Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lutego 2013, 11:02

autor: Adrian Werner

Sukces Far Cry 3 - do sklepów trafiło 4,5 mln egzemplarzy, kolejna część w drodze

Far Cry 3 okazał się wielkim przebojem. Firma Ubisoft właśnie ogłosiła, że na półki sklepów trafiło 4,5 mln egzemplarzy gry. Zapowiedziano też, że na kolejną część nie będziemy musieli czekać tak długo jak na trzecią.

Far Cry 3 okazał się dosyć niespodziewanie jedną z najlepszych produkcji zeszłego roku. Dlatego z radością powitaliśmy najnowsze doniesienia z firmy Ubisoft, która ogłosiła, że na półki sklepów trafiło 4,5 mln egzemplarzy gry. Co ciekawe, milion z nich przypadło na wersję pecetową. Wydawca nie kryje zadowolenia z takich wyników. Jak przyznał szef firmy Yves Guillemot, prognozy były znacznie niższe. Far Cry 3 zarobiło już dwukrotnie więcej niż Far Cry 2, pomimo tego, że jest na rynku znacznie krócej.

Sukces gry wyniósł serię do pozycji kluczowej marki w repertuarze Ubisoftu. Dlatego Guillemot obiecał, że na kolejną odsłonę nie będziemy musieli czekać tak długo jak na trzecią. Przypomnijmy, że premiery Far Cry 2 i Far Cry 3 dzieliły cztery lata.

  1. Far Cry 3 – strona oficjalna
  2. Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach
  3. Far Cry 3 - poradnik do gry

Na półki sklepów trafiło 4,5 mln egzemplarzy Far Cry 3 - ilustracja #2 Wysoka sprzedaż Far Cry 3 wyraźnie przyczyniła się do bardzo dobrych wyników całej firmy. W ostatnim kwartale zeszłego roku przychody Ubisoftu wyniosły 802 mln euro (1,07 mld dolarów). Szefowie firmy pokreślili rosnącą rolę dystrybucji elektronicznej. Przychody z tego segmentu wzrosły o 143%, osiągając poziom 55,2 mln euro (74,1 mln dolarów). Co ciekawe, duże pieniądze zarabiają dla Ubisoftu głównie produkcje przeznaczone dla tradycyjnych graczy. Natomiast sekcja casualowa wydawcy radzi sobie w cyfrowej dystrybucji coraz gorzej.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej