Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 26 września 2018, 13:12

autor: Adrian Werner

Dystrybucja cyfrowa w sierpniu - League of Legends najsłabsze od 2014 r.

Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za sierpień tego roku. Największe zmiany zaszły na rynku pecetowym. League of Legends radzi sobie najgorzej od kilku lat. Wielkimi sukcesami okazały się za to premiery World of Warcraft: Battle for Azeroth i Monster Hunter: World.

Battle of Azeroth odnowiło zainteresowanie grą World of Warcraft. - Dystrybucja cyfrowa w sierpniu - League of Legends najsłabsze od 2014 r. - wiadomość - 2018-09-26
Battle of Azeroth odnowiło zainteresowanie grą World of Warcraft.

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport z sierpniowymi wynikami dystrybucji cyfrowej na rynku gier. W minionym miesiącu ten segment na całym świecie wygenerował 8,47 miliarda dolarów przychodu, co stanowi 7-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku.

Nie podano podziału na poszczególne platformy. Analitycy poinformowali jedynie, że większe przychody są zasługą zarówno sprzedaży cyfrowej płatnych gier (zwłaszcza World of Warcraft: Battle for Azeroth), jak i coraz lepszych wyników kategorii free-to-play, w przypadku której wzrost napędza przede wszystkim Fortnite.

Tradycyjnie najciekawszym elementem raportu SuperData były zestawienia najpopularniejszych gier sierpnia. Analizując je, należy pamiętać, że wszystkie poniższe listy są ustawione według przychodów, a nie liczby kupionych egzemplarzy lub pobranych aplikacji.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

Dungeon Fighter Online

2.

World of Warcraft

3.

League of Legends

4.

Monster Hunter: World

5.

Crossfire

6.

Fantasy Westward Journey Online II

7.

Fortnite: Battle Royale

8.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

9.

Hearthstone: Heroes of Warcraft

10.

World of Tanks

Warto zauważyć osłabienie pozycji League of Legends. Przychody spadły o 27% w porównaniu z ubiegłym rokiem i na razie wskazuje na to, że 2018 r. będzie najgorszym dla tej gry od 2014 r.

Wielkim sukcesem okazał się za to dodatek World of Warcraft: Battle for Azeroth. W sumie, wliczając sprzedaż tego rozszerzenia i inne przychody, WoW zarobił w sierpniu 161 mln dolarów. Kwota ta jest tym bardziej imponująca, że nie wliczają się do niej pre-ordery z poprzednich miesięcy. Co więcej, ostatnim razem, gdy gra miała tak wielu abonemtnów był 2014 rok.

Duże powody do zadowolenia ma również firma Capcom. Pecetowe wydanie Monster Hunter: World stało się prawdziwym przebojem, sprzedając się w ponad 2 mln egzemplarzy, co znacząco przebiło wszystkie prognozy. Licząc tylko przychody ze sprzedaży samej gry był to największy przebój miesiąca na PC.

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

Fortnite: Battle Royale

2.

FIFA 18

3.

Grand Theft Auto V

4.

Madden NFL 19

5.

Call of Duty: WWII

6.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

7.

Divinity: Original Sin 2

8.

Overwatch

9.

Call of Duty: Black Ops III

10.

NBA 2K18

W przypadku konsol warto zwrócić uwagę na doskonałe wyniki Madden NFL 19, które zaliczyło najlepszy debiut w historii marki. Gra najwięcej nabywców znalazła na konsolach, ale produkcji w odniesieniu sukcesu bez wątpienia pomógł fakt, że tegoroczna odsłona była pierwszą od jedenastu lat, która trafiła na PC.

Innym ciekawym wydarzeniem jest powrót do pierwszej dziesiątki Call of Duty: Black Ops III, co zapewne wynika z nadchodzącej premiery kolejnej części tego cyklu.

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Honour of Kings/Arena of Valor

2.

QQ Speed

3.

Pokemon GO

4.

Knives Out

5.

Fantasy Westward Journey

6.

Clash Royale

7.

Fate/Grand Order

8.

Monster Strike

9.

Clash of Clans

10.

Candy Crush Saga

  1. SuperData – strona oficjalna
Dystrybucja cyfrowa w sierpniu - League of Legends najsłabsze od 2014 r. - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.