Data wydania: 23 sierpnia 2016
Czwarta pełnoprawna część popularnej serii gier RPG akcji, osadzonych w realiach cyberpunk. Za produkcję gry odpowiada ekipa Eidos Montreal, mająca na koncie dwie poprzednie odsłony cyklu oraz nową wersję kultowego Thiefa.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
W połowie 2000 roku na komputerach PC zadebiutowała pierwsza część cyklu Deus Ex, w umiejętny sposób łącząca cechy pierwszoosobowego RPG akcji z elementami nurtu cyberpunk. Trzy lata później produkcja opracowana przez zespół Ion Storm pod wodzą legendy branży, Warrena Spectora, doczekała się kontynuacji – Deus Ex: Invisible War. Po zamknięciu studia w 2005 roku i kilku latach przerwy, cykl powrócił za sprawą studia Eidos Montreal. Kanadyjska ekipa odpowiada za trzecią pełnoprawną odsłonę serii, Deus Ex: Bunt Ludzkości (ang. Human Revolution), która wykorzystując najlepsze cechy swych prekursorek wzbogaca je o szereg nowoczesnych rozwiązań, jak np. silny pierwiastek skradankowy.
Czwarta pełnoprawna część cyklu Deus Ex o podtytule Rozłam Ludzkości (ang. Mankind Divided) została stworzona przez Eidos Montreal z myślą o komputerach PC i konsolach ósmej generacji.
Akcja Mankind Divided rozpoczyna się w 2029 roku, czyli dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej części serii. Kiedy w wyniku niesławnej awarii biowszczepów miliony „ulepszonych” zaatakowało ludzi pozbawionych augmentacji, w społeczeństwie wytworzył się wyraźny podział pomiędzy osobami bez modyfikacji a ich posiadaczami. Ci ostatni zaczęli być zbierani w swoistych gettach, w których szerzyła się przestępczość, a policja nadużywa swych przywilejów. W atmosferze niepokojów społecznych zaczęły rozwijać się organizacje terrorystyczne, walczące o równe prawa dla „ulepszonych”.
Podczas rozgrywki wcielamy się ponownie w naszpikowanego augmentacjami agenta Adama Jensena, który współpracuje jednocześnie ze specjalną sekcją Interpolu o nazwie Task Force 29, powołaną do walki z terroryzmem, a także z grupą hakerów znaną jako Juggernaut Collective. Celem bohatera jest rozpracowanie złowrogiej organizacji Iluminatów. W poszczególnych misjach obaj sojusznicy nierzadko stawiają przed protagonistą sprzeczne cele, co zmusza gracza do prowadzenia niebezpiecznej gry, w której stawką jest los całej ludzkości.
Podobnie jak wcześniejsze części cyklu, Deus Ex: Mankind Divided oferuje nieliniowe i zróżnicowane podejście do rozgrywki. Twórcy umożliwili zabawę na dwa podstawowe sposoby – jeden jest nastawiony na akcję i otwartą walkę, drugi zaś premiuje skradanie się, infiltrację i ciche eliminowanie wrogów. Nieprzyjaciele stali się znacznie bardziej niebezpieczni poprzez udoskonaloną sztuczną inteligencję oraz umiejętność działania w grupach. Rzadko trafimy więc na sytuację, gdy na swojej drodze napotykamy pojedynczych strażników – tym razem nawet patrolując zakamarki przemieszczają się oni zazwyczaj przynajmniej we dwójkę. Dodatkowo twórcy zatroszczyli się o znacznie większe zróżnicowane przeciwników – na swojej drodze spotykamy wrogów wykorzystujących podczas walki własne modyfikacje ciała i egzoszkielety, a także mechy. Dużą uwagę przywiązano do poprawienia starć z bossami, z którymi możemy teraz walczyć na różne sposoby (skradanie się i atakowanie z zaskoczenia, bezpośrednia konfrontacja, mieszanka obu stylów etc.).
Adam Jensen zyskał szereg zupełnie nowych umiejętności – wszczepów modyfikujących zdolności bohatera jest w Mankind Divided około dwa razy więcej niż w poprzedniej odsłonie serii. Główny bohater może m.in. zdalnie hakować wieżyczki strażnicze, roboty czy kamery, potrafi też wykonywać błyskawiczne skoki na krótki dystans. Ostrze na przedramieniu służy mu teraz zarówno do bezpośredniego zadawania ciosów, jak i do wystrzeliwania pomniejszych pocisków. Doszła także augmentacja, która obezwładnia przeciwników elektrowstrząsami. Z biegiem czasu odblokowujemy dostęp do kolejnych umiejętności, przydatnych tak podczas bezpośredniej walki, jak i w trakcie skradania się. Korzystanie z nich wiąże się jednak z utratą energii, która częściowo uzupełnia się w stanie spoczynku, ale do pełnej regeneracji wymaga specjalnych biokomórek.
W zależności od naszych wyborów, rozgrywka może po pewnym czasie może przybrać nieoczekiwany dla nas obrót. Przykładowo, na początku zabawy spotykamy bandytów i jeżeli wejdziemy im w drogę, to w jednej z późniejszych misji możemy paść ofiarą zemsty. To jednak nie wszystko, gdyż na zaistniałe sytuacje w Mankind Divided wpływają także przeprowadzane rozmowy, dzięki którym pewne konflikty można rozwiązać drogą dyplomacji (tu przydaje się np. implant C.A.S.I.E., dzięki któremu analizujemy stan psychiczny rozmówców).
Jako pierwsza odsłona serii stworzona wyłącznie z myślą o sprzęcie ósmej generacji, Deus Ex: Mankind Divided wykorzystuje zupełnie nowy silnik graficzny o nazwie Dawn Engine. Został on przygotowany przez studio Eidos Montreal we współpracy z firmą AMD po to, aby w pełni wykorzystać potencjał zaawansowanych pecetów oraz konsol PlayStation 4 i Xbox One. W grze wykorzystano także technologię TressFX 3.0, odpowiedzialną m.in. za realistyczny wygląd i zachowanie włosów.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
PlayStation 4Polskie napisy
Xbox OnePolskie napisy
9GIER
Seria gier RPG akcji, wykreowana przez studio Ion Storm, które opracowało jej dwie pierwsze części. Następnie pieczę nad rozwojem cyklu zaczął sprawować zespół Eidos Montreal. Oprócz tego na kartach historii marki zapisała się ekipa Studio Onoma (wcześniej znana jako Square Enix Montreal). Za „ojców” serii Deus Ex uznaje się Warrena Spectora i Harvey'a Smitha.
Recenzja GRYOnline
Wielkie oczekiwania względem gry Deus Ex: Rozłam ludzkości sprawiły, że - choć to naprawdę dobra pozycja – ogólne wrażenie jest gorsze niż w przypadku Buntu ludzkości. Cieszy wielki postęp w mechanice rozgrywki, spora dowolność w prowadzeniu bohatera i niesamowita atmosfera. Niestety nie obeszło się jednak bez wpadek - tym razem w szalenie istotnej fabule, co nie pozostaje to bez wpływu na ostateczną ocenę gry.
Aktualizacja: 3 sierpnia 2016
Poradnik do gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości zawiera m.in. dokładny opis przejścia gry. Dowiesz się z niego jak przejść każdą z misji na wszystkie możliwe sposoby. Oprócz tego w poradniku znajdziesz opis systemu walki, rozwoju postaci czy skradania.
17 stycznia 2022
W niektórych grach fabularnych, jak tytuły z cyklu Deus Ex czy Fallout, wcale nie musicie uciekać się do przemocy, aby je przejść. Co więcej, tzw. „pacifist run” często okazuje się o wiele ciekawszy lub bardziej wymagający od zwykłej walki.
30 maja 2021
Wiele gier czy serii RPG zasługiwało na porządne kontynuacje, a od lat kurzy się na półce z marnymi perspektywami na przyszłość. Oto smutne przypomnienie świetnych produkcji tego typu, na których sequele raczej się nie zanosi.
7 marca 2021
Wśród twórców gier z otwartymi światami panuje wielki wyścig o to, kto zrobi najbardziej gigantyczną wirtualną makietę. Tymczasem serca graczy często zdobywają twórcy, którzy zamiast na rozmiar, stawiają na wypełnienie niewielkich przestrzeni atrakcjami.
5 stycznia 2021
CD Projekt Red może utrzymywać, że Cyberpunk 2077 to przełomowe, bezprecedensowe zjawisko, ale prawda jest taka, że ta gra wzrosła na ramionach olbrzymów – zwłaszcza serii GTA i Deus Ex. Przyjrzyjmy się bliżej, jak CP2077 wypada na ich tle.
18 września 2020
Cyberpunk to wizja przyszłości? Nie, to już nasza codzienność. Jeśli myślicie, że futurystyczne technologie, które pojawiły się najpierw w Cyberpunku 2020, a niedługo zobaczymy je w Cyberpunku 2077, to kwestia przyszłości, to się mylicie.
Aktor znany z roli Adama Jensena w serii Deus Ex mocno negatywnie zareagował na sugestię zabawy z modami imitującymi jego głos za pomocą generatywnego AI.
gry
Adrian Werner
5 sierpnia 2025 12:46
Nowy Deus Ex (kolejny po skasowaniu poprzedniego projektu) najwyraźniej nie zachęca wydawców do podjęcia współpracy ze studiem Eidos Montreal.
gry
Jakub Błażewicz
5 kwietnia 2025 10:13
Grupa Embracer znowu zarządziła duże zwolnienia w znanym z ostatnich odsłon serii Deus Ex studiu Eidos Montreal.
gry
Adrian Werner
1 kwietnia 2025 10:03
Studio Eidos Montreal zaskarbiło sobie szacunek fanów nurtu cyberpunk za sprawą niezwykle udanego Deus Exa: Buntu Ludzkości i jego kontynuacji. Jak się okazuje, ekipa miała przez dwa lata pracować nad nową grą spod tego szyldu.
gry
Krystian Pieniążek
2 lutego 2025 20:00
Dziś w Epic Games Store można odebrać wysoko oceniane cyberpunkowe RPG Deus Ex: Mankind Divided oraz „indyka” pt. The Bridge. Za tydzień również zostaną udostępnione za darmo 2 gry.
gry
Hubert Śledziewski
14 marca 2024 16:44
Elias Toufexis, aktor występujący w serii Deus Ex, opublikował wzruszający wpis, w którym powiedział „do widzenia” Adamowi Jensenowi. Jednocześnie przedstawił wyjątkowo ponury obraz branży gier.
gry
Zuzanna Domeradzka
8 lutego 2024 07:51
Aktor znany z roli Adama Jensena nie kryje wściekłości z powodu zwolnień w Eidos Montreal. Uważa również, że skasowana odsłona serii Deus Ex nie była kontynuacją przygód jego bohatera.
gry
Adrian Werner
30 stycznia 2024 12:20
Embracer Group miało skasować opracowywaną od dwóch lat nową grę z serii Deus Ex. Dziennikarz Jason Schreier informuje również o zwolnieniach w odpowiedzialnym za grę studiu Eidos Montreal.
gry
Maciej Gaffke
29 stycznia 2024 19:43
Według nowych doniesień studio Eidos Montreal pracuje już nad nową odsłoną serii Deus Ex oraz pomaga przy kolejnej grze z cyklu Fable.
gry
Adrian Werner
2 listopada 2022 09:21
Crystal Dynamics i Eidos Montreal oficjalnie przejęły kontrolę nad markami Tomb Raider, Deus Ex i Thief. Do niedawna zarządzała nimi firma Square Enix.
gry
Kamil Kleszyk
8 września 2022 13:10
Popularne pliki do pobrania do gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości.
trainer Deus Ex: Rozłam Ludzkości - v1.19 +22 TRAINER - 13 grudnia 2017
trainer Deus Ex: Rozłam Ludzkości - v1.19B +9 Trainer - 15 października 2018
trainer Deus Ex: Rozłam Ludzkości - v1.0 - v1.13 +18 TRAINER - 31 stycznia 2017
trainer Deus Ex: Rozłam Ludzkości - v1.4 +20 TRAINER - 10 października 2016
mod Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Deus Ex Mankind Divided: Hardcore Revival v.3072021 - 7 lipca 2021
trainer Deus Ex: Rozłam Ludzkości - v1.12.667.0 +15 TRAINER - 9 stycznia 2017
trainer Deus Ex: Rozłam Ludzkości - v1.8 b565.4 +1 TRAINER - 10 października 2016
Wymagania sprzętowe gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100, 8 GB RAM, karta graficzna AMD Radeon HD 7870 (2GB) / NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB) lub lepsza, 45 GB HDD, Windows 7/8.1/10 (64-bitowy).
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770K / AMD FX 8350 Wraith, 16 GB RAM, karta graficzna AMD Radeon RX 480 / NVIDIA GTX 970, 55 GB HDD, Windows 10 (64-bitowy).
Lista dodatków do gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości:
Dodatek
23 lutego 2017
RPG
Fabularny dodatek do wydanego latem 2016 roku pierwszoosobowego RPG akcji Deus Ex: Rozłam Ludzkości autorstwa studia Eidos Montreal. Dodatek zatytułowany Kryminalna Przeszłość to rozszerzenie wymagające do działania gry podstawowej. Pod względem mechaniki, DLC nie wprowadza żadnych większych zmian do rozgrywki, jednak od strony fabularnej mamy tu do czynienia z klasycznym prequelem, którego akcja rozgrywa się przed wydarzeniami z "podstawki" i skupia się na jednej z tajnych misji, jakich bohater gry, Adam Jensen, podjął się dla organizacji Task Force 29. Działając pod przykrywką jako więzień, nasz protagonista zostaje przeniesiony do zakładu karnego, utworzonego specjalnie z myślą o niebezpiecznych przestępcach z cyberwszczepami. Jego zadaniem jest zaś odkrycie, co stało się z działającym na terenie placówki agentem Task Force 29, z którym niedawno utracono wszelki kontakt.
GRYOnline
OpenCritic
Steam
Gracze
Dodatek
23 września 2016
RPG
Pierwsze duże rozszerzenie fabularne do gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości autorstwa ekipy Eidos Montreal. Dodatek zatytułowany Dziura w Systemie (ang. System Rift) nie wprowadza żadnych nowości w mechanice rozgrywki, która w dalszym ciągu pozwala na swobodę działania i wybór jednej z kilku alternatywnych metod osiągnięcia celu. Najbardziej opłacalne jest jednak ciche podejście do zabawy i uważna obserwacja, nagradzana licznymi sekretnymi znajdźkami. Fabuła dodatku obfituje w liczne zwroty akcji, a podczas rozgrywki trafiamy do Pragi, gdzie Adam Jensen podejmuje się zupełnie nowego zadania. Zostało ono zlecone przez jego dawnego partnera Franka Pritcharda, któremu nasz protagonista winien był przysługę. Misja bohatera polega na infiltracji miejscowego banku danych, a w trakcie jej wykonywania Adam Jensen ma okazję poznać bliżej zupełnie nowe postacie, na czele z hakerką o pseudonimie ShadowChild, znaną wcześniej z trybu Breach.
GRYOnline
OpenCritic
Steam
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2521 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 29817 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Jodłowski
Recenzent GRYOnline.pl
2016.08.19
Stworzenie sequela przewyższającego pierwowzór to niezwykle trudne zadanie. W przypadku Rozłamu ludzkości udało się to częściowo. O ile do rozgrywki trudno się przyczepić, tak warstwa fabularna pozostawia nieco do życzenia.
czorny50
Ekspert
2024.09.07
Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 87:27Pierwsza rzecz na którą zwróciłem uwagę to dość długie pierwsze ładowanie się gry. U mnie ponad minutę. Na szczęście następne loading’i mieściły w 20 sekundach. Prawdopodobnie jest to cena grafiki, a ona robi wrażenie. Przerywniki filmowe, a w nich gestykulacja i mimika postaci na kinowym poziomie. Niezaprzeczalnie gra jest skromniejsza niż Bunt Ludzkości jednak świat przedstawiony jest dużo bardziej bogaty w detale i bardziej klimatyczny. Także znacznie lepsze są poziomy ( mapy )Jest parę nowych gadżetów lecz sam Tajfun stał się jakiś taki mało efektywny. Także hakowanie jest mniej czytelne i sprawiające znaczenie mniej frajdy.Fabuła intrygująca z ciekawymi postaciami często o filozoficznym charakterze. Jest ona częścią jakiejś większej intrygi, ale zakończenie nie jest tak po prostu ucięciem historii lecz zamknięciem pewnego rozdziału. Ponowne przejście na najwyższym poziomie bez zbieractwa zajęło mi lekko ponad 17 godzin.Głównym moim zarzutem jest pakiet Breach. Co to w ogóle jest ? Duża liczba labiryntów na czas z nieczytelnymi mapami i ogólnym oczopląsem. Deus Ex chciał mieć chyba swój poziom wyzwań punktowych tak jak np. Bioshock i Dying Light. Ostatecznie wyszło to najsłabiej. Dodatkowo zachęca by wydać prawdziwe pieniądze. Na szczęście ten tryb nie jest wymagany do zwykłej gry, lecz gdyby było inaczej ocena sporo by spadła. Trochę się z nim pomęczyłem by poznać histerie z Darknetu wykorzystując glich na olbrzymią paczkę energii. Z całego serca nie polecam się w niego bawić.Dobra gra i moim skromnym zdaniem najlepszy Deus ex. Z chęcią poznałbym dalsze losy Adama Jensen’a, jednak od ośmiu lat nic w ty temacie nie słychać. Wiec raczej nie mam większej nadziej.
MarcinB323
Ekspert
2024.08.09
9-08-24. Gra utraciła ten fajny klimat poprzedniczki (bunt ludzkości). Praga jako miasto nie porywa fabularnie również tak sobie ewidentnie fabuła została nie skończona. Fajnie się skrada wiele możliwości dotarcia w konkretne miejsca zależnie od rozwoju postaci i czasu poświęconego na eksploatacje. W grze można wiele miejsc ominąć a przez to utracić inne rozwiązania ( ostatnio walkę z bossem można zakończyć jednym kliknięciem). walka jest bardzo słaba nie polecam skradanie jest fajniejsze. Gra nie jest też zbyt długa ale można drugi raz przejść w innym stylu. Szkoda tego klimatu.
Szugob
Ekspert
2019.05.14
Niedomaga na wielu polach, ale i tak lepiej niż poprzedniczka radzi sobie z pokazaniem świata jutra, kładąc nacisk na materialne tarcia i wrażliwość społeczną.
psyh0zzy
Ekspert
2018.12.31
Mile spędzone 40h, wraz z DLC. Świat gry, klimat i mechanika są rewelacyjne. Rzeczywiście gra cierpi na nieco urwanej historii, która kończy się w momencie, gdy zaczyna się rozkręcać. Mi akurat nie przeszkadzał brak bossów (poza jednym), bo też nie przepadam za walkami z bossami w momencie, kiedy swój styl gry opieram na skradaniu. Podstawa zasługuje na solidne 8/10, dodatkowe pół punktu za znakomitą Kryminalną Przeszłość, której jedyną bolączką jako DLC było nieco za dużo backtrackingu. Mam nadzieję, że doczekamy zwieńczenia historii Adama Jensena.
mastarops
Ekspert
2018.06.28
Gra jest przede wszystkim nudna. Monotonne lokacje, niby duże, ale wszystko wygląda tak samo. Gra by się duzo lepiej sprawdziła w mniejszych lokacjach bez ciągłego biegania i ładowania nowych obszarów (loadingi są bardzo długie). Praktycznie cały czas ci sami wrogowie, ciągle hakowanie i chodzenie po przewodach wentylacyjnych. Żałuję nawet tych 16 zł z kart bo się wynudziłem. Muzyka i strzelanie ok, świat ma potencjał.
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2017.07.09
Tak, Mankind Divided cierpi przez to, że jest środkową częścią większej opowieści, urwaną w mało sycącym momencie. Ale poza tym jest to nadal, podobnie jak Human Revolution, kompetentna strzelanka, bardzo kompetentna skradanka, a nade wszystko niesłychanie kompetentna gra RPG - z głęboką fabułą i trudnymi wyborami, podejmowanymi w toku zadań i dialogów, którym każdy Torment czy inny Wiedźmin powinien kłaniać się z szacunkiem. I może występuje tu trochę za dużo podobieństw do Buntu ludzkości, by Rozłam ludzkości robił równie kolosalne wrażenie, ale dziś i tak jest to gra jedyna w swoim rodzaju.
Arkadiusz Stadnik
GRYOnline.pl Team
2017.04.12
W Rozłam Ludzkości gra się tak samo dobrze, jak w Bunt Ludzkości. Problem z Mankind Divided jest taki, że - poza oprawą wizualną, gdzie jest to zupełnie naturalne z racji mijającego czasu – gra w niczym nie jest lepsza od Human Revolution. Poszczególne jej elementy albo są słabsze, albo na takim samym poziomie jak w poprzedniej grze z serii. I choć oczekiwaliśmy więcej, to Rozłam Ludzkości wciąż gwarantuje kilkadziesiąt godzin przedniej zabawy, a po skończonej rozgrywce zostawia nas z ochotą na więcej.
kęsik
Ekspert
2017.02.13
Wiedziałem przed zagraniem, że gra jest ucięta i kończy się wtedy gdy tak naprawdę powinien dopiero zaczynać się akt 2. No cóż... Finał okazał się gorszy niż się spodziewałem. Gameplayowo jest naprawdę bardzo dobrze, stary dobry Deus. Fabuła, dialogi i postaci trzymają poziom. Praga nasz jedyny hub w grze również prezentuje się okazale. Szkoda, że przez politykę wydawniczą grę tak mocno oberwała bo mogłaby być jeszcze lepsza. A tak otrzymaliśmy grę bardzo dobrą ale bardzo krótką z niedokończoną historią.
T20
Ekspert
2016.12.20
Gra jest...dobra i tylko dobra. Gameplay jest świetny, że aż nie chce się odchodzić od komputera.Sporo ścieżek przejścia danej lokacji, przyjemne hakowanie, sporo przydatnych umiejętności no i soundtrack również na dobrym poziomie. Graficznie nie powala na kolana, ale też źle nie jest.Niestety największą wadą jest fabuła. Strasznie nudna i przewidywalna w porównaniu z HR.Zdecydowanie lepiej robiło mi się zadania poboczne, które były o wiele ciekawsze od tych głównych, bo przykładowo taka świetna zagadka detektywistyczna Żniwiarza o wiele bardziej mnie wciągnęła niż cała ta akcja z Iluminatami.Wielka szkoda również zakończenia, które mogło być o wiele lepsze, a tak daje dziwne uczucie niedokończonej sprawy i ucięcia najlepszej akcji w połowie rozgrywki. Dodatkowo irytującym problemem są spadki FPSów kiedy następuje przejście z lokacji do lokacji. Na początku gra śmiga bardzo pięknie, a kiedy jadę metrem do kolejnego miejsca, gra jakby nie wyrzuca z pamięci poprzedniego przez co następuje spadek wydajności. Kolejne ładowania również spowalniają rozgrywkę. Dopiero 4/5 przejażdżka metrem jakby resetowała nagromadzone dane i gra znów chodzi płynnie. Strasznie to dziwne.Również sporym minusem jest AI wrogów. Nic nie widzą, nie słyszą i ogólnie mają wszystko gdzieś. Grając w trybie skradania aż żal się robi kiedy nie reagują podczas praktycznego stykania się z Adamem. Poziom trudności miałam wysoki więc chyba to ogólnie zepsuta sprawa. Tak czy siak gra warta polecenia. Może nie jest na poziomie HR, ale za dużo nie odstaje. Brać śmiało, bo warto :)
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.12.08
Adam Jensen powraca i cierpi na syndrom środkowego odcinka trylogii. Bo urwana historia wymusza powstanie kontynuacji. Kiedyś. A na razie dostajemy aż i tylko bardzo dobrą, futurystyczną grę RPG.
BFHDVBfd
Ekspert
2016.09.01
Przyjemnie sie grało, szkoda tylko, że tak krótko. Dla mnie na pewno nie jest to gra action RPG, bardziej zwykła gra akcji. Bez misji pobocznych gra starczy na około 7-8 godzin, pomijając ekrany ładowania, które zajmują chyba z 1/4 całej gry... Ogólnie rzecz ujmując, misje poboczne są lepsze niż główne, szczególnie zapadła mi w pamięć misja gdzie szukaliśmy mordercy niedaleko domu Jensena. Co do Jensena, to bardzo dobry bohater (btw jego styl ubioru przypomina mi neo z matrixa), ciesze się, że developerzy zdecydowali się kontynuować jego wątek. Szkoda tylko, że zabrakło postaci z HR, takich jak Megan Reed, czy Frank Prichard. Gra była zapowiadana jako konfrontacja Jensena z Illuminatami, wyszło tak, że Illuminaci pojawiają sie 5 minut w przeciągu całej gry. Czuję się lekko oszukany. Jeśli to miał być pomost do kolejnej części to jestem zawiedziony. Czekać 2 albo i więcej lat na kolejną grę? Dziękuję postoje, hype opadł.
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2023.09.24
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2018.02.10
Radosław Syguła
GRYOnline.pl Team
2017.02.01
Butryk89
Ekspert
2016.12.15
Jordan Dębowski
GRYOnline.pl Team
2016.11.07
Harry M
Ekspert
2016.10.30
MadtPL
Ekspert
2016.10.21
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2016.10.07
Bigos-86
Ekspert
2016.09.29
Bigos-86
Ekspert
2016.09.29
Krystian Smoszna
GRYOnline.pl Team
2016.09.14
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.09.06
Ocena STEAM
W większości pozytywne (29 817)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
86% rekomendacji (136)
God is a Geek
Mick Fraser
DualShockers
Lou Contaldi
Easy Allies
Daniel Bloodworth
Game Rant
Denny Connolly
Forbes
Paul Tassi
czorny50 Konsul
Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 87:27
Pierwsza rzecz na którą zwróciłem uwagę to dość długie pierwsze ładowanie się gry. U mnie ponad minutę. Na szczęście następne loading’i mieściły w 20 sekundach. Prawdopodobnie jest to cena grafiki, a ona robi wrażenie. Przerywniki filmowe, a w nich gestykulacja i mimika postaci na kinowym poziomie.
Niezaprzeczalnie gra jest skromniejsza niż Bunt Ludzkości jednak świat przedstawiony jest dużo bardziej bogaty w detale i bardziej klimatyczny. Także znacznie lepsze są poziomy ( mapy )
Jest parę nowych gadżetów lecz sam Tajfun stał się jakiś taki mało efektywny. Także hakowanie jest mniej czytelne i sprawiające znaczenie mniej frajdy.
Fabuła intrygująca z ciekawymi postaciami często o filozoficznym charakterze. Jest ona częścią jakiejś większej intrygi, ale zakończenie nie jest tak po prostu ucięciem historii lecz zamknięciem pewnego rozdziału. Ponowne przejście na najwyższym poziomie bez zbieractwa zajęło mi lekko ponad 17 godzin.
Głównym moim zarzutem jest pakiet Breach. Co to w ogóle jest ? Duża liczba labiryntów na czas z nieczytelnymi mapami i ogólnym oczopląsem. Deus Ex chciał mieć chyba swój poziom wyzwań punktowych tak jak np. Bioshock i Dying Light. Ostatecznie wyszło to najsłabiej. Dodatkowo zachęca by wydać prawdziwe pieniądze. Na szczęście ten tryb nie jest wymagany do zwykłej gry, lecz gdyby było inaczej ocena sporo by spadła. Trochę się z nim pomęczyłem by poznać histerie z Darknetu wykorzystując glich na olbrzymią paczkę energii. Z całego serca nie polecam się w niego bawić.
Dobra gra i moim skromnym zdaniem najlepszy Deus ex. Z chęcią poznałbym dalsze losy Adama Jensen’a, jednak od ośmiu lat nic w ty temacie nie słychać. Wiec raczej nie mam większej nadziej.
nomorehearoes Junior
Szkoda, że nie powstanie kontynuacja. Zakończenie byłoby wtedy trochę lepsze
rafalgames Centurion
Zagrałem w Deus Ex MD, nie jestem ani fanem gry ani osoba która lubi taka rozgrywkę i styl gry. Grafika ładna, muzyka ujdzie, ulepszenia postaci na plus, możliwość przejścia bo cichu i jak Rambo co długo nietrwa. Nie będę gry hejtowac bo nie oto tu chodzi, nigdy nie bylem fanem cyberpunkowych klimatów i nie będę. Znam osoby którzy grają i lubię tego typu gry, ale nie ja. Warto zagrac dla fanów serii oraz osób które takie gatunki gier lubią.