World of Warships: Kongo
Aktualizacja:
Kongo
Informacje ogólne

Nazwa | Kongo |
Typ | Pancernik |
Poziom | V |
Punkty wytrzymałości | 54 100 |
Bateria główna | 8 x 356 mm; zasięg 21,2 km; obrażenia 5700-10200; 2 strzały na minutę. |
Bateria dodatkowa | 8 x 127 mm; zasięg 4 km; 14 x 152 mm; zasięg 4 km. |
Artyleria przeciwlotnicza | 8 x 13,2 mm; zasięg 3 km; średnie obrażenia na sekundę 14; 8 x 13,2 mm; zasięg 2,1 km; średnie obrażenia na sekundę 24; 12 x 25 mm; zasięg 3 km; średnie uszkodzenia na sekundę 22; 8 x 127 mm; zasięg 5 km; średnie uszkodzenia na sekundę 24. |
Mobilność | Maksymalna prędkość 30,4 węzłów; promień skrętu 770 m; czas przestawiania steru 18 s. |
Pancernik Kongo jest jednym z najbardziej znanych okrętów drugiej wojny światowej. W World of Warships umiejscowiony został on na V poziomie. Jest to statek posiadający większość cech charakterystycznych dla linii japońskich pancerników poza tym, że posiada dobre uzbrojenie przeciwlotnicze. Największą zaletą Kongo jest zasięg jego dział, który wynosi aż 21,2 km. Żaden statek na tym poziomie nie może nam zagrozić z tej odległości. Niestety, aby wykorzystać tą zaletę musimy dobrze celować, co może być trudne bez odpowiedniego doświadczenia. Warto zwrócić uwagę także na wyjątkowo długie przestawianie steru - aż 18 sekund. Sprawia to, że jesteśmy niezwykle podatni na ataki torpedowe przeciwnika.
Rozwój, ulepszenia
W przypadku Kongo w pierwszej kolejności powinieneś skupić się na opracowaniu oraz kupieniu ulepszenia silnika. Zyskasz dzięki temu dodatkowe 5 węzłów maksymalnej prędkości. Drugim ulepszeniem powinien być kadłub, a dopiero na końcu układ kontroli ognia.
Pancernik Kongo posiada aż trzy miejsca na ulepszenia. Na pierwszym z nich powinniśmy wybrać Modyfikację 1 głównej baterii, która zwiększy odporność naszych dział. Na drugim miejscu dobrym wyborem będzie Modyfikacja 1 systemu kontroli ognia zwiększająca celność naszych dział. Ostatnim z wybranych ulepszeń powinien być Modyfikacja 1 systemu kontroli uszkodzeń, dzięki któremu rzadziej będziemy się palić.
Jak grać okrętem Kongo?
Trzymaj się na znaczną odległość. Twoją główną przewagą nad przeciwnikami jest to, że ty możesz ostrzeliwać ich, a oni ciebie nie. Najlepiej utrzymuj mniej więcej 15 kilometrów różnicy między wami.
Strzelaj przede wszystkim z pocisków odłamkowo-burzących. Pociski przeciwpancerne nie będą skuteczne na tak duże odległości.
Pamiętaj o dużym wyprzedzeniu przy celowaniu. Pocisk będzie leciał około 7-8 sekund.
Staraj się mieć cały czas działa odwrócone w stronę przeciwnika. Obrócenie ich na drugą burtę będzie trwało kilkadziesiąt sekund, dlatego tak ważne jest trzymanie odpowiedniego kierunku płynięcia.
Jak grać przeciwko Kongo?
Gdy jesteś ostrzeliwany przez pancernik Kongo staraj się zmniejszyć dystans między wami. Zrób to najlepiej ukrywając się za wyspami.
Strzelaj w Kongo z pocisków odłamkowo-burzących. Wyjątkiem jest sytuacja gdy jest on ustawiony do ciebie bokiem. Możesz wtedy strzelać pociskami przeciwpancernymi w tył oraz przód statku.
Dysponując działami powyżej 350 mm, możesz strzelać w bok Kongo pociskami przeciwpancernymi. Masz wtedy szanse na trafienie w cytadelę.
Komentarze czytelników
michael151 Legionista
Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności
Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.
Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)
el.kocyk Legend
nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:
:)
michael151 Legionista
Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)
Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)
kwiść Generał
@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)
Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.
@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^
Knudarr Legionista
@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)
Dr_Wycior Pretorianin
napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani
kwiść Generał
@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.
joyyyyy Junior
Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac
JanuszTankMaster Chorąży
Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)
oli_2004 Junior
Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
