World of Warships: Moduły i ulepszenia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Moduły i ulepszenia

Każdy zakupiony przez nas okręt jest pozbawiony wszelkich ulepszeń. Niekiedy sprawia to, że gra takim statkiem jest bardzo nieprzyjemna. W poniższym rozdziale przedstawiony zostanie ogólny proces ulepszania nowo zakupionego okrętu, co wybrać w pierwszej kolejności itp. Krótko opisane zostaną również polecane ulepszenia dla poszczególnych typów statków. Oczywiście będą to zasady ogólne, bardzo dobrym pomysłem będzie przemyślenie wszystkiego w konkretnym przypadku.

Podczas kupowania ulepszeń dla naszego okrętu warto zastanowić się czego najbardziej potrzebujemy - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Podczas kupowania ulepszeń dla naszego okrętu warto zastanowić się czego najbardziej potrzebujemy. Przeważnie najlepszym wyborem będzie zakup w pierwszej kolejności nowego kadłuba. Zwiększy się tym samym nasza maksymalna liczba punktów wytrzymałości, a także bardzo często maksymalna liczba dział artylerii głównej, dodatkowej oraz przeciwlotniczej. W drugiej kolejności zdobyte doświadczenie wydaj na polepszenie szybkości oraz zwrotności okrętu. Dopiero na samym końcu inwestuj w dodatkowe ulepszenia jak kierowanie ogniem czy zasięg widzenia. W niektórych sytuacjach, przede wszystkim u pancerników opłaca się na początku wybrać ulepszenie zapewniające większy zasięg ognia. Będzie to kluczowe przede wszystkim u amerykańskich pancerników.

Dostępne ulepszenia

Slot 1 (dostępny dla okrętów poziomu I+)

 

Nazwa

Cena

Opis

Modyfikacja 1 baterii głównej - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 baterii głównej

125 000

-20% do ryzyka wybuchu magazynu z amunicją;

-20% do ryzyka zniszczenia baterii głównej;

-20% do czasu naprawy.

Modyfikacja 1 wyrzutni torpedowej - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 wyrzutni torpedowej

125 000

-20% do czasu naprawy wyrzutni torpedowych;

-20% do ryzyka zniszczenia wyrzutni torpedowych.

Modyfikacja 1 eskadr samolotów - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 eskadr samolotów

125 000

+10% do efektywności uzbrojenia samolotów.

Modyfikacja 1 uzbrojenia przeciwlotniczego - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 uzbrojenia przeciwlotniczego

125 000

+20% do odporności stanowisk uzbrojenia przeciwlotniczego.

Modyfikacja 1 dodatkowych baterii - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 dodatkowych baterii

125 000

+20% do odporności dodatkowych baterii.

Slot 2 (dostępny dla okrętów poziomu V+)

 

Nazwa

Cena

Opis

Modyfikacja 2 baterii głównej - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 baterii głównej

500 000

+10% do czasu ładowania;

+15% do szybkości obrotu wieży.

Modyfikacja 2 wyrzutni torpedowej - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 wyrzutni torpedowej

500 000

-10% do czasu naprawy wyrzutni;

+20% do czasu obrotu.

Modyfikacja 1 systemu kontroli ognia - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 systemu kontroli ognia

500 000

Zwiększa celność strzelania dział baterii głównej.

Modyfikacja 1 systemu kontroli lotów - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 systemu kontroli lotów

500 000

Zwiększa szybkość obsługi samolotów.

Modyfikacja 2 eskadr samolotów - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 eskadr samolotów

500 000

Zwiększa odporność myśliwców.

Modyfikacja 2 uzbrojenia przeciwlotniczego - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 uzbrojenia przeciwlotniczego

500 000

+20% do zasięgu działek przeciwlotniczych.

Modyfikacja 2 dodatkowych baterii - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 dodatkowych baterii

500 000

+20% do maksymalnego zasięgu dział baterii dodatkowych;

Zwiększa celność strzelania.

Slot 3 (dostępny dla okrętów poziomu IX+)

 

Nazwa

Cena

Opis

Modyfikacja 3 baterii głównej - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 3 baterii głównej

3 000 000

Zmniejsza czas ładowania dział baterii głównej.

Modyfikacja 3 wyrzutni torpedowej - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 3 wyrzutni torpedowej

3 000 000

Zmniejsza czas ładowania wyrzutni torped.

Modyfikacja 2 systemu kontroli ognia - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 systemu kontroli ognia

3 000 000

Zwiększa zasięg ognia dział baterii głównej.

Modyfikacja 2 systemu kontroli lotów - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 systemu kontroli lotów

3 000 000

Zwiększa prędkość samolotów.

Modyfikacja 3 eskadr samolotów - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 3 eskadr samolotów

3 000 000

Zwiększa odporność myśliwców.

Modyfikacja 3 uzbrojenia przeciwlotniczego - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 3 uzbrojenia przeciwlotniczego

3 000 000

Zwiększa skuteczność działek przeciwlotniczych.

Modyfikacja 3 dodatkowych baterii - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 3 dodatkowych baterii

3 000 000

Zmniejsza czas ładowania dział baterii dodatkowych.

Slot 4 (dostępny dla okrętów poziomu III+)

 

Nazwa

Cena

Opis

Modyfikacja 1 systemu kontroli uszkodzeń - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 systemu kontroli uszkodzeń

250 000

-3% do ryzyka nabierania wody;

-5% do ryzyka wybuchu pożaru.

Modyfikacja 1 napędu - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 napędu

250 000

-20% do ryzyka uszkodzenia silnika;

-20% do czasu naprawy silnika.

Modyfikacja 1 koła sterowego - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 koła sterowego

250 000

-20% do czasu naprawy koła sterowego;

-20% do ryzyka uszkodzenia koła sterowego.

Slot 5 (dostępny dla okrętów poziomu VI+)

 

Nazwa

Cena

Opis

Modyfikacja 2 systemu kontroli uszkodzeń - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 systemu kontroli uszkodzeń

1 000 000

-15% do czasu naprawienia dziury w kadłubie;

-15% do czasu ugaszenia pożaru.

Modyfikacja 2 napędu - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 napędu

1 000 000

-20% do czasu osiągnięcia maksymalnej prędkości.

Modyfikacja 2 koła sterowego - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 2 koła sterowego

1 000 000

-20% do czasu przesunięcia steru (wykonania zwrotu).

Slot 6 (dostępny dla okrętów poziomu VIII+)

 

Nazwa

Cena

Opis

Modyfikacja 1 systemu wykrywania celów - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 systemu wykrywania celów

2 000 000

+20% do maksymalnego zasięgu wykrywania.

Modyfikacja 1 kamuflażu - Moduły i ulepszenia w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry

Modyfikacja 1 kamuflażu

2 000 000

-10% do wykrywalności.

World of Warships

17 września 2015

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2015-08-04
20:15

michael151 Legionista

Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności

Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.

Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)

Komentarz: michael151
2015-08-04
20:42

el.kocyk Legend

nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:

:)

Komentarz: el.kocyk
2015-08-05
01:53

michael151 Legionista

Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)

Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)

Komentarz: michael151
2015-08-05
03:27

kwiść Generał

kwiść
👍

@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)

Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.

@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^

Komentarz: kwiść
2015-08-06
06:35

Knudarr Legionista

Knudarr

@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)

Komentarz: Knudarr
2015-08-06
08:53

Dr_Wycior Pretorianin

napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani

Komentarz: Dr_Wycior
2015-08-11
16:56

kwiść Generał

kwiść
😊

@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.

Komentarz: kwiść
2016-02-22
01:31

joyyyyy Junior

Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac

Komentarz: joyyyyy
2016-09-04
22:03

JanuszTankMaster Chorąży

JanuszTankMaster

Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)

Komentarz: JanuszTankMaster
2017-05-10
16:34

oli_2004 Junior

Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki

Komentarz: oli_2004

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl