Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

41 - 64 | Misje dodatkowe | Final Fantasy XIII Final Fantasy XIII poradnik, solucja

Numer - 41 - 64 | Misje dodatkowe | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Numer

Nazwa

Poziom trudności

Lokalizacja kamienia

Wymagania

Cel

Nagroda

41

Gaian Grudge

A

Faultwarrens - Via Lunae

Misja 38

Tonberry

Doctor's Code

42

Antihero

B

Faultwarrens - Via Lunae/Via Stellarum

Misja 38 lub 39

Borgbear Hero

Witch's Bracelet

43

The Hero Never Dies

B

Faultwarrens - Via Stellarum/Via Solis

Misja 39 lub 40

Borbear Hero

Speed Sash

44

The Old Ones go to Rust

A

Faultwarrens - Via Solis

Misja 40

Corrosive Custard

General's Belt

45

Emergent Evolution

A

Faultwarrens - Gaian Path

Misja 41

Neochu

Hunter's Friend

46

On Silent Wings

A

Faultwarrens - Salamandrine Path

Misja 42

Zirnitra

Gilgamesh Inc

47

Unfocused Rage

A

Faultwarrens - Salamandrine Path

Misja 42

Raktavija

Mnar Stone

48

The Abyss Stares Back

A

Faultwarrens - Sylphid Path

Misja 43

Verdelet

Twenty-Sided Die

49

Tyrannicide

A

Faultwarrens - Sylphid Path

Misja 43

Tyrant

7x Particle Accelerator

50

Road to Predation

B

Faultwarrens - Neired Path

Misja 44

Humbaba

Scarletite

51

Attacus, the Soulless

A

Faultwarrens - Sylphid Nereid Path

Misje 35-50

Attacus

Genji Glove

52

Head in the Clouds

A

The Archylte Steppe - Western Benchland

Dotarcie do Sulyya Springs

Zirnitra

Gale Ring

53

Freedom from Fear

A

Mah'habara - An Asylum from Light

BRAK

Zirnitra

Blaze Ring

54

The Bigger They Are...

B

The Archylte Steppe - Northern Highplain

Znajdź Cactuara

Gigantaur

Cactaur Doll

55

Can't We All Just Get Along?

A

Oerba - Deserted Schoolhouse (na dachu budynku)

Misja 14, pokonanie Barthendelusa w Oerbie

Neochu

Growth Egg

56

A Toothy Grin

C

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Taejin's Tower

Ugallu

Rhodochrosite

57

What's Yours is Brine

C

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Taejin's Tower

Sahagin

Uraninite

58

The Culler of Many

B

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Taejin's Tower

Humbaba

Speed Sash

59

Two-faced Fiend

A

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Taejin's Tower

Zirnitra

Energy Sash

60

Dégela Vu

A

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Oerby

Gelatitan

Mnar Stone

61

I, Juggernaut

A

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Oerby

Juggernaut

Royal Armlet

62

Indomitable Will

A

The Archylte Steppe - Eastern Tors

Dotarcie do Taejin's Tower

Raktavija

Genji Glove

63

Crushed by Doubt

A

Sulyya Springs - Subterranean Lake

Dotarcie do Faultwarrens

Adamantortoise

Genji Glove

64

The Doomherald

A

Oerba - Rust-eated Bridge

Misje 27 i 51, pokonanie Barthendelusa w Oerbie

Vercingetorix

Gold Watch

Misja 63 - Adamantortoise

W tym zadaniu naszym celem jest olbrzymi żółw Adamantortoise, którego spotkamy również pod koniec dwunastego rozdziału gry. Przeciwnik wydaje się bardzo trudny, ale ma jeden słaby punkt - nie jest odporny na zaklęcie Death. Żeby z niego skorzystać, ustawiamy Vanille na lidera drużyny i na samym początku walki przyzywamy Eidolona. Olbrzym przewróci się, a my będziemy mieli sporo czasu na rzucanie odpowiedniego czaru. Niestety szansa na zadziałanie natychmiastowej śmierci jest niewielka, dlatego warto zainwestować we wszelkiego rodzaju przedmioty przyspieszające ładowanie ATB, a także ubrać Belladonna Wand, który zwiększa skuteczność zaklęć Sabotażysty. Jeżeli wolimy wygrać walkę bardziej uczciwie, niezbędne wydaje się wymaksowanie wszystkich postaci i dopiero wtedy przystępowanie do standardowego starcia.

Misja 64 - Vercingetorix

Jak łatwo się domyślić ostatnia misja jest najtrudniejsza ze wszystkich, a nasz przeciwnik to najpotężniejsza istota w grze, więc bez odpowiedniego przygotowania nie ma co zaczynać walki. Przede wszystkim nasi bohaterowie powinni mieć wymaksowane minimum 3-4 drzewka w Crystarium, a także korzystać z przedmiotów na maksymalnym poziomie. Ważne jest żeby główny Commando wyposażony był w Genji Glove oraz wszelkie przedmioty zmniejszające otrzymywane obrażenia. Reszta bohaterów również powinna zainwestować w akcesoria zwiększające obronę i wytrzymałość na ciosy. Jeżeli chodzi o paradygmaty, to polecam następującą listę:

Sentinel + Sentinel + Sentinel

Saboteur + Saboteur + Saboteur

Medic + Medic +Medic

Commando + Ravager + Ravager

Commando + Ravager + Medic

Synergist + Synergist + Synergist

Teraz pozostaje już tylko użyć Aegisol oraz Fortisol i można zaczynać walkę z Vercingetorixem. Pojedynek jest bardzo trudny, ale na szczęście schematyczny. Nasz przeciwnik wykonuje określone ataki zawsze w tej samej kolejności. Zaczyna od kombinacji Wind Shear oraz Putrescence, która usuwa dwa buffy z członków naszej drużyny, a następnie używa Impenetrable Aura. Dzięki tej zdolności przez pewien okres czasu jest niepodatny na wszelkie ataki, usuwa z siebie wszystkie debuffy, regeneruje 8% życia, wzmacnia się kilkoma buffami i na dodatek resetuje chain gauge. W trakcie trwania aury najlepiej zbuffować drużynę i przywrócić wszystkie punkty życia, bo zaraz po niej boss wykona swój najpotężniejszy cios - Wicked Wirl. To jest właśnie moment na skorzystanie z taktyki 3x Sentinel. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie przetrwać ten śmiercionośny atak. Należy również pamiętać o dużej podatności przeciwnika na zaklęcie Poison, stąd paradygmat trzech Sabotażystów. Trucizna powinna być na Vercingetorixie praktycznie przez całą walkę (poza fazą aury). Ostatnia ważną informacją jest to, że przeciwnik trzy razy podczas starcia zwiększa swoją moc. Ma to miejsce przy 90%, 60% i 30% jego życia. Po kilku próbach powinno się udać, a w nagrodę otrzymamy bardzo potężny przedmiot - Gold Watch.