Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 16 marca 2014, 13:20

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Trudno w to uwierzyć, ale producenci popularnych strzelanin popełniają kardynalne błędy, odwzorowując broń palną, czasem świadomie, czasem z lenistwa. W niniejszym artykule przyglądamy się najczęstszym wpadkom.

Używanie różnych rodzajów broni palnej jest kwintesencją każdej pierwszoosobowej strzelaniny. Twórcy gier tego typu zapewniają nam ich cały wachlarz - od prostego pistoletu począwszy, poprzez rozmaite karabiny, na wyrzutni rakiet kończąc. Dbają również o ich oprawę graficzną, atrakcyjne animacje przeładowania, wylatujące łuski. Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach nie powinno to być nic trudnego. Nawet nie posiadając łatwego dostępu do prawdziwych pukawek, graficy mają do dyspozycji tysiące zdjęć w wysokiej rozdzielczości, filmy video i opisy – nie mówiąc już o powszechnych, dobrze wykonanych i tanich replikach. Niestety - większe lub mniejsze błędy obecne są w praktycznie każdym FPS-ie i to nie tylko w tych o małym budżecie. Wpadki lub celowe przeinaczenia zdarzają się nawet w tych najgłośniejszych tytułach – Call of Duty i Battlefield.

Modern Warfare – prawie wszystkie błędy i absurdy karabinka M4 na jednym obrazku. - 2014-03-16
Modern Warfare – prawie wszystkie błędy i absurdy karabinka M4 na jednym obrazku.

Postanowiliśmy przyjrzeć się problemowi i wskazać najciekawsze, najczęściej występujące przykłady lenistwa (a czasem świadomego działania) grafików w modelowaniu wirtualnych giwer. Do dzieła!

Battlefield 4

Battlefield 4

Far Cry 2

Far Cry 2

Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Battlefield 3

Battlefield 3

Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Black Ops II

Call of Duty: Black Ops II

PayDay 2

PayDay 2

Battlefield 3: Powrót do Karkand

Battlefield 3: Powrót do Karkand

Call of Duty: Black Ops Declassified

Call of Duty: Black Ops Declassified

Battlefield 3: Siły pancerne

Battlefield 3: Siły pancerne

Call of Duty: Black Ops II - Revolution

Call of Duty: Black Ops II - Revolution

Battlefield 3: Dogrywka

Battlefield 3: Dogrywka

Battlefield 3: Decydujące Starcie

Battlefield 3: Decydujące Starcie

Battlefield 4: Wojna na Morzu

Battlefield 4: Wojna na Morzu

Battlefield 4: Drugie uderzenie

Battlefield 4: Drugie uderzenie

Call of Duty: Black Ops II – Uprising

Call of Duty: Black Ops II – Uprising

Battlefield 3: Walka w zwarciu

Battlefield 3: Walka w zwarciu

Call of Duty: Black Ops II – Vengeance

Call of Duty: Black Ops II – Vengeance

Call of Duty: Black Ops II - Apocalypse

Call of Duty: Black Ops II - Apocalypse

Battlefield 4: Chińska nawałnica

Battlefield 4: Chińska nawałnica

Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized

Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized

Call of Duty: Modern Warfare 3 – Kolekcja 1

Call of Duty: Modern Warfare 3 – Kolekcja 1

Call of Duty: Ghosts - Devastation

Call of Duty: Ghosts - Devastation

Call of Duty: Ghosts - Onslaught

Call of Duty: Ghosts - Onslaught

Call of Duty: Modern Warfare 3 – Kolekcja 2

Call of Duty: Modern Warfare 3 – Kolekcja 2

Call of Duty: Modern Warfare – Collection 3: Chaos Pack

Call of Duty: Modern Warfare – Collection 3: Chaos Pack

Czy Call of Duty: WW2 jest wierne historii? Analizujemy nowego CoD-a
Czy Call of Duty: WW2 jest wierne historii? Analizujemy nowego CoD-a

Jaka bitwa pod koniec wojny była równie ważna co inwazja w D-Day i skąd wzięły się pepesze na normandzkiej plaży? Na te i inne pytania odpowiadamy, sprawdzając, jak bardzo nowe Call of Duty: WW2 jest wierne historii.