Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Deus Ex: Rozłam Ludzkości XBOX ONE

Deus Ex: Mankind Divided

Czwarta pełnoprawna część popularnej serii gier RPG akcji, osadzonych w realiach cyberpunk. Za produkcję gry odpowiada ekipa Eidos Montreal, mająca na koncie dwie poprzednie odsłony cyklu oraz nową wersję kultowego Thiefa.

RPG, cyberpunk, FPP, FPS, RPG akcji, science fiction, skradanki.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326335Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326334Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326333Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326332Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326331Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326330Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326329Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326328Deus Ex: Rozłam Ludzkości - screen - 2016-07-18 - 326327

wersja językowa:
PL napisy, EN napisy i dialogi

Data premiery gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości | XONE

23sierpnia2016

23sierpnia2016

premiera PL

Microsoft XBOX ONE
Okładka Deus Ex: Mankind Divided (XONE)
Deus Ex: Mankind Divided

Zapoczątkowany w roku 2000 cykl Deus Ex wpisał się na stałe do kanonu gier wideo, oferując rewolucyjny jak na swoje czasy mariaż RPG akcji oraz pierwszoosobowej strzelaniny, osadzony w realiach cyberpunku. Po zamknięciu studia Ion Storm seria zniknęła na parę lat, aby powrócić ponownie w 2011 roku w kolejnej pełnoprawnej odsłonie, Deus Ex: Bunt Ludzkości, wydanej na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Opisywany tu Deus Ex: Mankind Divided to czwarta odsłona kultowego cyklu, a za jej powstanie odpowiada ponownie kanadyjskie studio Eidos Montreal, poza Deus Ex: Human Revolution mające na swoim koncie m.in. stworzony pierwotnie z myślą o urządzeniach mobilnych Deus Ex: The Fall, a także czwartą odsłonę równie kultowej serii skradanek Thief.

Deus Ex: Mankind Divided to równocześnie debiut serii na platformach ósmej generacji – Xboksie One i PlayStation 4 – co w porównaniu z poprzednią odsłoną cyklu w wyraźny sposób przełożyło się na poprawienie jakości oprawy wizualnej gry. Pod względem zawartości konsolowe edycje gry oferują dokładnie to samo, co wersja na komputery PC, jednak pierwsze z wymienionych ustępują nieco edycji pecetowej pod względem grafiki.

Fabuła

Akcja Mankind Divided rozpoczyna się w 2029 roku, czyli dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej części serii. Kiedy w wyniku niesławnej awarii biowszczepów miliony „ulepszonych” zaatakowało ludzi pozbawionych augmentacji, w społeczeństwie wytworzył się wyraźny podział pomiędzy osobami bez modyfikacji a ich posiadaczami. Ci ostatni zaczęli być zbierani w swoistych gettach, w których szerzyła się przestępczość, a policja nadużywa swych przywilejów. W atmosferze niepokojów społecznych zaczęły rozwijać się organizacje terrorystyczne, walczące o równe prawa dla „ulepszonych”.

Podczas rozgrywki wcielamy się ponownie w naszpikowanego augmentacjami agenta Adama Jensena, który współpracuje jednocześnie ze specjalną sekcją Interpolu o nazwie Task Force 29, powołaną do walki z terroryzmem, a także z grupą hakerów znaną jako Juggernaut Collective. Celem bohatera jest rozpracowanie złowrogiej organizacji Iluminatów. W poszczególnych misjach obaj sojusznicy nierzadko stawiają przed protagonistą sprzeczne cele, co zmusza gracza do prowadzenia niebezpiecznej gry, w której stawką jest los całej ludzkości.

Mechanika

Podobnie jak wcześniejsze części cyklu, wydany na platformie XONE Deus Ex: Mankind Divided oferuje nieliniowe i zróżnicowane podejście do rozgrywki. Twórcy umożliwili zabawę na dwa podstawowe sposoby – jeden jest nastawiony na akcję i otwartą walkę, drugi zaś premiuje skradanie się, infiltrację i ciche eliminowanie wrogów. Nieprzyjaciele stali się znacznie bardziej niebezpieczni poprzez udoskonaloną sztuczną inteligencję oraz umiejętność działania w grupach. Rzadko trafimy więc na sytuację, gdy na swojej drodze napotykamy pojedynczych strażników – tym razem nawet patrolując zakamarki przemieszczają się oni zazwyczaj przynajmniej we dwójkę. Dodatkowo twórcy zatroszczyli się o znacznie większe zróżnicowane przeciwników – na swojej drodze spotykamy wrogów wykorzystujących podczas walki własne modyfikacje ciała i egzoszkielety, a także mechy. Dużą uwagę przywiązano do poprawienia starć z bossami, z którymi możemy teraz walczyć na różne sposoby (skradanie się i atakowanie z zaskoczenia, bezpośrednia konfrontacja, mieszanka obu stylów etc.).

Adam Jensen zyskał szereg zupełnie nowych umiejętności – wszczepów modyfikujących zdolności bohatera jest w Mankind Divided około dwa razy więcej niż w poprzedniej odsłonie serii. Główny bohater może m.in. zdalnie hakować wieżyczki strażnicze, roboty czy kamery, potrafi też wykonywać błyskawiczne skoki na krótki dystans. Ostrze na przedramieniu służy mu teraz zarówno do bezpośredniego zadawania ciosów, jak i do wystrzeliwania pomniejszych pocisków. Doszła także augmentacja, która obezwładnia przeciwników elektrowstrząsami. Z biegiem czasu odblokowujemy dostęp do kolejnych umiejętności, przydatnych tak podczas bezpośredniej walki, jak i w trakcie skradania się. Korzystanie z nich wiąże się jednak z utratą energii, która częściowo uzupełnia się w stanie spoczynku, ale do pełnej regeneracji wymaga specjalnych biokomórek.

W zależności od naszych wyborów, rozgrywka może po pewnym czasie może przybrać nieoczekiwany dla nas obrót. Przykładowo, na początku zabawy spotykamy bandytów i jeżeli wejdziemy im w drogę, to w jednej z późniejszych misji możemy paść ofiarą zemsty. To jednak nie wszystko, gdyż na zaistniałe sytuacje w Mankind Divided wpływają także przeprowadzane rozmowy, dzięki którym pewne konflikty można rozwiązać drogą dyplomacji (tu przydaje się np. implant C.A.S.I.E., dzięki któremu analizujemy stan psychiczny rozmówców).

Kwestie techniczne

Jako pierwsza odsłona serii stworzona wyłącznie z myślą o sprzęcie ósmej generacji, Deus Ex: Mankind Divided na XONE wykorzystuje zupełnie nowy silnik graficzny o nazwie Dawn Engine. Został on przygotowany przez studio Eidos Montreal we współpracy z firmą AMD po to, aby w pełni wykorzystać potencjał zaawansowanych pecetów oraz konsol PlayStation 4 i Xbox One. W grze wykorzystano także technologię TressFX 3.0, odpowiedzialną m.in. za realistyczny wygląd i zachowanie włosów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.8 / 10 na podstawie 376 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.3 / 10 na podstawie 105 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Gry podobne do Deus Ex: Rozłam Ludzkości

Klasyfikacja PEGI Deus Ex: Rozłam Ludzkości

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
Eidos Montreal robi trzy gry. Deus Ex nie jest wśród nich
Eidos Montreal robi trzy gry. Deus Ex nie jest wśród nich

wiadomość15 maja 2018

Fani serii Deus Ex raczej nie mają co liczyć na nową odsłonę serii w najbliższych latach. Studio Eidos Montreal pracuje jednocześnie nad innymi tytułami. Ponoć dwa z nich osadzone są w uniwersum Marvela.

Seria Deus Ex udała się na urlop, a nie emeryturę
Seria Deus Ex udała się na urlop, a nie emeryturę

wiadomość7 maja 2018

Szef studia Eidos Montreal zapewnił fanów serii Deus Ex, że zespół nie zapomniał o tym cyklu, ale na kolejną odsłonę przyjdzie nam sporo poczekać, gdyż twórcy są obecnie zajęci innymi projektami i muszą znaleźć podejście, które zapewni przyszłość marce.

Shadow of the Tomb Raider - Eidos Montreal o technikaliach produkcji i grach singleplayer [aktualizacja]
Shadow of the Tomb Raider - Eidos Montreal o technikaliach produkcji i grach singleplayer [aktualizacja]

wiadomość2 maja 2018

David Anfossi, szef studia Eidos Montreal, zdradził kilka szczegółów na temat warstwy technicznej gry Shadow of the Tomb Raider. Ponadto wypowiedział się o przyszłości serii Deus Ex.

Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer
Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer

wiadomość18 grudnia 2017

Ostatnio studio Eidos Montreal poinformowało, że w ich kolejnych projektach położony będzie większy nacisk na elementy sieciowe. Firma wyjaśniła jednak, że nie oznacza to rezygnacji z fabularnych gier singleplayer.

Eidos Montréal skupi się na elementach sieciowych w przyszłych grach
Eidos Montréal skupi się na elementach sieciowych w przyszłych grach

wiadomość16 grudnia 2017

W specjalnym oświadczeniu studio Eidos Montreal, twórcy m.in. najnowszych odsłon serii Deus Ex, zapowiedziało położenie nacisku na aspekty sieciowe w swoich nadchodzących grach.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.08.2015 18:11
shuffler
61
Konsul

Pewnie zamiast 1080p to 900p :D biedny xbox:D

03.09.2015 18:27
odpowiedz
zanonimizowany994511
41
Pretorianin

Dla mnie najważniejsza jest fabuła w grze i to żeby polsku było na zarówno na obu konsolach jak i na pc

21.09.2015 13:56
odpowiedz
paul oren's
59
Generał

shuffler>I to cie tak boli,że fhd nie ma żałosny jesteś,ja mam monitor do pc 1280x1024 i mi to w zupełnośći wystarcza a panoramy monitora nie chce,pozatym na wiekszym niż 19 cale źle sie korzysta z pc z bliska.

27.11.2015 08:25
1
odpowiedz
christbrando
55
Antyhejter

Biedny shuffler... Tak bardzo cię to martwi?

29.08.2016 22:43
odpowiedz
przemo89p
76
Pretorianin

w poprzednie częsci grałem tylko chwilę bo nie lubię typowych skradanek, ta częsc jest podobno inna, będzie mi się podobać? nei zrozumcie mnie źle, nie muszę lecieć bezmyślnie i strzelać jak rambo ale nie lubię też kitrać się w krzakach przez 15 min, :)

31.10.2017 18:19
odpowiedz
nesz1
27
Centurion
9.0

Rewelacyjna, niepowtarzalna gra. Minusy? Zbyt krótka i zakończenie gry w momencie kiedy wydaje się, że dopiero się rozkręca (zresztą byle jakie zakończenie).

19.05.2018 13:10
odpowiedz
bobofrutt
4
Legionista
9.5

Gra całkiem dobra. Porównywalna z poprzednią częścią.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze