Aktor znany z roli Adama Jensena nie kryje wściekłości z powodu zwolnień w Eidos Montreal. Uważa również, że skasowana odsłona serii Deus Ex nie była kontynuacją przygód jego bohatera.
Wczoraj grupa Embracer złamała serca wszystkim fanom serii Deus Ex, kasując nową odsłonę cyklu, która miała znajdować się w preprodukcji od dwóch lat. Teraz głos w sprawie zabrał Elias Toufexis, czyli aktor znany z roli Adama Jensena w najnowszych grach z serii.
Warto dodać, że Embracer postanowił wykorzystać to, że o marce Deus Ex znowu mówi się tak dużo i zorganizował na Steamie przecenę, która pozwala kupić wszystkie pecetowe odsłony cyklu za 40,02 zł.
Grupa Embracer przejęła studio Eidos Montreal, wraz z jego markami, na początku 2022 roku. Szybko pojawiły się doniesienia, że pod szyldem nowego właściciela zespół rozpoczął pracę nad kolejną odsłoną serii Deus Ex.
Niestety w ubiegłym roku grupa Embracer popadła w poważne tarapaty finansowe i zaczęła rozpaczliwie szukać oszczędności. W rezultacie przeprowadzono masowe zwolnienia, a część studiów (Free Radical Design i Volition) zostało zamkniętych.
Ostatnie posunięcia Embracer są zwłaszcza smutne dla fanów gatunku immersive sim. Deus Ex to jedna z najsłynniejszych marek z tej kategorii, a co gorsza – w grudniu doszło do masowych zwolnień w należących do tego koncernu studiach Splipgate Ironworks i 3D Realms, czego skutkiem było porzucenie innej tego typu produkcji w postaci Core Decay.
Na szczęście w przypadku drugiej z tych gier główny projektant, Ivar Hill, posiada wszystkie prawa do tej marki i pomimo utraty wsparcia finansowego kontynuuje prace nad tym tytułem oraz prowadzi rozmowy z innymi zainteresowanymi wydawcami. Niestety w przypadku Deus Ex nie mamy co liczyć na taki obrót sprawy.
Deus Ex: Mankind Divided
Data wydania: 23 sierpnia 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
25

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.