World of Warships: Pierwsze okręty

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Pierwsze okręty

W początkowej fazie gry trudno jest się zdecydować jaką linię okrętów rozwijać. Nie mamy informacji jakie statki są najlepsze lub którymi gra się najprzyjemniej. Najlepszym wyjściem byłoby po prostu przetestowanie wszystkich typów okrętów każdej nacji, niestety nie każdy ma na to czas i środki finansowe. Poniżej przedstawiona zostanie krótka charakterystyka poszczególnych typów okrętów.

Praktycznie obowiązkowym okrętem, który należy posiadać w swoim porcie, i to jak najszybciej, jest amerykański krążownik III poziomu - St. Luis. Jest to idealny statek treningowy, dzięki któremu nauczymy się celować i trafiać w nieprzyjaciela. W miarę rozwoju umiejętności powinieneś opracowywać oraz kupować kolejne krążowniki, zarówno amerykańskie, jak i japońskie. Gra nimi jest ciekawa i niezależnie od tego na czym chcesz się skupić w World of Warships warto posiadać w porcie kilka dobrych krążowników.

St. Luis jest zdecydowanie najlepszym okrętem III tieru. - Pierwsze okręty w World of Warships | Dla Początkujących - World of Warships - poradnik do gry
St. Luis jest zdecydowanie najlepszym okrętem III tieru.

W przypadku chęci rozwijania linii niszczycieli należy przede wszystkim zadać sobie pytanie na czym chcemy się skupić. Jeśli na torpedach to powinniśmy bezsprzecznie wybrać linię japońską. Jeśli oczekujemy szybkiego, uniwersalnego okrętu Amerykanie sprawdzą się lepiej. Docelowymi statkami powinny być Minekaze (V tier) w przypadku Japończyków oraz Clemson (IV tier) w przypadku USA. Po stoczeniu kilku bitew tymi okrętami będziesz wiedzieć czy chcesz dalej iść w wybraną linię.

Chcąc rozwijać pancerniki należy wiedzieć, że okręty amerykańskie oraz japońskie bardzo się od siebie różnią. USA dysponują znacznie mniejszym zasięgiem dział, nawet o kilka kilometrów, są wolniejsze, nadrabiają za to zwrotnością. W przypadku Japonii już dosyć wcześnie otrzymujemy okręt o zasięgu dział ponad 20 km. Wbrew pozorom, dla początkujących graczy, może to być wada, gdyż po prostu trudniej będzie trafić przeciwnika. Jeśli nie masz zbyt dużego doświadczenia w celowaniu, powinieneś wybrać linię amerykańską. Po tragicznym pancerniku III poziomu jakim jest South Carolina, zaczną się lepsze okręty Wyoming oraz New York. Po rozegraniu kilkunastu bitew tymi statkami możesz zostać w tej linii lub rozpocząć odkrywanie pancerników japońskich.

Decydując się na rozwijanie linii lotniskowców, niezależnie czy to amerykańskich czy japońskich, należy wziąć pod uwagę fakt, że jest to całkowicie inna gra. Większość czasu spędzisz na dużej mapie przedstawiającej całe pole bitwy, a twoje działania ograniczą się do wydawania poleceń kilku grupom samolotów. Gra jest przez to mniej dynamiczna i wymaga większego zmysłu taktycznego. Jeśli już zdecydujesz się na rozwój tego typu okrętów lepiej skup się na drzewku japońskim. Ich lotniskowce posiadają większość ilość eskadr samolotów, przez co gra będzie mniej nudna a dodatkowo potrenujesz jednoczesne panowanie nad wieloma grupami myśliwców oraz bombowców.

World of Warships

17 września 2015

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2015-08-04
20:15

michael151 Legionista

Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności

Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.

Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)

Komentarz: michael151
2015-08-04
20:42

el.kocyk Legend

nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:

:)

Komentarz: el.kocyk
2015-08-05
01:53

michael151 Legionista

Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)

Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)

Komentarz: michael151
2015-08-05
03:27

kwiść Generał

kwiść
👍

@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)

Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.

@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^

Komentarz: kwiść
2015-08-06
06:35

Knudarr Legionista

Knudarr

@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)

Komentarz: Knudarr
2015-08-06
08:53

Dr_Wycior Pretorianin

napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani

Komentarz: Dr_Wycior
2015-08-11
16:56

kwiść Generał

kwiść
😊

@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.

Komentarz: kwiść
2016-02-22
01:31

joyyyyy Junior

Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac

Komentarz: joyyyyy
2016-09-04
22:03

JanuszTankMaster Chorąży

JanuszTankMaster

Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)

Komentarz: JanuszTankMaster
2017-05-10
16:34

oli_2004 Junior

Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki

Komentarz: oli_2004

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl