- Czy milionowe dotacje dla twórców gier mają sens? Analizujemy
- Bloober Team
- PlayWay
- Techland
- Vivid Games
- T-Bull
- CI Games
- QLOC
- Cherrypick Games
- Narra
- Inne spółki otrzymujące dotacje
Narra
Narra to firma, której założyciele zamiast gier komputerowych zdecydowali się przygotowywać narzędzia ułatwiające innym ich tworzenie. Do drugiej edycji GameINN zgłosili projekt „Narra – narzędzie kompleksowo wspierające proces tworzenia fabuły w grach wideo”. Dokonali tego, zanim jeszcze zastanowili się nad nazwą swojej firmy, w efekcie czego w sekcji „nazwa wnioskodawcy projektu” możemy znaleźć rozbrajające: „MYŚLĘ NAD NAZWĄ... SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ”. Mimo tak nietypowego podejścia projekt musiał obronić się merytorycznie, gdyż zyskał aprobatę i 4,231 mln zł dofinansowania.

Do trzeciej edycji GameINN zdecydowano się w końcu ochrzcić spółkę – stawiając na nazwę… Narra. Ponownie udało się zdobyć dofinansowanie, tym razem w wysokości 4,025 mln zł przeznaczonych na „OmniGen – narzędzie wspierające proces produkcji gier z otwartym światem”.
Docelowo oprogramowanie Narra ma współpracować z silnikiem Unreal Engine i uprościć poszczególne etapy prac deweloperskich, pozwalając na efektywniejsze tworzenie gier narracyjnych. Projekt zapowiada się wyjątkowo ambitnie, a zainteresowane studia deweloperskie na oficjalnej stronie Narry mogą wyrazić chęć bezpłatnego wypróbowania jego wersji testowej.
One More Game
Niewielki zespół One More Game ma za sobą skromne początki i duże ambicje. W portfolio tej firmy znajduje się kolorowa mobilna gra typu match-3 Animatch Friends oraz wydane w tym roku (od 2019 wczesny dostęp) Gemstone Legends, również oparte na mechanice match-3, ale łączące ją z elementami charakterystycznymi dla RPG.

Firmie udało się pozyskać ponad 9 mln zł dotacji z programu GameINN. W jego trzeciej edycji przyznano One More Game 5,675 mln zł na stworzenie „silnika zarządzającego warstwą emocjonalną rozgrywki”, a w tegorocznym konkursie firma zdobyła 3,724 mln zł na „opracowanie silnika balansującego rozgrywkę na poziomie core i meta gry w mobilnych grach casual i midcore”.
