Star Wars: Knights of the Old Republic - poradnik do gry

Star Wars: Knights of the Old Republic - poradnik do gry

Star Wars: Knights of the Old Republic - poradnik do gry

Od autora poradnika: Przyznam iż granie w Star Wars: Knights of the Old Republic sprawiło mi naprawdę wiele przyjemności. Już dawno żadna gra cRPG nie przykuła tak bardzo mojej uwagi, mam nadzieję że i wy będziecie bawili się równie dobrze.

Gra jest przeznaczona zarówno dla zaawansowanych jak i początkujących miłośników gier cRPG. Nie ma w niej praktycznie żadnych znaczących elementów zręcznościowych, a walkę w tryb całkowicie turowy, znośny dla miłośników starszego typu rozgrywki można przełączyć ustawiając odpowiednio "pause" w opcjach gry.

Gra choć z pozoru liniowa daje duże możliwości własnego prowadzenia akcji co powoduje iż można rozegrać ją na wiele różnych sposobów. Starałem się w Solucji uwzględnić wszystkie ważniejsze warianty rozgrywki tak aby grający mógł wybrać najodpowiedniejsze rozwiązanie dla swojego typu gry.

Jeżeli jesteś graczem zaawansowanym zachęcam cię do eksperymentowania, jeżeli jesteś graczem początkującym staraj się trzymać opisanej w poradniku kolejności wykonywania zadań.

Starałem się tak przygotować poradnik aby was nie zanudzić. Na początku opisy są dosyć dokładne, w dalszej części gry starałem się pomijać rzeczy oczywiste, których powinniście nauczyć się podczas grania jak np. przeszukiwanie wszystkich dostępnych pojemników w poszukiwaniu przedmiotów. Tak czy inaczej wszystkie ważne zdarzenia, pzedmioty i zadania są opisane w zakresie całej gry.

Star Wars Knights of the Old Republic zostało wydane w Polsce w angielskiej wersji językowej, musisz być świadomym faktu iż umiejętność posługiwania się tym językiem przynajmniej na średnim poziomie jest wymagana aby dobrze się bawić w tą wspaniałą grę. Starałem się opisać ważniejsze dialogi tak aby osoba słabo rozumiejąca język angielski potrafiła sobie poradzić z zrealizowaniem konkretnego zadania.

Zanim zaczniesz grać na poważnie przeczytaj uważnie instrukcję dołączoną do gry i spróbuj, tworząc sobie na szybko postać jak się porusza, podnosi przedmioty, jak posługiwać się przedmiotami, jak je wyekwipować itd. Zapoznaj się również z interface gry tak abyś wiedział która ikona do czego służy.

Jeżeli grasz po raz pierwszy włącz sobie "podpowiedzi" które zapoznają cię z mechaniką gry.

Tryby walki można przełączać od czysto zręcznościowego po turowy. Sugeruję włączenie sobie wszystkich Automatycznych Pauz na początku gry a potem w miarę jak będziesz uczył się jak działa walka wyłączenie sobie zbędnych opcji.

Akcja gry Star Wars Knights of the Old Republic rozgrywa się na 4000 lat przed wydarzeniami znanymi nam z serii filmów Gwiezdne Wojny. W galaktyce targanej konfliktami narasta kolejna faza odwiecznej wojny pomiędzy Rycerzami Jedi a Stihami. Rozpoczynasz grę jako rekrut, szeregowy członek załogi statku Endar Spire.

Oczywiście Poradnik ten zawiera nieziemsko duża liczbę Spoilerów (!!!!!) zdradzających akcję i tajemnice, w końcu taka jest jego funkcja, Ale jak ktoś sobie nie życzy podpowiadania w nadmiernej ilości niech omija paragrafy zaczynające się na Quest ... i czyta tylko tą lokację w której się znajduje po jej osobistym wcześniejszym zbadaniu.

Nie zdradzam wcześniej najważniejszych faktów z bardzo ciekawej fabuły gry aby nie psuć wam zabawy, wszystko jest opisane w odpowiednim miejscu.

Nie umiem po angielsku a chcę grać w SW:KotOR - co zrobić? Jest na to rada, wybieraj zawsze, jeżeli poradnik nie mówi inaczej, najwyższą opcje dialogową, nie da ci to oczywiście możliwości ukończenia sporej części questów pobocznych, bo ich nie będziesz rozumiał, ale przy pomocy tego poradnika powinieneś sobie dać radę z ukończeniem gry nawet jeżeli rzeczywiście nie znasz ani słowa po angielsku i mieć z tego sporo zabawy. Niech to będzie lekcja języka dla tych co nie uważają w szkole, albo myślą że języki to nuda gdyż gra jest naprawdę świetna ze swoimi dialogami i fabułą, to wiedzą ci którzy znają angielski.

Przy przechodzeniu gry z tym poradnikiem musisz poruszać się zgodnie z numeracją punktów i odwiedzać lokacje tak jak jest to opisane w tym poradniku.

Przepraszam za ewentualne błędy ortograficzne i niedoskonałości gramatyczne ale poradnik pisany był w trakcie gry co skutecznie uniemożliwiało skupienie się na pisaniu.

Informacje o Star Wars: Knights of the Old Republic - poradnik do gry

Autor : Wojciech Soulcatcher Antonowicz

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 87, ilustracje: 247 .

Popularne strony w Star Wars: Knights of the Old Republic - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (57)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
05.06.2005 17:33
odpowiedz
zanonimizowany167703
36
Pretorianin

pater1992---->włącz sobie jakąs moc sppeda albo syzbko biegnij do dzwogni (albo przełacznika otwieraja cego kolejne drzwi) Wejdz za nie - i ciup teranteki z granatów z błuskawic (jeżeli masz) -albo mieczem - nic ci nie zrobia bo są lekko zablokowane - jak zabijesz jednegoi juz nie bedziesz miał dprzetu to pobigeaj sobie po komnacie i co jakiś czas wal potwora błyskawicą lub mieczem
( jeżeli masz moc uzdrawiania - jezeli nie to lepiej błyskawicami) - powinnno ci sie udac - w każdym razie ja tak to przeszedłem

06.06.2005 18:43
odpowiedz
zanonimizowany258861
1
Junior

dzięki udało się

17.06.2005 19:50
😉
odpowiedz
zanonimizowany261671
1
Junior

mam pytanko, jak sie przejdzie malaka w gwiezdnej kuźni to już jest koniec gry??
ja nie wiem co jest dalej bo nie chce mi sie potem odtwarzać gra

29.06.2005 14:14
😐
odpowiedz
t6
1
Junior

jak się wpisuje kod? bo ta tyld mi nie działa!

Błagam odpiszcie

18.02.2006 19:43
odpowiedz
zanonimizowany318071
2
Junior

Poradnik oceniam na 8.5/10

+ traktujący prawie wszystkie aspekty przejścia gry - chodzi mi o rozwiązania questów
+ obszerny, profesjonalny i ładny graficznie

- traktujący prawie wszystkie aspekty przejścia gry - chodzi mi o rozwiązania questów
- wydaje się, jakby był pisany pod graczy preferujących Light Side ;)))
- mapki - na Taris opis każdej lokacji był poprzedzony mapką, natomiast w późniejszych lokacjach autor poszedł na łatwiznę i wsadził wszystkie razem - co jest potem niewygodne w użytkowaniu
- drobne błędy ortograficzne i interpunkcyjne ;)))

pozdr

16.06.2006 15:14
😒
odpowiedz
Darcan
3
Junior

Gra bardzo fajna, ale mam problem. Otóż jestem na Manaan, zdobyłem już trzecią Gwiezdną Mapę. Stoje w Ambasadzie Republiki, a gdy wychodze pojawiają się Ci kosmici (nie pamiętam jak się nazywali) i mówią, że złamałem prawo. Po tym następuje proces, który przechodze. Sędzia mówi, że strażnik ma mnie zabrać i w tym momencie pojawia się czarny ekran i wyskakuje błąd. Nie pomaga reinstalacja gry, a zaktualizować nie mogę (ściągnąłem patcha ze strony KOTORA, ale przy aktualizacji się wypluwa przy 94%). Co robić? Proszę o pomoc.

13.10.2006 20:18
😡
odpowiedz
zanonimizowany397037
1
Junior

Znacie jakomś strone internetowom z opisem kotor 1 jak znacie to powieccie plis.

13.10.2006 20:34
odpowiedz
Gregor Eisenhorn
19
Ordo Xenos

A czego ci jeszcze, dziecko, trzeba, poza tym poradnikiem, moim skromnym zdaniem, jednym z najlepszych w historii GOLa?

23.02.2007 20:37
odpowiedz
zanonimizowany437884
1
Junior

hej jestem w świątyni i mam przenieś jakieś świecące obręcze na prawą strone .czy ktoś wie jak to zrobić????????????????/pomocy

18.04.2007 13:31
😍
odpowiedz
zanonimizowany446571
1
Junior

obrazek sie usunal mam to H i nic co mam zrobic

18.04.2007 13:42
odpowiedz
jackowsky
171
Dobry Wojak Szwejk

Jakie "H"? Chodzi o płytki w świątyni?

29.04.2007 18:36
😒
odpowiedz
zanonimizowany446571
1
Junior

tak w swiatyni na tej planecie obok ukladu gwiezdnej kuzni ma ''H''i nic drzwi zamkniete

28.05.2008 22:12
😱
odpowiedz
zanonimizowany555900
1
Junior

Jestem już na końcu, w Star Forge i walcze z Malakiem. On używa tych zabitych Jedi do mocy, co trzeba zrobić? Juz dwa razy ich użył, a jest ich tam mnóstwo! Dwa razy go przybiłam, a ten używa tamtych... Co robić?

28.05.2008 22:25
odpowiedz
jackowsky
171
Dobry Wojak Szwejk

Jednym ze sposobów jest zniszczenie tych uwięzionych Jedi. Im już nic nie pomoże, a Tobie owszem.

28.05.2008 23:00
odpowiedz
zanonimizowany555900
1
Junior

Ale jak ich zniszczyć? podchodziłam do nich i nic :/

29.05.2008 00:08
odpowiedz
jackowsky
171
Dobry Wojak Szwejk

Już nie pamiętam. Ale wydaje mi się, że np. można w nich rzucić mieczem, a może była opcja dialogowa gdy się próbowało do nich zagadać?

22.02.2010 18:04
odpowiedz
kacpis
14
Centurion

Gdzie znajdę poradnik za darmo

22.02.2010 18:12
odpowiedz
Stra Moldas
94
Wujek Samo Stra

Tutaj, jak będziesz posiadać MayClub albo inny abonament to będzie za darmo. :)

31.05.2010 21:51
😃
odpowiedz
smok dragon
7
Junior

Jeśli gracie dark jedaj to możecie używać na nich tych samych mocy co Malak jeśli wybraliście dark moce
jeśli dobrze pamiętam to pioruny na tych jedaj działają nie jestem do końca pewien

04.06.2010 08:37
😒
odpowiedz
tłuszczyk
1
Junior

jak trzeba ustawić płytki w swiątyni bo pokonałem mrocznych jedi roboty i zostałó mi tylko to i malak

12.06.2010 11:34
odpowiedz
kacpis
14
Centurion

Gdzie znajdę brata Mission?

09.04.2012 17:47
odpowiedz
Mr. Banan
2
Junior

jestem w świątyni i nie mogę przejść tego"H". Ktoś może zamieścić jakiś filmik lub obrazek?

20.04.2013 23:29
odpowiedz
vfg cmvhmi
11
Legionista

Autor coś wspomniał, iż odwiedzając Korriban jako ostatnią planetę, powinniśmy mieć 18-19 poziom doświadczenia; nie wiem, czy uzyskujemy go wykonując zadania na Korribanie, czy tez przylatując tam? Posługując się wskazówkami z poradnika uzyskałem w sumie 16 poziom, poza zadaniami dla Genoharadan nie ma co robić. I nie wiem, czy brać mapę na Kaszyk, nabić poziom na Lewiatanie i próbować pokonać Malaka, czy też pomęczyć się najpierw z Korribanem? Zostało mi 10 tysięcy punktów doświadczenia, aby uzyskać poziom 17, gram soldierem/guardianem.

02.07.2013 15:02
😒
odpowiedz
Elf Bojowy
1
Junior

Da ktoś link do spolszczenia bez wirusa?

26.05.2015 12:21
odpowiedz
Filipson2
1
Junior

Tam koniecznie trzeba tą misję wykonać dla republiki, nie można dla sithów?

20.08.2015 09:32
odpowiedz
Aya84
10
Legionista

Witam
Zwykle grałam Jedi Consular, ale dziś chciałam coś zmienić i sprawdzić inne klasy. Czy może ktoś napisać jak zdobyć Jedi Sentinel?

20.08.2015 10:24
😜
odpowiedz
zanonimizowany939625
53
Generał

Ooops, nie ta gra...

29.03.2016 17:07
odpowiedz
Maksym2213d2tlol
2
Junior

Jak przeczytać całą stronę bez abonamentu

05.04.2016 09:34
😜
odpowiedz
Maksym2213d2tlol
2
Junior

Jak poderwać bastille

08.01.2018 15:46
odpowiedz
Suchy12319
1
Junior

Mam takie pytanie co zrobic jak próbuje odprawic rytuał przed swiatynie i cały czas przychodi juhani i koniec rytuału i tak za kazdym razem

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23392Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23354Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23353Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23352Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23351Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23350Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23349Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23348Star Wars: Knights of the Old Republic - screen - 2004-02-11 - 23347