World of Warships: Wakatake

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wakatake

Informacje ogólne

Nazwa - Wakatake w World of Warships | Japonia - World of Warships - poradnik do gry

Nazwa

Wakatake

Typ

Niszczyciel

Poziom

III

Punkty wytrzymałości

8200

Bateria główna

3 x 120 mm; zasięg 9,4 km; obrażenia 2000; 5 strzałów na minutę.

Wyrzutnia torped

2 x 2 torpedy; zasięg 7 km; czas przeładowania 42 sekundy.

Artyleria przeciwlotnicza

2 x 6,5 mm; zasięg 0,9 km; średnie obrażenia na sekundę 2.

1 x 40 mm; zasięg 2 km; średnie obrażenia na sekundę 2.

Mobilność

Maksymalna prędkość 35,8 węzłów; promień skrętu 470 m; czas przestawiania steru 3,5 s.

Wakatake jest pierwszym z serii japońskich niszczycielu, u którego możemy zaobserwować wszystkie cechy charakterystyczne dla całej linii. Niska liczba punktów życia oraz brak opancerzenia sprawia, że powinniśmy unikać bezpośredniej walki i trafienia jakimkolwiek pociskiem. Możemy to robić dzięki dużej szybkości, wynoszącej prawie 36 węzłów oraz dobrej zwrotności. Dużym plusem Wakatake są także torpedy, w jakie okręt jest wyposażony. Możemy posyłać je aż na 7 km, co pozwala na trzymanie się na większą odległość. Niestety czas ładowania wynosi aż 42 sekundy. Największym minusem tego okrętu, jak i całej linii japońskich niszczycieli, są działa główne, których jest tylko 3, a poza tym zadają niewielkie obrażenia. Warto zwrócić uwagę także na zasięg wykrywalności, który wynosi jedynie 6,1 km, a więc teoretycznie możemy wypuścić torpedy w przeciwnika i cały czas pozostać dla niego niewidoczni. Okręt ten możemy traktować jako sprawdzian, czy spodoba nam się gra całą linią japońskich niszczycieli.

Rozwój, ulepszenia

W przypadku Wakatake dostępne masz tylko dwa ulepszenia. Żadne z nich nie daje dużych bonusów, nie ma więc znaczenia w jakiej kolejności będziesz je opracowywać.

Jeśli zamierzamy dłużej grać Watake możemy zamontować w nim dwa ułatwiające grę ulepszenia - Modyfikacja 1 wyrzutni torped oraz Modyfikacja 1 napędu.

Jak grać okrętem Wakatake?

Dopóki nie zostałeś wykryty staraj się nie korzystać z artylerii głównej. Póki tego nie zrobisz będziesz praktycznie niewidoczny dla okrętów wroga.

Pamiętaj, że twoją główną bronią są torpedy. Ich zasięg oraz obrażenia mogą sprawić, że jedną serią zniszczysz nawet potężny pancernik.

Gdy jesteś pod ostrzałem wroga płyń zygzakiem, unikniesz w ten sposób większości pocisków.

Jak grać przeciwko Wakatake?

W Wakatake strzelaj tylko z pocisków odłamkowo-burzących. Spowodujesz w ten sposób duże obrażenia oraz masz szanse na uszkodzenie jakiegoś kluczowego modułu.

Z bliskich odległości staraj się celować w tył statku. Możesz w ten sposób uszkodzić napęd Wakatake, a tym samym unieruchomić go. Niszczyciel pozbawiony napędu jest bezbronny i zatopienie go nie powinno zająć więcej czasu niż kilkadziesiąt sekund.

Sterując krążownikiem lub pancernikiem nie płyń na spotkanie temu niszczycielowi. Staraj się utrzymywać dystans co najmniej kilku kilometrów.

World of Warships

17 września 2015

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2017-05-10
16:34

oli_2004 Junior

Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki

Komentarz: oli_2004
2016-09-04
22:03

JanuszTankMaster Chorąży

JanuszTankMaster

Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)

Komentarz: JanuszTankMaster
2016-02-22
01:31

joyyyyy Junior

Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac

Komentarz: joyyyyy
2015-08-11
16:56

kwiść Generał

kwiść
😊

@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.

Komentarz: kwiść
2015-08-06
08:53

Dr_Wycior Pretorianin

napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani

Komentarz: Dr_Wycior
2015-08-06
06:35

Knudarr Legionista

Knudarr

@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)

Komentarz: Knudarr
2015-08-05
03:27

kwiść Generał

kwiść
👍

@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)

Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.

@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^

Komentarz: kwiść
2015-08-05
01:53

michael151 Legionista

Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)

Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)

Komentarz: michael151
2015-08-04
20:42

el.kocyk Legend

nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:

:)

Komentarz: el.kocyk
2015-08-04
20:15

michael151 Legionista

Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności

Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.

Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)

Komentarz: michael151

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl