World of Warships: Flagi sygnałowe

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Flagi sygnałowe

Flagi sygnałowe są kolejnych charakterystycznym dla World of Warships rozwiązaniem. Otrzymujemy je zdobywając różne osiągnięcia i medale, a wykorzystujemy aby czasowo zwiększyć zdolności naszego okrętu. Możliwość ich używania odblokowujemy zdobywając 7 poziom konta. Poniżej przedstawiona zostanie tabela ze wszystkimi dostępnymi flagami sygnałowymi wraz ze sposobem ich zdobycia oraz sytuacjach użycia.

Posiadając dużą liczbę flag warto włączyć opcję autouzupełniania. - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Posiadając dużą liczbę flag warto włączyć opcję autouzupełniania.

Jednocześnie swój okręt możemy wyposażyć aż w 8 różnych flag sygnałowych. Wyjątkiem są tutaj lotniskowce, które mają miejsce jedynie na 4. Nie warto jednak z możliwości takiej korzystać, chyba, że nie brakuje nam "chorągiewek" a przed nami bitwa życia. Warto pamiętać, że dziennie tylko raz dodadzą nam się flagi za zdobycie danego medalu.

Flaga

Opis

Hotel Yankee - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Hotel Yankee

-20% do uszkodzeń otrzymanych przy taranowaniu przeciwnika;

+50% do uszkodzeń zadawanych przy taranowaniu przeciwnika.

Flagi otrzymujemy za zdobycie medalu Twardy, który polega na zniszczeniu przeciwnika poprzez taranowanie.

Bonusy zapewniane przez te flagi najlepiej sprawdzą się w przypadku krążowników i to właśnie do nich powinniśmy najczęściej ją montować. Wyposażyć w nie możemy także pancerniki, jednak ich niska prędkość będzie skutecznie utrudniać taranowanie. Absolutnie nie powinniśmy montować ich do niszczycieli oraz lotniskowców.

Juliet Yankee Bissotwo - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Juliet Yankee Bissotwo

-20% do czasu zwalczania zalania.

Flagi otrzymujemy za zdobycie medalu Niezatapialny, który polega na otrzymaniu uszkodzeń w wyniku zalania przekraczających 40% normalnej puli naszych PW. Musimy przetrwać bitwę.

Flagi Juliet Yankee Bissotwo najlepiej sprawdzą się na pancernikach, która są najbardziej narażone na ataki torpedowe. To właśnie one powodują zalewanie naszego okrętu. Dobrze sprawdzą się także w przypadku cięższych i powolniejszych krążowników.

Juliet Charlie - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Juliet Charlie

-100% do ryzyka eksplozji magazynu.

Flaga przyznawana jest nam za zdobycie medalu Detonacja, który otrzymujemy odniesienie uszkodzenia magazynu, w wyniku którego nastąpi eksplozja.

Flagi te najlepiej sprawdzą się na krążownikach oraz pancernikach, u których eksplozja magazynu potrafi skutecznie utrudnić grę. Ponadto, warto zostawić je sobie na wyżej poziomowe okręty (tier VI+), gdzie taka eksplozja będzie dużo bardziej frustrująca niż na początkowych statkach.

India Bravo Terrathree - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
India Bravo Terrathree

-5% do kosztu naprawy okrętu po bitwie.

Flagi otrzymujemy po zdobyciu medalu To tylko draśnięcie!, który przyznawany jest nam po tym jak zniszczymy okręt przeciwnika po tym, jak nasz okręt został już zniszczony.

Bonus zapewniany przez te flagi sprawdzi się na każdym typie okrętów, jednak warto poczekać z używaniem ich do czasu zdobycia wysoko poziomowych statków. Jak wiadomo, im wyższy tier okrętu tym większe są koszty jego naprawy. -5% do kosztu naprawy potrafi być naprawdę przydatne przy tierach VII-VIII.

Zulu - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Zulu

+20% do kredytów zdobytych w bitwie.

Flagi sygnałowe Zulu otrzymujemy za zdobycie medalu Pierwsza krew, który polega na zniszczeniu okrętu przeciwnika jako pierwszy w bitwie.

Flagi te przyniosą najlepszy efekt w przypadku użycia ich na okręcie premium, który ma już bazową premię do zarabiania. Jeśli nie dysponujesz takim okrętem wyposaż jakiś z okrętów, który dobrze zarabia, najlepiej z poziomów IV-VI.

Sierra Mike - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Sierra Mike

+5% do maksymalnej prędkości okrętu.

Flagi te otrzymasz po zdobyciu medalu Podwójne uderzenie, polegającego na zniszczeniu dwóch przeciwników w ciągu 10 sekund.

Najlepszy efekt flagi Sierra Mike przyniosą użyte na niszczycielach, gdyż prędkość zostanie wtedy znacząco zwiększona. Opłaca się je zamontować także na niszczycielach, w minimalnym stopniu na pancernikach. Całkowicie bezcelowe jest używanie ich na lotniskowcach.

India Delta - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
India Delta

+20% do szybkości regeneracji PW po użyciu sprzętu eksploatacyjnego Grupa Naprawcza.

Flagi sygnałowe India Delta otrzymujemy po zdobyciu medalu Drednot, polegającego na przyjęciu obrażeń przekraczających 120% całkowitej puli naszych punktów wytrzymałości. Dodatkowo, musimy przetrwać bitwę. Medal możliwy jest do zdobycia jedynie kierując pancernikiem.

Grupa Naprawcza dostępna jest jedynie dla klasy pancerników, tak więc flagi użyć możemy tylko na tym typie okrętów. Warto jednak zaczekać z ich montowaniem, aż nie zdobędziemy pancerników na przynajmniej V-VI poziomie.

Mike Yankee Soxisix - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Mike Yankee Soxisix

+5% do maksymalnego zasięgu ognia dodatkowej baterii;

Zwiększa celność ognia dodatkowej baterii;

-5% do czasu ładowania dział dodatkowej baterii.

Flagi otrzymujemy po zdobyciu medalu Ekspert od walki w zwarciu, który polega na uszkodzeniu okrętu przeciwnika za pomocą dodatkowej baterii, a następnie zniszczeniu go. Zadane przez dodatkową baterię uszkodzenia muszą wynosić co najmniej 20% puli twoich Punktów Wytrzymałości.

Flagi Mike Yankee Soxisix sprawdzą się najlepiej w okrętach wyposażonych w dużą liczbę dodatkowych dział. Będą to pancerniki oraz krążowniki, warto jednak przed zamontowaniem flag zapoznać się z liczbą dział i dokonać wyboru czy chcemy używać tą dosyć cenną flagę.

Equal Speed Charlie London - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Equal Speed Charlie London

+50% do Punktów Doświadczenia zdobytych w bitwie.

Flagi te otrzymujemy po zdobyciu medalu Wsparcie, który polega na uszkodzeniu podczas jednej bitwy przynajmniej 6 wrogich okrętów. Każdemu z nich musimy zabrać przynajmniej 20% jego Punktów Wytrzymałości.

Jest to jedna z najcenniejszych flag dostępnych w grze, warto więc z niej mądrze korzystać. Nie ma znaczenia jaka będzie to klasa okrętu, ważne aby nie był to statek premium. Dobrym pomysłem będzie również poczekanie z ich użyciem aż będziemy dysponować okrętami przynajmniej VI poziomu, kiedy to odkrywanie nowych modułów i statków zdecydowanie spowalnia.

India Yankee - Flagi sygnałowe w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
India Yankee

-20% do czasu ugaszeniu pożaru.

Flagi India Yankee otrzymujemy po zdobyciu medalu Ognioodporny, polegającego na odniesieniu obrażeń w wyniku pożaru, które zabiorą naszemu okrętowi przynajmniej 40% Punktów Wytrzymałości. Musimy przetrwać jednak bitwę.

Flagi sygnałowej India Yankee najlepiej sprawdzą się na dużych, powolnych okrętach jakimi są pancerniki, a także niektóre krążowniki. Nie warto marnować ich na niszczyciele oraz lotniskowce, chyba że grasz na najwyższych poziomach.

World of Warships

17 września 2015

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2015-08-04
20:15

michael151 Legionista

Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności

Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.

Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)

Komentarz: michael151
2015-08-04
20:42

el.kocyk Legend

nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:

:)

Komentarz: el.kocyk
2015-08-05
01:53

michael151 Legionista

Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)

Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)

Komentarz: michael151
2015-08-05
03:27

kwiść Generał

kwiść
👍

@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)

Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.

@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^

Komentarz: kwiść
2015-08-06
06:35

Knudarr Legionista

Knudarr

@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)

Komentarz: Knudarr
2015-08-06
08:53

Dr_Wycior Pretorianin

napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani

Komentarz: Dr_Wycior
2015-08-11
16:56

kwiść Generał

kwiść
😊

@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.

Komentarz: kwiść
2016-02-22
01:31

joyyyyy Junior

Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac

Komentarz: joyyyyy
2016-09-04
22:03

JanuszTankMaster Chorąży

JanuszTankMaster

Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)

Komentarz: JanuszTankMaster
2017-05-10
16:34

oli_2004 Junior

Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki

Komentarz: oli_2004

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl