Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Surviving Mars - poradnik do gry

Surviving Mars - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lista technologii w Surviving Mars | Budynki i technologie Surviving Mars - poradnik, solucja

W rozdziale znajdziesz listę wszystkich technologii. Kolejność technologii w tej liście może być różna niż ta w grze (tym samym, koszt badań może się trochę różnić). Drzewko przełomów będzie zawsze inne - gra losuje zestaw technologii w rozgrywce. Zwróć w tym miejscu uwagę na niektóre technologie. Przykładowo, technologie posiadające w nawiasie "(powłoka higroskopijna)" lub "(terapia odmładzająca)" oznaczają, że są to ulepszenia do zainstalowania w tych budynkach. Nie wystarczy wtedy samo zbadanie technologii, aby działała - musisz wydać surowce, aby ulepszyć budynek.

Biotechnologia

Nazwa

Opis

Grzyby mikrograwitacyjne

Nowy budunek - farma grzybów. Koszt badania: 1 000 punktów.

Oczyszczanie wody

Nowy budynek iglicowy - oczyszczalnia wody. Koszt badania: 1 000 punktów.

Oddzielacze higroskopijne

Ulepszenie oddzielacza wilgoci (powłoka higroskopijna) - produkcja wody zwiększona o 50%. Koszt badania: 1 500 punktów.

Filtracja magnetyczna

Ulepszenie MAGETLEN-u (filtracja magnetyczna) - produkcja tlenu zwiększona o 50%. Koszt badania: 1 500 punktów.

Adaptacja gleby

Nowy budynek - farma. Koszt badania: 2 000 punktów.

Uprawy użytkowe

Odblokowuje w farmach zwykłych i hydroponicznych nowe uprawy, które wytwarzają tlen i poprawiają jakość gleby. Koszt badania: 2 000 punktów.

Plastyczność Marsjan

Marsjanie, czyli koloniści urodzeni na Marsie, szybciej kończą uczelnie i pobyty w sanatoriach. Mają też większe szanse na uzyskanie zalet w szkołach. Koszt badania: 3 000 punktów.

Inżynieria krajobrazu kopuł

Miejsca zamieszkania w kopułach podstawowych stają się bardziej wygodne. Koszt badania: 3 000 punktów.

Medycyna mikrograwitacyjna

Nowy budynek iglicowy - ośrodek medyczny. Koszt badania: 4 500 punktów.

Inżynieria biomów

Farmy zwiększają wygodę wszystkich domów mieszkalnych w kopule. Koszt badania: 4 500 punktów.

Adaptacja genowa

Odblokowuje w farmach zwykłych i hydroponicznych nowe uprawy, wytwarzające żywność z większą wydajnością. Koszt badania: 7 000 punktów.

Terapia odmładzająca

Ulepszenie szpitalika i ośrodka medycznego (terapia odmładzająca) - zwiększa wygodę i zapewnia odprężenie, poprawiając nastrój kolonistów odwiedzających te obiekty. Koszt badania: 7 000 punktów.

Rekonstrukcja komórkami macierzystymi

Opóźnia nadejście wieku emerytalnego i śmierci u wiekowych kolonistów. Koszt badania: 10 000 punktów.

System oszczędzania wody

Zużycie wody w kopułach maleje o 50%. Koszt badania: 10 000 punktów.

Skanowanie holograficzne

Ulepszenie ośrodka medycznego (skaner holograficzny) - zwiększa przyrost naturalny w kopule. Koszt badania: 15 000 punktów.

Automatyzacja farm

Ulepszenie farm, farm hydroponicznych i farm grzybów: automatyzacja - zmniejsza liczbę potrzebnych robotników. Koszt badania: 15 000 punktów.

Pozyskiwanie wilgoci

Nowy budynek - oddzielacz wilgoci - wydobywa wodę z atmosfery. Nie działa podczas burz pyłowych. Koszt badania: 20 000 punktów.

Wiszące ogrody

Nowy budynek iglicowy - wiszące ogrody - piękny kompleks parkowy, który znacznie zwiększa wygodę wszystkich miejsc zamieszkania w kopule. Koszt badania: 20 000 punktów.

Miejscowy terraforming

Nowy cud - kopuła krajobrazowa - kawałek Ziemi na Marsie, zapewniający dużą wygodę i codziennie zwiększający zdrowie psychiczne mieszkańców. Koszt badania: 20 000 punktów.

Inżynieria

Nazwa

Opis

Zaawansowane silniki marsjańskie

Rakiety i wahadłowce wymagają mniej paliwa. Koszt badania: 1 000 punktów.

Wysokościowiec mikrograwitacyjny

Nowy budynek - apartamenty - budynek mieszkalny, który mieści wielu kolonistów. Koszt badania: 1 000 punktów.

Hydrosynteza mikrograwitacyjna

Nowy budynek - polimerów - wytwarza polimery z użyciem wody i paliwa

Nowy budynek - wytwórnia paliwa - wytwarza paliwo z użyciem wody. Koszt badania: 1 500 punktów.

Protokół rozbiórki

Umożliwia usuwanie utylizowanych i zniszczonych budynków. Koszt badania: 1 500 punktów.

Kompresja paliwa

Ładowność rakiety +10 000 kg. Koszt badania: 2 000 punktów.

Mikroprodukcja

Nowy budynek - fabryka elektroniki - wytwarza artykuły elektroniczne z rzadkich metali. Koszt badania: 2 000 punktów.

Kompresja magazynowa

Więcej miejsca na przechowywanie wody, tlenu i energii o 50%. Koszt badania: 3 000 punktów.

Inteligentny dom

Nowe budynki - inteligentne domy i inteligentny kompleks - stanowią bardzo wygodne miejsce zamieszkania dla kolonistów. Podczas odpoczynku mieszkańcy odzyskują zdrowie psychiczne. Koszt badania: 3 000 punktów.

Inżynieria mikrograwitacyjna

Nowa kopuła - średnia - kopuła średniej wielkości. Koszt badania: 4 500 punktów.

Architektura samowystarczalna

Budynki wewnętrzne radziej potrzebują konserwacji. Koszt badania: 4 500 punktów.

Kompaktowy moduł pasażerski

Rakiety pasażerskie mieszczą o 10 kolonistów więcej. Koszt badania: 7 000 punktów.

Arkologia

Nowy budynek iglicowy - arkologia - zapewnia wygodne miejsca zamieszkania dla wielu kolonistów. Koszt badania: 7 000 punktów.

Mars Noveau

Wznoszenie budynków (z wyjątkiem kopuł) wymaga o 20% mniej metali i cementu. Koszt badania: 10 000 punktów.

Utylizacja odpadów skalnych

Drony mogą wytwarzać cement z odpadów skalnych przechowywanych na wysypiskach. Koszt badania: 10 000 punktów.

Odporna architektura

Budynki zewnętrzne rzadziej potrzebują konserwacji. Koszt badania: 15 000 punktów.

Zaawansowany moduł pasażerski

Rakiety pasażerskie mieszczą o 10 więcej kolonistów. Koszt badania: 15 000 punktów.

Przecinaki plazmowe

Zwiększenie wydajności ekstraktora rzadkich metali o 50%. Koszt badania: 20 000 punktów.

Inżynieria grawitacyjna

Nowa kopuła - mega - najnowocześniejsza i największa wersja kopuły. Koszt badania: 20 000 punktów.

Inżynieria orbitalna

Cud - winda kosmiczna - eksportuje rzadkie metale na Ziemię i oferuje zaopatrzenie oraz prefabrykaty w promocyjnych cenach. Koszt badania: 20 000 punktów.

Robotyka

Nazwa

Opis

Napęd mikrograwitacyjny

Drony i łaziki przemieszczają się o 25% szybciej. Koszt badania: 1 000 punktów.

Rój dronów

Gniazda dronów zostają wyposażone w dodatkowe drony (2), a maksymalna liczba dronów zwiększa się o 80. Koszt badania: 1 000 punktów.

SI eksploratorów

Generuje 100 punktów badań na sola za każdego eksploratora sterowanego. Zwiększenie liczby pojazdów skutkuje częściowymi utrudnieniami współpracy. Koszt badania: 1 500 punktów.

Optymalizacja transportu

Ciężarówka sterowana szybciej gromadzi surowce i ma pojemność zwiększoną o 15. Koszt badania: 1 500 punktów.

Gniazdo dronów

Nowy budynek - gniazdo dronów - steruje dronami i przydziela je do różnych prac. Koszt badania: 2 000 punktów.

SI łazików

Łaziki sterowane nie potrzebują już zasilania, rozpoczynają działanie z dodatkowymi dronami (4) i mają limit sterowania zwiększony o 12. Koszt badania: 2 000 punktów.

Optymalizacja akumulatorów

Pojemność akumulatorów dronów zwiększona o 50%. Koszt badania: 3 000 punktów.

Drukowanie dronów

Nowy budynek - montażownia dronów - buduje prefabrykaty dronów z artykułów elektronicznych, dzięki którym w gniazdach dronów można budować nowe drony. Koszt badania: 3 000 punktów.

Obróbka 3D

Nowy budynek - fabryka części - wytwarza części maszyn z metali. Koszt badania: 4 500 punktów.

Beztlenowy napęd odrzutowy

Nowy budynek - węzeł wahadłowców - garażuje i tankuje wahadłowce umożliwiające długodystansowy transport zasobów między magazynami i rozmieszczanie kolonistów między kopułami. Koszt badania: 4 500 punktów.

SI fabryk

Ulepszenie fabryk (SI fabryk) - wydajność zwiększona o 20%. Koszt badania: 7 000 punktów.

Aerodynamika marsjańska

Prędkość wahadłowców zwiększona o 33%. Koszt badania: 7 000 punktów.

Napęd ekstraktora

Ulepszenie ekstraktora (napęd ekstraktora) - +30% do produkcji, jak długo budynek jest zaopatrywany w paliwo. Koszt badania: 10 000 punktów.

Drukowanie łazików

Można budować łaziki sterowane, ciężarówki sterowane i eksploratory sterowane. Koszt badania: 10 000 punktów.

Odrzutowce wysokiej mocy

Ładowność wahadłowców zwiększona o 3. Koszt badania: 15 000 punktów.

Kompaktowe hangary

Maksymalna liczba wahadłowców, jaką może pomieścić węzeł wahadłowców, jest większa o 4. Koszt badania: 15 000 punktów.

Marsnet

Nowy budynek iglicowy - węzeł sieci - zwiększa wydajność działania wszystkich laboratoriów badawczych i instytutów naukowych w kopule. Koszt badania: 20 000 punktów.

Projekt Moho

Cud - kopalnia Moho - wydobywa metale, rzadkie metale i odpady skalne bez potrzeby szukania złóż i ogrzewa okolicę. Koszt badania: 20 000 punktów.

Kopalnia odkrywkowa

Cud - czerparka - wytwarza cement bezpośrednio z marsjańskiej gleby, bez złóż. Koszt badania: 20 000 punktów.

Fizyka

Nazwa

Opis

Wzmocnienie ekstraktorów

Ulepszenie ekstraktorów (wzmocnienie) - zwiększa produkcję o 25%, ale także zużycie energii o 10. Koszt badania: 1 000 punktów.

Turbiny mikrograwitacyjne

Ulepszenie turbin wiatrowych (łopatki polimerowe) - produkcja energii zwiększona o 33%. Koszt badania: 1 000 punktów.

Zmodyfikowane sondy

Sondy są tańsze i mogą prowadzić głębokie skanowanie. Koszt badania: 1 500 punktów.

Autonomiczne czujniki

Wieżyczki detekcyjne nie wymagają energii ani konserwacji. Koszt badania: 1 500 punktów.

Podziemne ogrzewanie

Nowy budynek - podziemny grzejnik - zwiększa temperaturę w chłodnych strefach i chroni okoliczne budynki przed falami zimna. Zużywa wodę. Koszt badania: 2 000 punktów.

Generator Stirlinga

Nowy budynek - generator Stirlinga - wytwarza energię. W stanie zamkniętym generator jest chroniony przed pyłem, ale wytwarza mniej energii. Koszt badania: 2 000 punktów.

Odpylanie

Panele słoneczne są w stanie zamkniętym stopniowo oczyszczane z pyłu, co zmniejsza wymaganą częstotliwość konserwacji. Koszt badania: 3 000 punktów.

Wzmocnienie fabryk

Ulepszenie fabryk (wzmocnienie) - zwiększa produkcję o 25%, ale zwiększa też zużycie energii o 20. Koszt badania: 3 000 punktów.

Bateria atomowa

Nowy budynek - bateria atomowa - magazynuje energię elektryczną. Ma ogromną pojemność, ale ładuje się powoli. Koszt badania: 4 500 punktów.

Głębokie skanowanie

Można ponownie przeskanować sektory w poszukiwaniu złóż głębinowych. Eksploatacja takich złóż wymaga dodatkowych technologii. Koszt badania: 4 500 punktów.

Fuzja jądrowa

Nowy budynek - reaktor termojądrowy - wytwarza energię. Budynek zewnętrzny wymagający robotniów do działania. Koszt badania: 7 000 punktów.

Eksploatacja głębinowa wody

Można eksploatować głębinowe złoża wody. Koszt badania: 7 000 punktów.

System ochrony przeciwmeteorytowej

Nowy budynek - laser SOP - niszczy spadające meteoryty w swoim zasięgu. Koszt badania: 10 000 punktów.

Wzmocnienie badawcze

Ulepszenie laboratoriów badawczych, instytutów naukowych i węzła sieci (wzmocnienie) - zwiększa produkcję o 25%, ale zwiększa też zużycie energii. Koszt badania: 10 000 punktów.

Oczyszczanie tryboelektryczne

Nowy budynek - oczyszczarka tryboelektryczna - emituje impulsy zmniejszające ilość pyłu nagromadzonego na budynkach, które znajdują się w zasięgu. Koszt badania: 15 000 punktów.

Autoregulacja termojądrowa

Ulepszenie reaktora termojądrowego (autoregulator) - zmniejsza wymaganą liczbę robotników. Koszt badania: 15 000 punktów.

Eksploatacja głębinowa metali

Można eksploatować głębinowe złoża metali i rzadkich metali. Koszt badania: 20 000 punktów.

Mikrofuzja jądrowa

Cud - sztuczne słońce - wytwarza ogromne ilości energii. Dostarcza nocą światło do pobliskich paneli słonecznych i ogrzewa okolicę. Przy rozruchu zużywa wielką ilość wody. Koszt badania: 20 000 punktów.

Astronomia międzyplanetarna

Cud - teleskop Omega - daje dostęp do nowych technologii przełomowych i przyspiesza wszystkie badania naukowe. Koszt badania: 20 000 punktów.

Socjologia

Nazwa

Opis

Szkolenie systematyczne

Naukowcy i botanicy mają premie +10 do wydajności, gdy pracują w swojej specjalności. Koszt badania: 1 000 punktów.

Inicjatywa Ziemia - Mars

Zwiększa ilość badań naukowych zapewnianych przez sponsora o 100 punktów. Koszt badania: 1 000 punktów.

Marsjanin potrafi

Jednorazowy grant w wysokości $1 000M. Koszt badania: 1 500 punktów.

Szkolenie produktywności

Inżynierowie i geolodzy otrzymują premie +10 do wydajności, gdy pracują w swojej specjalności. Koszt badania: 1 500 punktów.

"Na żywo z Marsa"

Na Ziemi zacznie się pojawiać więcej ochotników. Koszt badania: 2 000 punktów.

Marsjańska edukacja

Nowy budynek - marsjański uniwersytet - szkoli naukowców, geologów, botaników, lekarzy, inżynierów i specjalistów od bezpieczeństwa. Koszt badania: 2 000 punktów.

Szkolenie ogólne

Koloniści bez odpowiedniej specjalizacji mają obniżoną karę do wydajności pracy. Koszt badania: 3 000 punktów.

Marsjańskie patenty

Udzielenie Ziemianom licencji na korzystanie z marsjańskiej technologii, za co otrzymasz $500 M. Technologia jest powtarzalna i można ją opracowywać wielokrotnie. Koszt badania: 3 000 punktów.

Pomocna społeczność

Zmniejsza ryzyko wykształcenia się wad u kolonisty po załamaniu psychicznym. Koszt badania: 4 500 punktów.

Szkolenie ratunkowe

Funkcjonariusze bezpieczeństwa i lekarze otrzymują premię +10 do wydajności, gdy pracują w swojej specjalności. Koszt badania: 4 500 punktów.

Marsjański instytut naukowy

Nowy budynek - instytut naukowy - generuje punkty badań szybciej niż laboratorium badawcze. Koszt badania: 7 000 punktów.

Społeczność mieszkańców

Ulepszenie budynków mieszkalnych (społeczność mieszkańców) - zwiększa wygodę budynków o 10. Koszt badania: 7 000 punktów.

Formowanie behawioralne

Nowy budynek iglicowy - sanatorium - leczy kolonistów, usuwając wady. Koszt badania: 10 000 punktów.

Marsjańskie festyny

Dekoracje mają zwiększoną wygodę. Koszt badania: 10 000 punktów.

Odporność Marsjan

Marsjanie nie tracą zdrowia psychicznego podczas pracy w budynkach zewnętrznych. Koszt badania: 15 000 punktów.

Marsjańskie prawa autorskie

Udzielenie Ziemianom licencji na marsjańskie prawa autorskie, za co otrzymasz $2 000M. Technologia jest powtarzalna i można ją opracowywać wielokrotnie. Koszt badania: 15 000 punktów.

Scalenie behawioralne

Ulepszenie sanatorium (scalenie behawioralne) - zastępuje usunięte wady losowymi zaletami. Koszt badania: 20 000 punktów.

Siła Marsjan

Marsjanie nie tracą zdrowia psychicznego wskutek klęsk żywiołowych. Koszt badania: 20 000 punktów.

Sen na jawie

Cud - projekt morfeusz - stymuluje rozwón nowych zalet u dorosłych kolonistów. Koszt badania: 20 000 punktów.

Przełomy

Nazwa

Opis

Zaawansowany napęd dronów

Drony przemieszczają się o 50% szybciej. Koszt badania: 2 000 punktów.

Woda z jądra

Odkrywa niezwykle bogate podziemne złoża wody. Koszt badania: 2 000 punktów.

Szybki sen

Kolonistom wystarczy tylko 1 godzina snu, a śpiąc, odzyskują dodatkowe zdrowie psychiczne. Koszt badania: 3 000 punktów.

Wielkie uprawy

Odblokowuje olbrzymie uprawy o zwiększonej wydajnośc produkcji żywności. Koszt badania: 3 000 punktów.

SI ekstraktorów

Ekstraktory metali i ekstraktory rzadkich metali mogą pracować bez załogi z 50% wydajnością. Koszt badania: 4 000 punktów.

Nanity budowlane

Budynki powoli budują się same bez dronów. Nanity będą wyszukiwać surowce w pobliskich składach. Koszt badania: 4 000 punktów.

Ślady po kosmitach

Ujawnia nowe anomalie - artefakty kosmitów - zapewniające po przeskanowaniu premię do wszystkich badań naukowych. Koszt badania: 6 000 punktów.

Pomysłowość Marsjan

Marsjanie uzyskują +10 do wydajności. Koszt badania: 6 000 punktów.

Pompa wektorowa

Ulepszenie oddzielacza wilgoci (pompa wektorowa) - produkcja wody zwiększona o 100%. Koszt badania: 9 000 punktów.

Hiperczuła fotowoltaika

Produkcja energii przez panele słoneczne i duże panele słoneczne zwiększona o 100%. Koszt badania: 9 000 punktów.

Sztuczne mięśnie

Drony przewożą dwa zasoby równocześnie. Koszt badania: 14 000 punktów.

Rakieta plazmowa

Czas przelotu rakiety na Ziemię i z powrotem skrócony o 50%. Koszt badania: 14 000 punktów.

Społeczeństwo powołania

Koloniści uzyskują 10 premii do wydajności pracy, gdy wszystkie parametry są zielone. Koszt badania: 20 000 punktów.

Autonomiczne gniazda

Gniazda dronów nie wymagają już energii ani konserwacji. Koszt badań: 2 000 punktów.

Nanorafinacja

Wszystkie ekstraktory nadal wydobywają niewielkie ilości zasobów po wyczerpaniu swojego złoża. Koszt badań: 2 000 punktów.

Wieczna fuzja

Ulepszenie reaktorów termojądrowych (wieczna fuzja) - reaktory termojądrowe nie wymagają już robotników i działają z wydajnością 150. Koszt badań: 3 000 punktów.

Matematyka zerowymiarowa

Ulepszenie laboratorium badawczego i instytutu naukowego (matematyka zerowymiarowa) - zwiększa produkcję punktów badań. Koszt badań: 3 000 punktów.

Ulepszanie kopuł

Kopuły kosztują o 50% mniej podstawowych zasobów. Koszt badań: 4 000 punktów.

Marsjańska stal

Koszty budynków wyrażone w metalach maleją o 25%. Koszt badań: 6 000 punktów.

Znakomite kable

Natychmiastowa i darmowa budowa kabli energetycznych. Kable nowego typu nie doznają awarii. Koszt badań: 6 000 punktów.

Ekstrakcja magnetyczna

Ulepszenie ekstraktorów (ekstrakcja magnetyczna) - produkcja zwiększona o 50%. Koszt badań: 9 000 punktów.

Porywająca architektura

Koloniści w kopułach z iglicą mają zwiększone morale. Koszt badań: 9 000 punktów.

Umysł roju

Mieszkańcy arkologii otrzymują premię do wydajności na podstawie liczby zalet i specjalizacji kolonistów mieszkających w arkologii. Koszt badań: 14 000 punktów.

Zielona pożywka

Ciała zmarłych kolonistów są przerabiane na żywność. Koszt badań: 14 000 punktów.

Kompozyty beztarciowe

Produkcja energii przez turbiny wiatrowe zwiększona o 100%. Koszt badań: 20 000 punktów.

Znakomite rury

Natychmiastowa i darmowa budowa rurociągów. Rury nowego typu nie przeciekają. Koszt badań: 20 000 punktów.