Paradygmaty | Informacje ogólne | Final Fantasy XIII

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Paradygmaty to różne kombinacje ról, wykorzystywane podczas pojedynków w Final Fantasy XIII - Paradygmaty | Informacje ogólne | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Paradygmaty to różne kombinacje ról, wykorzystywane podczas pojedynków w Final Fantasy XIII. Cała walka polega na odpowiednim zmienianiu się między nimi, a sam wybór umiejętności to już sprawa drugorzędna. W trakcie starcia mamy dostęp do maksymalnie sześciu paradygmatów, które ustaliliśmy przed potyczką i należy pamiętać, że każda zmiana członka drużyny resetuje ten wybór. Kombinacji istnieje oczywiście bardzo wiele, dlatego poniżej zostały przedstawione tylko te najczęściej używane.

Commando + Ravager + Ravager

Podstawowy paradygmat, od które najlepiej zaczynać większość pojedynków. Commando spowolni opadanie chain gauge , a Ravagerzy załatwią resztę. Ta kombinacje jest również bardzo przydatna już po zestaggerowanie przeciwnika dzięki specjalnej umiejętności Commando , wyrzucania wrogów w powietrze.

Ravager + Ravager + Ravager

Tej taktyki warto używać zaraz po pierwszym ataku Commando . Chain gauge będzie na tyle spowolniony, że trzech Ravagerów powinno bez problemów błyskawicznie zestaggerowac przeciwnika. Gdy tak się stanie najlepiej wrócić z powrotem do Commando , chyba że nasz przeciwnik jest bardzo podatny na ataki magiczne lub odporny na fizyczne.

Medic + Medic + Sentinel

Jest to zdecydowanie najlepszy Paradygmat leczący. Dwóch healerów błyskawicznie wyleczy nawet największe obrażeni już w pierwszej rundzie, a Sentinel dzięki umiejętności Challenge bez problemu podtrzyma chain gauge. Warto też pamiętać o tym, że tank obniża obrażenia zadawane pozostałym członkom drużyny, co jest szczególnie przydatne podczas walki z ostatnim bossem.

Saboteur + Synergist + Sentinel

Bardzo dobra kombinacja na początku każdej walki z bossami. Zapewnia błyskawiczne wzmocnienie naszej drużyny, równocześnie osłabiając przeciwnika. Nie sprawdza się jednak, jeżeli przeciwnik zadaje silne obrażenia AOE. W takiej sytuacji ciągłe zmienia się na paradygmat leczący może być zbyt czasochłonne oraz niebezpieczne.

Saboteur/Synergist + Medic + Sentinel

Jest to bardziej bezpieczna wersja poprzedniego paradygmatu, dzięki której nie musimy się za bardzo przejmować zdrowiem naszej drużyny. Wraz z Sentinelem , jeden Medic powinien sobie bez problemu poradzić z leczeniem, w czasie gdy Synergista /Saboteur zajmie się buffowaniem/debuffowaniem.

Podobało się?

0

Final Fantasy XIII

17 grudnia 2009

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl