Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Crusader Kings II - poradnik do gry

Crusader Kings II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Decyzje w Crusader Kings II | Intrygi poradnik Crusader Kings II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Decyzje

Poza ambicjami i spiskami, w zakładce Intryg można również podejmować tzw. decyzje. Polegają one na wykonaniu pewnej jednorazowej, na ogół kosztownej akcji, mającej wyraźnie określony cel. Listę wszystkich decyzji podano poniżej.

Decyzja - Decyzje w Crusader Kings II | Intrygi - Crusader Kings II - poradnik do gry

Decyzja

Warunki

Skutek

Uwagi

Hold a Grand Tournament

Panuje pokój

Postać ma ponad 16 lat

Prestiż powyżej 500

Koszt 200 sztuk złota

+100 do prestiżu

+10 do opinii wszystkich wasali

Odbywa się turniej rycerski

Szalenie opłacalna decyzja, pozwalająca na wybielenie swojego obrazu w oczach poddanych. Dodatkowym plusem jest to, że podczas samych zawodów przytrafia się wiele przypadkowych wydarzeń, z których większość ma pozytywne znaczenie dla organizatora turnieju (np. jeszcze większe polepszenie stosunków).

Invite Holy Man to Court

Koszt 5 punktów wiary

Na dworze pojawia się osoba przystosowana do posługi kapłańskiej

Przydatne, jeśli nie posiada się żadnych kapłanów, a należałoby obsadzić jakieś biskupstwo. Jest to też ciekawy zabieg, jeśli większość kleru jest przeciwna władcy - można ich zastąpić nowym, pozytywnie ustosunkowanym narybkiem.

Invite Noble to Court

Cena w złocie zależna od wielkości państwa

Na dworze pojawia się rycerz

Nieopłacalna decyzja - dużo lepiej zaprosić na dwór kogoś z innego państwa (otwiera to wówczas furtkę dla późniejszych podbojów w imieniu zaproszonego bohatera). Opcja ta przydaje się jedynie w sytuacji, w której gra się królową i nikt nie chce zgodzić się na ślub matrylinearny - wezwany rycerz raczej nie będzie miał przed tym oporów.

Present Debutante

Cena w złocie zależna od wielkości państwa

Na dworze pojawia się kobieta w wieku pozwalającym na rodzenie dzieci

Przydatne, jeśli żadna kobieta nie chce wyjść za postać gracza. W przeciwnym wypadku - lepiej wziąć kogoś z zagranicy, bo zaowocuje to sojuszem albo perspektywą podbojów lub awansów społecznych.

Hold a Feast

Panuje pokój

Postać nie jest więźniem i może zapłacić za festyn (cena zależna od wielkości państwa)

Aktualny miesiąc to listopad

Bohater posiada przynajmniej 100 punktów prestiżu

Odbywa się wielki festyn z poddanymi

+0,05 do prestiżu miesięcznie przez rok

Dodatkowo kilkanaście punktów prestiżu

Ilość zdobytego prestiżu jest śmiesznie mała, a możliwe wydarzenia podczas imprezy - całkowicie losowe (również negatywne). Nie jest to więc zbyt opłacalny wybór i to mimo potencjalnego poprawienia stosunków z poddanymi.

Hold a Summer Fair

Panuje pokój

Postać nie jest więźniem i może zapłacić za zabawę (cena zależna od wielkości państwa)

Miesiące: od maja do sierpnia

Bohater posiada przynajmniej 100 punktów prestiżu

Odbywa się spotkanie z kupcami

+0,05 do prestiżu miesięcznie przez rok

Jak wyżej.

Go on a Great Hunt

Panuje pokój

Postać nie jest więźniem i może zapłacić za festyn (cena zależna od wielkości państwa)

Miesiące: od września do listopada

Bohater posiada przynajmniej 100 punktów prestiżu

Gracz wyrusza na polowanie.

Jak wyżej. Dodatkowo bohater może zginąć w czasie polowania, jeśli zostanie zaatakowany przez dzikie zwierzęta.

Buy Indulgence for my sins

Koszt w złocie zależny od wielkości państwa i stosunków z Papieżem

Bohater nie jest heretykiem

+25 do wiary

+10 do stosunków z Papieżem

Przydatne, jeśli graczowi nagle potrzeba punktów wiary (np. na wynajęcie zakonu rycerskiego) albo zależy mu na dobrych układach z Kościołem. Oczywiście Papież wcale nie musi przyjąć łapówki - w takim wypadku stosunki się pogarszą.