Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCPS3X360
Okładka Sacred 2: Fallen Angel (PC)

Sacred 2: Fallen Angel

Kontynuacja bestsellerowej gry action/RPG, należącej do popularnego podgatunku hack’n’slash. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału – niemieckie studio Ascaron, znane z serii gier strategicznych Port Royale i Patrician.

RPG | TPP | fantasy | hack'and'slash | multiplayer | RPG akcji

Sacred 2: Fallen Angel to druga część gry typu cRPG, wydanej w 2004 r. Początkowo omawiany tytuł zapowiedziano wyłącznie z myślą o komputerach osobistych klasy PC. Niemniej jednak developerzy postanowili udostępnić ową produkcję również posiadaczom konsol Xbox 360 i PS3. Akcja gry rozgrywa się 2000 lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w poprzedniczce. Fantastyczny świat Ankarii dopiero się kształtuje, wobec czego jego mieszkańcy są świadkami nieustannych starć pomiędzy dobrem a złem.

W tych niebezpiecznych czasach do dyspozycji użytkownika oddano sześć postaci, posiadających odmienne umiejętności z zakresu walki i zróżnicowany wachlarz zaklęć oraz rozmaite elementy uzbrojenia. Za mocami ciemności opowiada się Strażnik Świątynny, Mroczna Elfka i Nieśmiertelny Centurion, natomiast po stronie dobra stoi Serafinka, Inkwizytor i Driadzka Tropicielka. Rzecz jasna wybór bohatera decyduje o udziale w jednej z dwóch zaimplementowanych kampanii.

Zabawa przede wszystkim opiera się na podróżowaniu pomiędzy rozmieszczonymi w poszczególnych lokacjach miastami i wsiami oraz podejmowaniu się rozmaitych zadań. Zarówno misje główne, jak i poboczne zlecane są przez napotykanych ludzi. W celu ułatwienia przemieszczania się przygotowano portale oraz szeroki wachlarz wierzchowców, w skład których wchodzą m.in. ogiery czystej krwi, smoki i gryfy. Nie powinno się zapomnieć o walce z często pojawiającymi się nieprzyjaciółmi. Protagonista posługuje się w głównej mierze bronią białą i czarami, łączonymi w większe sekwencje.

Sporym atutem niniejszej produkcji jest szerokie spektrum sposobów, gwarantujących udaną zabawę. W trybie story gracz może skorzystać ze wspomnianych kampanii, bądź sprawdzić się w module pozbawionym fabuły. W systemie multiplayer czterech użytkowników łączy swoje siły w potyczkach z przeciwnikami online. Udostępniono również areny, pozwalające na toczenie szybkich pojedynków dwóch graczy bądź jednego zawodnika i oponenta sterowanego przez Sztuczną Inteligencję.

Konsolowa wersja Sacred 2: Fallen Angel charakteryzuje się wygodnym, przystosowanym do użycia pada interfejsem użytkownika oraz licznymi poprawkami drobnych błędów, które na początku trapiły edycję pecetową.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 32  

Ocena gry 7,7 / 10 na podstawie 3250 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,6 / 10 na podstawie 724 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Sacred 2: Fallen Angel

Klasyfikacja PEGI Sacred 2: Fallen Angel

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sacred 2: Fallen Angel

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP SP3/Vista

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gry

Recenzja 17 czerwca 2009, 13:17

Sytuacji nie poprawia dziwny kąt ustawienia kamery, pod jakim jesteśmy zmuszeni obserwować akcję. Jest on zwyczajnie zbyt ostry, przez co tak naprawdę widać jedynie niewielki fragment terenu wokół postaci. Co prawda można kamerę oddalić, ale jej kąt widzenia cały czas się nie zmienia, wobec czego wszystko w zasadzie obserwujemy niemal całkowicie z góry. Nie muszę chyba mówić, że takim rozwiązaniem podobne gry mogły charakteryzować się kilkanaście lat temu, dzisiaj sprawia ono po prostu wrażenie archaicznego. Prawdopodobnie takiemu wyborowi winny jest zastosowany silnik graficzny, który nie radzi sobie najlepiej z pokazywaniem większych obszarów i zamiast widoku odległych pagórków serwuje jedynie siwą mgiełkę ograniczającą widoczność do kilkudziesięciu kroków. Z tego też powodu nieraz przychodzi nam wracać spory kawałek drogi, bowiem – nie mogąc sprawdzić, w którym mniej więcej miejscu kończy się jakaś większa przeszkoda terenowa – bardzo łatwo wpakować się w ślepą uliczkę. Niestety, postacie nie radzą sobie z przeskakiwaniem choćby nawet przez najmniejsze kamyki, o zsunięciu się ze zbocza pagórka już nie wspominając.

PC
X360
PS3