FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S

Firma Microsoft ujawniła pierwsze tytuły ze wsparciem funkcji FPS Boost. Dzięki niej Far Cry 4, Watch Dogs 2 i garść innych tytułów działa o wiele płynniej na konsoli Xbox Series X niż na XONE.

Jakub Błażewicz

FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S.
FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S.

Jeszcze przed premierą nowego Xboksa Microsoft wiele mówił na temat wsparcia wstecznej kompatybilności. Miało się to objawiać m.in. znacznym przyśpieszeniem działania starych produkcji na konsoli dziewiątej generacji. Dziś Microsoft wprowadza tzw. FPS Boost dla pięciu gier: Far Cry 4, Watch Dogs 2, Sniper Elite 4, UFC 4 oraz New Super Lucky’s Tale. Funkcję tę przetestowała już redakcja Digital Foundry, która podzieliła się wynikami swoich testów.

Kiedy w październiku wspominano o FPS Boost, Microsoft zapewniał, że pozwoli to na podwojenie płynności wyświetlania animacji. Pierwszy zestaw gier wspierających tę funkcję zdaje się potwierdzać obietnice firmy. Far Cry 4, Sniper Elite 4 i Watch Dogs 2 na Xboksie One działały jedynie w 30 klatkach na sekundę, a i tyle nie zawsze dawało się osiągnąć w produkcji Ubisoftu oraz Rebellionu. Tymczasem FPS Boost sprawia, że wszystkie te gry utrzymują stabilne 60 FPS na XSX (na Xboksie Series S zdarzają się drobne spadki). New Super Lucky's Tale dobiło nawet do 120 klatek na sekundę, co nie powinno dziwić – podobny wynik udało się osiągnąć w Ori & The Will of the Wisps.

FPS Boost przyśpieszy działanie starych gier na Xbox Series X/S - ilustracja #1
Watch Dogs 2 to jedna z pierwszych pięciu produkcji ze wsparciem FPS Boost.

Niestety, nazwa FPS Boost jest tu o tyle adekwatna, że funkcja nie zmienia nic więcej, tak więc tytuły nieobsługujące rozdzielczości 1080p nie otrzymują wsparcia Full HD. Niemniej cieszy możliwość zwiększenia płynności animacji, zwłaszcza w przypadku gatunków, które szczególnie zyskują na większej liczbie FPS (np. bijatyk). To, rzecz jasna, nie koniec: Microsoft wkrótce zapowie i udostępni wsparcie FPS Boost dla kolejnych produkcji. Możliwość włączenia i wyłączenia funkcji pojawi się na wiosnę.

Far Cry 4

Far Cry 4

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 18 listopada 2014

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.9

Gracze

8.4

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

60

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-02-18
01:50

Mona_Lisa Pretorianin

Mona_Lisa

Ooo, ale to się miło ogląda. Emulacja w moim przypadku nie wchodzi niestety w grę, ale i tak dzięki za kąpiel oczu w 60 fps. :-)

Komentarz: Mona_Lisa
2021-02-18
01:21

krykry Generał

Z opisu wynika że silnik gry jest niemodyfikowany, i dalej daje tyle samo FPS. A boost cudownie objawa się jako swoisty postprocessing xboxa... zobaczymy czy nabazgralali głupoty, czy rzeczywiście mamy podwojenie z interpolacją.

Komentarz: krykry
2021-02-17
23:22

zanonimizowany538322 Konsul

Jak grasz na PC to warto spróbować:
https://www.youtube.com/watch?v=a-Wj1Jg1Isw

Działa doskonale.

Komentarz: zanonimizowany538322
2021-02-17
22:21

Wilk1999 Generał

Wilk1999

Oby tylko za sprawą tej funkcji, nie skończyło się to tak samo jak w przypadku PC-tów, gdy zbyt wielka ilość FPS-ów potrafiła prowadzić do psucia się gier i występowania nowych, nieznanych dotąd glichy. Mimo wszystko ta opcja, przy właściwym użytkowaniu, powinna być niezwykle pomocna.

Komentarz: Wilk1999
2021-02-17
22:18

zanonimizowany1339461 Senator

Czyli to takie ingerowanie w kod tylko, że nie? Bardzo mi się podobała technologia Motion Smoothing, ciekawe czy ma jakąś przyszłość. Ale i tak spoko, że takie watch dogs 2 działają w 60 fps i to zjadliwie. Pamiętam, że na 4 rdzeniach jest sporo stutteringu na pc.

Komentarz: zanonimizowany1339461

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl