Twierdza 3: Martwy król
Aktualizacja:
4. Martwy król
Warunki zwycięstwa:
- przejmij donżon wroga.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy.
![]() 137
| ![]() 138
|
Skład postaw w okolicach bramy, a po umieszczeniu spichlerza od razu wybuduj przy lesie przynajmniej dwie chaty drwala [137]. Spichlerz postaw po drugiej stronie donżonu, a obok niego wybuduj serowiarnię oraz sad jabłoni [138]. Nie masz tutaj ograniczeń czasowych - jedyne co cię czeka to małe grupki wroga, które będą chciały cię najechać.
![]() 139
| ![]() 140
|
Wszystkie swoje jednostki wyślij obok wzniesienia w kierunku teryterium wroga [139]. Wybuduj koszary oraz zbrojownię [140]. Zapewne w tym momencie nie będziesz w stanie wybudować warsztatu grotnika, ze względu na brak złota i drewna.
![]() 141
| ![]() 142
|
Dosyć szybko wróg nawiedzi twoje ziemie małą grupką swoich wojsk [141]. Zaatakuj go wszystkimi siłami uderzając najpierw na łuczników [142].
![]() 143
| ![]() 144
|
Przy donżonie wybuduj chatę - posiadłość. Za murami na złożach wybuduj kamieniołom oraz trzy postoje wołów [143] - na początek. Rozpocznij rekrutację nowych jednostek - rekrutuj tylko kmieci. Oczywiście do tego potrzebujesz włóczni - postaw warsztat włócznika i w miarę możliwości surowców stawiaj regularnie kolejne. Wybuduj również kolejne budynki odpowiadające za wytwarzanie żywności [144]. Na razie nie szykuj się do ataku tylko broń swojego zamku. Rekrutuj tylko w miarę możliwości nowe jednostki i wysyłaj je na wskazaną wcześniej pozycję. Zwracaj uwagę, by wróg nie wyruszył na twoją bramę od drugiej strony - przy okazji zatrzymał by twoje wydobycie kamienia. Nie warto tutaj budować fortyfikacji - po prostu likwiduj kolejne najazdy wroga.
![]() 145
| ![]() 146
|
Nie zapomnij o nowych chatach [145]. Postaw także dwa warsztaty świecarza. Gdy uzbierasz 100 kamienia oraz 500 złota wybuduj kościół [146] i na panelu popularności włącz odprawianie mszy (poziom "1"). Na złożach kamienia możesz wybudować dodatkowe kamieniołomy oraz postoje wołów (pamiętaj tylko by je bronić przed atakiem). Wybuduj rynek i sprzedawaj cały wydobyty kamień - to doskonałe źródło pozyskania złota.
![]() 147
| ![]() 148
|
Za uzyskane złoto będziesz mógł zbudować kolejne warsztaty włócznika [147]. Nie muszę ci przypominać o kontrolowaniu poziomu produkcji i spożycia jedzenia oraz popularności. Rekrutuj kolejnych kmieci - możesz przegrupować wszystkie jednostki na dwie grupy [148].
![]() 149
| ![]() 150
|
Gdy łącznie będziesz miał ponad 50 kmieci uderz na mury zamku wroga [149]. Najważniejsze aby zestrzelić jednostki stojące na drewnianych platfromach. Pamiętaj, że zamek musi być dobrze zorganizowany [150]: odpowiednia ilość jedzenia, surowce do produkcji broni, wyprodukowana broń w zbrojowni, nowe miejsca w chatach, wyważony poziom podatków i wszystko inne co związane z popularności etc. Podczas szturmu nie możesz się nim zajmować, a zamek musi ci zapewniać nowych rekrutów aby na bieżąco uzupełniać straty na polu bitwy (skrótem klawiszowym do koszar jest klawisz "B").
![]() 151
| ![]() 152
|
Po wyeliminowaniu okolicznych wrogich jednostek przegrupuj oddziały i je uzupełnij świeżymi jednostkami. Czas udać się na wzniesienie, gdzie po drodze wyeliminuj mały oddział [151]. Na szczycie skieruj swoje dwa oddziały w dwa punkty obrony - drewniane wieże [152].
![]() 153
| ![]() 154
|
Oczywiście wyeliminuj jednostki na drewnianych wieżach oraz na dole, a następnie wszystkimi kmieciami wdrap się na owe wieże [153]. Władcę pozostaw na dole. On będzie się rozprawiał z ostatnimi jednostkami w tym władcą wroga, a kmiecie z drewnianych wież będą go wspierać rzucając włócznie. Po pokonaniu wszystkich zbliż się do flagi [154], a przejmiesz terytorium i zwyciężysz w misji.
0
- Twierdza 3 - poradnik do gry
- Twierdza 3: Poradnik do gry
- Twierdza 3: Kampania militarna
- Twierdza 3: Pora działania
- Twierdza 3: Zakole rzeki
- Twierdza 3: Trzy forty
- Twierdza 3: Martwy król
- Twierdza 3: Straż tylna
- Twierdza 3: Czarny Kostur
- Twierdza 3: Szczury nocą
- Twierdza 3: Sułtan
- Twierdza 3: Zawiązanie przymierza
- Twierdza 3: Szczurzy azyl
- Twierdza 3: Promyk nadziei
- Twierdza 3: W pułapce!
- Twierdza 3: Biskup Szynkowór
- Twierdza 3: Warownia Długorękiego
- Twierdza 3: Dwa małe wieprzki
- Twierdza 3: Powrót do domu
- Twierdza 3: Ostatnia bitwa
- Twierdza 3: Kampania militarna
- Twierdza 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















