Data wydania: 23 kwietnia 2024
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes to jRPG zaprojektowany jako duchowy spadkobierca serii Suikoden i stworzony przez weteranów tego cyklu. Gra oferuje turowy system walki, setkę postaci do zwerbowania oraz mechanikę rozbudowy miasteczka pełniącego rolę twierdzy dla armii gracza.
GRYOnline
Gracze
Steam
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes to klasycznie zrealizowana gra jRPG. Odpowiada za nią japońskie studio Rabbit & Bear. Produkcję opracowano jako duchowego spadkobiercę cyklu Suikoden. Na czele projektu stał ojciec tej serii Yoshitaka Murayama, a w pracach brali również udział również inni weterani marki, w tym Junko Kawano, Osamu Komuta oraz Junichi Murakami. Był to pierwszy od ponad dwóch dekad lat projekt, nad którym wspólnie pracowali Murayama oraz Kawano.
Akcja gry toczy się na kontynencie Allraan, którego historia została ukształtowana przez ciągłe wojny między ludźmi, elfami, zwierzoludźmi i ludem pustyni. W momencie rozpoczęcia fabuły dominującą pozycję odgrywa Imperium Galdean, które zyskało przewagę nad rywalami dzięki odkryciu technologii zwiększającej moc działania runicznych soczewek stanowiących podstawę magii w tej krainie.
Galdean regularnie organizuje wyprawy, których celem jest odnalezienie potężnego artefaktu, mającego na stałe ugruntować pozycję tego mocarstwa. Podczas jednej z nich dochodzi do spotkania młodego oficera armii imperialnej i wojownika z niewielkiej wioski. Szybko staną się przyjaciółmi, ale historia wrzuci ich w sam środek wojennej opowieści, która zmieni losy całego kontynentu.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes to japońskie RPG odwołujące się do klasycznych przedstawicieli tego gatunku. Zabawa polega na eksplorowaniu świata, wypełnianiu zadań, rozwijaniu postaci oraz toczeniu bitew. Walki rozgrywane są w systemie turowym, w którym kierujemy sześcioosobową drużyną.
Gra nie ogranicza się do zaprezentowania losów wspomnianej dwójki bohaterów. W sumie poznajemy historie setki postaci biorących udział w konflikcie. Każda z nich posiada unikalną osobowość i własne przygody. Nie wszystkie są żołnierzami - nie brakuje również osób specjalizujących się w innych dziedzinach, które pomogą nam w wygraniu wojny.
Kluczową rolę w rozgrywce odgrywa rozbudowa i zarządzanie miasteczkiem. Zamieszkują tam zwerbowane postacie, stając się np. lokalnym kowalem czy kucharzem. Wraz z rozwojem naszego fortu otwierają się przed nami nowe opcje handlowe oraz dodatkowe możliwości ulepszania postaci i sprzętu. Do tego bohaterowie mogą dołączać do gildii, które zapewniają dostęp do unikalnych atrybutów.
Zabawę uatrakcyjniają minigierki, koncentrujące się m.in. na gotowaniu lub łowieniu ryb.
Gra posiada wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza. Twórcy nie przewidzieli żadnej opcji multiplayer. Po przejściu kampanii odblokowuje się za to opcja Nowa Gra+, pozwalająca na ponowne ukończenie historii przy zachowaniu rozwoju postaci, ale z wyższym poziomem trudności.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes oferuje atrakcyjną oprawę graficzną, z trójwymiarowymi lokacjami i dwuwymiarowymi postaciami. Wygląda ona nowocześnie, ale zachowuje klimat 32-bitowych jRPG-ów.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
Xbox OneAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Nintendo SwitchAngielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/SAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi
Producent: Rabbit & Bear Studios
Wydawca: 505 Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes to gra, która wymaga zamiłowania do nostalgii, by można było w stu procentach radować się spędzanymi z nią godzinami. Fani jRPG będą zadowoleni, ale reszta nie ma żadnej gwarancji, że znajdzie tu coś dla siebie.
W sieci pojawiły się pierwsze recenzje Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Gra zbiera ogólnie dobre oceny, ale nie wszystkim podoba się jej oldskulowy charakter, odwołujący się do RPG-ów z PlayStation 1.
gry
Adrian Werner
23 kwietnia 2024 17:19
Poznaliśmy listę gier, które trafią wkrótce do abonamentu PC/Xbox Game Pass. Są wśród nich debiutująca polska strategia Manor Lords oraz określana wizualnym dziełem sztuki przygodówka Harold Halibut.
gry
Marcin Bukowski
16 kwietnia 2024 17:39
Poznaliśmy wreszcie konkretną datę premiery Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, czyli jRPG-a od twórców serii Suikoden.
gry
Adrian Werner
16 września 2023 06:42
Dłużej poczekamy na Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, czyli japońskie RPG będące duchowym spadkobiercą serii Suikoden.
gry
Adrian Werner
30 lipca 2023 06:51
Twórcy serii Suikoden opublikowali kolejny raport z produkcji duchowego spadkobiercy cyklu. Przy okazji pokazano screeny ze spin-offu Eiyuden Chronicle: Rising.
gry
Jakub Błażewicz
2 marca 2022 22:02
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes zadebiutuje na pecetach i konsolach w 2023 roku. Będące spin-offem produkcji Eiyuden Chronicle: Rising pojawi się rok wczesniej - w 2022.
gry
Paweł Musiolik
15 czerwca 2021 14:14
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes zaliczy opóźnienie ze względu na nieplanowane poprawki. Wszystko dzięki wielkiemu sukcesowi gry na Kickstarterze.
gry
Przemysław Dygas
27 maja 2021 19:14
W sieci pojawiło się tegoroczne podsumowanie zbiórek związanych z grami w serwisie Kickstarter. Największym sukcesem wśród produkcji na PC i konsole było Eiyuden Chronicle, czyli duchowy spadkobierca cyklu Suikoden.
gry
Adrian Werner
23 grudnia 2020 13:08
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes otrzymało spory kredyt zaufania od użytkowników Kickstartera. Tytuł przekroczył granicę 4,5 miliona dolarów otrzymanych w zbiórce pieniędzy. Te umożliwią twórcom swobodne rozbudowywanie gry.
gry
Karol Laska
30 sierpnia 2020 13:29
Kickstarter Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, czyli gry jRPG od autorów serii Suikoden, zgromadził już ponad 3 mln dolarów.
gry
Adrian Werner
18 sierpnia 2020 13:03
Popularne pliki do pobrania do gry Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.
trainer Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - Trainer v.1.0 Plus 20 (25042024) - 1 maja 2024
mod Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - Experimental No Pissfilter No Vignette No DOF and Toggle Bloom v.0.1 - 5 maja 2024
mod Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - HundredHeroesFix v.0.9.9 - 4 listopada 2024
Wymagania sprzętowe gry Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i5-4670K 3.4 GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon R7 260X lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-6600K 3.5 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1650 / 8 GB Radeon RX 570 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 2854 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Kamil Szamota
Recenzent GRYOnline.pl
2024.04.30
Duchowy spadkobierca serii Suikoden robi wszystko, by ożywić wspomnienia sprzed kilku dekad. Jest przy tym tak konsekwentny, że kontakt z nim wymaga zaakceptowania wielu archaizmów i rozwiązań rozwiniętych później przez licznych konkurentów.
LokalnyRzezimieszek Generał
Fajne kasztany tam pracują nad lokalizacją tej gry.
Facetów podmieniają na kobiety i zmieniają całe zdania i ich sens.
Ergo Generał
Zawiodłem się. Grałem tylko godzinę, ale wydaje mi się, że wiecej nie trzeba aby ocenić tę grę choćby pod względem mechaniki walki.
Pierwsze co się rzuca w oczy to tragicznie zaprojektowane poruszanie się po lokacjach. Idziemy przez las, jest wielkie drzewo po którym musimy wejść, ale na mapie widać, że za tym drzewem jest jeszcze ścieżka. No więc idę tam, i co? A no chodzę sobie za drzewem, a na całym ekranie mam wielki korzeń drzewa. Tak, nie ma zanikania otoczenia, a kamera jest statyczna podczas eksploracji lokacji.
Wisienką na torcie jest walka. Nie wiem kto to wymyślił, ale jak na dzisiejsze standardy to jest nuda totalna. Tutaj zwracam honor Jason'owi Schreier'owi.
