World of Warships: Moduły i ulepszenia
Aktualizacja:
Moduły i ulepszenia
Każdy zakupiony przez nas okręt jest pozbawiony wszelkich ulepszeń. Niekiedy sprawia to, że gra takim statkiem jest bardzo nieprzyjemna. W poniższym rozdziale przedstawiony zostanie ogólny proces ulepszania nowo zakupionego okrętu, co wybrać w pierwszej kolejności itp. Krótko opisane zostaną również polecane ulepszenia dla poszczególnych typów statków. Oczywiście będą to zasady ogólne, bardzo dobrym pomysłem będzie przemyślenie wszystkiego w konkretnym przypadku.

Podczas kupowania ulepszeń dla naszego okrętu warto zastanowić się czego najbardziej potrzebujemy. Przeważnie najlepszym wyborem będzie zakup w pierwszej kolejności nowego kadłuba. Zwiększy się tym samym nasza maksymalna liczba punktów wytrzymałości, a także bardzo często maksymalna liczba dział artylerii głównej, dodatkowej oraz przeciwlotniczej. W drugiej kolejności zdobyte doświadczenie wydaj na polepszenie szybkości oraz zwrotności okrętu. Dopiero na samym końcu inwestuj w dodatkowe ulepszenia jak kierowanie ogniem czy zasięg widzenia. W niektórych sytuacjach, przede wszystkim u pancerników opłaca się na początku wybrać ulepszenie zapewniające większy zasięg ognia. Będzie to kluczowe przede wszystkim u amerykańskich pancerników.
Dostępne ulepszenia
Slot 1 (dostępny dla okrętów poziomu I+)
Nazwa | Cena | Opis | |
![]() | Modyfikacja 1 baterii głównej | 125 000 | -20% do ryzyka wybuchu magazynu z amunicją; -20% do ryzyka zniszczenia baterii głównej; -20% do czasu naprawy. |
![]() | Modyfikacja 1 wyrzutni torpedowej | 125 000 | -20% do czasu naprawy wyrzutni torpedowych; -20% do ryzyka zniszczenia wyrzutni torpedowych. |
![]() | Modyfikacja 1 eskadr samolotów | 125 000 | +10% do efektywności uzbrojenia samolotów. |
![]() | Modyfikacja 1 uzbrojenia przeciwlotniczego | 125 000 | +20% do odporności stanowisk uzbrojenia przeciwlotniczego. |
![]() | Modyfikacja 1 dodatkowych baterii | 125 000 | +20% do odporności dodatkowych baterii. |
Slot 2 (dostępny dla okrętów poziomu V+)
Nazwa | Cena | Opis | |
![]() | Modyfikacja 2 baterii głównej | 500 000 | +10% do czasu ładowania; +15% do szybkości obrotu wieży. |
![]() | Modyfikacja 2 wyrzutni torpedowej | 500 000 | -10% do czasu naprawy wyrzutni; +20% do czasu obrotu. |
![]() | Modyfikacja 1 systemu kontroli ognia | 500 000 | Zwiększa celność strzelania dział baterii głównej. |
![]() | Modyfikacja 1 systemu kontroli lotów | 500 000 | Zwiększa szybkość obsługi samolotów. |
![]() | Modyfikacja 2 eskadr samolotów | 500 000 | Zwiększa odporność myśliwców. |
![]() | Modyfikacja 2 uzbrojenia przeciwlotniczego | 500 000 | +20% do zasięgu działek przeciwlotniczych. |
![]() | Modyfikacja 2 dodatkowych baterii | 500 000 | +20% do maksymalnego zasięgu dział baterii dodatkowych; Zwiększa celność strzelania. |
Slot 3 (dostępny dla okrętów poziomu IX+)
Nazwa | Cena | Opis | |
![]() | Modyfikacja 3 baterii głównej | 3 000 000 | Zmniejsza czas ładowania dział baterii głównej. |
![]() | Modyfikacja 3 wyrzutni torpedowej | 3 000 000 | Zmniejsza czas ładowania wyrzutni torped. |
![]() | Modyfikacja 2 systemu kontroli ognia | 3 000 000 | Zwiększa zasięg ognia dział baterii głównej. |
![]() | Modyfikacja 2 systemu kontroli lotów | 3 000 000 | Zwiększa prędkość samolotów. |
![]() | Modyfikacja 3 eskadr samolotów | 3 000 000 | Zwiększa odporność myśliwców. |
![]() | Modyfikacja 3 uzbrojenia przeciwlotniczego | 3 000 000 | Zwiększa skuteczność działek przeciwlotniczych. |
![]() | Modyfikacja 3 dodatkowych baterii | 3 000 000 | Zmniejsza czas ładowania dział baterii dodatkowych. |
Slot 4 (dostępny dla okrętów poziomu III+)
