Twierdza 3: Początek
Aktualizacja:
Ta kampania jest niejako dodatkiem, główny wątek gry czeka cię w kampanii militarnej. Jednak warto w nią zagrać, aby poznać mechanizmy ekonomiczne gry. Polecam ją także fanom wcześniejszych części Twierdzy - zaznajomią się tutaj ze zmianami jakich dokonali twórcy gry. Pomimo, że nacisk położono na aspekt ekonomiczny, w tym zestawie misji nie zabraknie aspektu militarnego.
1. Początek
Warunki zwycięstwa:
- zbierz kamień: 200;
- zbierz drewno: 1000.
Warunki przegranej:
- upływ czasu.
![]() 001
| ![]() 002
|
Zbuduj we wskazanym miejscu skład [001], a następnie bardziej na północ umieść spichlerz. Obok niego postaw pierwszy sad jabłoni [002].
![]() 003
| ![]() 004
|
Aby zdobyć kamień, musisz najpierw dostać się do niego. W tym celu twoi drwale muszą ściąć las. Zatem wybuduj przynajmniej dwie chaty drwala w pobliżu tego miejsca [003]. Kluczowe w rozgrywce jest dbanie o popularność. Im będzie większa tym szybciej będą przybywać nowi mieszkańcy (o tym przeczytasz dokładnie w odpowiednim rozdziale poradnika). Pamiętaj, aby w razie potrzeby zmniejszyć racje żywnościowe (co spowoduje pogorszenie nastrojów, ale może uratować stan spichlerza), zlikwiduj podatki bo nie potrzeba ci tu pieniędzy, a także zadbaj o nowe kwatery - niezbyt duże zapełnienie budynków dobrze wpływa na popularność [004]. Tymi trzema elementami możesz w tej misji wpływać na popularność.
![]() 005
| ![]() 006
|
W najbliższej okolicy donżonu, czyli siedziby twojego władcy, wybuduj chatę. Jako, że stawiasz ją blisko donżonu będzie to posiadłość, w której będzie mogło zamieszkać kolejnych 10 chłopów [005]. Kluczową sprawą jest zadbanie o pożywienie. Wybuduj kolejne trzy sady jabłoni [006].
![]() 007
| ![]() 008
|
Gdy otrzymasz informację o tym, że w okolicach kręcą się niedźwiedzie skieruj się swoim władcą (stoi przed donżonem [007]) w okolice chat drwali. W momencie gdy pojawi się niedźwiedź skieruj się do niego i zaatakuj go - władca bez problemów go pokona [008]. Jednak nie oczekuj bezczynnie na niedźwiedzia - działaj cały czas, bo ludzie są przez jego obecność przerażeni!
![]() 009
| ![]() 010
|
Gdy tylko drwale się przebiją [009] musisz rozpocząć pozyskanie kamienia. W tym celu wybuduj dwa kamieniołomy oraz 3-4 postoje wołów [010].
![]() 011
| ![]() 012
|
Aby zapewnić pracowników będziesz musiał zapewne postawić kolejną chatę - umieść ją blisko donżonu, a posiadłość zapewni ci kolejnych 10 robotników. Następnie wybuduj aptekę [011]. Zdobycie odpowiedniej ilości kamienia nie będzie problemem. Zadbaj natomiast o drewno. Wybuduj kolejne chaty drwala - kilka [012] zagwarantuje ci zdobycie wymaganej ilości surowca przed upłynięciem czasu. Oczywiście będzie się to wiązało z postawieniem kolejnej chaty oraz 1-2 sadów jabłoni.
![]() 013
| ![]() 014
|
Warto wybudować rynek [013] - dzięki niemu będziesz mógł z składzie czy spichlerzu handlować towarami. Możesz sprzedawać nadmiar wydobytego kamienia [014] - przypomnę, musisz pozostawić w składzie 200 sztuk, które są celem tej misji (o procencie spełnienia danego celu jesteś informowany w lewym górnym rogu ekranu gry). Możesz także za złoto kupować pożywienie np. jabłka.
![]() 015
| ![]() 016
|
Generalnie jeśli zdobędziesz wymaganą ilość kamienia warto zlikwidować kamieniołomy i postoje wołów - w tym celu użyj gumki [015]. Odzyskanych w ten sposób ludzi możesz przesunąć do produkcji żywnością bądź pozyskania drewna. Cały czas pilnuj nastrojów [016]. Warto wiedzieć, że jeśli będziesz chciał przyspieszyć grę możesz to zrobić za pomocą klawisz "+", natomiast ponownie ją zwolnisz przyciskiem "-" . Aby przejść do ogólnego widoku mapy wciśnij "spację". Gdy do składu trafi wymagana liczba surowców wykonasz misję.
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
















