World of Warships: Materiały eksploatacyjne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Materiały eksploatacyjne

World of Warships oferuje nam szeroki zakres materiałów eksploatacyjnych możliwych do użycia podczas bitwy. Część z nich dostępna jest jedynie dla określonych typów okrętów, a każdy z nich występuje w dwóch wersjach - standardowej oraz premium, dostępnej za walutę premium lub po znacznie wyższej cenie. Poniżej przedstawione zostanie opis wszystkich typów materiałów eksploatacyjnych wraz z poradami co do ich użycia.

Z materiałów eksploatacyjnych w wersji premium korzystaj tylko w przypadku okrętów tieru V+ oraz tych zostawionych dla zabawy. - Materiały eksploatacyjne w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Z materiałów eksploatacyjnych w wersji premium korzystaj tylko w przypadku okrętów tieru V+ oraz tych zostawionych dla zabawy.

Lista materiałów eksploatacyjnych

Grupa Naprawczo-Ratunkowa - Materiały eksploatacyjne w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Grupa Naprawczo-Ratunkowa

Natychmiast naprawia wszystkie uszkodzone moduły, dziury w kadłubie oraz gasi pożary.

Najważniejszy sprzęt eksploatacyjny jakim dysponujemy. Warto jednak mądrze z niego korzystać gdyż jego przeładowanie trwa 90 sekund. Nie warto marnować naprawy na jeden czy dwa uszkodzone moduły. Wyjątkiem jest silnik lub koło sterowe, których zniszczenie czyni nas bezbronnymi. Drugim przypadkiem w którym powinniśmy jak najszybciej wykorzystać "naprawiarkę" jest pożar. Warto jednak się z tym wstrzymać do czasu przyjęcia wszystkich pocisków wroga, gdyż zaraz po ugaszeniu pożaru możemy zostać ponownie podpaleni kolejnym strzałem.

Grupa Naprawcza - Materiały eksploatacyjne w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Grupa Naprawcza

Przez 28 sekund odnawia co sekundę pewną, zazwyczaj niewielką część punktów wytrzymałości naszego okrętu. Grupa Naprawcza dostępna jest wyłącznie dla pancerników.

Przedmiot ten powinien być wykorzystywany jak najszybciej i jak najczęściej. Jedyna rzecz o jakiej należy pamiętać, to żeby nasze życie było nie większe niż 4/5 w momencie użycia grupy naprawczej. Jeśli będziemy mieć więcej życia to po prostu nie wykorzystamy w pełni naprawy jaką oferuje.

Wytwornica dymu - Materiały eksploatacyjne w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Wytwornica dymu

Tworzy chmurę dymu, która ukrywa nas przed wzrokiem wroga. Uniemożliwia to trafienie w nas. Przedmiot ten dostępny jest wyłącznie dla niszczycieli.

Wytwornicy dymu należy używać przede wszystkim w celu taktycznego odwrotu, bądź to po wypuszczeniu torped bądź też w przypadku przeważających sił wroga. Warto pamiętać, że z chmury dumy możesz po prostu wypłynąć, przez co stracisz ochronę. Nie działa ona również na bardzo bliskie odległości.

Doładowanie silnika - Materiały eksploatacyjne w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Doładowanie silnika

Na 120 sekund zwiększa maksymalną moc silnika, przyśpieszając tym samym nasz okręt. Przedmiot ten dostępny jest wyłącznie dla niszczycieli.

Podobnie jak w przypadku wytwornicy dymu, tak i doładowanie silnika powinno być wykorzystywane przede wszystkim do szybkiej zmiany pozycji na mapie oraz ucieczki. Dobrym rozwiązaniem będzie użycie tego przedmiotu, szybkie podpłynięcie w kluczowe miejsce na mapie, odpalenie wszystkich możliwych torped oraz natychmiastowa ucieczka.

Sonda hydroakustyczna - Materiały eksploatacyjne w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Sonda hydroakustyczna

Na 40 sekund zwiększa zasięg wykrywania wrogich torped oraz okrętów, nawet tych ukrytych za zasłoną dymną.

Z przedmiotu tego warto korzystać w dwóch przypadkach. Po pierwsze gdy znajdujemy się bardzo blisko wrogiej zasłony dymnej, a po drugie gdy zbliżamy się do wąskiego przesmyku między wyspami i nie jesteśmy pewni czy wrogie niszczyciele nie wypuściły torped w naszą stronę.

World of Warships

17 września 2015

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2017-05-10
16:34

oli_2004 Junior

Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki

Komentarz: oli_2004
2016-09-04
22:03

JanuszTankMaster Chorąży

JanuszTankMaster

Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)

Komentarz: JanuszTankMaster
2016-02-22
01:31

joyyyyy Junior

Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac

Komentarz: joyyyyy
2015-08-11
16:56

kwiść Generał

kwiść
😊

@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.

Komentarz: kwiść
2015-08-06
08:53

Dr_Wycior Pretorianin

napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani

Komentarz: Dr_Wycior
2015-08-06
06:35

Knudarr Legionista

Knudarr

@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)

Komentarz: Knudarr
2015-08-05
03:27

kwiść Generał

kwiść
👍

@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)

Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.

@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^

Komentarz: kwiść
2015-08-05
01:53

michael151 Legionista

Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)

Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)

Komentarz: michael151
2015-08-04
20:42

el.kocyk Legend

nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:

:)

Komentarz: el.kocyk
2015-08-04
20:15

michael151 Legionista

Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności

Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.

Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)

Komentarz: michael151

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl