35. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 35. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Madagaskar 2
Zręcznościowe 4 listopada 2008
Madagascar: Escape 2 Africa to druga odsłona gry zręcznościowej, opartej na fabule filmu animowanego wytwórni DreamWorks. W grze po raz kolejny spotykamy się z sympatyczną, afrykańską menażerią, która czeka tylko na to, by rozpocząć nowe przygody.

de Blob 2: The Underground
Zręcznościowe 22 lutego 2011
Sequel nietypowego połączenia trójwymiarowej platformówki i gry logicznej. Głównym „bohaterem” de Blob 2: The Underground jest kula farby, która dotykając poszczególnych obiektów w okolicy, przemalowuje je na wybrany kolor.

Cannon Fodder 3
Zręcznościowe 19 grudnia 2011
Trzecia część kultowej serii strzelanin, w których obejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem żołnierzy i stajemy przeciwko przeważającym siłom wroga. Akcję obserwujemy z kamery umieszczonej w rzucie izometrycznym. Największą nowością jest trójwymiarowa grafika, choć jednocześnie gra zachowuje humorystyczny styl poprzedniczek.

Artur i zemsta Maltazara
Zręcznościowe 26 listopada 2009
Oparta na popularnym filmie animowanym gra zręcznościowa. Rozgrywka na postać zbioru pomysłowych mini-gierek. W ich trakcie pomożemy bohaterom upiec ciasto, nauczymy się tańczyć z pomocą oraz stoczymy pojedynek z komarami. W osiągnięciu celu cały czas przeszkadzać nam będzie Maltazar. Łącznie przygotowano 30 unikalnych wyzwań.

Urodzinowe Przygody Kubusia
Zręcznościowe 8 lutego 2005
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure, czyli Urodzinowe Przygody Kubusia, to trójwymiarowa gra platformowa przeznaczona dla dzieci. Oparta została ona na licencji animowanego filmu Walta Disney’a i wykorzystuje zarówno znane stamtąd postaci i miejsca, jak i stylistykę graficzną.

Flushed Away
Zręcznościowe 18 października 2006
Flushed Away studia Monkey Bar Games to gra oparta na animowanym filmie kinowym. Tytuł łączy elementy właściwe grom akcji i platformówkom, a poczynania bohatera oglądamy z perspektywy trzeciej osoby. W trakcie rozgrywki odwiedzamy miejsca znane z filmu, a także kilka nowych lokacji.

Raptor: Call of the Shadows
Zręcznościowe 1 kwietnia 1994
Gra zręcznościowa, gdzie kierujesz maleńkim samolotem, którego jedynym zadaniem jest zniszczenie wyłaniającego się z góry przeciwnika.

Draggo
Zręcznościowe 12 września 2002
Gra logiczno-zręcznościowa dedykowana przede wszystkim młodym graczom. Akcja przedstawiona jest w pełni trójwymiarowej grafice, a my kierujemy głównym bohaterem, małym smoczkiem zwanym Draggo, przez osiem odmiennych graficznie światów.

Hugo: Tajemnice Oceanu
Zręcznościowe 22 listopada 2002
Kolejny tytuł z popularnej w naszym kraju serii gier familijnych opowiadających o przygodach trolla Hugo. Tym razem nasz bohater zainspirowany dziennikiem swojego starego dziadka, kapitana Bardzobrodatego, postanawia wyruszyć w podmorskie głębiny.

Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 2 grudnia 2000
Donald Duck: Quack Attack to zręcznościowa gra 3D dla najmłodszych, w której główną postacią jest kaczor Donald, dobrze znany z kreskówek Disneya. W grze Donald musi uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.

Toy Story Mania
Zręcznościowe 15 września 2009
Toy Story Mania to zestaw zręcznościowych mini-gierek przygotowany przez studio Papaya. Gracze kierują poczynaniami postaci znanych z filmowej serii Toy Story, w tym Buzza i Chudego, które muszą poradzić sobie z 30 wyzwaniami rodem z parków Disney'a. Gra wykorzystuje technologię obrazu 3D, do czego wymagane jest posiadanie odpowiednich okularów.

Boulder Dash: Rocks!
Zręcznościowe 22 listopada 2007
Boulder Dash: Rocks! to pozycja o charakterze zręcznościowo-logicznym, przygotowana na kanwie gry, której pierwsza odsłona miała miejsce w roku 1984. Ów pierwowzór zadebiutował w świecie elektronicznej rozrywki na automatach i popularnych w tamtym czasie platformach sprzętowych.

Odlotowe Agentki: Odlotowa Impreza
Zręcznościowe 13 października 2007
Odlotowe Agentki: Odlotowa Impreza to gra zręcznościowa dla dzieci oparta na kanwie popularnego serialu animowanego pt. Totally Spies. Produkcja tytułu przypadła w udziale firmie OUAT Entertainment, zatrudnionej do stworzenia dzieła przez francuski koncern Ubisoft.

Beautiful Katamari
Zręcznościowe 16 października 2007
Beatiful Katamari to kolejna odsłona niezwykle ciekawej japońskiej serii. Zabawa polega na toczeniu kuli, która powiększa się, gdy z czasem przyklejają się do niej znajdujące się na naszej drodze przedmioty (dokładnie tak, jak się to odbywa w przypadku śnieżnej bryły).

Wallace & Gromit in Project Zoo
Zręcznościowe 3 października 2003
Wallace & Gromit to bardzo zabawna gra platformowa z elementami przygody, w której zadaniem gracza jest wyzwolenie miejskiego ZOO z rąk organizacji maniakalnych pingwinów o nazwie „Feathers”.

Top Gun
Zręcznościowe 1 maja 2006
Top Gun to wyprodukowana przez studio deweloperskie Doublesix zręcznościowa symulacja lotnicza, luźno nawiązująca do motywów głośnego filmu pod tym samym tytułem. Gracz wciela się w kadeta elitarnej szkoły pilotów i pod okiem słynnego Mavericka szlifuje umiejętności pilotażu, a następnie bierze udział w ryzykownych operacjach wojskowych w rejonie basenu Oceanu Indyjskiego.

Child of Eden
Zręcznościowe 14 czerwca 2011
Widowiskowa strzelanka “na szynach”, stworzona przez autora takich hitów jak Rez, Meteos oraz Space Channel 5. W grze przenosimy się do świata przyszłości, aby uratować sieć cybernetyczną Eden. Zadaniem gracza na każdym z pięciu poziomów jest eliminowanie kolejnych wrogów przy pomocy dwóch rodzajów pocisków. Produkcja zaskakuje artystyczną oprawą, świetnie dopasowaną muzyką oraz liczbą elementów, które można odblokować podczas zabawy.

Hugo: W Kosmosie
Zręcznościowe 14 kwietnia 2003
Gra przeznaczona dla dzieci. Tym razem komputerowy przyjaciel dzieci, troll Hugo zabiera je na wspaniałą przygodę z astronomią, kolorową i pełną ciekawych wydarzeń wycieczkę, w czasie której razem będą się bawić i uczyć.

Rosso Rabbit in Trouble
Zręcznościowe 16 kwietnia 2003
Rosso Rabbit in Trouble to gra zręcznościowa typu "jump & run" przygotowana przez studio Joymania Entartainment. Gracze kierują poczynaniami tytułowego królika, a ich zadaniem jest dotarcie do norki w wyznaczonym czasie, zebranie odpowiedniej ilości warzyw i unikanie różnego rodzaju pułapek. Produkcja utrzymana została w barwnej, trójwymiarowej oprawie wizualnej, która przypadnie do gustu młodszym odbiorcom.

Volfied
Zręcznościowe 11 września 1991
Niezwykle prosty pomysł na grę zręcznościową, który firma Taito przeobraziła w produkt o nazwie Qix, znalazł wielu naśladowców (m.in. Styx). Jednak to nikt inny, ale właśnie japońscy programiści opracowali program, który naprawdę zrewolucjonizował ideę pierwowzoru. Mowa tu o opublikowanej po raz pierwszy na automatach coin-op grze Volfied.

Dragon's Lair III
Zręcznościowe 5 listopada 2004
Kontynuacja słynnej serii Dragon's Lair. Ponownie możemy razem z Dirkiem Nieustraszonym ratować księżniczki, toczyć pojedynki, pokonywać smoki i unikać pułapek zastawianych przez złych czarnoksiężników.

Sabre Wulf
Zręcznościowe 12 marca 2004
Przygody niebieskiego wilka i łowcy przygód Sabremana pojawiły się po raz pierwszy w 1984 roku na 8-bitowcach. Teraz gracz ma możliwość zagrać w nową, odświeżoną wersję starego przeboju.

Robin Hood, Podróże Guliwera
Zręcznościowe 28 sierpnia 2004
Zestaw dwóch gier, opartych na historiach ulubionych dziecięcych bohaterów: Robin Hooda oraz Gulivera. Całość kierowana jest głównie do najmłodszych użytkowników komputera. Każdy z tych programów zawiera liczne zabawy dla jednego lub kilku graczy.

We Love Katamari
Zręcznościowe 20 września 2005
We Love Katamari to logiczno-zręcznościowa gra wyprodukowana przez firmę Namco z myślą o użytkownikach konsoli PlayStation 2. Tytuł uznawany jest za następcę Katamari Damacy. Podobnie jak w pierwowzorze zadaniem graczy polega na turlaniu tytułowych kul - katamari. Zachowując wierność podstawowym zasadom rozgrywki, twórcy wprowadzili m.in. nowych bohaterów oraz dodatkowe obiekty, które mogą stanąć na przeszkodzie kulom.