Nazwa | Cena | Opis | |
![]() | Modyfikacja 1 systemu kontroli uszkodzeń | 250 000 | -3% do ryzyka nabierania wody; -5% do ryzyka wybuchu pożaru. |
![]() | Modyfikacja 1 napędu | 250 000 | -20% do ryzyka uszkodzenia silnika; -20% do czasu naprawy silnika. |
![]() | Modyfikacja 1 koła sterowego | 250 000 | -20% do czasu naprawy koła sterowego; -20% do ryzyka uszkodzenia koła sterowego. |
Slot 5 (dostępny dla okrętów poziomu VI+)
Nazwa | Cena | Opis | |
![]() | Modyfikacja 2 systemu kontroli uszkodzeń | 1 000 000 | -15% do czasu naprawienia dziury w kadłubie; -15% do czasu ugaszenia pożaru. |
![]() | Modyfikacja 2 napędu | 1 000 000 | -20% do czasu osiągnięcia maksymalnej prędkości. |
![]() | Modyfikacja 2 koła sterowego | 1 000 000 | -20% do czasu przesunięcia steru (wykonania zwrotu). |
Slot 6 (dostępny dla okrętów poziomu VIII+)
Nazwa | Cena | Opis | |
![]() | Modyfikacja 1 systemu wykrywania celów | 2 000 000 | +20% do maksymalnego zasięgu wykrywania. |
![]() | Modyfikacja 1 kamuflażu | 2 000 000 | -10% do wykrywalności. |
Komentarze czytelników
michael151 Legionista
Poradnik jest ogólnie dobrze zrobiony, ale niestety nie do tej wersji gry. Jest już mocno przestarzały. Przykładowo:
- Torpedy o zasięgu 10km są już na poziomie 5 (Minekaze), choć według mnie, standardowe 7 km torpedy są lepsze (znacznie szybsze). Również Tier 6 posiada 10km torpedy
- Bogue nie jest pierwszym lotniskowcem jakiego dostajemy, już na 4 poziomie jest Langley (jak dobrze pamiętam nazwę)
- co do mechaniki gry, a konkretnie strzelania: na duże odległości (w miarę blisko maksymalnego zasięgu dział) warto strzelać z pocisków przeciwpancernych. Pociski wtedy spadają z góry i z łatwością przebijają pokład. Szczególnie dobrym przykładem jest Furutaka, japoński krążownik 5 poziomu. Bez tej taktyki, gra nim może być bardzo uciążliwa
- South Carolina nie jest tragicznym pancernikiem. Gra nim może nie jest najłatwiejsza, ale po opanowaniu kilku zasad typu: nie płyń po linii prostej blisko wysp czy zasłon dymnych oraz odpowiedniego doboru amunicji do sytuacji gra tym statkiem daje dużo przyjemności
Po takim sporej krytyce dodam, że ogólnie informację w tym poradniku są w porządku. Szczególnie zgadzam się z określeniem, że amerykańskie niszczyciele są lepsze, ale nie dla początkujących. Co prawda do 5. poziomu sporą przewagę mają japońskie, ale potem czekanie nawet 2 minuty na przeładowanie torped, którymi i tak się nie "strzela" na 15 czy 20 km, bo one na 80% i tak spudłują, jest nudne. Amerykańskimi można przynajmniej postrzelać, ale i tak trzeba być bardzo ostrożnym.
Ps. Czekam na solidną aktualizację i korektę tego poradnika. Dziękuję :)
el.kocyk Legend
nie zapominajmy tez o dosc sporym bledzie jakim jest ponizsze:
Poradnik do gry World of Tanks zawiera:
:)
michael151 Legionista
Teraz widać, że poradniki tutaj pisze się metodą "kopiuj-wklej" :)
Do mojego wcześniejszego komentarza dodam też, że po przeczytaniu całości odnoszę wrażenie, że gdy redakcja Gry-Online dostała dostęp do alfy, albo zamkniętej bety na siłę przydzielili do gry kogoś, kto jest tym średnio zainteresowany, ale skoro płacą to trzeba poradnik machnąć... :)
kwiść Generał
@michael151
Dzięki za tak szczegółowy komentarz. Na pewno weźmiemy go pod uwagę przy poprawkach :)
Autor nie był zmuszany do pisania poradnika. Sam się zgłosił i możesz mi wierzyć, że nie robił go na siłę ;) WoW jest bardzo świeżym tytułem i jego dobre rozpracowanie na pewno zajmie nam trochę czasu. Zaczęliśmy prace nad poradnikiem od bardzo wczesnej wersji gry, stąd pewnie różnice w niektórych statystykach. Postaramy się wyłapać tego typu błędy i je poprawić jak najszybciej.
@el.kocyk
Dzięki za zwrócenie uwagi. Już poprawione ;) Taki głupi błąd wynika z prostego faktu, że pierwsze strony naszych poradników staramy się robić według określonego szablonu i niestety podmieniając w nim najważniejsze informacje czasami zapomina się o pewnych "drobnostkach" ;) Nie. Całych poradników nie piszemy metodą "kopiuj-wklej" ^^
Knudarr Legionista
@michael151
Dzięki za uwagi, część ewidentnych błędów zostało już przeze mnie poprawionych i wysłanych do aktualizacji (zasięg torped Minekaze oraz błąd przy lotniskowcu Bogue). World of Warships jest grą dosyć nową, niestety nie wiemy jeszcze jak działają niektóre mechaniki, np. system obrażeń i penetracji. Musieliśmy bazować więc na dużej ogólności. Poradnik ma na celu przede wszystkim zapoznanie nowych graczy z produkcją, a tym średniozaawansowanym dać uniwersalne porady na temat zachowania na polub bitwy różnymi okrętami. W przyszłości poradnik z pewnością zostanie zaktualizowany o bardziej zaawansowane mechaniki rządzące grą.
- Co do strzelania z pocisków przeciwpancernych na maksymalnych dystansach. Owszem, pocisk trafiający w przeciwnika prawdopodobnie przebije wtedy pancerz i zada większe obrażenia niż odłamkowo-burzący. Niestety na tam dużo odległości nie możemy w ogóle celować. Sprawia to, że część pocisków w ogóle nie trafi, część odbije się od boku okrętu, a część trafi w wystające elementy, nadbudówki, kominy, działa i również nie zada obrażeń. Dużo lepszy efekt daje pocisk HE, chociaż należy się wtedy nastawić, że bazujemy nie na zadawaniu obrażeń, a na podpaleniu przeciwnika. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, musimy bazować na pewnych ogólnikach. W przypadku poszczególnych okrętów są różnice w zasięgu strzelania a także kącie pod jakim leci pocisk. Bardziej zaawansowani gracze sami poprzez próby dojdą co na danym okręcie najbardziej się opłaca.
- Przechodząc do pancernika South Carolina, muszę utrzymać, że jest to tragiczny okręt. Może nie sam w sobie, ale w porównaniu do każdego innego. Mała mobilność, zwrotność, niewielki zasięg dział i najważniejsze, ich liczba. Oczywiście, z pewnością znajdą się osoby, którym gra nim będzie sprawiała przyjemność, ale z obiektywnego punktu widzenia to jest po prostu słaby okręt.
- Do poradnika nie byłem zmuszany, sam się zaoferowałem do jego napisania ;)
Dr_Wycior Pretorianin
napiszcie więcej o działaniu artylerii dodatkowej. W części o pancernikach nazywacie je raz krążownikani
kwiść Generał
@Dr_Wycior
Pancerniki już poprawione. Dzięki :)
Co do artylerii, to będziemy o tym pamiętać podczas przygotowywania pierwszej aktualizacji.
joyyyyy Junior
Poradnik Kapitanowie do wywalenia już jest, po 2 nigdy nie wybiera sie perka Ostatni Bastion a bardziej zainteresować się PLOT dla krażowników i pancernikow u amerykanskich , niby niewiele a potrafi uratowac
JanuszTankMaster Chorąży
Już minął ponad rok od ostatniej aktualizacji poradnika, od czasów początku OBT. Wiele informacji jest już nieaktualnych lub mylących. Przydałoby się aby ktoś kto solidnie ogrywał i gra nadal (np. od Alpha/BW/CBT do teraz), bo taki gracz wie co się zmieniło, ogółem się zna na grze i okrętach. Więc jak coś to wiecie do kogo się zgłosić ;)
oli_2004 Junior
Witam
Jak przejść do kolejnych poziomów jeśli przeszło się już wszystkie możliwe w darmowo pobranej wersji - poziom 14? Będę wdzięczna za wskazówki
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



