Walka wyglada tak, że mamy w drużynie sześć postaci, na górze ekranu wyświetla się kolejka w której postacie/wrogowie będą wykonywać akcję, i teraz najlepsze.... Wydajemy rozkazy całej drużynie, po czym wciskamy "fight" i wszystko dzieje się samo. No jak dla mnie to jest nuda totalna, zero zaskoczenia podczas walk, zero swobody i praktycznie zerowy wpływ gracza na przebieg walk. Nie ma tutaj miejsca na żadną improwizację gdy coś pójdzie nie po naszej myśli, po prostu wydajesz rozkazy i czekasz na wynik. Zbyt mała interakcja gracza z przeciwnikiem, że tak się wyrażę. Nie ma tutaj rozkminy typu, przeciwnik zrobił to więc ja teraz musze zrobić to i to, ale na wszelki wypadek jeszcze ustawię to, zero głębi taktycznej.
To tak jakby grać w szachy i na początku partii ustalić wszystkie ruchy, a samemu pójść na piwo, i niech się dzieję wola boża. W grze która głównie polega na walce jest to karygodne.
Ergo Generał
Zawiodłem się. Grałem tylko godzinę, ale wydaje mi się, że wiecej nie trzeba aby ocenić tę grę choćby pod względem mechaniki walki.
Pierwsze co się rzuca w oczy to tragicznie zaprojektowane poruszanie się po lokacjach. Idziemy przez las, jest wielkie drzewo po którym musimy wejść, ale na mapie widać, że za tym drzewem jest jeszcze ścieżka. No więc idę tam, i co? A no chodzę sobie za drzewem, a na całym ekranie mam wielki korzeń drzewa. Tak, nie ma zanikania otoczenia, a kamera jest statyczna podczas eksploracji lokacji.
Wisienką na torcie jest walka. Nie wiem kto to wymyślił, ale jak na dzisiejsze standardy to jest nuda totalna. Tutaj zwracam honor Jason'owi Schreier'owi.
Walka wyglada tak, że mamy w drużynie sześć postaci, na górze ekranu wyświetla się kolejka w której postacie/wrogowie będą wykonywać akcję, i teraz najlepsze.... Wydajemy rozkazy całej drużynie, po czym wciskamy "fight" i wszystko dzieje się samo. No jak dla mnie to jest nuda totalna, zero zaskoczenia podczas walk, zero swobody i praktycznie zerowy wpływ gracza na przebieg walk. Nie ma tutaj miejsca na żadną improwizację gdy coś pójdzie nie po naszej myśli, po prostu wydajesz rozkazy i czekasz na wynik. Zbyt mała interakcja gracza z przeciwnikiem, że tak się wyrażę. Nie ma tutaj rozkminy typu, przeciwnik zrobił to więc ja teraz musze zrobić to i to, ale na wszelki wypadek jeszcze ustawię to, zero głębi taktycznej.
To tak jakby grać w szachy i na początku partii ustalić wszystkie ruchy, a samemu pójść na piwo, i niech się dzieję wola boża. W grze która głównie polega na walce jest to karygodne.
SUIKODEN Junior
Jestem hardcorowym fanem Suikoden-ów więc gre oceniłem oczko wyżej ze względu na nostalgię i nawiązania. Tytuł z całą pewnością warty polecenia i najbardziej polecam wersję na STEAM gdzie szybko wleciały potrzebne łatki.
To co nie udało to oddanie koszmaru wojny i trudnych decyzji jak w Suikoden 2. Głównym bohaterem jest chłopak z górskiej wioski i fabuła czasem zbyt mocno to uwypukla. Poziom trudności jest też zbyt niski a magia/runes słabo zagospodarowane. Muzyka choć przyzwoita to nie dobija do poziomów genialnego Ost z Suikoden 2. Pomijając te kwestie to bardzo udany produkt i kilks zmian związanych z tłumaczeniem (zupelnie niepotrzebne) nie wplywa w żaden sposob na radość z gry. Gorąco polecam, wesprzyjcie ten produkt. Konami przygląda się sprzedaży a money talks. Wciaz naiwnie wierze ze powstanie kiedys Suikoden 6