Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 6 czerwca 2021, 11:30

autor: Marek Jura

Niedawno wieczny student, teraz jeszcze wieczniejszy fan RPG. Próbuje być Kingiem, ale nie potrafi.

Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta

Lovecraft za życia był twórcą niszowym. Ot, pisarz, któremu zdarzało się publikować w magazynach z opowiadaniami grozy, a pod koniec życia stać się literackim guru dla garstki zapaleńców. Czy z grami o Cthulhu i spółce jest podobnie?

Darkest Dungeon

  1. Rok premiery: 2016
  2. Platformy: PC, PSV, PS4, iOS, Switch, XOne
  3. Gatunek: turowy roguelike 2D, dungeon crawler RPG, horror
  4. Inspiracje dziełami Lovecrafta: język (!), sposób opowiadania historii, projekty przeciwników, szkielet fabularny, klimat
  5. Co powiedzieliby o tym Wielcy Przedwieczni: „Iii’ns tal u’jcie m’oo dy konii’c zn i’ee”

Nie ma chyba gatunku, który oddawałby bardziej klimat opowiadań Lovecrafta niż turowy roguelike o specyfice dungeon crawlera z elementami RPG. Kolejni tworzeni przez nas bohaterowie są tutaj tak naprawdę jedynie mięsem armatnim, kawałkiem śmiertelności mającej zmierzyć się z nieopisanym koszmarem. Postacie tworzone przez Lovecrafta z reguły ginęły lub w najlepszym razie pogrążały się w szaleństwie. Naszych herosów w Darkest Dungeon wcześniej czy później czeka to samo – śmierć fizyczna lub z przerażenia, a zapewne nieraz jedno i drugie.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
TWOIM ZDANIEM

Którego autora horrorów cenisz bardziej?

67,3%
H.P. Lovecraft
32,7%
Stephen King
Zobacz inne ankiety
Darkest Dungeon

Darkest Dungeon

Call of Cthulhu

Call of Cthulhu

The Sinking City

The Sinking City

Call of the Sea

Call of the Sea

Amnesia: Mroczny Obłęd

Amnesia: Mroczny Obłęd

SOMA

SOMA

Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Sherlock Holmes: Przebudzenie

Sherlock Holmes: Przebudzenie

Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?
Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?

Czemu Szatan nie straszy tak jak śpiący Cthulhu? Czego najbardziej boi się człowiek? I dlaczego tak trudno stworzyć dobrą grę o opętaniu? O tym wszystkim opowie Wam zawodowy psychiatra i zapalony gracz.

Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach
Cyfrowy cień Cthulhu, czyli spuścizna Lovecrafta w grach

Dzieła pióra H. P. Lovecrafta zdobywają dzisiaj popularność taką, jakiej nie miały za życia pisarza. Czy mity o przedwiecznych sprawdzają się jako tło fabularne gier wideo? Różnie z tym bywa.