeszcze z czasów C64 :) Oby klasyki były wiecznie żywe...
MaXXii Generał
Klasyki są wiecznie żywe, może nie dla każdego ale dla wielu graczy tak. Powrót do takich gier jest czymś wyjątkowym i niepowtarzalnym. Jednak ja Ghouls'n Ghosts, pamiętam jak przez mgłę bo byłem po prostu mały.
Dziś powróciłem do tej gry i od razu miałem dziwne skojarzenie z tą grą, Demon's Souls na ARCADE jako Platformówka !!. Takie było moje pierwsze skojarzenie :), gra cholernie trudna ale miał w sobie to coś, że nie odpychała gracza (chyba tylko nielicznych), a sprawiała że chcieliśmy grać i dochodzić dalej. Na automatach było to o tyle trafne, że pieniądze się traciło w zawrotnym tępię. Tak jakby gra rzucała na ciebie urok. Na szczęście wyszła potem na inne sprzęty, na wszystko co było wtedy na rynku.
Ja miałem okazję pograć w wersje Arcade, teraz na żałuję, ale jakbym grał za dziecka, to pewnie bym się od niej odbił i powiedział że głupia gra (7 lat miałem jak zobaczyłem pierwszy automat z tą grą, pierwszy i jedyny raz w swoim życiu, kiedy widziałem Automat z tą grą).
Zapraszam na moją recenzję Ghouls'n Ghousts ARCADE!!..... AAAAAA i byłbym zapomniał, były dwie wersję na automaty!!. Pierwszy model Arcade nie posiadał Checkpointów w grze !!, czyli jeżeli polegliśmy w połowie etapu (które były same w sobie trudne) to zaczynaliśmy znowu od poczatku. Druga wersja automatu Arcade miała już checkpointy, w kilku miejscach na planszy. Każdy etap miał po 3-4 miejsca zapisu z których po śmierci startowaliśmy. Było to swojego rodzaju ułatwienie dla gracza, oraz zachętą aby grał dalej i wrzucał COINY do maszyny.
Teraz mogę was zachęcić do obejrzenia Recenzji ;).
https://www.youtube.com/watch?v=_ErlJkBgaaI