Myśli nieprzemyślane - Google dyskutuje o gustach
Dziś krótko, ale za to treściwie – sprzedam Wam pomysł na zabawę, o której istnieniu zapewne spora część Was jeszcze nie wie.
Redakcja GRYOnline.pl
Dziś krótko, ale za to treściwie – sprzedam Wam pomysł na zabawę, o której istnieniu zapewne spora część Was jeszcze nie wie. Zabawa nazywa się Trends, a stoi za nią ustawicznie przejmujący władzę nad wirtualnym światem Google. Bowiem jeśli Google o czymś nie wie (nie ma w swojej bazie), to coś nie istnieje (w Internecie). Po prostu.
W tamtym tygodniu w kilku akapitach podsumowałem erpegowy rok 2006 i wprost napisałem, że moim faworytem jest Gothic 3 – zauważając przy tym, że po drugiej stronie świata na moją ulubioną grę lecą kamienie i plwociny. Nie wydaje się jednak żadną tajemnicą, że Gothic szczególną popularnością cieszy się w Polsce i w Niemczech. Samo zastanawianie się wszak ma wartość o tyle, o ile gimnastykuje mózg. Konkretnych danych dostarcza zaś Google Trends – kolejne genialne narzędzie internetowego giganta.
Zajrzałem zatem na trends.google.com i zadałem konkretne pytanie o to, gdzie hasło „gothic” wyszukiwane jest najczęściej.

Jakieś pytania? :-) To samo zrobiłem następnie z hasłem „oblivion” (załóżmy, że w kontekście innym niż gra nie występuje za często).

Tu sytuacja prezentuje się zgoła odmiennie. Na sam koniec pozostawiłem hasło „neverwinter”.

I na koniec zgrabne porównanie wszystkich trzech haseł, tym razem zawężone do roku 2006.

Poza tym, że w pierwszej dziesiątce zawsze pojawia się Polska, rzuca się w oczy coś jeszcze: jeśli pominiemy Nową Zelandię, zauważymy, że grami fabularnymi – w skali globalnej – rajcują się przede wszystkim Europejczycy. W sumie zawsze podejrzewaliśmy, że nasi bracia zza Wielkiej Wody preferują produkcje mniej skomplikowane i bardziej konsolowe. Co by to mogło być, hm... Gears of War?

Lucky guess, heh? :-)
Borys „Shuck” Zajączkowski
Powiązania do myśli
- MNP.50 – Wirtualne traumy
- MNP.51 – Agencja morderców
- MNP.52 – W szponach statystyki
- MNP.53 – Czas na Piknik!
- MNP.54 – Ideał piękna
- MNP.55 – O mieczach i dyskach
- MNP.56 – Najgorsze MNP ever
- MNP.57 – Zły dotyk
- MNP.58 – Ostatnia gra single
- MNP.59 – Xbox 360 Vista Edition
- MNP.60 – Krzywa nauki Gothic 3
- MNP.61 – Świat bez myszy
- MNP.62 – Zabijam, bo lubię
- MNP.63 - Wiidzieliśmy
- MNP.64 – Dzień dobry, czy zastałem Jolkę?
- MNP.65 – Troika
Komentarze czytelników
Astaldo Centurion

Tutaj zostawiliśmy świat daleko w tyle. :P
http://www.google.com/trends?q=kaczka&ctab=1&geo=all&date=all
Bazoski Chorąży
http://www.google.com/trends?q=duck&ctab=1&geo=all&date=all
Chyba jednak nie. Spodziewałeś się, że polskie słowo będzie popularne na świecie ?
http://www.google.com/trends?q=Kaczy%C5%84ski&ctab=1&geo=all&date=all - to dopiero sukces nie ?
http://www.google.com/trends?q=Gda%C5%84sk&ctab=1&geo=all&date=all
http://www.google.com/trends?q=Gdansk&ctab=1&geo=all&date=all
zanonimizowany360310 Junior
jak gothic zostanie rpg'em roku to sie chyba zastrzele moim zdaniem powinien wygrac oblivion perfekcyjnie dopracowana gra wietna grafa fabula ogolnie jak dla mnie caloksztalt gry przemawia za tym zeby to ona wygrala a co do wyszukiwania gothica to jasne to juz 3 czesc gry ktora jest bardzo popularna w polsce wiec nie ma co sie dziwic a oblivion'a wyskakuje mniej bo mniej osob w niego gra proste ale czy najbardziej popularna gra musi byc najlepsza?
zanonimizowany48201 Chorąży
Fajna zabawka ten Google Trends. Co do artykułu i wyciąganych wniosków to można zgodzić się jedynie tych dotyczących Obliviona i Neverwinter, jako że ich nazwy są rzeczywiście specyficzne. Jednak Truskolodz ma rację - "Gothic" to nazwa całej gamy muzyki bardzo popularnej właśnie w Europie (gothic rock, gothic metal, goth i cholera wie co jeszcze) - przypuszczam, że znacznie częściej wyszukiwana w necie niż gra.
zanonimizowany3733 Konsul
Mogłoby tak być, ale chyba nie jest, bo wykresy "gothic" i "gothic 3" prawie się pokrywają.