Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 4 sierpnia 2020, 11:45

Czy milionowe dotacje dla twórców gier mają sens? Analizujemy

Państwo od lat dotuje polskie firmy tworzące gry komputerowe milionami złotych. Sprawdziliśmy, co z tymi pieniędzmi robią firmy, które najchętniej zgłaszają się po dotacje.

Spis treści

Narra

NA STRONIE ZNAJDZIESZ

Narra to firma, której założyciele zamiast gier komputerowych zdecydowali się przygotowywać narzędzia ułatwiające innym ich tworzenie. Do drugiej edycji GameINN zgłosili projekt „Narra – narzędzie kompleksowo wspierające proces tworzenia fabuły w grach wideo”. Dokonali tego, zanim jeszcze zastanowili się nad nazwą swojej firmy, w efekcie czego w sekcji „nazwa wnioskodawcy projektu” możemy znaleźć rozbrajające: „MYŚLĘ NAD NAZWĄ... SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ”. Mimo tak nietypowego podejścia projekt musiał obronić się merytorycznie, gdyż zyskał aprobatę i 4,231 mln zł dofinansowania.

Nie będąc deweloperem, nie poznamy zbyt wielu konkretów na temat firmy Narra. - Czy milionowe dotacje dla twórców gier mają sens? Analizujemy - dokument - 2020-08-04
Nie będąc deweloperem, nie poznamy zbyt wielu konkretów na temat firmy Narra.

Do trzeciej edycji GameINN zdecydowano się w końcu ochrzcić spółkę – stawiając na nazwę… Narra. Ponownie udało się zdobyć dofinansowanie, tym razem w wysokości 4,025 mln zł przeznaczonych na „OmniGen – narzędzie wspierające proces produkcji gier z otwartym światem”.

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy uważasz, że gry powinny być dotowane przez państwo?

Tak
13,3%
Nie
81,3%
Nie wiem
5,4%
Zobacz inne ankiety
14 polskich gier, na które nie czekacie, a powinniście
14 polskich gier, na które nie czekacie, a powinniście

Cyberpunk 2077 i Dying Light 2. To najpewniej o tych dwóch tytułach pomyślicie, jeśli ktoś zapytałby Was o najgorętsze tegoroczne hity w polskiej branży gier wideo. Dziś nie będziemy o nich mówić.

Bloober Team walczy o zmianę wizerunku – koniec słabych gier i nadużywania dotacji?
Bloober Team walczy o zmianę wizerunku – koniec słabych gier i nadużywania dotacji?

Bloober Team to firma znana przez graczy głównie z sięgania po dotacje oraz produkcji takich gier jak Music Master Chopin oraz Basement Crawl. Wizyta w studiu była idealną szansą, by porozmawiać o wizerunku zespołu oraz jego planach na przyszłość.