Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 12 listopada 2017, 11:50

autor: Vergil

Asasyńskie miejscówki – najciekawsze lokacje z serii Assassin's Creed

Jedna z najważniejszych gier akcji obchodzi właśnie swoje dziesiąte urodziny. A że wspaniałe widoczki zawsze były znakiem markowym cyklu, wybraliśmy dla Was 10 najlepszych lokacji z serii Assassin's Creed.

Dziesięć lat. Właśnie tyle czasu minęło od momentu, gdy pierwsza odsłona cyklu Assassin’s Creed ujrzała światło dzienne. W 2007 roku nikt chyba nie przypuszczał, że zapoczątkowana wówczas seria z kolejnymi (dziesięcioma!) częściami przejdzie dwie metamorfozy, doczeka się filmowej adaptacji, a także zostanie wzbogacona o szereg mniejszych lub większych spin-offów, które trafią na rozmaite platformy (od konsol przenośnych po urządzenia mobilne).

Ba, trudno było nawet przewidywać, czy Assassin’s Creed kiedykolwiek doczeka się kontynuacji – wszak produkcja, która rodziła się w bólach jako poboczna odnoga marki Prince of Persia o podtytule Assassins, spotkała się z jedynie umiarkowanie ciepłym przyjęciem ze strony graczy i recenzentów. Firma Ubisoft postanowiła jednak dać jej autorom drugą szansę, toteż wydane dwa lata później Assassin’s Creed II prezentowało znacznie wyższy poziom, powielając jedynie najlepsze elementy pierwowzoru. Reszta jest już historią...

Z uwagi na fakt, że akcję każdej kolejnej odsłony cyklu osadzono w innym miejscu i czasie, a także chcąc uczcić jego dziesiąte urodziny, postanowiliśmy przypomnieć dziesięć naszym zdaniem najciekawszych lokacji, jakie przemierzaliśmy w charakterze zakapturzonych skrytobójców. Trzeba przyznać, że wybór wcale nie był oczywisty, a poniższe zestawienie to efekt swoistego pójścia na kompromis. Dajcie znać w komentarzach, które „miejscówki” zaprezentowane w grach spod znaku Assassin’s Creed wspominacie najlepiej. Być może mieliście okazję zobaczyć je również w rzeczywistości? Podzielcie się z nami wrażeniami.

Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed: Syndicate

Assassin's Creed: Syndicate

Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Brotherhood

Assassin's Creed: Brotherhood

Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska

Najlepsze gry z serii Assassin's Creed – top 9 odsłon kultowego cyklu
Najlepsze gry z serii Assassin's Creed – top 9 odsłon kultowego cyklu

Assassin's Creed to seria, która miała ogromny wpływ na rozwój branży gier wideo w ostatnich dziesięciu latach. Postanowiliśmy raz na zawsze rozstrzygnąć, która odsłona jest najlepsza, a która najgorsza. Oto wyniki głosowania.

Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część II
Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część II

W poprzednim odcinku przyjrzeliśmy się zgodności pierwszych gier z serii Assassin's Creed z faktami historycznymi. W drugiej i ostatniej części skupimy się na kolejnych odsłonach, a także na nadchodzącym Unity

Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część I
Historia to ich plac zabaw - jak mocno seria Assassin's Creed opiera się na faktach - część I

Nadchodzące Unity ma zachwycać nie tylko rozgrywką, ale i niespotykaną dotąd dbałością o historyczne detale. Nie osiągnięto tego z dnia na dzień – seria od samego początku stara się uchodzić za jak najbardziej wiarygodną.

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
12.11.2017 13:10
Comek1984
42
Centurion

Jak w takim zestawieniu można pominąć takie lokacje jak Chichen Itza i jego jaskinie w AC Liberation. Pogranicze z trzeciej części, które jest jedną z najbardziej klimatycznych miejscówek w serii. Hawanę z AC IV lub Wersal z Unity? Miejscówek można wybierać tony ale akwedukty - naprawdę kogoś czymś porwały?

post wyedytowany przez Comek1984 2017-11-12 13:12:42
12.11.2017 13:11
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ada2987
12
Legionista

Mam wrażenie że doszło do dużej pomyłki w opisie bazyliki San Lorenzo. O ile prawdziwe zdjęcie się zgadza to zdjęcie z gry ewidentnie przedstawia katedrę Santa Maria del Fiore, nawet widać jak dużo różnica jest między zdjęciami.

12.11.2017 14:28
sasuke284
8
Legionista

A nawet w opisie jest pomyłka bo kiedyś czytałem bardzo podobny opis katedry Santa Maria del Fiore no dokładnie identyko e autor musi poprawić 3 strone bo Bóg wie o czym on pisze, o katedrze czy bazylice

12.11.2017 15:52
tadek[5]
142
pięć

Załamałem się przy Florencji. Niesamowity popis niekompetencji.
Jeśli autor w podobny sposób opisuje inne lokacje, to szkoda czasu na czytanie.

12.11.2017 15:57
VERGILDH
9
Legionista

GRYOnline.plTeam

Ada2987 oczywiście ma rację - niefortunnie dobrany screenshot z gry wprowadzał w błąd :( Dzięki!

12.11.2017 13:30
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Persecuted
68
Generał

A Karaiby się nie załapały? :]

Ogólnie cała seria AC jest bardzo pocztówkowa i śmiem twierdzić, że to jest główne źródło jej rynkowego sukcesu. Z gameplayem bywa różnie (zdarzały się wzloty i upadki), ale konstrukcja świata w każdej odsłonie niezmiennie - jak to u Ubisoftu - błyszczy i na każdym kroku zachęca do zwiedzania i podziwiania niemałego kunsztu projektantów.

Trochę z innej beczki. Przemierzając egipskie bezdroża w Origins zauważyłem, że bardzo to wszystko przypomniała okolice Masjafu z pierwszej części (w końcu to też Afryka północna... tylko trochę później ;d). Tak sobie myślę, że o ile twórcy nie zechcą pozostać w starożytności (co jest możliwe, bo przebąkiwali coś o Grecji i Rzymie w kolejnych częściach*), to powrót do ziemi świętej byłby całkiem logiczny. Wszak Origins to nowe otwarcie serii (ale nie reboot) i przedstawienie historii naszych kapturników od samego początku, ze szczegółami. Pokazanie jak "Ukryci" przeobrazili się w "Assassynów" a "Zakon" w "Templariuszy" moim zdaniem również byłoby fajną opowieścią i kolejną ważną cegiełką w budowaniu tegoż uniwersum. W pierwszym AC mamy III krucjatę, a obie zwaśnione strony są już prężnie działającymi organizacjami. A gdyby tak zacząć np. od II krucjaty, albo między II a III? Gracze mogliby się wcielić np. w młodego Al Mualima :).

Setting nadal pozostałby w obrębie Afryki, więc Ubi miałoby mniej roboty z tworzeniem assetów do nowej odsłony (dźwięków, grafik, animacji itp.), choć oczywiście cala architektura byłaby do wymiany. System walki też mógłby się ostać, ewentualnie z dodaniem np. kusz czy mieczy dwuręcznych.

====
*Ja sam bym tego raczej nie chciał. Obie miejscówki lubię, ale Origins świetnie oddał ich klimat (choć w miniaturze) np. w Aleksandrii czy Cyrenie. Z drugiej strony wizja zwiedzenia starożytnego Rzymu jest nader kusząca, zwłaszcza gdyby twórcy ciekawie dobrali realia czasowe, pokazując np. najazdy Attili i rozpad cesarstwa.

post wyedytowany przez Persecuted 2017-11-12 13:32:54
12.11.2017 14:48
damianyk
61
Pretorianin

Ja tam w tych Karaibach nie widzę nic ładnego ani ciekawego. No może poza ruinami Majów. Ale poza tym wszystkie wyspy wyglądają tak samo, i są tak samo nudne.

12.11.2017 15:23
Persecuted
68
Generał

A moim marzeniem jest tam pojechać. Ot kwestia gustu.

12.11.2017 15:40
Palles
88
Pretorianin

Tylko, że Ziemia Święta to nie Afryka a zachodnia część Azji.

13.11.2017 05:45
😢
Yarpen z Morii
15
missing gamer

okolice Masjafu z pierwszej części (w końcu to też Afryka północna... tylko trochę później ;d)

Boże widzisz i nie grzmisz

12.11.2017 14:58
😜
odpowiedz
4 odpowiedzi
Lord .
36
Generał

Kaer Morhen > Masjaf
Novigrad Wyspa Świątynna > Bazylika San Lorenzo
Novigrad > Jerozolima
Pustynia Ddiddiwedht > Pustynia
Pradawny Dąb > Wieża Eiffla
Kłomnica > Koloseum
Oxenfurt > Cyrena

post wyedytowany przez Lord . 2017-11-12 14:58:50
12.11.2017 15:38
Sttarki
17
Konsul

?
Te pierwsze nie istnieją, te drugie przynajmniej możesz zobaczyć na własne oczy. I Kearh Morhen jest beznadziejne zaprojektowaną twierdzą xd.

12.11.2017 16:14
Darkowski93m
100
Generał

No tak, czemu by nie wepchać bez sensu do tematu kilku zdań o Wiedźminie...

12.11.2017 20:54
stach122
39
Centurion

Nie zaprzeczam że lokacje w Wieśku są cudne ale niestety są nieprawdziwe a w AC można je zobaczyć na żywo.

14.11.2017 13:34
UrBan1212
5
Pretorianin

Jakby można było nic nie wspomnieć o naszym Wiedźminie ;D to by było nie zgodne z polskim prawem ;D

12.11.2017 19:07
odpowiedz
bestia666azazyl
66
Pretorianin

Może w kolejnej części Assassyni będą walczyć z Wiedźminami i smokami :P powiem że jestem prawie pewien że jakaś z części będzie naprawdę odjechana jak im się starożytność znudzi :P (Far Cry miał też taki "różowo fioletowy" epizod lol) może gumisie krasnale orki? Oooo Warcraft z Zassassynami :P to by było heh albo Manhunt :) dodać tylko szkło gwoździec folie i maczetę z młotkiem... to by było zmartwychwstanie R* po latach z tą tematyką czyżby Manhunt 3 ma tak wyglądać lol

a tak serio mimo że każda gra z tej serii to coś co już było... system walki podobny, to lokacje wg mnie cieszą oko czy to sa piramidy, skały, dżungla czy magazyny... i cieszy oko... ktoś tam wspomniał wcześniej o "pocztówkowości" tej gry i chyba z tym się zgodzę.. wielka przestrzeń wielkie lokacje i to fajnie wykonane.... choć przez to bugów przenikania tekstur itp sporo - no cóż nie istnieje zabójstwo doskonałe :P

12.11.2017 20:23
👍
odpowiedz
Kalbi84
17
Chorąży

Osobiście zamiast np. Wieży Eiffla dałbym Konstantynopol, Hagię Sofię lub Wieżę Galata.

Jest też jeszcze rzymska twierdza zwana Castello (czy jakoś tak, wybaczcie za słabą pamięć), która jest tym bardziej szczególna, że rozgrywają się w niej misje fabularne (nawet 2 z tego co pamiętam, 3 jeśli liczyć tę z AC2), jest bardzo rozbudowana z zewnątrz i wewnątrz.

We Florencji bardziej charakterystyczna nie jest ta bazylika bodajże Santa Maria? Największy budynek w AC2?

Jeśli chodzi o ocenę "krajobrazu" poszczególnych części, to najgorzej wypada jak dla mnie AC3 - najsłabsze widoczki, praktycznie 0 punktów charakterystycznych, nuda.

post wyedytowany przez Kalbi84 2017-11-12 20:24:57
13.11.2017 01:26
odpowiedz
FanGta
92
Generał

Myślałem, że dacie najciekawsze miasta.. No ale dobra, z budynków największe wrażenie zrobiła na mnie spektakularna, monumentalna katedra w Paryżu, a miasto jako takie najfajniejsze było w Revelations, Konstantynopol. Jedyna odsłona do której wracam tylko po to żeby pobawić się tym co było solą serii - bieganie po dachach i zabójstwa z powietrza, i graficznie nieźle to wygląda w przeciwieństwie do drugiej części, która zestarzała się okrutnie

post wyedytowany przez FanGta 2017-11-13 01:29:27
13.11.2017 01:49
odpowiedz
yadin
95
Senator

Pierwsza część i tak zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Bliski Wschód wydawał mi się ciekawie pokazany. Pamiętam Jade Raymond, która na konferencjach prasowych osobiście prezentowała gameplay. Ludzie byli bardzo podnieceni możliwością wspinania się Altaira. Mi się podobała sama pani Raymond. Miała wtedy 32 lata.

13.11.2017 07:44
odpowiedz
mago_81
7
Legionista

Wydaje mi się, że w tekście jest błąd. Autor podaje, że we Florencji były problemy z wejściem na San Lorenzo. Moim zdaniem był to Santa Maria del Fiore. Kościół o kolorowej fasadzie z niemal identyczną kopułą (to mogło zmylić autora), oraz okazałą wieżą (chyba dzwonniczą). Po tej właśnie wieży wchodziliśmy aby następnie przeskoczyć na sam kościół. Kopuła Santa Maria del Fiore jest wyższa niż ta w San Lorenzo.

13.11.2017 14:02
odpowiedz
Korniszonek1234
25
Chorąży

Nie wierzę, że na tej liście nie znalazły się tak wspaniałe miejsca/obiekty jak: Katedra Santa Maria del Fiore z Dzwonnicą Giotta, Wenecja, Konstantynopol czy Hawana. Co do reszty się zgadzam, choć po pierwsze kościół San Lorenzo może i jest ładny, ale nie jakiś oszołamiający (niewykluczone, że autor pomylił go z Santa Maria del Fiore, co zresztą zauważył kolega wyżej), a po drugie w Origins jeszcze nie grałem, więc odnośnie pustynii i Cyreny się po prostu nie wypowiem. Choć na screenach wyglądają naprawde okazale.

15.11.2017 16:57
odpowiedz
1 odpowiedź
deton24
51
Centurion

Bardzo mi się podobał artykuł.
Ostatnio właśnie marzyłem o przeczytaniu czegoś podobnego.

Osobiście wpadłem na pomysł stworzenia podobnego artykułu prezentującego wszystkie różne sandboxy GTA-podobne, i ich miasta.

Zróbmy sobie wycieczkę:
Mafia III - Nowy Orlean
Watch_Dogs - Chicago
Watch_Dogs 2 - San Francisco (+Driver)
GTA Vice City - Miami
Driver III - Miami, Nicea, Istambuł
GTA IV - Nowy Jork (+Driver Parallell Lines)

GTA V - Los Angeles:
https://gtaist.com/grand-theft-auto-in-real-life/
(Ktoś już zrobił podobną analizę)

Coś pominąłem?

post wyedytowany przez deton24 2017-11-15 17:01:16
17.11.2017 13:33
Kalbi84
17
Chorąży

GTA San Andreas - Los Angeles, San Francisco i Las Vegas ;)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze