Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris poradnik Stellaris

Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2019

Rozwój poszczególnych planet to jedno z najważniejszych działań, które może przynieść ci sukces gospodarczy w grze Stellaris. Więcej informacji na temat znajdziesz poniżej.

Budynki powinieneś lokować w poszczególnych slotach w oparciu o bierny dochód, który generują poszczególne sloty. Istniejące konstrukcje możesz z czasem modernizować, żeby uzyskiwać za ich pośrednictwem większe korzyści. Podstawową jednostką, którą zbudujesz na każdej z planet jest administracja planetarna. Przy doborze budynków musisz kierować się zapotrzebowaniem budżetu na konkretne zasoby. Nie możesz ignorować wyżywienia społeczności, żeby zapewnić dynamiczny rozwój populacji na planecie i ogólne zadowolenie mieszkańców.

Najważniejszymi i podstawowymi elementami infrastruktury galaktycznej są różnego rodzaju elektrownie. Dzięki nim będziesz miał wystarczającą liczbę kredytów energetycznych, która pozwoli działać wszystkim budynkom w imperium oraz umożliwi utrzymywanie dużej floty.

Unikaty planetarne to budynki, które mogą pojawić się na powierzchni całej planety tylko w jednym slocie. Nie możesz ich dublować w obrębie tej samej planety.

Poniżej znajdziesz opis najważniejszych budynków w imperium:

Administracja

Centrum zarządzania każdą z planet.

Zaimprowizowany schron

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Efekty sąsiedztwa

Brak

2x Żywność

Rozbieżność etyk: +20%

Komentarz: Podstawowy budynek lokowany w chwili kolonizacji planety. Zapewnia minimalną liczbę żywności pozwalającą na dalszy rozwój populacji po zakończeniu kolonizacji. Wraz z rozwojem dziesięciu populacji na planecie, możesz ulepszyć go do kolejnego poziomu.

Administracja planetarna

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Efekty sąsiedztwa

350 Minerały

50 Wpływy

3x Żywność

3x Minerały

Produkcja minerałów: +1

Produkcja żywności: +1

Kredyty energetyczne: +1

Komentarz: W ramach wyższego poziomu budynku uzyskujemy efekt sąsiedztwa, który pozwala na większą produkcję surowców w slotach: nad i pod budynkiem oraz w slotach z prawej i lewej strony budynku. Efekt sąsiedztwa działa tylko w pionie i poziomie. Podstawowy budynek, prędzej czy później znajdzie się na każdej z planet, która posiada co najmniej 10 wolnych slotów na populację.

Stolica planetarna

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Efekty sąsiedztwa

500 Minerały

100 Wpływy

4x Żywność

4x Minerały

Produkcja minerałów: +2

Produkcja żywności: +2

Kredyty energetyczne: +2

Komentarz: Trzecie i ostatnie stadium budynku administracyjnego na planecie. Daje stosunkowo duże premie do podstawowych surowców, warto z nich korzystać. Wraz z rozwojem tego budynku znacznie poprawia się rentowność planety a ty możesz pozwolić sobie na rozbudowę pozostałych budynków.

Stolica imperialna

Unikat planetarny

Unikat imperialny

Koszt

Zysk

Efekty sąsiedztwa

1000 Minerały

200 Wpływy

5x Żywność

5x Minerały

1x Wpływy

Produkcja minerałów: +3

Produkcja żywności: +3

Kredyty energetyczne: +3

Komentarz: Ten budynek możesz wybudować tylko w stolicy i jest to jedyny budynek, który pozwala na uzyskiwanie punktów wpływu. Jego budowa jest dosyć kosztowna ale daje stałe premie do surowców i największe możliwe dodatkowe efekty sąsiedztwa. Staraj się wybudować go jak najszybciej.

Energetyka

Elektrownia

Poziom

Koszt

Zysk

I

60 Minerały

Kredyty Energetyczne +3

II

90 Minerały

Kredyty Energetyczne +4

III

120 Minerały

Kredyty Energetyczne +5

IV

150 Minerały

Kredyty Energetyczne +6

V

150 Minerały

Kredyty Energetyczne +8

Komentarz: Podstawowe źródło kredytów energetycznych. Zadbaj o maksymalne rozbudowanie każdej dostępnej struktury, żeby uzyskiwać jak największe korzyści. Staraj się budować elektrownie w slotach, które dają bierny dochód w postaci kredytów energetycznych.

Betariańska elektrownia

Poziom

Koszt

Zysk

I

60 Minerały

Utrzymanie: kamień betariański

Kredyty Energetyczne +6

II

90 Minerały

Utrzymanie: kamień betariański

Kredyty Energetyczne +8

III

120 Minerały

Utrzymanie: kamień betariański

Kredyty Energetyczne +10

IV

150 Minerały

Utrzymanie: kamień betariański

Kredyty Energetyczne +12

Komentarz: Do zbudowania tego typu budynków będziesz potrzebował odpowiedniej technologii związanej z wydobyciem surowca. Łatwo zauważyć, że elektrownie tego typu są dwukrotnie wydajniejsze od zwykłych struktur. Pamiętaj o ograniczonej ilości surowca i staraj się go w pełni wykorzystywać.

Węzeł energetyczny

Unikat planetarny

Poziom

Koszt

Zysk

I

60 Minerały / 25 Wpływy

Kredyty Energetyczne +3

Modyfikator planety:

Kredyty Energetyczne +10%

II

250 Minerały / 25 Wpływy

Kredyty Energetyczne +6

Modyfikator planety:

Kredyty Energetyczne +15%

Komentarz: Węzły energetyczne buduj na planetach, które większość slotów mają przeznaczone na elektrownie. Dzięki temu będziesz stale uzyskiwał większe przychody związane z kredytami energetycznymi. Warto zaznaczyć, że węzeł energetyczny sam jest źródłem kredytów, ale o wiele ważniejszy jest sam modyfikator.

Stacje górnicze

Koszt

Zysk

Komentarz

90 Minerały

Zależne od źródła

Stacje górnicze wydobywające kredyty będą pomocnym źródłem surowca. Będą ci towarzyszyć szczególnie często na początku rozgrywki. W dalszych etapach gry nie musisz się ich pozbywać, ponieważ nie generują żadnych kosztów.

Minerały

Sieć kopalń

Poziom

Koszt

Zysk

I

60 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Minerały +2

II

90 Minerały

Utrzymanie: 1.5 Energia

Minerały +3

III

120 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

Minerały +4

IV

150 Minerały

Utrzymanie: 2.5 Energia

Minerały +5

V

150 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Minerały +8

Komentarz: Główne źródło pozyskiwania minerałów. Staraj się budować kopalnie w maksymalnej liczbie slotów na kilku planetach. Utrzymanie kopalń jest stosunkowo drogie, ale nie masz szans na zajęcie galaktyki bez tego surowca.

Przetwórnia minerałów

Unikat planetarny

Poziom

Koszt

Zysk

I

150 Minerały / 25 Wpływy

Utrzymanie: 2 Energia

Minerały +2

Modyfikator planety:

Minerały: +10%

II

250 Minerały / 25 Wpływy

Utrzymanie: 3 Energia

Minerały +3

Modyfikator planety:

Minerały: +15%

Komentarz: Budynek zwiększający wydobycie surowca na planecie. Podobnie jak węzeł energetyczny, dostarcza niewielkich ilości surowca ale zapewni dodatkowy modyfikator planety w postaci procentowego wzrostu wydobycia. Budynek tego typu jest drogi w utrzymaniu więc buduj go jedynie na planetach, które są poświęcone w dużej mierze wydobyciu minerałów i mają co najmniej 10 slotów, żeby modyfikator był opłacalny.

Fabryka materiałów wybuchowych z orillium

Unikat planetarny

Unikat imperialny

Koszt

Zysk

Komentarz

350 Minerały

Utrzymanie:

2 Energia

1 Ruda orillium

Modyfikator planety:

Minerały: +10%

Modyfikator imperium:

Minerały: +10%

Powyższy budynek możesz wybudować jedynie raz na całe imperium. Wybierz planetę w której budowa go będzie najbardziej opłacalna. Dobrze zabezpiecz zasoby orillium i korzystaj z dodatkowego modyfikatora, który podniesie wydobycie surowca w całym imperium.

Silos minerałów

Poziom

Koszt

Zysk

I

60 Minerały

Maksymalny zapas minerałów: +1000

II

90 Minerały

Maksymalny zapas minerałów: +1500

III

120 Minerały

Maksymalny zapas minerałów: +2000

Komentarz: Z wyborem tych budynków możesz wstrzymać się do etapu w którym zdobywanie nowych technologii nie będzie zwiększało pojemności magazynów. Staraj się wtedy budować silosy na nowych planetach. Budynki nie wymagają żadnych zasobów do utrzymania więc możesz wybudować dowolną ilość w zależności od potrzeb.

Stacje górnicze

Koszt

Zysk

Komentarz

90 Minerały

Utrzymanie:

1 Energia

Zależne od źródła

Ten typ stacji górniczych będzie pomocny szczególnie na początku gry. Weź pod uwagę, że do utrzymania wymaga kredytów energetycznych a nie masz możliwości zmodernizowania jednostki, żeby uzyskiwać większe przychody. Jeśli utrzymujesz dobry bilans energetyczny to możesz sobie na to pozwolić/ Z chwilą pojawienia się kłopotów z energią najlepiej wyłączyć kilka stacji które przynoszą najmniejsze dochody.

Żywność

Farma hydroponiczna

Poziom

Koszt

Zysk

I

60 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Żywność +2

II

90 Minerały

Utrzymanie: 1.5 Energia

Żywność +3

III

120 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

Żywność +4

IV

150 Minerały

Utrzymanie: 2.5 Energia

Żywność +5

V

180 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Żywność +8

Komentarz: Podstawowy budynek niezbędny na każdej planecie. Planując budowę weź pod uwagę nadwyżkę żywności. W sytuacji gdy populacja na planecie jeszcze się rozwija możesz pozostawić większą ilość budynków, żeby przyspieszyć wzrost populacji. Kiedy populacja zasiedli już całą planetę to możesz zdecydować się na zastąpienie budynków takimi, które przyniosą ci większe korzyści.

Klinika graniczna

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Komentarz

150 Minerały

Utrzymanie:

1 Energia

Żywność +2

Modyfikator planety:

Tolerancja dla nieprzyjaznego środowiska: +5%

Budynek pełni szczególną rolę w procesie kolonizacji nowych planet. Dzięki niemu możesz uzyskać niewielką nadwyżkę żywności ale jednocześnie budynek wpływa na modyfikator planety dzięki czemu populacje szybciej się rozwijają. Jest on szczególnie pożądany dla planet, które mocno odbiegają klimatem od planety macierzystej.

Nauka

Podstawowe laboratorium naukowe

Koszt

Zysk

Komentarz

60 Minerały

Utrzymanie:

1 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +1

Technika: +1

Ten budynek jest punktem wyjścia dla specjalistycznych obiektów dotyczących każdej z dziedzin nauki. Dla każdego typu nauki musisz zbudować osobne laboratorium dzięki czemu będziesz uzyskiwał dodatkowe fundusze na badania w każdej dziedzinie.

Laboratorium fizyczne

Poziom

Koszt

Zysk

I

90 Minerały

Utrzymanie: 1.5 Energia

Fizyka: +2

Socjologia: +1

Technika: +1

II

120 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

Fizyka: +3

Socjologia: +1

Technika: +1

III

150 Minerały

Utrzymanie: 2.5 Energia

Fizyka: +4

Socjologia: +1

Technika: +1

IV

180 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Fizyka: +6

Socjologia: +1

Technika: +1

Komentarz: Laboratorium fizyczne to pewne źródło funduszy na badania,. Pamiętaj, ze potrzebuje dużej ilości energii szczególnie w ostatnich stadiach rozbudowy. Najlepiej zaopatrzyć planety w kilka budynków tego typu, ponieważ badania fizyczne mają odzwierciedlenie głównie w zarządzaniu energią i kredytami energetycznymi.

Laboratorium biologiczne

Poziom

Koszt

Zysk

I

90 Minerały

Utrzymanie: 1.5 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +2

Technika: +1

II

120 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +3

Technika: +1

III

150 Minerały

Utrzymanie: 2.5 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +4

Technika: +1

IV

180 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +6

Technika: +1

Komentarz: Zastosowanie identyczne jak w przypadku laboratorium fizycznego. Kilka ośrodków porozrzucanych po kilku sektorach powinno przynieść spore korzyści związane z tempem badań.

Placówka techniczna

Poziom

Koszt

Zysk

I

90 Minerały

Utrzymanie: 1.5 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +1

Technika: +2

II

120 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +1

Technika: +3

III

150 Minerały

Utrzymanie: 2.5 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +1

Technika: +4

IV

180 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Fizyka: +1

Socjologia: +1

Technika: +6

Komentarz: Zastosowanie identyczne jak w przypadku laboratorium fizycznego. Kilka ośrodków porozrzucanych po kilku sektorach powinno przynieść spore korzyści związane z tempem badań.

Instytut badawczy

Unikat imperialny

Koszt

Zysk

Komentarz

540 Minerały

50 Wpływy

Utrzymanie:

10 Energia

Fizyka: +5

Socjologia: +5

Technika: +5

Modyfikator imperium:

Tempo badań: +10%

Ten budynek koniecznie musi zostać wybudowany jeśli zależy ci na przyspieszeniu prac nad nowymi technologiami. Możesz wybudować tylko jeden w całym imperium więc zysk nie będzie diametralny, ale należy wykorzystać wszystkie okazje do wzmocnienia imperium pod względem technologicznym. Nie ma znaczenia gdzie go wybudujesz, ale pamiętaj że budynek pobiera sporo energii.

Stacja badawcza

Koszt

Zysk

Komentarz

90 Minerały

Utrzymanie:

1 Energia

Zależne od źródła

Stacje badawcze będą dobrym źródłem funduszy na wszelkiego rodzaju badania. Utrzymuj je na planetach żeby cały czas generować jak największe zyski do czasu aż nie wyczerpiesz alternatyw badawczych.

Pozostałe

Akademia wojskowa

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Komentarz:

150 Minerały

50 Wpływy

Utrzymanie:

1 Energia

Modyfikator planety:

Szybkość budowy armii: +25%

Modyfikator armii:

Uszkodzenia armii:+10%

Ten budynek w znaczący sposób przyspiesza rozbudowę armii lądowych i pozwala im na zadawanie większych obrażeń. Zbuduj co najmniej dwie akademie w różnych częściach imperium i staraj się za ich pośrednictwem rekrutować większość armii. Pamiętaj, że możesz rekrutować armie na jednej planecie i wysyłać je na pozostałe.

Arena walk wirtualnych

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Komentarz

350 Minerały

10Wpływy

Utrzymanie:

3 Energia

Modyfikator planety:

Zadowolenie: +5%

Rozbieżność etyk: -5%

Modyfikator armii:

Uszkodzenia armii: +10%

Kolejny budynek poprawiający obrażenia zadawane przez armie. Warto zaznaczyć, że budynek ma też dużą rolę w stabilizacji sytuacji na planecie poprzez zwiększenie ogólnego zadowolenia i zmniejszenie podziałów w społeczeństwie. Buduj go na wybranych planetach, najlepiej na tych, które jeszcze niedawno należały do innego imperium

Fabryka nawozu pitarańskiego

Unikat imperialny

Koszt

Zysk

Komentarz

350 Minerały

Utrzymanie:

2 Energia

1 Pył Pitarański

Modyfikator planety:

Żywność: +10%

Modyfikator imperium:

Żywność: +10%

Fabryka pozwala na wytwarzanie większej ilości żywności co ma szczególne znaczenie w toku gry. Dzięki uzyskanej premii możesz reorganizować sloty na każdej z planet, żeby ograniczyć liczbę niepotrzebnych farm. Ważne jest to żebyś uruchomił budynek na takiej planecie, która ma problem z generowanie tego zasobu co wpłynie na rozwój populacji i zadowolenie planety a także całego imperium.

Fabryka teldaru

Unikat imperialny

Koszt

Zysk

Komentarz

350 Minerały

Utrzymanie:

2 Energia

1 Kryształy teldaru

Modyfikator planety:

Zadowolenie: +10%

Modyfikator imperium:

Zadowolenie: +10%

Kolejny unikat imperialny, który podnosi modyfikatory planety i całego imperium. Najlepiej uruchom budynek na terenie planety która jest siedzibą frakcji. Wzrost poziomu zadowolenia pomoże ci w utrzymaniu porządku na planecie i w całym imperium. Zwróć uwagę, że do uruchomienia budynku nie są potrzebne punkty wpływu, a wzrost zadowolenia jest taki sam jakbyś uruchomił edykty na każdej planecie z osobna.

Generator osłon planetarnych

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Komentarz:

350 Minerały

Modyfikator planety:

Siła umocnień planetarnych: +50%

Budynek, który ma szczególne zastosowanie w przypadku wojny. Dzięki niemu wrogie floty będą musiały poświecić więcej czasu na sforsowanie umocnień zanim przystąpią do inwazji. Najlepiej poczekać na rozwój zbrojnego konfliktu i sprawdzić które planety z twojego imperium są celem wroga. Wtedy na ich powierzchni zbuduj umocnienia planetarne i jak najszybciej zorganizuj armie obronne.

Zbiorniki klonujące

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Komentarz

350 Minerały

Możliwość wcielania klonów do armii

Budynek pozwala na użycie sklonowanych jednostek do walk obronnych i szturmów na obce planety. Najlepiej budować je na powierzchni planet, które mają za zadanie szkolić armie lądowe i posiadają ku temu odpowiednie modyfikatory.

Zoo obcych gatunków

Unikat planetarny

Koszt

Zysk

Komentarz

300 Minerały

10 wpływy

Utrzymanie:

2 Energia

1 Kosmiczne zwierzęta domowe

Modyfikator planety:

Zadowolenie: +10%

Ciekawy budynek, który możesz budować na dowolniej planecie o ile tylko pozawalają na to zasoby surowca strategicznego. Standardowo w tym przypadku wskazane jest, żeby budynek tego typu był uruchomiony na planecie, która poziomem zadowolenia odbiega od wymaganej wartości.

Kosmoport

Podstawowa jednostka obrony planetarnej. Za jego pośrednictwem zwiększasz limit maksymalnej ilości jednostek bojowych. Rozwój kosmoportu składa się z sześciu etapów. Najpierw musisz zbudować kosmoport w oparciu o wybrany typ uzbrojenia stacji. Potem możesz jeszcze pięć razy go rozwinąć. Z inwestycją tego typu nie musisz się spieszyć, ale miej na uwadze, ze ograniczony zasięg komoportu nie pozwoli na budowę większych jednostek jak korweta. Każdy poziom rozwoju każdego z kosmoportów zwiększa limit maksymalnej liczby jednostek wojskowych o 1. Scenariusz rozbudowy kosmoportu wygląda następująco:

Poziom

Koszt

Zysk

I

350 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Możliwość rekrutacji jednostek:

- korweta

- statek badawczy

- statek konstrukcyjny

- statek kolonizacyjny

Miejsce na moduł

II

300 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Miejsce na moduł

III

450 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Możliwość rekrutacji jednostek:

- niszczyciel

Miejsce na moduł

IV

600 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Miejsce na moduł

V

850 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Możliwość rekrutacji jednostek:

- krążownik

Miejsce na moduł

VI

1000 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Możliwość rekrutacji jednostek:

- pancernik

Miejsce na moduł

Moduły kosmoportu

Poniżej znajdziesz listę wszystkich modułów kosmoportu dostępnych w ramach rozgrywki wraz z odpowiednim komentarzem do każdej instalacji.

Planety

Sieć baterii słonecznych

Ikona

Koszt

Zysk

75 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

75 Minerały

Kredyty energetyczne +3

Komentarz: Całkiem przydatne wzmocnienie dla planety skierowanej dla przemysłu energetycznego. Przydatne też dla wszystkich planet, które nie są bezpośrednio związane z przemysłem zbrojeniowym.

Kwatery załogi

Ikona

Koszt

Zysk

100 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

100 Minerały

Modyfikator orbity

Utrzymanie statków - 20%

Komentarz: W ten moduł warto wyposażyć kosmoporty planet, które znajdują się bezpośrednio przy granicach innych imperiów. Dzięki niemu będziesz ponosił niższe koszty jeśli flota będzie stacjonować w kosmoporcie. Bardzo przydatne z punktu widzenia przygotowań do wojny.

Obserwatorium

Ikona

Koszt

Zysk

100 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

100 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Modyfikator planety

Badania +10%

Zasięg czujników planetarnych +50%

Komentarz: Przydane wzmocnienie dla planety, której większość powierzchni przeznaczona jest pod badania naukowe.

Orbitalne farmy hydroponiczne

Ikona

Koszt

Zysk

100 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

100 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Modyfikator planety

Żywność +3

Komentarz: Ten moduł może w wielu przypadkach uratować cię w trudnej sytuacji na planecie. Jeśli po przejęciu planety jest na niej silna frakcja to po pewnym czasie większość budynków zostanie uszkodzona w ramach sabotażu. Jeśli ucierpią farmy to możesz być pewny, ze szybko pojawi się głód.

Zsynchronizowany system obronny

Ikona

Koszt

Zysk

150 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

150 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Modyfikator stacji

Szybkostrzelność +25%

Uszkodzenia broni +25%

Komentarz: Wzmocnienie obrony własnej kosmoportu. Przydatny moduł szczególnie dla planet spornych i stolicy. Możesz zdecydować się na budowę wzmocnienia dopiero wtedy gdy zobaczysz, że dana planet jest celem ataku. Dodatkowe umocnienia będą bardzo przydatne w czasie gdy twoja flota będzie poza ukłądem.

Przetwórnia satramenu

Ikona

Koszt

Zysk

300 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

300 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

1 Gaz satramenowy

Modyfikator planety

Czas rozwoju -15%

Komentarz: Jeśli dysponujesz odpowiednim surowcem to możesz w krótkim czasie przyśpieszyć rozwój rozwój określonej planety. Po osiągnięciu pełnego rozwoju możesz zamienić moduł, żeby nie tracić surowca i możliwego bonusu. Skieruj moduł na kolejną planetę którą chcesz zasiedlić. Powtarzaj aż do osiągnięcia pełnych populacji na planetach.

Fabryka ciemnej materii

Ikona

Koszt

Zysk

500 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

500 Minerały

Utrzymanie: 1 Ciemna materia

Kredyty energetyczne +10

Badania fizyczne +10

Komentarz: Moduł przydatny szczególnie na planetach skierowanych na przemysł. Dodatkowy wpływ w postaci surowców sprawi, że będziesz mógł jeden ze slotów na planecie zagospodarować zupełnie inaczej bez straty przychodów. Pamiętaj, że surowca jest mało i jest on trudny do zdobycia.

Rozszczepialnia neutronium

Ikona

Koszt

Zysk

500 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

500 Minerały

Utrzymanie: 1 Ruda nuetronium

Kredyty energetyczne +10

Minerały +10

Komentarz: Moduł przydatny szczególnie na planetach skierowanych na przemysł. Dodatkowy wpływ w postaci surowców sprawi, że będziesz mógł jeden ze slotów na planecie zagospodarować zupełnie inaczej bez straty przychodów. Pamiętaj, że surowca jest mało i jest on trudny do zdobycia.

Orbitalny laser kontroli umysłu

Ikona

Koszt

Zysk

400 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

400 Minerały

10 Wpływy

Utrzymanie: 5 Energia

Modyfikator planety

Rozbieżność etyk -30%

Komentarz: Moduł idealny dla zajmowania planet, których poprzednie ustroje były mocno rozbieżne z tym, który panuje w twoim imperium. Drogi w utrzymaniu i uruchomieniu ale premia jaką daje jest gigantyczna w porównaniu ze standardowymi modyfikatorami.

Kosmoport

Montażownia korwet

Ikona

Koszt

Zysk

100 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

100 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Modyfikator kosmoportu

Szybkość budowy korwety +25%

Koszt budowy korwety -10%

Montażownia niszczycieli

Ikona

Koszt

Zysk

300 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

300 Minerały

Utrzymanie: 1Energia

Modyfikator kosmoportu

Szybkość budowy niszczyciela +25%

Koszt budowy niszczyciela -10%

Montażownia krążowników

Ikona

Koszt

Zysk

400 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

400 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

Modyfikator kosmoportu

Szybkość budowy krążownika +25%

Koszt budowy krążownika -10%

Montażownia pancerników

Ikona

Koszt

Zysk

500 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

500 Minerały

Utrzymanie: 4 Energia

Modyfikator kosmoportu

Szybkość budowy pancerników +25%

Koszt budowy pancernika -10%

Komentarz: W przypadku każdego z modułów uzyskujesz korzyści w postaci szybszego uruchomienia i tańszej budowy określonej klasy okrętu. Ważne jest to, że każdy z tych modułów powinien znajdować się na innej planecie. Jest to istotne z punktu widzenia zarządzania modułami i możliwej wojny. Jeśli przeciwnik w trakcie wojny zniszczy kosmoport który przeznaczony jest do budowy wszystkich okrętów jednocześnie i nie masz innych modułów przyspieszających na planetach to wykończysz swoją gospodarkę i zostaniesz pokonany szybciej niż zdążysz wystawić stosowną armię.

Statki

Gildia nawigatorów

Ikona

Koszt

Zysk

200 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

200 Minerały

25 wpływy

Utrzymanie: 2 Energia

1 Zro

Modyfikator statku

Szansa trafienia +3

Prędkość zakrzywienia +20%

Zasięg czujników +100%

Akademia floty

Ikona

Koszt

Zysk

300 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

300 Minerały

50 wpływy

Utrzymanie: 2 Energia

Modyfikator statku

Szansa udanego uniku +5

Uszkodzenia broni +5%

Szansa trafienia +3

Przetwórnia pyłu pitarańskiego

Ikona

Koszt

Zysk

300 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

300 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

1 Pył pitarański

Modyfikator statku

Szybkość podświetlna +10%

Prędkość bojowa +10%

Szansa udanego uniku +5

Stanowisko techniczne

Ikona

Koszt

Zysk

100 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

100 Minerały

Utrzymanie: 1 Energia

Modyfikator orbity

Szybkość naprawy statków +25%

Koszt naprawy statków -25%

Modyfikator statku

Utrzymanie statków - 10%

Odlewnia neutronium

Ikona

Koszt

Zysk

500 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

500 Minerały

Utrzymanie: 3 Energia

1 Ruda nuetronium

Modyfikator statku

Pancerz +50%

Fabryka orillium

Ikona

Koszt

Zysk

300 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

300 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

1 Ruda orillium

Modyfikator statku

Uszkodzenia zadawane ładunkami wybuchowymi +10%

Przetwórnia teldaru

Ikona

Koszt

Zysk

300 Minerały - Infrastruktura | Gospodarka w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

300 Minerały

Utrzymanie: 2 Energia

1 Kryształ teldaru

Modyfikator statku

Uszkodzenia zadawane bronią kinetyczną +10%

Komentarz: Wszystkie moduły z tej sekcji przeznaczone są dla planet, które będą zajmowały się bezpośrednio przemysłem zbrojeniowym. Dobór modułów uzależniony jest od efektów jakie chcesz osiągnąć przy budowie konkretnych jednostek i projektów, których będziesz używał. Zwróć uwagę na Odlewnie neutronium. Dobrze mieć większe zasoby surowca dzięki czemu będziesz mógł stworzyć cztery główne planety które zajmą się budową okrętów. Każdy okręt wychodzący z tego kosmoportu będzie wyposażony w dodatkowy pancerz. Drugim ważnym modułem jest Stanowisko techniczne, dzięki któremu imperium będzie ponosić niższe koszty utrzymania za każdy wyprodukowany statek.