Syberia 3: Napraw automat
Aktualizacja:
Opuść prom i maszeruj do parku rozrywki (pomostem przy promie, po ułamanych deskach w prawo, a obok domku na palach po szerokich schodach w górę - po drodze Kate zauważy automat przypominający Oskara, ale ponieważ nie masz na razie potrzebnych narzędzi, by go uruchomić, chwilowo zostaw go w spokoju). Przejdź przez uchyloną bramę nad schodami.

Zaraz za nią skieruj się w lewo i przez obskurne metalowe drzwi z daszkiem wejdź do budynku po lewej. Trafisz do pomieszczenia będącego czymś w rodzaju warsztatu - przejdź na jego drugi koniec (w dół ekranu i w lewo) i wyjdź przez drzwi w rogu salki.
Zajdziesz się na zewnątrz, na pomoście z torami, którym można by dojść do samego promu, gdyby nie wyrwa, która poprzednio zmusiła Kate do zejścia na plażę - tyle że teraz jesteś po drugiej stronie. Maszeruj w prawo - kiedy dotrzesz do przewróconych na zakręcie wagoników, przyjrzyj im się w zbliżeniu, po czym odepnij wagoniki od siebie - w efekcie Kate pozbędzie się przeszkody na drodze. Idź dalej w prawo, natrafisz na następny pojazd, a w nim na następny automat.

Przyjrzyj się pojazdowi (zbliżenie), a konkretnie jego tyłowi, gdzie (u dołu) znajduje się nawinięta na wał lina z hakiem - Kate wpadnie na pomysł, jak rozwiązać kwestię źle przycumowanego Kryształu.

Kiedy bohaterka usunie automat z pojazdu, zabierz (w zbliżeniu) z jego prawej dłoni kluczyk.
Maszeruj torami w lewo i przez drzwi, którymi wcześniej Kate wyszła na zewnątrz, wróć do warsztatu.

Podejdź do blatu przy drugich drzwiach (tych z plakatem), na którym stoi metalowy kuferek z herbem Voralbergów. W zbliżeniu wetknij w jego zamek zabrany automatowi kluczyk i przekręć go w prawo. Po otwarciu kufra z górnej przegródki weź drugi klucz od lewej - klucz Voralberga (nr 10), do ekwipunku Kate trafi też klucz nasadowy Hansa.
Przyjrzyj się mapie na ścianie po prawej - istotna jest tu adnotacja przy oznaczeniu nr III (15+25), która za niedługo okaże się potrzebna.
Przejdź w głąb pomieszczenia i przybliż widok na stojące na blacie (mniej więcej w centrum) pudełka. Z pojemnika za nimi zabierz zębatkę. Wyjdź na zewnątrz drzwiami z plakatem. Porozmawiaj z czekającymi na Kate szamanką i Kurkiem.

Od bramy prowadzącej do strefy skażenia, pod którą przyprowadzona została Kate, maszeruj w lewo, aż dojdziesz do ogrodzenia ciągnącego się za budynkiem w kształcie rakiety (trzeba wejść w przejście pomiędzy budowlą przypominającą siedzącego metalowego "misia" bez głowy a budowlą w kształcie rakiety - na lewo od fontanny z mechaniczną ośmiornicą).

Tam ponieś z ziemi metalowy pręt (trzonek 01) leżący pod ławką (na prawo od ostrzegawczych żółtych znaków w kształcie trójkątów).
Wróć pod główną bramę parku rozrywki (od "misia" w lewo, trzeba częściowo obejść kręcącą się karuzelę łańcuchową - wejście na plac z ową karuzelą znajduje się na wprost wyjścia z parku) i wyjdź na zewnątrz. Zejdź po schodach - na ławce na lewo od nich siedzi automat najbardziej kojarzący się Kate z Oskarem, który bohaterka zauważyła poprzednim razem. Podejdź do niego.
Instalowanie serca Oskara
W zbliżeniu w miejsce o kształcie znaku plus na klatce piersiowej automatu wetknij klucz Voralberga i przekręć go (odpowiedni ruch myszką) w prawo. Otwórz tę część klatki piersiowej (odsuwając ruchem myszki pokrywę w prawo - aktywny punkt z jej lewej strony pośrodku). Wyjmij serce automatu (wystarczy kliknąć). Włóż w puste miejsce "pamiątkę po Oskarze".

Odciągnij "zatyczki" zasłaniające wloty na kable - tę po lewej ruchem nieco w górę i w lewo, a potem w dół, tę po prawej ruchem nieco w górę i w prawo, a potem w dół. Chwyć kabel po lewej i delikatnie wetknij go do lewego otworu w górze serca, a kabel po prawej - do prawego. Przybliż jeszcze bardziej widok na serce. Śrubę nad wypukłą kopułką po prawej potraktuj kluczem nasadowym - trzeba ją odkręcić (odpowiedni ruch myszką) w prawo, trzymając za koniec klucza. Otwórz pokrywę kopułki (ruch myszką w prawo). Tu okaże się, że potrzeba jeszcze klucza zdejmującego blokadę.
Komentarze czytelników
Po próbie odstraszenia nietoperzy kate ciagle trzyma pochodnie i nic się nie da zrobić, wszystkie opcje dialogowe to tylko zwrócenie uwagi Kate na to że ma uważać z pochodnią, ktoś wie jak temu zaradzić?
No niestety musiałam wszystko przejść od nowa, ale tym razem przynajmniej nie przegapiłam plakatu w warsztacie oraz nic się nie zawiesiło, więc poszło gładko ;) nie działają mi natomiast niektóre opcje opisane na padzie np. nie da się przyśpieszyć / pominąć dialogów co bywa uciążliwe, ani nie wyświetlają się aktualne zadania, chociaż to akurat można samemu wykoncypować. Czy ktoś grający na PS4 też tak miał i temu jakoś zaradził, czy taki już wątpliwy urok Syberii 3 na PSie?
Ja mam taką sytuację na PS4, że parę razy jechałam kolejką (autkiem) przekładając pręt raz jeden raz drugi ale nie mogłam utrafić, aby zatrzymał się tam, gdzie Kate mówi "ciekawe dokąd prowadzi to przejście"...niestety za którymś razem zatrzymałam się prawie na platformie, z której się startowało autkiem, bo pomyślałam, że może trzeba tam jakoś dojść inaczej....i wysiadłam efektem czego gra tak się zawiesiła, że nie mogę ani wsiąść ponownie do autka ani wyjść w ogóle z tej lokacji. Widać tylko nogi Kate obok auta lub znika całkiem. Save w PS4 jest jeden jedyny i właśnie w tym miejscu. Pomocy!
Hej na PS4 trzeba bardzo dokładnie ustawiać kamerę żeby było widać łapki którymi można wyciągnąć pręty. Czasami to denerwuje bo możesz 2-3x przejść koło czegoś i nie pokaże że można podnieść czy obejrzeć. Gra jest świetna ale ma sporo błędów przez które można się trochę nawkurzac.
Cześć, może ktoś miał podobną sytuację. Zbieram pręt spod ławki - metalowy trzonek 01, lecę z nim na górę tam gdzie wagonik III, tam zbieram drugi pręt : ps4 wyświetla mi znowu - metalowy trzonek 01 - mam już dwa, wkładam w 15 i 25 odpalam kolejkę i ona zatrzymuje się po jakimś czasie i nic nie mogę zrobić, brak aktywnych punktów, nie mogę wyjąc trzonka - nic - jakby się zawiesiło - co z tym zrobić ?
Chciałbym zgłosić błąd w tekście - gdy rozmawiamy z Kapitanem Obo w tawernie i próbujemy przekonać go (za pierwszym razem), aby popłynął z nami, poradniku napisane jest, aby wybierać następujące opcje dialogowe: 3, 1, 3, 1, 1. Tutaj jest właśnie błąd, gdy wybierzemy opcje dialogowe w tej kolejności, nie uda nam się przekonać Kapitana i odblokować "acziwka" "Zbrodnia i kara". Metodą prób i błędów (z innymi save'ami, gdyż gra nie pozwala powtórzyć danego rozdziału) udało mi się ustalić poprawną kolejność. Oto ona: 1, 1, 3, 1, 3. Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach moralnych nie ma już błędów.
Witam mam problem z osiągnięciem Valsemborgate nie wiem jak go zdobyć pomoże mi ktoś?
zdaje się, że trzeba przeczytać dziennik kapitana zanim porozmawiamy z zegarmistrzem
doszedłem do momentu gdy Oskar ma holować statek, po pierwszej próbie trzeba poluzować linę, tak zrobiłem ale później jak znowu zaczyna ciągnąć to oddala się perspektywa, traktor się zatrzymuje i nic nie mogę więcej zrobić, nie widzę postaci Kate, nie mogę wejść w ekwipunek, czy ktoś sobie z tym poradził?
Po poluzowaniu liny on już nie ma nic ciągnąć, tylko po prostu odjechać, bo już wiadomo, że tym sposobem nic się nie zdziała.
Kate powinna stać w tym miejscu, z którego przed chwilą odjechał Oskar - tak że chyba coś ci się popsiuło. :(
Niestety pomimo wykonania krok po kroku instrukcji pieczątka wypada. Błąd? Ktoś miał tak samo?
Pieczątkę trzeba zablokować. Tak jak napisałam w poradniku - u dołu tego całego ustrojstwa, na prawo od miejsca na pieczątkę, jest taka mala dźwigienka, którą po włożeniu pieczątki trzeba szybko przesunąć w dół.
ja się długo z tym męczyłem, w końcu doszedłem do tego że wszystko trzeba zrobić bardzo szybko, po włożeniu pieczątki puszczam przycisk myszki i błyskawicznie robię lekki ruch na dźwignię z prawej i naciskam przycisk myszki, w końcu się udało
Jak wygonić te nietoperze? Pochodnia nie pomogła, wróciły na swoje miejsce.
Pójdź do Oscara on wyjdzie na zewnątrz by otworzyć szyb(dokładnie wcielisz sie w niego). Jak niezadziała od razu zwróć uwage na szyb pogadaj z ludźmi i dopiero do Oscara. On stoi przy śluzie.
czy ktoś mi może powiedzieć gdzie jest ta ławka z tym prentem?
pęt jet tam gdzie siedzi metalowy kolega którego będziesz musiała uruchomić,czyli na plaży.
Jak wsiadziesz do wagonik skieruj kamerę w prawo i w dół tam jest pręt
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
